Aihe: Mites olisi 8-kielinen..?
1 2 3 4 5 6 7
Jake.e
10.12.2006 19:03:26
Niillä soitettiin vain Nothing, mutta ne eivät toimineet kiertueilla. Sen jälkeen kavereilla on ollut Ibanezin tekemät 8-kieliset.

Mårten kertoi jossain haastattelussa että kitarat oli imeneet niin paljon kosteutta että eivät pysyneet sitten vitullakaan vireessä. Näin ohimennen sanoin vaan.
Jerk.
Hammermul
10.12.2006 19:38:08

Äläs nyt..

Tuo Pohjosen Kimmon kitaramees (pahus kun en nimeä nyt muista) soitteli sillä ihan sitä Jazziakin, se kun on kuulemma ihan oikeaa musiikkia.. Eli jos jazz-mies moisella 11-kielisellä hirviöllä vetelee niin silloinhan nämä 8-kieliset hevikepit eivät voi olla mitään musiikillisia saatanoita..? Am I correct..?

Vitsihän se oli olevinaan. Soittaa mun kaverikin 12-kielisellä Chapman Stickillä, ja hyvin veteleekin. Eikä mulle hevi ole vähemmän musiikkia kuin jazz. Kaikki uppoaa, heviä tulee enemmän kuunneltua kuin jazzia. Piis ja rokkenroll ja silleen.
Do you know who I am?
Ze Kink
10.12.2006 20:06:23 (muokattu 10.12.2006 20:09:09)
Ja pakko tähän väliin mainita, että kyllä mä ainakin itse kuulen Meshuggahin levyillä basson (tosin halvoilla nappikuulokkeilla tms. kitarat ja bassot tuppaa sekoittumaan), vaikka se soittaakin samaa kuin kitara.

Ja kitara ja bassohan voi vedellä eri kuvioita, varmasti kuuluu. Toimiihan 2 kitaristia samassa bändissä yleensä mainiosti, tai 3, kuten vaikkapa Mogwailla on. 8-kielinen "mörkökitara" ja 9-kielinen "tilubasso" voisi olla hauska ja ihan toimivakin yhdistelmä.

Itse topicciin, olen aikeissa joskus rakentaa 8-kielisen kitaran, jos nyt ylipäätään saan edes tuosta ensimmäisestä 7-kielisestä (jota en ole vielä aloittanut) jonkinnäköisen soittimen aikaiseksi.
zuppermuhle
10.12.2006 20:23:16 (muokattu 10.12.2006 20:23:30)
Meiän pianossa on enemmän kieliä :)

Meshuggahin basisti taisi soittaa puoli sävelaskelta ylävireessä. Nyttemmin myös basisti on laskettu liki oktaavia alemmas.

EDIT: Tai siis se soitin.
M.A.C.H.O #18 "AI LAID!"
Idiootti
10.12.2006 21:15:20
Tuo Pohjosen Kimmon kitaramees (pahus kun en nimeä nyt muista) soitteli sillä ihan sitä Jazziakin, se kun on kuulemma ihan oikeaa musiikkia.. Eli jos jazz-mies moisella 11-kielisellä hirviöllä vetelee niin silloinhan nämä 8-kieliset hevikepit eivät voi olla mitään musiikillisia saatanoita..? Am I correct..

Trey Gunn se oli. On soittanut King Crimsonissakin kuulemma jossain vaiheessa.
-Zappa-
10.12.2006 21:33:34
Katsokaa ja ihmetelkää! 12-kielinen kitara!

http://www.midi-classics.com/i/p32655.jpg
"I'm not 22 anymore but that can be a good thing." -Richard Thompson
trih
10.12.2006 21:35:32
Mulla onkin 12-kielinen sähkis. Lällällää.
saastara
10.12.2006 21:37:35
Katsokaa ja ihmetelkää! 12-kielinen kitara!

http://www.midi-classics.com/i/p32655.jpg

Jumalazuun! Tuolla taitaa irrota melkoisen möyreä matalamöykkäys.. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
-Zappa-
10.12.2006 21:40:02
Jumalazuun! Tuolla taitaa irrota melkoisen möyreä matalamöykkäys.. :

Puhumattakaan niistä 12 kielen sviipeistä!
saastara
10.12.2006 21:43:04
Puhumattakaan niistä 12 kielen sviipeistä!

Ah.. Tilutuksen multihuipennus! Täytyypä hankkia moinen. Kuka haluaa seitsemää kieltä kun voi samalla hankkia 12!? :)
-Zappa-
10.12.2006 21:49:56
Ah.. Tilutuksen multihuipennus! Täytyypä hankkia moinen. Kuka haluaa seitsemää kieltä kun voi samalla hankkia 12!? :)

mutta muista nyt hyvä mies ostaa se 6-115 setti, jotta voit virittää ö-vireeseen!
Ze Kink
10.12.2006 21:58:57
Jemsitellä ja Sevenstrin.org:issa ovat jo kovasti spekuloineet Ibanezin 8-kielisen julkaisemista myyntiin.

Joo, Cazaresin 8-kielisessähän lukee ihan Prestige lavassa eikä "custom shop" tms.
Ze Kink
10.12.2006 22:02:07
Meiän pianossa on enemmän kieliä :)

Meshuggahin basisti taisi soittaa puoli sävelaskelta ylävireessä. Nyttemmin myös basisti on laskettu liki oktaavia alemmas.

EDIT: Tai siis se soitin.

Eipä. Aiemmat matskut puoli sävelaskelta alavireessä 5-kielisellä, F-vireiset matskut 4-kielisellä joka on viritetty puoli sävelaskelta ylemmäs. Ainoastaan Spasmissa basso vetää oktaavia alempaa, ja sehän muuten jyrisee.

Saa toki korjata, mikäli tietoni ovat vanhentuneet. Eikös tuo oktaavia alempi F olisi jo jotain tyyliin 22hz, kai sen siis vielä kuulisi... Mutta millainen kieli ja skaala siihen sitten tarvitaan?
this1sux
10.12.2006 22:04:30
Tuo Pohjosen Kimmon kitaramees (pahus kun en nimeä nyt muista) soitteli sillä ihan sitä Jazziakin, se kun on kuulemma ihan oikeaa musiikkia.. Eli jos jazz-mies moisella 11-kielisellä hirviöllä vetelee niin silloinhan nämä 8-kieliset hevikepit eivät voi olla mitään musiikillisia saatanoita..? Am I correct..?

Mieltäisin tuon trey gunnin kuitenkin enemmän basistiksi, näin vain sivuhuomautuksena. Vai olenko aivan väärässä? sama kai tuo.

Ovat muuten tulossa tammikuun lopussa taas suomeen... taidanpa vilkaista kun oikein tulevat tänne 62 leveysasteen tietämille.
lalalaa
saastara
10.12.2006 22:05:52
Saa toki korjata, mikäli tietoni ovat vanhentuneet. Eikös tuo oktaavia alempi F olisi jo jotain tyyliin 22hz, kai sen siis vielä kuulisi... Mutta millainen kieli ja skaala siihen sitten tarvitaan?

Veikkaan, että ovat oktaaverilla tmv mataloittaneet.. Tuohan alkaa olla jo näet fyysisesti melko mahdoton ääni tuottaa. :)
PJS
10.12.2006 23:14:03

mikäs se oli se yhtye missä soitte se haitarijätkä jotain aika experimentaalista tavaraa, oli meinaas basistilla aika monta kieltä ja hyvältähän se kuulosti :)

Kimmo Pohjonen, suomalainen folk/proge/jazz virtuoosi
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
Karlsson
11.12.2006 09:12:07
Miten kauan kestää, että joku tekee 9-kielisen? Sitten sama homma jatkuu ja lopulta joku tekee 11-kielisen ja itkee myöhemmin.

Äh, ohimenevä trendi nää jo monikieliset. Itse trendsetterinä teetin tämmösen basson:

http://muusikoiden.net/dyn/users/12409.jpg

Eiköhän tää tuu kitarapuolellekin parin vuoden sisään. Tuntuu tulevan vähän jälkijunassa aina nää trendit tällä osastolla.

Tosin Keith Richardsillahan on 5-kielinen tele. Edelläkävijä.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
Juzzu
11.12.2006 09:42:48
Therium
11.12.2006 10:30:37

Äh, ohimenevä trendi nää jo monikieliset. Itse trendsetterinä teetin tämmösen basson:

http://muusikoiden.net/dyn/users/12409.jpg

Pitäsköhän ostaa tommonen vekara-basso: http://netti.nic.fi/~hkauppil/kuvat/vekbass4.jpg
Kill and kill again - Sightless
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)