Fin_Rocker 13.11.2006 21:57:36 (muokattu 13.11.2006 21:59:56) | |
---|
Mulla on ollu toi Distortion Modeler muutama viikkoa, ei helvetti mikä paska... se DS modi on hirveetä scooppisirkkeliä, ne muut on jotenki meneviä mutta silti aika kauheita, täytyy testailla uusilla mikeillä kohta jos saisi siitä jotain järkevää ulos. E: White Stripes sooloiluun täydellinen laite, muuhun täyspaska :-) |
Vili Basisti 13.11.2006 23:02:15 | |
---|
Joo elikkäs tänään tuli postissa tuo BOD100 (Bass Overdrive). Mutta unohdin hommata piuhan pedaalista vahvistimeen. Ennestäänei tuota toista piuhaa ollut koska tuo on ensimmäinen pedaali mitä omista. Olen tähän mennessä käyttänyt laulajan omistamaa pedaalia ja piuhaa. Pitää hommata se tällä viikolla keskustan musaliikkeestä jos ehtii. Harmi vaan kun sain kaikki vermeet paikoilleen ja olin valmiina testaamaan, niin huomasin tuon puuttuvan piuhan. Noh aina ei voi mennä putkeen. Olen se basistivitsi #37 |
Jungleman 14.11.2006 00:12:20 | |
---|
Eilen testailin FX100 Digital Multi-FXiä bänditreeneissä. Pari pikku havaintoa tuli tehtyä. Harmi kyllä, tremolo ei pannaa. Sen sijaan delay pingpongittaa! Enpä olisi uskonut... Soundi on sinänsä kauttaaltaan varsin terve, kohinoita ja suhinoita vehkeestä ei irtoa normaalikäytössä (en testaillut bändikavereiden hermoja kaikilla mahdollisilla ääriasetuksilla kuitenkaan :-). Käyttökelpoisiksi osoittautuivat lähinnä delay ja pitch shifter, tremoloa en juurikaan käyttänyt (vaikka se onkin varsin oivallinen, minulla on laudassa -vähän- parempi ja monipuolisempi Cusack Tap-A-Whirl). Chorus loisti ringmodulaattoriasetuksilla (kaikki säätimet kybällä), mutta senkin käyttö jäi vähäiseksi. Pedaalin bufferointi on heikonlainen, soundi ei bypass-tilassa hirveästi muutu MUTTA signaalitaso putoaa. Ko. puutetta en huomannut ennen kuin tein A/B -testin TBP-loopissa, ja se korjautuu käytännössä huomaamattomaksi jos FX100:n jälkeen pedaaliketjussa on paremmalla bufferilla varusteltu poljin. Mietin yhä vakavasti, pitäisikö oikeasti raivata pedaalilautaan tilaa tälle vehkeelle. Pienessä tilassa neljä käyttökelpoista avaruusromuefektiä, hmm... Loistava, kerrassaan loistava hinta-/laatusuhde. Pisteet lähtevät Behringerille myös persoonallisesta suunnittelusta ja täysin omasta designista: tälle pedaalille ei löydy esikuvaa Bossin tai minkään muunkaan tunnetun valmistajan efektivalikoimista. Digitechiltä toki löytyy erilaisia multipedaaleja kompaktissa muodossa, mutta käsittääkseni ei samanlaista... Kiitokset kaikille asianosaisille edelliseen viestiini viitanneista ystävällisistä kommenteista. Sulkeudun suosioonne, tiättekste niinku. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Tympee Huttunen 14.11.2006 11:23:47 | |
---|
^ Delay on hakusessa. Ehkä fx100 olisi oiva peli tarpeeseen. Hinta ei todellakaan ole paha ja muutakin härpäkettä laitteesta irtoaa. |
fenderisti 03.12.2006 12:51:58 | |
---|
Oliskos noista mikään hyvä kaiku pedaali? |
tomukka 03.12.2006 13:50:48 | |
---|
Oliskos noista mikään hyvä kaiku pedaali? Mulla on tuo DR-100 ja se on ihan kakka. Saa siitä pienen ihan ookoo hallikaiun, mutta kun leveliä nostaa yli neljänneksen, niin kitara alkaa kuulostamaan banjolta. Mulla se on efektilaudassa hyvin maltillisilla leveleillä, Ibanez:n delayn kaverina antamassa häntää säklätyksille. En olisi ostanut, jos olisin voinut testata ennen ostopäätöstä. |
ministeri 03.12.2006 18:32:13 | |
---|
onko noise reduserista kokemuksia?pelaako niinkuin pitää? |
fenderisti 03.12.2006 19:40:18 | |
---|
Huomenna lähtee tilaukseen EQ ja ultra chorus. Onko kokemuksia? |
ministeri 06.12.2006 22:21:25 (muokattu 06.12.2006 22:22:39) | |
---|
taas tuli sorruttua ja kannoin kaupasta noise reducerin...mulla on varmaan joskus noi kaikki nurkassa käytämättöminä:) |
mailbag 06.12.2006 22:58:01 | |
---|
taas tuli sorruttua ja kannoin kaupasta noise reducerin...mulla on varmaan joskus noi kaikki nurkassa käytämättöminä:) myyt sitten koko paketin mulle, nimelliseen hintaan :) |
ahvenonkala 07.12.2006 09:10:31 | |
---|
Lisäsin sitten T-kaupan tilaukseen tuon Ultra Tremolon kun näytti niitä varastoon tulleen. Ensin olin ottamassa viritin pedaalia kans Behringeriltä mutta vaihdoin viime tipassa muutaman kympin kalliimpaan Fenderiin, sille kun on enemmän varmasti käyttöä. The time to kill is now... while my guitar gently weeps. |
Kuno 07.12.2006 10:22:17 | |
---|
Chorus loisti ringmodulaattoriasetuksilla (kaikki säätimet kybällä), mutta senkin käyttö jäi vähäiseksi. . Mitä? Onko tuossa vehkeessä joku ringmodulaattorintapainen? Kiinnostus taisi juuri herätä... Olisiko laittaa ääninäytettä tuosta asetuksesta? I am the first not the last
Condemned by a single kiss
Betrayed eternally I'll rip inside your soul
Contaminating the world
Defying god and son
Black heart that brings your death
Living in infamy...
Paskakitaristi #4 |
Kelle 07.12.2006 10:45:16 | |
---|
Huomenna lähtee tilaukseen EQ ja ultra chorus. Onko kokemuksia? Toi eq-pedaali on ollu nyt laudassa n. 4 kk eikä ongelmia ole ilmaantunut. Hyvin toimii soolobuustina sekä korostan tuolla myös hieman keskiääniä saadakseni 6505 soolosaundia paksummaksi. Kestävyydestä sen verran, että kyllä tuo muovikuori ajaa asiansa, mutta vähänkin kovempaan keikkakäyttöön sitten bossin ge-7. Jacksoni sen olla pitää!!! |
Mesa/Boogie 07.12.2006 10:58:18 | |
---|
Ostin sitten ton DD100:n tiistaina, kun tuli akuutti tarve. Nyt selvisi, että vanha delay ei ollutkaan rikki. Harmittaa toi Behringerin hankinta. Soundista en hirveästi osaa sanoa, koska en testannut sitä ennen keikkaa. Kai se asiansa ajoi. Mutta sen käyttö on jotenkin todella kankeaa. Mun mielestä pedaalin kuuluu kytkeytyä päälle ja pois silloin kun sitä kytkintä painaa, eikä vasta sitten kun nostaa jalan pois. Ja muutenkin toi kytkimen tatsi toi mieleen halvan midikiipparin. Ei vaan voi luottaa. Mahtaiskohan joku haluta ostaa ton. Voisin myydä pari euroa halvemmalla kuin Thomann... |
Onko kellään kokemuksia TU100:sta, eli behringerin viritysmittarista? Onko mittari tarkka ja "vakaa"(eli ei pyöri nuotin ympärillä levottomasti)? Onko näyttä riittävän kirkas pimeässä yms..? Hintaero bossin vastaavaan on sen verran suuri, että asia kiinnostaa huomattavasti. |
Wahi 09.12.2006 13:32:31 | |
---|
Onko kellään kokemuksia TU100:sta, eli behringerin viritysmittarista? Onko mittari tarkka ja "vakaa"(eli ei pyöri nuotin ympärillä levottomasti)? Onko näyttä riittävän kirkas pimeässä yms..? Hintaero bossin vastaavaan on sen verran suuri, että asia kiinnostaa huomattavasti. Tuolla oli jotain juttua: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=137941&co=90 "Kyllä pöyhkeä proge aina rehellisen rock 'n' rollin voittaa!" |
tarzan 29.12.2006 13:38:38 | |
---|
Hurrrjjja nosto. Itse kävin Blues overdriven ostamassa paikallisesta liikkeestä ja alkutestien perusteella olen soundiin aikas tyytyväinen. Vieläkö Foxin vastaava pedaali on toiminut, vai joko on behku pettänyt? Itse pedaalin ostin alunperin vain purettavaksi ja asennettavaksi projektistratoon sisälle, ja tähän hommaan tuo kyllä sopii vallan mainiosti. Piirilevyä vähän muokkailee ja sovittaa sen kitaraan niin hyvä tulee. Tai sitten ei, jotain siitä ainakin tulee.. Helvetin hyvä paimen |
-Cale 23.02.2007 12:16:19 | |
---|
En jaksa koko ketjua kahlata läpi, mutta onko kokemusta noista behringerin säröpedaaleista? Hinnan puolesta vaikuttaisi mielenkiintoiselta, mutta ovatko ne sitten täyttä kuraa? Overdrive Distortion, Tube Overdrive, Ultra Distortion ja Ultra Metal näyttäisi olevan kaikki 18,30 Thomannilla, kaiketi nuo ovat kuitenkin säröpedaaleja kaikki? Vai onko nuo ihan leluja? Lähinnä boostailisin Podin omaa säröä tuolla äänitellessä ja lisäksi ajaisin sitä Valvestaten clean kanavaan sillä VS:n säröt nyt on mitä on... |
duc 23.02.2007 12:43:08 | |
---|
Behkun Ultra Metallia on kehuttu kyllä toimivaksi Metal Zone -kopioksi. Siinähän on tuo keskiäänen taajuuden säädin niinkuin aidossakin. Ovat vaan nykyään 24,3 euroa Thomannilla. |
mikkoyy 23.02.2007 14:20:57 | |
---|
Ultra Metalli oli aika kaamee. Sen saa toimimaan vaan parilla eri säädöllä ilman vinkunaa. Norjasoundit kyllä saa helposti. Vaihoin Metal Zoneen (onneksi) |