M-Juhana 27.11.2006 19:30:38 | |
---|
Oon ollut ihan tyttyväinen Shubbiin capoihin. Ennen kuin siirryin kokonaan käyttämään Shubbia niin mulla oli tälläinen Dunlop Trigger -capo, joka oli sanalla sanottua ihan huono, uusi innovatiivinen jousi oli ihan susi. Jousi kului alla vuodessa niin lötköksi ettei tuolla ollut enää mitään virkaa. Dunlop Trigger. http://ec3.images-amazon.com/images … 4L2MX88GSRVI._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg Ihan samat kokemukset. |
Juniper 27.11.2006 20:56:45 | |
---|
|
PJS 27.11.2006 23:38:55 | |
---|
ite käytän akustista enimmäkseen siten, että etin vähän erilaista "saundia" eli varsinaisesti soinnut ei muutu. otteet vaan muuttuu ja asemat myös. Transponointiin capo on munsta vähän huono (paitsi livenä) koska se samalla muuttaa kitaran ominaissointia jonkun verran. www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä. |
Minä! 29.11.2006 18:18:57 | |
---|
Itse suosin toistaiseksi tällaista Poor Boy Capoa http://www.hollmen.dk/subpages/gifs/capo-pen.jpg Kynän ympärille kierros tai pari jeesusteippiä. Harkitse tätäkin :) Kokeilin tuota kynä kikkaa ja se osottautui yllättävän hyväksi. Kannattaa kokeilla. |
FunMachine 01.12.2006 13:01:49 | |
---|
|
AH3 01.12.2006 15:42:58 | |
---|
Olin muutama vuosi sitten käymässä Dublinissa ja tietenkin löysin itseni melko pian paikallisesta paarista. Siellä soitti akustinen poppoo irkku-musaa yhdessä pöydässä ja meininki oli hulvatonta. Heidän kitaristi käytti paljon capoa. Yksi kikka mitä hän käytti monta kertaa oli sävelkorkeuden nosto KESKEN biisin. Kaverilla nopeat ja varmat kädet, eikä tuota nostoa huomannut, ellei katsonut. Ei kiitos...minulla on jo pingviini. |
rattledad 01.12.2006 20:41:59 | |
---|
Yksi kikka mitä hän käytti monta kertaa oli sävelkorkeuden nosto KESKEN biisin. Kyser on tuollaiseen omiaan. (Harmi ettei Gillian Welchin ja David Rawlingsin 'Red clay halo' -livevideopätkää enää löytynyt youtubesta.) |
Thet 01.12.2006 21:23:16 | |
---|
"I need pikata for my banghole" |
-Zappa- 01.12.2006 21:42:59 | |
---|
|
apip 02.12.2006 21:17:27 | |
---|
Menin sitten tilaamaan tollasen G7th capon tämän keskustelun innoittamana. Vanha muutaman euron caponi kun on todella huono. Luin netistä muutaman kommentin, että ko. capossa lukituksen vapautussalpa on aika heikkoa tekoa. Parilta oli salpa mennyt poikki kun capo oli tippunut maahan. Onko kenelläkään kokemuksia oman G7th caponsa heittelystä ja sen kestävyydestä? :) |
Thet 03.12.2006 14:00:06 | |
---|
Menin sitten tilaamaan tollasen G7th capon tämän keskustelun innoittamana. Vanha muutaman euron caponi kun on todella huono. Luin netistä muutaman kommentin, että ko. capossa lukituksen vapautussalpa on aika heikkoa tekoa. Parilta oli salpa mennyt poikki kun capo oli tippunut maahan. Onko kenelläkään kokemuksia oman G7th caponsa heittelystä ja sen kestävyydestä? :) On se mulla muutaman kerran tippunu jostain vähän korkeemmalta ilman vaurioita. Vaikka se vipu voi tuntua hieman heikolta niin luulen kyllä että kestää kolhut, jollei todella kovaa ja korkealta putoa. Ja eiköhän se kestä sen homman mihin se on tehty, heittele sitten jotain muuta jos tarvii jotain heitellä. :) "I need pikata for my banghole" |
Coelhinho21 04.12.2006 23:13:23 | |
---|
Menin sitten tilaamaan tollasen G7th capon tämän keskustelun innoittamana. Vanha muutaman euron caponi kun on todella huono. Luin netistä muutaman kommentin, että ko. capossa lukituksen vapautussalpa on aika heikkoa tekoa. Parilta oli salpa mennyt poikki kun capo oli tippunut maahan. Onko kenelläkään kokemuksia oman G7th caponsa heittelystä ja sen kestävyydestä? :) On se mulla muutaman kerran tippunu jostain vähän korkeemmalta ilman vaurioita. Vaikka se vipu voi tuntua hieman heikolta niin luulen kyllä että kestää kolhut, jollei todella kovaa ja korkealta putoa. Ja eiköhän se kestä sen homman mihin se on tehty, heittele sitten jotain muuta jos tarvii jotain heitellä. :) Täällä kans käytössä ja joskushan se on tipahtanutkin, ei mitään valittamista, toimiitoimii. Tosi vähän capoa tarvii käyttää, mutta jos edes vähän, niin tuo G7th on ylivoimanen..toimii sähkäriin ja akustiseen ja on hyvä. Hinnaltaan; niin se on yhellä keikalla maksettu.. Confidence is the feeling you have before you understand the situation. |
Blue Moon 07.12.2006 16:06:32 | |
---|
Veikko. Oon ollut ihan tyttyväinen Shubbiin capoihin. Ennen kuin siirryin kokonaan käyttämään Shubbia niin mulla oli tälläinen Dunlop Trigger -capo, joka oli sanalla sanottua ihan huono, uusi innovatiivinen jousi oli ihan susi. Jousi kului alla vuodessa niin lötköksi ettei tuolla ollut enää mitään virkaa. Jep, samat kokemukset. Varsinkin jos kielet on paksut ja/tai korkealla, niin Dunlopin Trigger ei jaksa niitä painaa kunnolla. Shubbin ruuvattava capo on myös mulla toiminut. |
stenel 10.12.2006 12:21:38 | |
---|
Toimiiko tuo G7th kunnolla 12-kielisen kanssa? Jag känner en bott |
Toimiiko tuo G7th kunnolla 12-kielisen kanssa? Toimii hyvin myös 12 kielisten kanssa. |
apip 10.12.2006 21:33:48 | |
---|
Toimiiko tuo G7th kunnolla 12-kielisen kanssa? Siitähän on erikseen oma malli 12-kieliselle kitaralle, siltä varalta ettei toi perusmalli toimi. |
apip 12.12.2006 21:38:11 (muokattu 12.12.2006 21:40:18) | |
---|
Sain tänään G7th capon. Pakko ylistää sitä: todella helppo ja miellyttävä käyttää sekä sillä saa kaikki kielet soimaan puhtaasti ilman että vire vaihtuu (liiallisesta kielten painamisesta)... eli täysin vastakkainen toiminta kuin vanhalla capollani. |
Jaqqi1991 13.12.2006 21:22:42 | |
---|
|
thekimble 14.12.2006 07:50:37 (muokattu 14.12.2006 07:51:06) | |
---|
Älä osta - http://www.thomann.de/fi/dunlop_14cd.htm Mitäs tässä on vialla noihin muihin verrattuna? Itte ostin tuollaisen testiksi, maksoi oikein 1.20€ Lähinnä live käytössä onneton säätö eipä juuri koskaan osu niin että vois tota portaallista lovea käyttää vaan täytyy hihnaa trimmata. Ja kun hiukankin "klisu" osuu johonkin niin kapo on lattialla. Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix |
Blackbird_ 19.11.2007 16:28:14 | |
---|
Hieman tyhmä kysymys mutta kun minulla sattuu olemaan tuommoinen capo, joka on kai klassiseen kitaraan. Soittelen nykyään akustisella teräskielisellä niin voiko siitä olla jotain haittaa kitaralle, jos käyttää klassiseen kitaraan tarkoitettua capoa? |