Jani The Rock 15.03.2006 17:30:15 | |
---|
Joskus harrastettiin jollain mökkireissulla extreme-matkailua ja kuunneltiin kaikki ajomatkat pelkkiä Papua & Poikia. Siinä vaiheessa kun se kasetti alko pyöriä neljättä kertaa meinas jo alkaa usko loppumaan. Biisi "Kuvankaunis poika" tms. piirtyi parhaiten mieleen. Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2 |
Mohla 18.03.2006 19:59:36 | |
---|
Oho, sehän on sitten vielä vanhempaa kamaa kuin olin kuvitellutkaan. Itse asiassa YLE:n äänilevystön sivuilla lukee jopa 1983. Löysin juuri kyseisen kasetin arkistojeni kätköistä, mutta ainoa vuosiluku kasetissa tai kansipaperissa näyttää olevan 1990. Hämärää. Joku uusintapainos? Ei se siinä tapauksessa varmaan kauhean epäsuosittua musaa ole voinut olla... Levy on luultavasti ilmestynyt vasta 1984, sillä vinyylin kannessa kerrotaan seuraavaa: LAULUT TEKI JUKKA. ÄÄNITTI JUSSI ROLLING-STUDIOSSA KUOPIOSSA JOULUKUUSSA 1983. KANNEN TEKI PAPU JA KUVAN OTTI RIITTA. LEVYN TUOTTIVAT JANNE JA JUKKA. Toinen pieni hitti samalta levyltä taisi olla tuo Westerlund: "Kauppa on 'handel', asiakas 'kund' Rahat on 'pengar', piano on Westerlund Olen onnellinen, olen ostanut sen Minulla on piano!" "Kissa on 'katt', koira on 'hund' Hevonen on 'hest', mutta piano on Westerlund!" Myös "Tekniikkaa" niminen biisi on aivan loistavaa rokkia, etenkin loppurevittely! Pahoittelen että eksyin varsinaisesta aiheesta... Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
oo-p 19.03.2006 18:24:02 | |
---|
Levy on luultavasti ilmestynyt vasta 1984, sillä vinyylin kannessa kerrotaan seuraavaa: LAULUT TEKI JUKKA. ÄÄNITTI JUSSI ROLLING-STUDIOSSA KUOPIOSSA JOULUKUUSSA 1983. KANNEN TEKI PAPU JA KUVAN OTTI RIITTA. LEVYN TUOTTIVAT JANNE JA JUKKA.
"Kissa on 'katt', koira on 'hund' Hevonen on 'hest', mutta piano on Westerlund!" Myös "Tekniikkaa" niminen biisi on aivan loistavaa rokkia, etenkin loppurevittely! Pahoittelen että eksyin varsinaisesta aiheesta... ei tarvi pahoitella, papu ja pojat on kiinnostava aihe.. Terve, ja kiitos kaloista! |
Sonormies 24.03.2006 23:36:24 (muokattu 25.03.2006 23:41:35) | |
---|
Papu ja Pojat on mielestäni aivan loistavaa matskua! Ilmeisesti bändiä ei koskaan oikein ymmärretty oikein koska eivät tehneet yhtä levyä enempää... Luojan kiitos eivät tehneet yhtään enempää. Mulla oli kunnia nähdä bändi livenä ja ristiriita mainioiden soittajien (Mustien Lasien sällejä) ja järkyttävistä järkyttävimmän (Papu Haro) laulajan välillä oli käsittämätön. Papu taisi seurustella Jukka Karjalaisen kanssa ja siinä ainoa syy tähän M.A.Numminen-tyyppisen virityksen olemassaoloon. Tosin M.A:n juttu jostakin syystä toimii, ainakin tietyllä tasolla. Life is short and then you die. |
NHR 25.03.2006 11:48:05 | |
---|
Papu taisi seurustella Jukka Karjalaisen kanssa Mua on Jiin lauluääni ja -tyyli jostain syystä ärsyttänyt aina huomattavasti enemmän kuin esim. tuo Papu. Oikeastaan silloin vasta, kun hänen biisejään ruvettiin oikein urakalla coveroimaan (oliko oikein joku levykin, jossa muut laulajat lauloivat Jiin lauluja?) minäkin huomasin, että äijähän on itse asiassa tehnyt aika hemmetin hienoja kappaleita vuosien mittaan. Joo joo, ohvia ohvia... "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
Cmoon 27.11.2006 20:23:34 | |
---|
Upitan tän, näitä on hauska lukea. En saa nyt mieleen yhtä biisiä että miten se meni, jotain iskelmää, jotai että "oli kumpparit ja --- ja--- niin ja pipo myös" se oli karmee laulu. |
oo-p 27.11.2006 20:27:02 | |
---|
Upitan tän, näitä on hauska lukea. En saa nyt mieleen yhtä biisiä että miten se meni, jotain iskelmää, jotai että "oli kumpparit ja --- ja--- niin ja pipo myös" se oli karmee laulu. "Oli simmarit, sammarit, kummarit ja pipo", eihän se ole lainkaan karmeaa :D, käsittääkseni aika tahallisen överiksi vedettyä... Terve, ja kiitos kaloista! |
Quu 28.11.2006 18:04:50 | |
---|
Se valvomon(?) kesäbiisi. Voitti kyllä meikäläiseltä 'Hirveintä paskaa ikinä'-palkinnon kesän aikana. Sanat on melkolailla järkyttävät, renkutus on typerä ja laulajan ääni viimeistään antaa syyn itsemurhaan. Joo, kysyttiin vain sanoja, mutta tuo biisi aiheuttaa vihantunteita, niin ei voi mitään :) Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
oo-p 28.11.2006 22:01:04 | |
---|
Se valvomon(?) kesäbiisi. Voitti kyllä meikäläiseltä 'Hirveintä paskaa ikinä'-palkinnon kesän aikana. Sanat on melkolailla järkyttävät, renkutus on typerä ja laulajan ääni viimeistään antaa syyn itsemurhaan. Joo, kysyttiin vain sanoja, mutta tuo biisi aiheuttaa vihantunteita, niin ei voi mitään :) AIVAN! Valvomo on kuonaa, kenties ääliömäisintä lyriikkaa mitä oon koskaan kuullu: "Ja Jossain nälkä tuhoo niittää", Sehän tarkottaa että se nälkä poistaa sitä tuhoa! Niittäminen hrvemmin lisää mitään, jollaista tarkoitusta tälle älykkyydelle on koitettu ilmeisesti hakea. Tai sitten "Lämmin lounaistuuli lämmittää mun huulii", ei yhtään väännetä nyt riimiä rautakangesta, eihän? Terve, ja kiitos kaloista! |
NHR 29.11.2006 12:15:55 | |
---|
"Ja Jossain nälkä tuhoo niittää", Sehän tarkottaa että se nälkä poistaa sitä tuhoa! Niittäminen hrvemmin lisää mitään, jollaista tarkoitusta tälle älykkyydelle on koitettu ilmeisesti hakea. Mut usein se mitä niitetään (heinä tai vilja) kerätään myös talteen, eikä jätetä sinne pellolle mätänemään. Että semmosena sadonkorjuu-kielikuvana tuon ymmärtäisin. Mut ei se silti kovin hyvältä kielikuvalta kyllä mustakaan tunnu. Biisiä en muista kuulleeni, joten sitä en osaa sen kummemmin kommentoida. "Truth is stranger than fiction, because fiction has to make sense." - Mark Twain |
LNA 29.11.2006 14:33:25 (muokattu 29.11.2006 14:33:46) | |
---|
Se valvomon(?) kesäbiisi. Voitti kyllä meikäläiseltä 'Hirveintä paskaa ikinä'-palkinnon kesän aikana. Sanat on melkolailla järkyttävät, renkutus on typerä ja laulajan ääni viimeistään antaa syyn itsemurhaan. Joo, kysyttiin vain sanoja, mutta tuo biisi aiheuttaa vihantunteita, niin ei voi mitään :) Tietenkin on mahdollista että siinä on sanottu että nälkä tuhoo, niittää eli suomeksi Nälkä tuhoaa, (ja) niittää. Asiaan: Kotiteollisuudesta. Suomi on niin pieni maa ettei mun paranisi varmaan arvostella Hynysen sanataidetta, mutta.. Tyylinsä on hyvin yksityiskohtaisesti kuvaileva - hyvä juttu. Pankeissa, autoissa linnoissa, kaupoissa, markkinaraoissa tavaran toimittajan taloissa - huono juttu. (Enkös imitoikin hyvin?) Jokaisesta kuulemastani kotiteollisuuden biisistä löytyy vastaavanlaista punaniskariimittelyä. Bää. Mutta kyl ne hyvin vetää. *sydän* |
oo-p 29.11.2006 17:15:52 (muokattu 29.11.2006 17:19:50) | |
---|
Jokaisesta kuulemastani kotiteollisuuden biisistä löytyy vastaavanlaista punaniskariimittelyä. Bää. Olet kuullut "helvetistä itään" ja "minä olen"? Suosittelen lämpimästi lähempää tutustumista, käyppä kuuntele vaikka Satu peikoista, Kaksonen, yö päivää keinuttaa, Ei puhuta, saattoväki -niin voin taata että puuttuu tuo tuulitakkisuus tyystin.. Itseänikin kyllä paikoin pännii tuo hynysen ostoskeskus -tyyli, nykyään kun sitä tahtoo olla vähän liikaa. omistan KT:n kaikki levyt, ja kyllä sieltä löytyy järjettömän paljon hyviäkin lyriikoita, jopa noista tuulitakki osastoista.. E: ja jos haluat todistetta siitä että hynynen osaa myös riimitellä niin kuunteleppa vaikka Kielletyn puun hedelmä. Jouni muuten on itse sanonut monissa yhteyksissä että hänestä riimittely ei ole niin tärkeää rock -lyriikassa. Itse olen samaa mieltä, sen voi jättää monesti jopa kokonaan pois.. Tosin onhan joku Juice nyt ihan tosi hieno esim. just sen riimittelyn takia.. Terve, ja kiitos kaloista! |
hq 29.11.2006 21:34:07 (muokattu 29.11.2006 21:48:02) | |
---|
Hynynen on OIKIASTI yks suomen parhaista sanottajista, lueppa raamattua tai Uuno Kailaan runoja niin aukeaa hynysen lyriikat ihan eri tavalla.. ------------- Itseänikin kyllä paikoin pännii tuo hynysen ostoskeskus -tyyli, nykyään kun sitä tahtoo olla vähän liikaa. Hynynen on tehnyt paljon hienojakin lyriikoita, mutta kyllä varsinkin tää uudempi materiaali alkaa olla aika väsynyttä ja itseään toistavaa. "Junttiäijätyyli" ei oikein iske, ja jos ostoskeskus/tuulipuku/viinanjuontiaiheesta on pakko tehdä biisejä, ne asiat voisi mun mielestä sanoa edes jotenkin tyylikkäästi kiertäen. Frederikin hittikäännösbiisi "Kumimies" on ehkä hirveintä ikinä. Sitä kuunnellessa on pakko nauraa ja itkeä yhtaikaa. Rima ei ollut alkuperäinen biisi huomioonottaen kovin korkealla, mutta Reetu sen onnistui alittamaan... Kuinkahan vakavissaan se on? Martti Servolla on myös joitain aika kamalia, vaikea sanoa onko tehty huumorilla, kännissä, vai sekä että. Ja suurin osa radiossa soivast popista ja rokista on lyriikoidensa puolesta... no, jos ei huonoa, niin yhdentekevää. Miksei kukaan ole maininnut Ahkeria Simpansseja? Sen luulisi nousevan esille tällaisessa yhteydessä, vaikka oikeastihan se on aivan mahtavaa :) No joo, ehkä tässä haettiin enemmänkin vakavissaan tehtyjä noloja lyriikoita. "Tietyntyyppisissä lauluissa aina purjehditaan pois. Kuulostaako se vakuuttavalta, jos ei muuta voi kun matkustaa?" |
oo-p 29.11.2006 21:45:28 | |
---|
Martti Servolla on myös joitain aika kamalia, vaikea sanoa onko tehty huumorilla, kännissä, vai sekä että. Miksei kukaan ole maininnut Ahkeria Simpansseja? Sen luulisi nousevan esille tällaisessa yhteydessä, vaikka oikeastihan se on aivan mahtavaa :) Marttihan on loisto tyyppi, juuri siksi kun se laulaa kaikki iskelmä kliseet sillä ikuisella vibrallaan, mahtava mies. Itse pidän äijän lyriikoista aivan simona.. Ahkerat Simpanssitkin on hyvä, löytyyhän absoluuttiselta nollapisteeltäkin aika outoa tekstiä (urveloille huom. ahkerat simpanssit on absoluuttisen 0-pisteen tyyppien sivuprojekti), mutta se sopii molempien tyyliin.. Terve, ja kiitos kaloista! |
Quu 30.11.2006 15:07:14 | |
---|
Martti Servolla on myös joitain aika kamalia, vaikea sanoa onko tehty huumorilla, kännissä, vai sekä että. Martti on loistava ja se vibraato on aivan kuningas. Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
Harveys 04.12.2006 15:09:15 | |
---|
Tästä on paha pistää paremmaksi: O-oo katson aidan takaa o-oo kuka siellä makaa o-oo Tiinahan se on melkein alaston O-oo Tiina ilman paitaa o-oo kohtaa kaatuu aitaa o-oo Tiinahan se on Hän on mahdoton (Jorma-Kalevi: "Tiina ilman paitaa") Myös Britan ja Eikan "Saavissa on reikä" kuulostaa huonolta Lsd-tripiltä. |
Synnyttäjä 05.12.2006 22:36:30 | |
---|
Mikä se kauhea renkutus muutama vuosi sitten oli, missä mentiin jotenkin että "Riisu pois sun paitas/Näytä mulle taivas" ja jotain helvetin uumahuumaa kanssa. Siis ei saatana se oli dorkaa ja karmeeta. ! |
Viimeksi on särähtänyt tämä Elastisen (muistaakseni) biisi Anna Soida. Kertsin "anna sen soida, anna sen soida, woo-oo" ei nyt erityisesti poikkea muusta vastaavasta suomiräphutusta, mutta sitä seuraavat pätkät "älä koskaan pysäytä musiikkii, älä koskaan pysäytä sitä!" hajoittaa kyllä paikat. EI NÄIN. Uskomattoman körsöä, pääpalkinto E:lle, lyhyt puhe, aplodit ja takaisin istumaan kiitos. Ei tuollaista vaan voi olla. Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals...
romantikkoitkijät #10 |
Tombi 08.12.2006 14:42:35 | |
---|
Joku italiankielinen laulu oli suomennettu hienosti "Juna Turkuun". Siinä sitten nainen lauloi että "lapsuus anna takaisin mulle, Turkuun tahdo en". Se oli kamalaa. Runkutan (kitaraa) päivittäin. |
Vic Rattlehead 09.12.2006 13:09:01 | |
---|
En sanois et karmein,mut aika epämukavaa aihetta käsittelee Megadethin Family tree. Hyvä biisi sikäli,mut se et aiheena on insesti on jotenki inhottavaa tj. |