DVD-SOITIN 07.12.2006 21:32:26 | |
---|
Vieläkö vanhassa miehessä riittää virtaa? Allekirjoittaneen mukaan ehdottomasti kyllä. Iron Maidenin Tampereen keikan perusteella vanhan kunnon MäkiAivon lyömäsoitintaide ei ole muuttunut miksikään. Pikemminkin saanut uusia sävyjä, A Matter Of Life And Death sisältää kokonaisuudessaan parasta rumpalointia sitten Seventh Son Of A Seventh Sonin. Suosikkirumpaleitani, vaikkei ihan ykkösenä olekaan. Silti Maidenia parhaana bändinä ikinä pitävälle erittäin tärkeä hahmo ja lajissaan ainutlaatuinen esikuva. Kovasti olen rumpujakin takonut, McBrainin fillejä toisinaan varioiden, ja siinä joka kerta karusti epäonnistuen. ;-) Hauskaa seurattavaa miehen soitto. Äijä itse istuu lattianrajassa, snare vinossa, vasemman käden kapula väärin päin ja ride suorastaan yliluonnollisessa asennossa. Kyllä vai ei? Kolahtaako? WHERE EAGLES DARE! |
Kukkis 77 07.12.2006 22:19:54 | |
---|
Sama. Onhan Nicko minunkin suuria vaikuttajiani. Ei ehkä soittotekniseltä kantilta katsoen, mutta meiningin puolesta kyllä. Ja Nickon ja Steven yhteistyö on kerrassaan hienoa kuultavaa. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
mishrak 07.12.2006 22:20:06 | |
---|
Omaperäistä soittoa joka sopii maideniin kuin nenä päähän. Silti tarkkuutta saisi olla enemmän. Teknisesti ei varmasti niitä parhaimpia rumpaleita. |
DVD-SOITIN 07.12.2006 22:41:51 | |
---|
Omaperäistä soittoa joka sopii maideniin kuin nenä päähän. Silti tarkkuutta saisi olla enemmän. Teknisesti ei varmasti niitä parhaimpia rumpaleita. Kyllä ainakin 83-88 meininki albumeista kiertueihin asti on sellaista mättämistä, ettei allekirjoittanut löydä tekniikasta puutetta sitten millään. Tokikaan rumpalinäkökantani on varsin heikoissa kantimissa, heh. Satunnaisesti soittelen. Kitaraa pääsääntöisesti. Nykyään Nickon ongelmana ovat välillä turhan laahaavat liveratkaisut, mutta näissä on kyllä Vääpeli Harrisillakin näppinsä pelissä, mies kun kuitenkin päättää mitä Maiden tekee ja miten. |
beethro 07.12.2006 22:50:21 | |
---|
Nickon ihailusta munkin rummuttelu alkoi. Herraa oon ihaillu jo vuodesta 94 lähtien, kun ostin serkkuni kehoituksesta Maidenin Piece of Mind-lätyn. Where Eagles Daren alkufilli oli kymmenvuotiaalle jotain elämää suurempaa. Älysin tosin itse tarttua kapuloihin vasta vuonna 2002 :) Onhan sitä myöhemmin huomannut Nickon rummutuksessa olevan puutteitakin, esim. timessa, ja jossain vaihessa miehen livekunto alkoi olla jo melko surullista seurattavaa. Onneksi hän koki tuossa vuosien 2003-2005 välissä jonkinlaisen ihmeellisen toipumisen, ja kahdella edellisellä Maiden-keikalla hänen soittonsa on ollut jälleen mahtavaa kuunneltavaa ja katseltavaa. Ja tosiaan uusimman levyn rumpuraidat ovat nannaa, mitä nyt Benjamin Breegissa hyvin outoa timenkäsittelyä biisin loppupäässä. Kaiken kaikkiaan hieno rumpali ja persoona, ja erittäin iso osa Maidenin soundia, josta meikäläinen jaksaa pitää vuosi toisensa jälkeen. Joskus kun tämä meinaa unohtua, tarvitsee vain laittaa Piece Of Mind soimaan, ja todeta kuinka monta kerrassaan upeaa biisiä ja rumpuraitaa levy sisältää. Other moneyish |
hollmi-5 08.12.2006 10:23:01 | |
---|
Iron Maidenin liveshown vetäminen vaatii rumpalilta hyvää kuntoa. Hatunnosto Nickolle täältä. Tuohon bändiin herra sopii hyvin. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
hyperhamsteri 08.12.2006 12:08:43 | |
---|
Tuohon bändiin herra sopii hyvin. Komppaan. Omasta mielestäni tosin ko. herra ei ole missään määrin erityinen rumpali. Omaan makuuni soitto erittäin katkonaista ja komppi ei vain jotenkin rullaa kunnolla. En itse ole jaksanut kovin paljoa olla kiinnostunut miehen soittokunnon muutoksista, mutta viime kesän keikan perusteella, kyllä ne samat jutut vielä ihan kivasti menee. Mutta kuten jo sanoin, ei mielestäni koskaan varsinaisesti mikään kova rumpali ole ollutkaan. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Deinonychius: Huhutaan, että olisit homo. |
Strumbali 08.12.2006 12:48:07 (muokattu 08.12.2006 13:24:11) | |
---|
ettäjotta |
Brother Michael 08.12.2006 19:21:03 | |
---|
Kyllä, toimii. Nickosta lähti minunkin rumpukuumeeni liikkeelle, ei tosin enää nykyään kuulu TOP3 suosikkeihin, mutta todella ässärumpali kuitenkin. Hullu jätkä ovat sanat, jotka mielestäni kuvaavat kaveria oikein hyvin, se soittamisen ilo on säilynyt ennallaan vieläkin ja se on sellainen seikka, joka tuntuu ainakin lavalta yleisöön monilla eliittikannuttajilla kadonneen. Nicko jaksaa hymyillä, nauraa ja muuten vaan rölötä. Varsin omaperäinen tyyli on kyllä mainio, jää multa moni juttu soittamatta, en vaan saa sitä rullaavuutta omiin ratatatatatata -filleihin, vaikka teknisesti samat jutut soittaa moni amatööri perässä. Omaan makuuni soitto erittäin katkonaista ja komppi ei vain jotenkin rullaa kunnolla. Täh ?? Nickon tavaramerkkihän on nimenomaan sairaalloinen biisin eteenpäin puskeminen, joka kuuluu varsinkin basarityöskentelyssä ja filleissä. Nojoo, makuasioitahan nämä vissiin kuitenniin ovat. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
-Henri- 08.12.2006 20:19:07 | |
---|
Eihän se saa tuotakaan soitettua: http://www.youtube.com/watch?v=kikC … 0HOUaY&mode=related&search= Kaikkihan tämän harjoituksen veivaa...minäkin veivasin joskus, eikä siinä ole nopeudesta kysymys. Huh! Olin ite veivannu omasta päästä tota reeniä sillon tällöin. Aluksi meni tuplasikuilla, mutta myöhemmin sit singleillä. Yay... Nickolla on hassu nenä... We All Like It - Rock 'n' Roll! |
Strumbali 08.12.2006 20:28:43 | |
---|
Huh! Olin ite veivannu omasta päästä tota reeniä sillon tällöin. No tarkennuksena, että minä veivasin ihan tuon (VHS) videon perusteella joskus. Nämä on vanhoja pätkiä joutubessa ja niissä on minun mielestä ihan hyviä vinkkejä rumpujen perussoiton harjoittelemiseen. Koordinaatiotahan tuolla kehiteltiin ja voihan sitä tosiaan varioida oman maun, rumpusetin ja tarpeen mukaan. Ehe, veivaisin muuten tänäänkin tuota. On se edelleen hankala saada menemään hyvällä tatsilla ;). ettäjotta |
DVD-SOITIN 08.12.2006 20:28:51 | |
---|
Huh! Olin ite veivannu omasta päästä tota reeniä sillon tällöin. Aluksi meni tuplasikuilla, mutta myöhemmin sit singleillä. Yay... Nickolla on hassu nenä... Sai turpaansa nuorena. Ei ollut rahaa leikkauttaa kuntoon. :-D |
