Aihe: Pod XT: ääninäytteitä
1 2 3 4
saastara
04.12.2006 02:35:51
ei järkeä kuinka hyvältä kuulostaa. niin soitto itse kuin saunditkin toki. mä en ennen oo oikeen ymmärtäny noitten podien päälle mut nyt tuntuu siltä että tommonen on saatava. kiitti vaan.

Welkam to da club.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
min
04.12.2006 07:51:45
Mua hämää tuo BigBottom, kun sen alapää on tosiaan nimensä veroinen. Luulin, että miksatessa tulee paljon ongelmia sen kanssa, mutta nuo sun samplet kyllä toimii tosi hyvin. Myös soitannollisesti. Et halua tuon Mummyn soundia jakoon laittaa?:)

En perskales laittanu MUMMYn soundeja talteen. Vääntelin vaan jotkut äkkiseltään. Olisin kyllä jakanut.

Sellainen neuvo muuten niille, jotka on ostamassa XT:tä. ÄLÄ LUOVUTA HETI viikon tai kuukaudenkaan jälkeen. Aluks voi meinaan olla vaikeaa saada miellyttävää soundia aikaseks. XT ainakin omalla kohdallani rupes aukeen vasta monien monien monien vääntely tuokioiden jälkeen.
Ben_D
04.12.2006 08:10:07

Tökätäänpäs tänne kun on asiantuntijat kuulolla:

Mistäköhän johtuu äänen pätkiminen kun tökkään XT:n USB:lla myllyyn kiinni? Ääni siis pätkii samaan tapaan kuin olisi bufferit viturallaan linjaan nauhoittaessa. Jollakin kuulin ongelman ratkenneen ulkoisella USB-hubilla.

Ja vielä: mulla on myös ulkoinen USB äänikortti. Onko toivoakaan saada hommaa pelaamaan nauhoittaessa siten että:

Osta esim. A-Linkin PCI USB2.0 kortti, jossa VIA:n piirisarja. Mulla pätkiminen ja white noiset johtuivat Intelin piirisarjasta, joka ohjailee myös koneen omia USB portteja.
http://www.fiercemetal.org
Exhausted
04.12.2006 09:14:04 (muokattu 04.12.2006 09:14:34)

Sellainen neuvo muuten niille, jotka on ostamassa XT:tä. ÄLÄ LUOVUTA HETI viikon tai kuukaudenkaan jälkeen. Aluks voi meinaan olla vaikeaa saada miellyttävää soundia aikaseks. XT ainakin omalla kohdallani rupes aukeen vasta monien monien monien vääntely tuokioiden jälkeen.

Jep, siinä on niin paljon säädettävää, että menee kyllä hetki löytää ne toimivat yhdistelmät. Voisin sanoa että meni kaksi vuotta saada oikeasti toimivia saundeja. Siellä on ne muutamat perustyökalut joilla onnistuu aina, toisista ei saa mitään käyttökelpoista. Ja oma korva tottuu monenlaiseen huonoon saundiin, kannattaa nauhoitella soittoa, pitää taukoa ja kuunnella tuoreilla korvilla mitä on saanut aikaan. Monesti huomaa sitten, että on tullut kamalaa tumppua tai sirkkeliä, mutta joskus kyllä ihan toimiviakin saundeja :)
wiggy
04.12.2006 10:51:17

Saksasta 404 eskoo kotiin tuotuna joten ei pahan hintainen.....Mistä saa noin halvalla? Mäkin voisin ostaa.
mikkosah
04.12.2006 11:33:54
Mistä saa noin halvalla? Mäkin voisin ostaa.

Musik town Saksassa myy siten että rahteineen maksaa 404€, ei todella oo paha!
Let´s go through the wall!!!!
this1sux
04.12.2006 19:27:55
Itsellä on pari viikkoa nyt pod xt ollut ja kyllä metallisoundiin on toimivaksi tullut todettua monikin noista hi-gain vahvistimista joita sitten on boostattu sillä screamer-pedaali-mallinnuksella.

Tästä vinkistä kaikki kunnia exhaustedille tosin ;)

Itse en tosin vielä ole keksinyt (enkä paljon yrittänytkään) mitä valikoita esim audacitystä pitää selailla että pystyis ihan usbin välityksellä nauhoitukset hoitaa; itse oon vetänyt podin phones-lähdöstä äänikortin line-iniin. Äänikorttini on tosin integroitu kirosana, joten tuo usb-tapa voisi olla parempi. Vaikka tyytyväinen kyllä oon ollut tuohonkin, samalta kuulostelee kuin suoraan kuulokkeisiin. Erikoinen juttu minkä oon huomannut on ollut kuitenkin, että jollain soundilla joka ei välttämättä yksinään ole niin unelmainen kun vetää rumpu-basso-raidan päälle niin se voi toimiakin paremmin kuin se kaikista mielekkäin, paksu, tukeva ja jämäkkä soundi.

Tämmöstä kokemattoman puhetta :)
lalalaa
Super-Jari
04.12.2006 20:09:49
Luottokortti pitäis olla.

Niinpä tietysti. Haluatko toimia välikätenä?
Invader
04.12.2006 20:42:24
Niinpä tietysti. Haluatko toimia välikätenä?

Pistinpä pikaviestiä.
Tai sitten ei..
Werde
05.12.2006 17:21:16
Sellainen neuvo muuten niille, jotka on ostamassa XT:tä. ÄLÄ LUOVUTA HETI viikon tai kuukaudenkaan jälkeen. Aluks voi meinaan olla vaikeaa saada miellyttävää soundia aikaseks.

Noilla Metal Shopin takuuvehkeillä (Peavey 5150, Engl Powerball ja Mesan 3xRecto boostilla) saa varsin mukavat mättösäröt kotioloihin melko pienellä ruuvaamisella. Lopullinen hioutuminen varmasti ottaa aikansa, mutta noilla kolmella päästiin nopeasti hyvään lopputulokseen imho.
this1sux
05.12.2006 18:15:22
tuo invaderin rouhea5150.mp3 pisti oikeasti miettimään metal shopin ostoa. onko joku jo tästä ketjusta innostuneena ottanut?
lalalaa
Invader
06.12.2006 06:13:40
tuo invaderin rouhea5150.mp3 pisti oikeasti miettimään metal shopin ostoa. onko joku jo tästä ketjusta innostuneena ottanut?

Ohhoh, no se tone piti sitten olla melko hyvä kun soittokaan ei synkannut kuin puolessa tahdeista. :D
Tai sitten ei..
Ricce
07.12.2006 08:52:14
Ohhoh, no se tone piti sitten olla melko hyvä kun soittokaan ei synkannut kuin puolessa tahdeista. :D

Paljastatko salaisen reseptin? :) Nimim. ei niin paljoa vielä ruuvaillut...
Exhausted
07.12.2006 10:43:37

Itse en pidä Podin 5150:sta. Tosin en ole kyllä tykännyt kamalasti oikeastakaan, joten ehkä mallinnus on realistinen.
Exhausted
07.12.2006 12:36:52

Olihan mulla sitten vielä nämä:

http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6/metalzone_&_5150.mp3

tässä siis kaksi raitaa - 5150 screamerilla ja Metal Zone jonka perässä joku Fenkku-nuppimallinnos.

http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6/Trirectometal.mp3

Tässä vielä sitten Triple Recto-mallin hevijytää.
Werde
08.12.2006 17:30:06
Osta esim. A-Linkin PCI USB2.0 kortti, jossa VIA:n piirisarja. Mulla pätkiminen ja white noiset johtuivat Intelin piirisarjasta, joka ohjailee myös koneen omia USB portteja.

+

Tänään hain tuon samaisen kortin koneeseen, ja ongelmat katosivat samantien.

Kiitokset /,,/
Jarski
08.12.2006 18:59:56
on se vaan mahtava vekotin se pod XT LIVE.
Dunga
08.12.2006 19:00:06
No voi nyt helvetti. Ei tällaisia aiheita saisi olla, alkoi gasittamaan taas vaihteeksi.
Paskallakin on tekijänsä.
Guitarfreak
10.12.2006 10:36:15
No voi nyt helvetti. Ei tällaisia aiheita saisi olla, alkoi gasittamaan taas vaihteeksi.

Vähemmän laktoosia kiitos.
Hihna luistaa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)