Aihe: Apua täysnyypälle!
1 2 3
E_I_K_K_A
25.11.2003 12:21:18
Elikkä aivan aloitteleva kitaransoittaja olen ja ostin sellasen valmiin sähkökitarapaketin ja nyt olis heti alkuun semmonen ongelma, että ei saa ääntä pihalle vahvistimesta.Voisiko joku mahdollisesti neuvoa juurta jaksain askel askeleelta miten saada sähkökitaran ääni kuulumaan vahvistimesta? Ku en tiiä onko vika mussa vai laitteessa. Tää voi olla aivan supertyhmä kysymys, mutta kun ei oikeen viittis särkeä justiin hankittuja värkkejä kokeilemalla, kun ei tiiä vielä paljoa mitään.
kingdom
25.11.2003 12:49:21
Kato onko vahvistimen sähköjohto seinässä ja varmista että vahvistin on päällä.

Kato onko kitaran ja vahvistimen (line in) välillä johto.

Kato onko kitaran äänenvoimakkuusnamikki kympissä.

Kato onko vahvistimessa äänenvoimakkuus nollassa. Jos on, säädä sitä isommalle.

Eipä kai sitä muuta.
Nyt on hyvä bändi löydetty! The Found! Progressiivista rockia maailman navalta, Kuopiosta!
Vemmy
25.11.2003 14:56:02
Yllä olevaan lisäisin vielä että ne äänensävysäädöt (bass, middle, treble yms.) kannattaa myös säätää johonkin muualle kuin asentoon 0, esim. kello kahteentoista eli puoliväliin. Mikähän vahvistin ompi kyseessä, jotta kyseisen vahvistimen tuntevat voivat kertoa omat neuvonsa?
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
E_I_K_K_A
25.11.2003 15:25:42
Marshallin MG15cdr näkyis olevan.Vielä sellasta kysyisin että millä tavalla kyseisen värkin voi saada rikki, elikkä mitä tulisi välttää? Kiitti neuvoista!
Spiridon
25.11.2003 15:41:21
Marshallin MG15cdr näkyis olevan.Vielä sellasta kysyisin että millä tavalla kyseisen värkin voi saada rikki, elikkä mitä tulisi välttää? Kiitti neuvoista!

No eipähän tule heti mieleen muuta kuin nämä itsestäänselvyydet:
Älä potki tai kolhi. Älä kaada vettä tai heitä muutakaan nestettä vahvistimen päälle. Älä siirtele nopeasti kylmästä kuumaan.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
Mordax
25.11.2003 16:16:07
Vai olisiko vika piuhassa? Tarkista/tarkistuta sen kunto.
Klassinen kitaristi!
Niskamies
25.11.2003 16:44:38
kato onko kitaran ja vahvistimen (line in) välillä johto.

Ei line inniin. Sitä varten on erikseen joku toinen input. Line inniin tulee sitten vaikka cd-soitin tai rumpukone.
Hanki presari ja ole tosimies!
E_I_K_K_A
25.11.2003 18:13:31
Jeh luulen että siinä johdossa kai on jotain vikaa, kun vahvistimesta alko yht'äkkiä kuulua jotain kummaa rapinaa kun koetin rämpytellä.Pitää kai soittaa liikkeeseen ja kysyä uutta.
Velko
25.11.2003 20:19:38
Jeh luulen että siinä johdossa kai on jotain vikaa, kun vahvistimesta alko yht'äkkiä kuulua jotain kummaa rapinaa kun koetin rämpytellä.

Sitä sanotaan musiikiksi. Tai ainakin sen esiasteeksi.
Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa.
Dreameater
25.11.2003 22:06:05
öö... ei taida olla putkivahvistin. Koitappa silti pitää sitä jonkun aikaa päällä ja kokeile sitten tuleeko ääntä.
Spiridon
25.11.2003 23:34:16
Jeh luulen että siinä johdossa kai on jotain vikaa, kun vahvistimesta alko yht'äkkiä kuulua jotain kummaa rapinaa kun koetin rämpytellä.Pitää kai soittaa liikkeeseen ja kysyä uutta.

Johto se voi olla tai sitten se johto on huonosti kiinni (et laittanut riittävän syvälle, tai "liitos" muuten vaan "falskaa")
Koita laittaa johdon toinen pää vahvariin kiinni ja sitten sormella koetat kuuluuko rapinaa kun kosket toiseen
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
E_I_K_K_A
26.11.2003 08:45:43
Velko: mun "soittamista" ei voi hyvällä tahdollakaan vielä musiikiks sanoa =). Joo mä koetin sormella sitä toista päätä kosketella, ei vahvistimesta kuulunu mitään.Elikkä kai se on sitten johdossa se vika?
skebajaba
26.11.2003 09:06:02
Velko: mun "soittamista" ei voi hyvällä tahdollakaan vielä musiikiks sanoa =). Joo mä koetin sormella sitä toista päätä kosketella, ei vahvistimesta kuulunu mitään.Elikkä kai se on sitten johdossa se vika?

kyl sanoisin et piuha on "kakkana"...jos kerran laitoit toisen pään vahvistimeen ja taputtelit sitä päätä mikä pitäisi olla kitarassa, ja ei paukkunut vika on piuhassa.
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Robert
26.11.2003 18:05:59
Ei sitten kannata viikon päästä kysyä että mikä Bodomin biisi on helppo aloittelijalle... =)
Mitään en o tehny
skebajaba
26.11.2003 18:54:31
Ei sitten kannata viikon päästä kysyä että mikä Bodomin biisi on helppo aloittelijalle... =)

toi on kyl aika yleinen kysymys...
tai sit:
"jotain helppoja tilubiisejä alottelijalle"
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Bluesmies
30.11.2003 15:57:55
Ei saakeli, sai kyllä todella hyvät naurut tän topicin lukiessa.
Kitara on tyhmä!!!
Mc Ban
30.11.2003 16:09:38 (muokattu 30.11.2003 16:11:23)

HOHO!

Sitä sanotaan musiikiksi. Tai ainakin sen esiasteeksi.

Nimenomaan! =)

Miksei tää ole vitsipalstalla? Mä en ole saanut pitkään aikaan näin hyviä nauruja.
vrajala
05.12.2003 20:02:14
On muuten todella kannustavaa. Kaveri tunnustaa heti alkuun ettei hankkimistaan vehkeistä mittän tiä. Yrittää vaan saada ääntä ulos, mutta se ei jostain syystä tahdo tulla vaan jää laitteiston syövereihin. Ajattelee, että: No minäpäs kysyn. On viksu ja ohjaa kysymyksensä palstalle joka kantaa nimeä Aloittelijat. On ehkä kuullut/havainnut kuinka jotkut täällä pitävät naurettavina kaikkia sellaisia kysymyksiä, joihin ovat itse tienneet vastauksen ainakin viime toukokuusta asti.

Ja eikös tule joku ja ilmoittaa, kuinka on keskenään hihitellyt juttua lukiessaan. Jopa röhähtänyt niin, että monitori vallan räkäistyy. Siis miten voi olla mahdollista, ettei EIKKA tiedä miten rikkinäinen piuha käyttäytyy? Onpa hupaisaa, kerrassaan hulvatonta! Täytyykin kirjoittaa kuinka hassua! Joo!!!

Jeesus.

Perustakaa Ylempien Viisaiden ja Kaiken Jo Syntymästään Asti Hallitsevien Pätevien Jamppojen Kerho (YVKJSAHPJK) ja menkää sinne pätemään ja kikattelemaan. Voitte vaikka jakaa toisillenne pieniä muovisia arvomerkkejä ja käyttää samanlaista kaulaliinaa. Tai lippalakkia.

Annetaan aloittelijoiden kysyä.

Ps. Se "Sitä sanotaan musiikiksi." kieltämättä hymyilytti. Siinä voi vaan saada hiukan väärän käsityksen, jos sulle väitetään että piuhasta kuuluva rahina on sitä mitä sieltä pitäisikin kuulua. "Juu, siitä se alkaa. Harjoittelet vaan oikeen kovasti. Kyllä se siitä."
Juu, varmast näi, mää kysyi?
Lord of the strings
09.12.2003 17:38:07
Minkäs tehoinen vahvistin on kyseessä? Mikä Keppi sulla on?
"Who are you? How did you get in"? "Well i'm the locksmith and... I'm the locksmith"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)