Brother Michael 08.12.2006 20:36:32 | |
---|
Sai turpaansa nuorena. Ei ollut rahaa leikkauttaa kuntoon. :-D Liekö tuo nyt ihme, koko bändi kun taitaa Lontoon East-Endistä olla kotoisin. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
DVD-SOITIN 08.12.2006 20:39:12 | |
---|
Liekö tuo nyt ihme, koko bändi kun taitaa Lontoon East-Endistä olla kotoisin. Ilmeisen karuna alueena pidetty. Puhuuhan Daveykin Run To The Hills-biografiassa, kuinka pienestä pitäen oli pakko opetella pitämään puolensa tappeluissa. |
Glenfiddich 08.12.2006 21:30:56 (muokattu 08.12.2006 21:36:34) | |
---|
Niin..nyt kun puhutaan, että Nicko ei teknisesti hirmuinen soittaja ole niin minkälaista tekniikkaa tarkoitetaan? Ehkä miehen fillit eivät ole teknisimpiä, eikä ole rollien kuningas mutta mitäs sitten? Soitto sopii Maideniin kuin isä äitiin. Eikä lättänokka kyllä ihan ranteet lukossa todellakaan soita, ehei! Itseasiassa, huolimatta miehen vaikean näköisestä soittotyylistä, hänen soittonsa näyttää todella rennolta. Ja se bassarijalka puhuu puolestaan. Maailmassa on miljoona räkänokkaa, jotka ovat aloittaneet soiton tai soittavat tämän miehen innottamana. Myös allekirjoittanut itse. Mielestäni pesee useimmat "perusheavymetalrokki-rumpalit" nimenomaan omintakeisella tyylillään. Älyttömän tarkka rumpali hän ei ole, mutta jälkensä hän on varmasti monien soittoon jättänyt. Edit. http://www.youtube.com/watch?v=LqixtGEVXhc tuossa nyt livepätkä prisonerista, sais vähä enemmän nickoa näkyä mutta jotain kuitenkin, en viitiinyt sitä samaa wicker man-pätkää laittaa joka täällä pyörii;) "Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!" |
Tiivistettynä: Mies paikallaan omassa bändissään, ja vaikuttanut varmaan aika moneen nuoreen rumpalinalkuun, mukaanlukien itseeni. (Eikä näitä oltu varmaan vielä tässä topicissa sanottukkaan) |
Jeiska 08.12.2006 23:18:20 | |
---|
Harvemmin minä rumpuja soittelen (enemmän pyörin basson varressa), mutta kyllä nicko on minun idolini :P Eikä maiden olisi mitään ilman nickoa "Kuulut puron kohinaan, etkä betoni maailmaan..." |
Tunttone 09.12.2006 01:58:38 | |
---|
Äijä soittaa kyllä joka biisissä melko samallalailla lukkuunottamatta X-levyjä. Ride-kikkailut välillä vähän ärsyttää. Fillit usein aika samanlaisia. Hyvä rumpali se kuitenni on. En tue Warettamista. |
beethro 09.12.2006 11:21:56 | |
---|
Other moneyish |
mika_89 11.12.2006 09:49:55 | |
---|
Kyllä se Nicko on vain minunkin suurin idoli. aina tulee oleen. välillä sitä kuuntelee paljon muutakin kun maidenia mutta aina parin viikon päästä se musa joka soi on taas maidenia. kaikki levyt oon keränny ja dvd:t myös ja kahdesti nähny livenä . niin ja kyseinen herra on myös vastannut minun sähköpostiini. lähetin siis nickolle mailia ku Drummer lehessä oli joskus muinoin " send a question to nicko! " tyylinen ilmoitus ja minähän lähetin. noh pari kuukautta meni ja ostin drummerin sattumalta ja siellähän minun kysymykseni kahden muun ohessa oli :) kyllä pari kertaa sai tarkistaa että onks tää totta hä? TAMA on kyllä meleko hyvä |