Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marjo Leinonen & Viranomaiset
1 2
DoThePop
03.12.2006 11:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari päivää olen ehtinyt pyörittää soittimessa Marjo Leinonen & Viranomaiset:Uusi päivä-levyä.Olen aina tykännyt paljon Balls yhtyeestä.Joten odotukset olivat erittäin korkealla Viranomaisten levyn suhteen.Täytyy kyllä sanoa että pettymystä ei tullut.Oikeastaan fiilikset on täysin päinvastaiset.Tuntuu uskomattomalta miten näin hienon levyn ovat pystyneet tekemään.Levyllä on nippu toinen toistaan parempia biisejä.Joista on osattu kasata erittäin toimiva paketti.Fiilikset on hieman samanlaiset kuin Lännen-Jukka levyn kanssa.Eihän tämä voi olla edes totta.Mutta uskottava se nyt kuitenkin on.Leinonen on yhtyeensä kanssa onnistut ylittämään kaikki odotukset.Toivottavasti porukka ymmärtää hankkia tämän levyn himaansa.Vaikka musiikillisesti ollaankin aivan eri maailmassa kuin Lännen-Jukka levyllä.Niin molemmat edustaa hienosti suomalaista "juuri" musiikkia.Tämmöiset levyt tuulettaa mukavasti jämähtäineitä musiikkikuvioita.Tämmöisiä fiiliksiä kokee enää suhteellisen harvoin uusien levyjen ilmestyessä.Mutta ne harvat kerrat antaa taas uskoa nykymusiikin voimaan.Kyllä hyviä levyjä näköjään julkaistaan edelleen.Vaikka usein sitä ei tapahdukaan.
 
Gona
03.12.2006 16:30:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostettu on, kuunneltu kovasti ja samat sanat. Parasta pitkään aikaan. Kylmät väreet menee selässä joka kerta, kun kuuntelen Sinun Omasi-biisin...
 
Ah, mikä bändi ja levy!
 
"Devil got my women, I hope..."
jjylli
03.12.2006 16:52:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on muuten hillittömän kova livebändi myös. mutta ei kai tommoselta dream teamiltä voi paljon muuta olettaakaan..
 
M-Juhana
03.12.2006 21:50:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä alkoi kiinnostamaan....
 
horsehead75
05.12.2006 17:54:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samat sanat täällä! Ei voisi parempaa ja tyyli -ja sounditietoisempaa bändiä olla taustalla!
Leinosen ääni on todellakin jostain haudan takaa (hyvällä tavalla): ajoittain on aavistuksen vaikeaa saada selkoa, mitä lauletaan.
 
Ostettu on, kuunneltu kovasti ja samat sanat. Parasta pitkään aikaan. Kylmät väreet menee selässä joka kerta, kun kuuntelen Sinun Omasi-biisin...
 
Ah, mikä bändi ja levy!
 
"Funk is that bumpy & groovy sound that hits your belly, sends out waves through the whole body, making you move your feet, nod your head and feeling alright"
Gona
05.12.2006 18:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Leinosen ääni on todellakin jostain haudan takaa (hyvällä tavalla): ajoittain on aavistuksen vaikeaa saada selkoa, mitä lauletaan.

 
Totta. Autossa, jossa taustameteli jo rassaa muutenkin, ei saa sitäkään vähää selkoa. Onneksi on sanat mukana :)
 
"Devil got my women, I hope..."
willie
05.12.2006 21:50:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aijai.. Marjo Leinonen oli mun päiväunissani laulamassa bluesia jo parikymmentä vuotta sitten. Mainio akka !
 
Bassoa vuodesta 1972.
Aegis
06.12.2006 10:03:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostoslistalla on, Marjo Leinosen ääni säväytti heti ensi kuulemalla joskus pari vuotta sitten. Osaisiko joku suositella muitakin hyviä Leinosen levytyksiä joilla aloittaa kuuntelu?
 
Kun nyt muuten Lännen Jukkakin mainittiin, niin tulipa Nancyä ja Sallyä kuunnellessa mieleen että olisi melkoisen hienoa kuulla Leinonen laulamassa juuri tuollainen karski banjo taustalla...
 
Tame wolves are nothing but dogs.
Mika Antero
06.12.2006 10:04:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostoslistalla on, Marjo Leinosen ääni säväytti heti ensi kuulemalla joskus pari vuotta sitten. Osaisiko joku suositella muitakin hyviä Leinosen levytyksiä joilla aloittaa kuuntelu?
 
No Ballsin Drunkfish ja Balls change when Balls wants to change tietysti.
 
DoThePop
06.12.2006 13:40:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja Skinny dipping on kanssa hyvä levy tutustua Balls-yhtyeeseen.Taitaa olla muuten viimeisin levy mitä Ballsilta on julkaistu.Esimerkiksi Epesistä tuo löytyy kohtuulliseen 2,90 euron hintaan uutena.Muistelisin että paikallisessa Anttilassa tuo oli jossain välissä kanssa puoli ilmaiseksi myytävänä.
 
duane
06.12.2006 15:08:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marjo Leinosen ääni säväytti heti ensi kuulemalla joskus pari vuotta sitten.
 
Mikä ihme tuossa on niin hienoa? Meidän kissatki kuulostaa paremmalta. Sinänsä ikävää, Leinonen on ollut tekemässä hienoa musaa, mutta tuo soundi on mun korvaan niin luotaantyöntävä, ettei kestä kuunnella :(
 
Behringer herättää täällä voimakkaita mielipiteitä puolesta ja vastaan mutta onhan se merkkituote t.mixiin verrattuna?
jjylli
06.12.2006 16:46:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä ihme tuossa on niin hienoa? Meidän kissatki kuulostaa paremmalta. Sinänsä ikävää, Leinonen on ollut tekemässä hienoa musaa, mutta tuo soundi on mun korvaan niin luotaantyöntävä, ettei kestä kuunnella :(
 
ehkä sä et vaan tajuu. en mäkään tajuu paljon mitään täällä.
 
willie
06.12.2006 20:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä ihme tuossa on niin hienoa? Meidän kissatki kuulostaa paremmalta. Sinänsä ikävää, Leinonen on ollut tekemässä hienoa musaa, mutta tuo soundi on mun korvaan niin luotaantyöntävä, ettei kestä kuunnella :(
 
Marjo Leinonen on ihan upea, raakkuu välillä kuin itse Janis Joplin. Jos et sä Duane diggaa Marjoa, niin Matilla ja Tepolla on ihan kivoja kokoelma CDeitä.. :)
 
Bassoa vuodesta 1972.
duane
06.12.2006 22:09:00 (muokattu 06.12.2006 22:09:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marjo Leinonen on ihan upea, raakkuu välillä kuin itse Janis Joplin. Jos et sä Duane diggaa Marjoa, niin Matilla ja Tepolla on ihan kivoja kokoelma CDeitä.. :)
 
auts, suoraan vyön alle :| Niinkuin mainitsin, musa on ihan mahtifantsua, mutta mun korvaan tuo laulusoundi on vaan no-no..
 
Behringer herättää täällä voimakkaita mielipiteitä puolesta ja vastaan mutta onhan se merkkituote t.mixiin verrattuna?
Blue Moon
07.12.2006 16:28:30 (muokattu 07.12.2006 19:34:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

raakkuu välillä kuin itse Janis Joplin
 
Off-topic: No Joplinin jos kenen laulu se mielipiteet vasta jakaakin! :-)
 
Aiheesta: Kiinnostavalta vaikuttaa, ilman muuta täytyy hommata levy kuunneltavaksi.
 
willie
07.12.2006 19:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

auts, suoraan vyön alle :| Niinkuin mainitsin, musa on ihan mahtifantsua, mutta mun korvaan tuo laulusoundi on vaan no-no..
 
Anteeksi duane, ei kai liian alas vyön alle osunut..?
 
No en minäkään Joplinia jaksa montaa biisiä kuunnella ja taidan itseasiassa omistaa vain yhden Joplin levyn, Kozmic Bluesin. Eikä tuota Marjoakaan ihan koko iltaa kuuntele :)
 
Bassoa vuodesta 1972.
DoThePop
08.12.2006 07:32:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janis Joplinilla on kanssa sellainen ääni että sitä joko rakastaa tai sitten ei.Itse kuulun siihen porukkaan joka diggaa Joplinista ihan kybällä.Janis Joplinin levyt on itselläni niitä eniten kuunneltuja.Luultavasti eniten kuunneltu artisti koko musiikki harrastukseni aikana.
Mä kyllä tykkään erittäin paljon myös Marjo Leinosen äänestä.Onhan siinä paljon samaa kuin Joplinilla.Noin viikon olen kuunnellut Uusi päivä-levyä putkeen.Eikä kyllästymisen merkkejä näy.Mä pidän Marjon laulamisesta suomen kielellä vielä enemmän kuin englanniksi.Hienoa nähdä että kotimaisellakin pystytään edelleen säväyttämään.Sama fiilis tuli Karjalaisen Lännen-Jukka levystä.Ihan uusi tapa laulaa ja käyttää suomen kieltä.Vaikea verrata tätä uutta Leinosta ja Balls-bändin tekemisiä.Mutta kyllä Viranomaiset vie kuitenkin voiton.Yksi syy siihen on tosiaan kieli.Niin harvoin tulee hyvää musiikkia suomen kielellä laulettuna.Ihan Top-5 kamaa mitä on ikinä suomessa tehty.
 
rheinone
09.12.2006 12:02:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi duane, ei kai liian alas vyön alle osunut..?
 
No en minäkään Joplinia jaksa montaa biisiä kuunnella ja taidan itseasiassa omistaa vain yhden Joplin levyn, Kozmic Bluesin. Eikä tuota Marjoakaan ihan koko iltaa kuuntele :)

 
Janis Jopin on ihan upea, raakkuu välillä kuin itse Marjo. Jos et sä willie diggaa Janista, niin Matilla ja Tepolla on ihan kivoja kokoelma-CDeitä.. :)
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
willie
09.12.2006 15:45:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä rheinone..! Hauska copy/paste :)
 
Bassoa vuodesta 1972.
DoThePop
12.12.2006 09:54:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändi olisi näköjään Tavastialla 31.01.07.Eiköhän kannata kaikkien varata liput hyvissä ajoin.Luultavasti tulossa aivan loistava keikka.Itse en pääse paikalle.Emäntä ei anna meikäläisen tilata lippua.No syy on suht asiallinen.Meillä on kolmannen lapsen laskettu aika melkein samalle päivälle.Menee selkeästi keikan edelle.No enköhän minäkin pääse Viranomaisia joskus livenä näkemään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «