Aihe: Settiä aloittelijalle?
1
Läpistö
09.12.2006 07:41:17 (muokattu 09.12.2006 07:43:00)

Olisi varmaan voinut käyttää hakuakin, mutta nyt on peelomieli, joten en käytä.

Niin, tosiaankin serkun pojalle pitäisi jotain settiä kuulemma joululahjaksi saada ja kyselenkin nyt, että millaista tuollaiselle (muistaakseni) 7-vuotiaalle kannattaisi katsella? Hän on kuulemma soitellut pari vuotta kansalaisopiston rumpukurssilla, joten perustaidot on mitä luultavammin hanskassa. Varmaankin ihan (en näitä rumputermejä oikein tunne) ns. oikean kokoista settiä ollaan hakemassa, kun ei poika mikää pätkä enää ole :D

Mitä merkkejä tulisi karttaa ja mitä suosittelette? Itse omilla vähäisillä rumputiedoilla mietin ihan sellaista perus (?): basari, virveli, pikku- iso- ja lattiatomi, haitsu, ride + crash - settiä.

Budjetista en osaa sanoa hirveästi, mutta millaista luokkaa esim. torilla näkynyt 300-400 €:n tama swingstar -setti on?

Kiitoksia!
"Ei pysty. Liian hapokasta."
Niq
09.12.2006 07:51:42

Budjetista en osaa sanoa hirveästi, mutta millaista luokkaa esim. torilla näkynyt 300-400 €:n tama swingstar -setti on?

Jos sitä Deinonychiuksen settiä tarkoitat, niin se on oikein hyvä vaihtoehto aloittelijan setiksi. Ainoat huonot puolet on tuo 22" basari, tomit jää vähän ylös pakostikin tuolla, ja nuo Paiste 302:t jotka on aika huonosoundiset, vaikkakin kyllä kestävät. Toisaalta parempiakaan et tuohon rahaan saa.

Mä olen opettanut 8- vuotiasta kummipoikaa soittamaan ja sille kyllä oon saanut tuon minun settini (20", 10",12",14") säädettyä oikein hyviin asentoihin. Ainahan voi ostaa erillisen tomitelineen, ettei tarvitse niitä tomeja siihen basarin päälle laittaa, jolloin asettelu matalalle on helpompaa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
gulfstream650
09.12.2006 10:36:22

Niin, tosiaankin serkun pojalle pitäisi jotain settiä kuulemma joululahjaksi saada ja kyselenkin nyt, että millaista tuollaiselle (muistaakseni) 7-vuotiaalle kannattaisi katsella? Hän on kuulemma soitellut pari vuotta kansalaisopiston rumpukurssilla, joten perustaidot on mitä luultavammin hanskassa. Varmaankin ihan (en näitä rumputermejä oikein tunne) ns. oikean kokoista settiä ollaan hakemassa, kun ei poika mikää pätkä enää ole :D

Mitä merkkejä tulisi karttaa ja mitä suosittelette? Itse omilla vähäisillä rumputiedoilla mietin ihan sellaista perus (?): basari, virveli, pikku- iso- ja lattiatomi, haitsu, ride + crash - settiä.

Tamat ovat hyvät rummut aloittelijalle ja myös pitemmälle päässeillekin (mm. Stewart Copeland ja HIMin Kaasu...). Noista yksilöistä en osaa sanoa.

Mielestäni hyvä aloitussetti on virveli, pikkutomi ja lattiatomi sekä bassari. Pelleistä tietty haitsu, ride ja crash sekä niihin telineet. Myös bassarin pedaali ja istuin ovat tärkeitä. Suotavaa on kun lahja on annettu, että joku asioista tietävä virittäisi rummut sellaisiksi, että niillä on mielekästä soittaa. Apua löytynee tältä palstalta.

Säädöt tunnetuissa rumpumerkeissä ovat yleensä niin hyvät, että ei ole oleellista, on bassari 16-22". Ideaali lienee 20".
Svengaa kuin saksanhirvi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)