Aihe: "JTM615 combo -> Nuppi" projekti valmis
1
Insane Kane
27.10.2006 17:03:10
http://muusikoiden.net/dyn/users/10870.jpg

Tuommoinen tuli askarreltua.
Ideahan lähti siitä että tuossa JTM Marsu combossa on putket sivuttain ja ilmanvaihto todella huono. Asiasta on täälläkin keskusteltu jo tuulettimen asennus threadissa.
Nooh sen sijaan että olisin sahannut combon poikki, rakensin vahvistinosalle 15mm vaneristä kokonaan uuden kodin ja lisäsin noita ilma-aukkoja niin paljon että pitäisi nyt olla hyvin tuuletettu.
Projekti oli sinänsä helppo mutta paljon se vie aikaa kun aina pitää hieroa pikkujuttuja tarkasti.
Hivenen turhan tiukka tuli, vaikka verhoilukankaat/koristeet otin mitoissa huomioon, niitä tuli silti paksummin kuin olin aatellut.

Tuo 15" Heritage-kaiutin hyppäsi tuommoiseen vanhaan supparilootaan. Aluksi kyllä mietitytti että miten se ärjäsee, mutta komiastihan se soi. Alapäätä tuli roimasti lisää ja soundi on tosi avoin ja tanakka.

Rakennuspalikat on hankittu Biltemasta, puut sepältä ja SP-elektroniikasta tuo vinyyli.
Hintaa:
Puut: 15€ valmiiksi sahattuna
Vinyyli: 12€
Liimat ruuvit kahvat kulmapalat verkot ym n.25€
LUJEMPAA!!
ilmarihh
28.10.2006 14:45:42
noniin! hyvältä näyttää... tämmöistä oon tosiaan ittekki miettiny, pitää nyt ensin testata kunhan saan kaapin rakennettua, että miltä saundaa sen kanssa...
zepeteus
28.10.2006 21:21:27
Nooh sen sijaan että olisin sahannut combon poikki, rakensin vahvistinosalle 15mm vaneristä kokonaan uuden kodin ja lisäsin noita ilma-aukkoja niin paljon että pitäisi nyt olla hyvin tuuletettu.

Hyvä idea, ainakin minusta parempi kuin rikkoa ja sitten uudelleen rakentaa vanha loota.

Projekti oli sinänsä helppo mutta paljon se vie aikaa kun aina pitää hieroa pikkujuttuja tarkasti.

Mutta lopputulos onkin näpäkän näköinen ja toimii varmaan just niin kuin tarvittiinkin, oikein.
Insane Kane
06.12.2006 16:33:44 (muokattu 06.12.2006 16:37:11)
Dodii, komia.
Jos en ihan väärin kuvasta kattonut niin etureuna on sulla ihan suora, eikä sitä taakse tilttausta ole missä itekkin kämmäsin?
Tuota vahvistin osan etulevyä tosin voi kallistaa varovasti eteen jolloin se ei irvistä niin pahasti sieltä yläreunasta.
Sitä ennen kandee otta nuo piuhat irti jotka menevät tuohon ensimmäiseen piirilevyyn, sillä se on niin joustavaa metallia että sitä pitää tiltata yli ennenkuin sen saa haluttuun muotoon.

Edit. Niin ja jälkiasennuksessa laitoin tuulettimen tuonne sekä sinisen ledin silleen hämysti heijastamaan tuosta etusäleiköstä, komiata =)
Nyt vaan siihen comboon etu ja takalevy uusiksi ja hoplaa, sullon komia skobe?
LUJEMPAA!!
-JiiTee-
07.12.2006 09:26:37
Jos en ihan väärin kuvasta kattonut niin etureuna on sulla ihan suora, eikä sitä taakse tilttausta ole missä itekkin kämmäsin?

Edit. Niin ja jälkiasennuksessa laitoin tuulettimen tuonne sekä sinisen ledin silleen hämysti heijastamaan tuosta etusäleiköstä, komiata =)
Nyt vaan siihen comboon etu ja takalevy uusiksi ja hoplaa, sullon komia skobe?

Joo, hyvin se etupaneeli siihen istui ilman kääntelyjä mulla. Itse en noita tuuletinsysteeme.jä alkanu tekemään, kun ei oo lämmön kanssa ollu ongelmia. Joskus pari vuotta sitten tuolta kärysi joku konkka sisältä, tuttu korjaaja sitten vaihto tilalle jotain paremmin toimivaa kilkettä ja sen koommin ei oo kuumuus ollu ongelma.

Yhet reenit tolla oon nyt vetässy ja hyvin pelittää edelleen. Ideanahan koko rojektissa oli että saan ton vahvistimen kätsymmin käyttöön erillisen, isomman, kaapin kanssa, tuhoamatta kuitenkaan tota comboa. Noilla kun tuntuu jälleenmyyntiarvo olevan vielä ihan kohillaan, ainakin mitä torilla kattelin...
EYESCREAM -rocks.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)