Aihe: Varoitus! nimim. "kaitsu844" on huijari
1 2 3
-Prokitaristi-
06.12.2006 10:43:42 (muokattu 06.12.2006 10:44:07)
Onko muuten tuollaista Discoland-nimistä liikettä edes olemassa, mistä hän väittää ostaneensa tuon Korgin? Meinaan, tuo sama tyyppi ilmeisesti pisti tekstiviestiä pari kuukautta takaperin. Kauppasi Marsua, joka oli "viime kesänä ostettu Discolandista". Pyyti 800 eunukkia ja puolet-tilille-paketti postiin-tsydeemillä..
ReBeat
06.12.2006 10:48:51

Onko muuten tuollaista Discoland-nimistä liikettä edes olemassa, mistä hän väittää ostaneensa tuon Korgin?

www.discoland.fi ---> http://www.showworld.fi/indexi.php
-Prokitaristi-
06.12.2006 11:18:35
www.discoland.fi ---> http://www.showworld.fi/indexi.php

Ok, en olekaan ennen tuota liikettä tiennyt.. Mutta ilmeisesti tuo sama tyyppi yritti kusettaa meikäläistäkin. Pistää ketuttamaan kyllä tällaiset helvetin mulkvistit..
Antsu-
06.12.2006 11:34:25
Ei, mutta molemmille osapuolille turvallisin ja paras keino on kyllä postiennakko. Ainoa harmi, mitä tuosta voi tapahtua, on se, että ostaja ei koskaan nouda tuotetta ja postimaksut tulee myyjälle kahteen kertaan.

Tai sitten myydä lähettää laatikollisen kiviä tai viallisen tuotteen...

Eiköhän se kädestä käteen vaihto ole kuitenkin kaikista turvallisin.
ballfish
06.12.2006 11:36:31
Minä osta kitaran vain postiennakolla ja vielä niin, että paketin saa avata ja vähän kokeilla skittaa. Tuossa ei meikäläisellä ole mitään riskiä ja jokainen rehellinen myyjä voi suostua tuohon.
skellu
06.12.2006 11:49:02
Kitarakamoista tietäväthän voisivat perustaa jonkinlaisen jelppikerhon ja verkostoitua. Sitten potentiaalisen kaupan yhteydessä otetaan yhteyttä yhteen jelppijään joka käy testaamassa, että kamat on kunnossa ja toimii mahdollisesti välittäjänä :) Tosin moisen kokoaminen ja ylläpitäminen vaatisi aika kovaa panostusta
Juustonaksu
06.12.2006 11:52:13 (muokattu 06.12.2006 11:54:56)

Itse suosin myyjänä pistää siihen lähetykseen aina, että ostaja saa tarkistaa tuotteen ennen maksua. Vahvistimien kohdallahan tuo ei välttämättä toimi, jos olisi jotain sisähäikkää, mutta lainvastaistahan se olisi myydä viallinen tuote ehjänä. Enkä hirveästi haluaisi maksella korvauksia sellaisesta. :) Yleensä rikkinäiset laitteet myös menee suoraan roskiin tai yrittää itse korjailla.

Myös ostajana pyydän aina määrittämään, että saan tsekata tuotteen kunnon ennen maksua. Tähän mennessä toiminut hyvin ja jokainen kauppakumppani ollut luotettava ja hyvä. Ei siis minun puoleltani nurinoita tuosta Torisysteemistä.

Niin ja yleisesti sellainen plus-miinus eBay-systeemi ei välttämättä toimi kovin hyvin. Itse en ole mikään ahkera kamankierrättäjä niin ne plussat jäisi sinne muutamaan. Ihan yhtä epäilyttävää on pitää paria plussaa vaikkei olisi tullut miinuksiakaan. Silloin pitäisi aina näkyä suhteessa käytyihin kauppoihin ne plussat ja miinukset ja tosiaan palautemuodossa kauppakumppaneilta.

Mutta kuten sanoin, tuo sorsii niitä, jotka eivät osta 50:tä pedaalia kuukaudessa testiin.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
FoN
06.12.2006 12:49:57
Sama tyyppi yritti kusettaa minuakin. "Turvallinen satamamme on saastunut" -ketjusta löytyy lisätietoa. Huijarilla on pian luultavasti taas uusi nimimerkki käytössä, joten varokaa.
Myydään: Bogner Uberschall
magic
06.12.2006 14:38:23

Postiennakolla kun myy on aina laitettava tilinumero jolle posti sitten tuon maksun laittaa ja siitä pystyy aina tunnistamaan myyjän, jos vaikka kiviä tulee paketissa !
Skyfall666
06.12.2006 15:00:02
Jaahas, löytyipäs. Tässä vielä samainen heebo huuto.netissä:

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=kaitsu844

Kannattaa vältellä jos sattuu tuolla törmäämään!
Ziggy Bubba
06.12.2006 15:13:46

http://www.huuto.net/fi/forum/show_ … age.php3?id=922625&cat=ongelmat

Tuolla on kaverin "koijailuista" toinen keskustelu... Aikamoista meininkiä.
www.mikseri.net/sigkk My musique
gorgonoidi
06.12.2006 15:17:21

Hoho! Aika hassua. Pitää varoa :)
migreeni
06.12.2006 15:27:48

Jaahas, löytyipäs. Tässä vielä samainen heebo huuto.netissä:

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=kaitsu844

Kannattaa vältellä jos sattuu tuolla törmäämään!

Jonkun pitäis huutaa noi sen tavarat yli ja jättää maksamatta.. Edes jossain määrin vetäsee takasin.
Kirk_Hammett
06.12.2006 15:36:19
itse olen kerran maksanut ennen kuin sain itse tavaran ja sen jälkeen päätin etten toista kertaa niin tee, vaikka vahvistimessa, jonka siis ostin torilta, niin ei todellakaan ollut mitään vikaa, vaan täydellisessä kunnossa.
You know it's sad but true...
Manicci
06.12.2006 22:04:51
Tällaiset laittaa kyllä vituttamaan. Noita pitäisi rankaista silmä- silmästä periaatteella. Tai ripustaa jalkojenvälistä hirteen.

Itse olen monesti maksanut etukäteen, ja ongelmia ei ole ollut. Sen yleensä huomaa aika nopeeta, koska on rehellinen myyjä toisessa päässä. Tosin, varovaisuutta aina mukaan ja jos vähänkin epäilyttää niin postiennakolla sitten.
How blue can you get?
trih
06.12.2006 22:30:04
Tällaiset laittaa kyllä vituttamaan. Noita pitäisi rankaista silmä- silmästä periaatteella. Tai ripustaa jalkojenvälistä hirteen.

Niinpä. Näissä kusetuksissa ottaa kusettajakin aika ison riskin. Sitä ei tiedä mitkä kaverit sitä lähtee metsästämään jos väärää jamppaa viilaa linssiin...
Insane Kane
06.12.2006 22:52:02
Niinpä. Näissä kusetuksissa ottaa kusettajakin aika ison riskin. Sitä ei tiedä mitkä kaverit sitä lähtee metsästämään jos väärää jamppaa viilaa linssiin...

Jep, tiedän erään tapauksen jossa tuli 2 x 100kg mopopoikia koputtelemaan ovelle.
Eipäs ollut kuitenkaan kaveri kotona ja kusetettu oli sitä mieltä että väkivaltaa ei saa käyttää, mutta saa jututtaa hieman tiukempaan tahtiin. En sitten tiedä miten on "kaupat" menny.
LUJEMPAA!!
Dropped C
06.12.2006 23:02:25
Onko tämä sama heebo kuin Kähkis (Anssi Kähkönen)? Kovasti yritti tuossa viime kuussa meikäläisellekin kaupitella muutamaa bassoa....
ejhfi
07.12.2006 07:17:09

Huijarilla on pian luultavasti taas uusi nimimerkki käytössä, joten varokaa.

Profiili voi kertoa myyjästä jo paljon. Itseäni ainakin epäilyttää nimimerkit, jotka eivät kerro mitään muuta itsestään kuin pelkän hotmail-osoitteen ja ovat vastikään kirjautuneet. Muusikoiden.netiä on kirjautunut käyttämään kohta 65 000 tunnusta, joten monenlaista tallaajaa mahtuu mukaan. Tästä syystä suhteellisen luottavaisin mielin uskallan ja hyvällä kokemuksella hieroa kauppoja, jos profiilin # on parinkin vuoden takainen. Ja se postiennakko todella mainio tapa saada paketit kulkemaan, joskin suorituksen näkyminen tilitapahtumissa voi viedä muutaman päivän.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)