fox 07.12.2006 10:29:36 | |
---|
Ja se postiennakko todella mainio tapa saada paketit kulkemaan, joskin suorituksen näkyminen tilitapahtumissa voi viedä muutaman päivän. Matkahuollon ennakoilla sama juttu, vallankin jos, kuten täällä, asiamies ei välttämättä ihan kovalla kiireellä hoida tilityksiä eteenpäin.. Pari kertaa kiireinen myyjä on soitellut rahojensa perään... |
kojones 07.12.2006 12:51:13 | |
---|
Tämä kaveri kauppasi mullekin Engl Screameria epäilyttävän halvalla. Sanoin että laittaa matkaan MH:n bussiennakolla siten, että voin tarkistaa paketin ennen lunastusta. Ei kuulunut vastausta. :D |
Journeyman 07.12.2006 13:10:22 | |
---|
Tämä kaveri kauppasi mullekin Engl Screameria epäilyttävän halvalla. Sanoin että laittaa matkaan MH:n bussiennakolla siten, että voin tarkistaa paketin ennen lunastusta. Ei kuulunut vastausta. :D Hehe, mun kanssa loppui yhteydenpito siihen, kun kerroin voivani tulla hakemaan laitteen heti ja maksamaan käteisellä. Oli ilmeisesti liian vaikeaa kaupantekoa tällainen, kun tavarakin pitäisi luovuttaa rahojen vastineeksi. |
lukeman 08.12.2006 14:00:50 | |
---|
Onhan tuo todellista uhkapeliä kun maksaa etukäteen tilille. Itse olen ostanut lukuisia kertoja täältä torilta maksamalla etukäteen tilille kuten myös huuto.netistä. Vastaavasti olen myös myynyt kitarakamaa samalla systeemillä, ostaja on joissain tapauksissa maksanut etukäteen tililleni. Tähän asti homma on pelittänyt puolin ja toisin täysin, eli myös minulla on ollut suunnattoman hyvä tuuri. |
makoskela 08.12.2006 14:07:56 (muokattu 08.12.2006 14:08:11) | |
---|
Vastaavasti olen myös myynyt kitarakamaa samalla systeemillä, ostaja on joissain tapauksissa maksanut etukäteen tililleni. Aika usein kauppaa tehdessä ostaja välttämättä haluaa maksaa etukäteen tilille. En tiedä miksi mutta mä olen luopunut tästä periaatteesta. Tarjoan aina posti-/bussiennakkoa ostajalle. Musta on jotenkin sööriä, että ostaja maksaa vasta tavaraa vastaanotettaessa. Lukeman ja te muut vanhat kauppakumppanini ootte tietty asia erikseen. GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa. |
Jonkinasteista huijausta on myös se, että ensin jampat on myymässä jotain ja kauppojen jälkeen kestää viikkokausia saada se pikkulaatikko postiin. Rahat on ollu tilillä jo samana päivänä, kun kaupoista sovittiin. "En oo ehtiny." ... mitä ihmeen pääjohtajia ne on. Jos on jotain myymässä, niin pitäisi varmistaa, että jaksaa ja pystyy roudaan tavarat postiin viimeistään 2..3 arkipäivän kuluessa. Tämänkin takia kannattaa suosia postiennakkoa tms. Onpahan motiivia viedä tavara postiin. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |