HansJ 09.12.2006 02:02:30 | |
---|
Tarkoitukseni olisi soittaa Kulkurin Valssi lähiaikoina tanssikeikalla, mutta tuo nuoteista soittaminen kuullostaa vähän tympeältä. Olisiko kenelläkään minkään näköistä visiota kuin itse soittaisitte kyseisen kappaleen? Sointu kierto säkeistössä on A,E,A,A,D,E,A ja "kertosäkeessä" E,A,D,A,E,A,D,A,E,A.. |
absqua 09.12.2006 10:09:24 | |
---|
Tarkoitukseni olisi soittaa Kulkurin Valssi lähiaikoina tanssikeikalla, mutta tuo nuoteista soittaminen kuullostaa vähän tympeältä. Olisiko kenelläkään minkään näköistä visiota kuin itse soittaisitte kyseisen kappaleen? Sointu kierto säkeistössä on A,E,A,A,D,E,A ja "kertosäkeessä" E,A,D,A,E,A,D,A,E,A.. Tuttu ralli juu. Ei valssiin mitään kuvioita tarvita - rouhit kokonuotteja vaan, eli 1ääni/tahti. Sitten eri osien taitteisiin joku tahdin tai kahden pieni nouseva ja/tai laskeva kuljetus neljäsosanuoteilla. Siinä se. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
SaBer 09.12.2006 15:00:07 | |
---|
Niinä harvoina kertoina kun oon valssia soittanut, niin oon heitelly oktaaveja aina sopiviin väleihin... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
chief 09.12.2006 15:18:44 | |
---|
Tarkoitukseni olisi soittaa Kulkurin Valssi lähiaikoina tanssikeikalla, mutta tuo nuoteista soittaminen kuullostaa vähän tympeältä. Olisiko kenelläkään minkään näköistä visiota kuin itse soittaisitte kyseisen kappaleen? Sointu kierto säkeistössä on A,E,A,A,D,E,A ja "kertosäkeessä" E,A,D,A,E,A,D,A,E,A.. Koita hoitaa jonkunnäköinen levytys ko. kappaleesta ja kuuntele mitä se basisti puuhailee. "It's the ear, not the gear. " |
Tuomas 09.12.2006 17:29:33 | |
---|
Tuttu ralli juu. Ei valssiin mitään kuvioita tarvita - rouhit kokonuotteja vaan, eli 1ääni/tahti. Sitten eri osien taitteisiin joku tahdin tai kahden pieni nouseva ja/tai laskeva kuljetus neljäsosanuoteilla. Siinä se. Näin määkin sen tekisin. Mitä simppelimpää, sen parempaa. Tanssijoiden on helpompi seurata bassoa, jossei se leiki yliaktiivista - näin se valsseissa kannattaa tehdä yleensäkin. |
jussitapsa77 09.12.2006 23:26:30 | |
---|
Moro! Eiks valsseihin heitetä yleensä sellaista settiä, että jos sama sointu jatkuu yli yhden tahdin ajan, niin toiselle tahdille vedetään samalta nauhalta, mutta alemmalta kieleltä, onkse nyt siis kvintin alempaa. Eli tossakin biisissä on 2 perättäistä tahtia A:ta, niin vetäisisin toiselle tahdille E:n, ja nimenomaan alempaa. Näin saadaan bassolla aikaan valssille tyypillinen keinuva svengi. |
Tarkoitukseni olisi soittaa Kulkurin Valssi lähiaikoina tanssikeikalla, mutta tuo nuoteista soittaminen kuullostaa vähän tympeältä. Olisiko kenelläkään minkään näköistä visiota kuin itse soittaisitte kyseisen kappaleen? Sointu kierto säkeistössä on A,E,A,A,D,E,A ja "kertosäkeessä" E,A,D,A,E,A,D,A,E,A.. Kuuntelin tuossa Lapio rautatavaran versiota joka menee Bb'stä. Tuossa laitoin nuotit ja bassotabun siitä... http://img88.imageshack.us/my.php?image=kulkurinvalssi1ra5.jpg http://img296.imageshack.us/my.php?image=kulkurinvalssi2or1.jpg GK Backline 600 nuppi myytävänä! |
Epämuusikko 10.12.2006 12:26:21 | |
---|
Moro! Eiks valsseihin heitetä yleensä sellaista settiä, että jos sama sointu jatkuu yli yhden tahdin ajan, niin toiselle tahdille vedetään samalta nauhalta, mutta alemmalta kieleltä, onkse nyt siis kvintin alempaa. Eli tossakin biisissä on 2 perättäistä tahtia A:ta, niin vetäisisin toiselle tahdille E:n, ja nimenomaan alempaa. Näin saadaan bassolla aikaan valssille tyypillinen keinuva svengi. Vaihtobasso. KVARTIN alempaa, tai KVINTIN ylempää. Ja jos seuraava sointu sen kahden tahdin jälkeen sama, mihin vaihtobassolla päätyisit, niin älä sitten ota sitä vaihtobassoa, vaan mee sinne vaikka edellisen soinnun terssin kautta. tai oktaavin. nimim. samoja asioita yritän opettaa yläastelaiselle tytölle pianon välityksellä. TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |