Aihe: Comboa kotisoittoon
1
deserter
29.11.2003 22:01:02
Kumpaa suosittelisitte Peavey RAGE III vai Roland Cube 15? Sellasen käsityksen oon saanu että tosta cubesta puuttuu ainakin reverb, mutta cubessa ois sit enemmän säröjä.
Like a Rolling Stone
Negative creep
29.11.2003 22:03:08
mulla o cube 30 (makso 300?)(paitsi mulle 200?) ja siinä ainaki o reverbbi. ja muutenki o aika hyvä. tai sit ei.
You snooze, you lose - Dexter Holland
Swan
29.11.2003 22:38:57
Cube 30:ssa on nyt vähän enemmänkin kuin pelkkä reverb. Vahvistinmallinnuksia oli ainakin 7 ja efekteistä perussärön lisäksi chorus, flanger, phaser, tremolo, delay ja reverb. Puhdas kanava perustuu Rolandin omaan loistavaan Jazz Chorus -vahvistimeen, ja särökanavalla on sitten kaikki mallinnukset Fenderistä Voxin ja Marshallin kautta Mesaan.

Sanoisin, että kirjoittajalle on ennemmin Rolandin Cube-15:stä kuin Peavey Ragesta, mutta vielä enemmän juuri kyseisestä Cube 30:stä. Se nimittäin ei maksa kovin paljoa Cube 15:sta enempää, mutta siinä on sitäkin enemmän erilaisia mahdollisuuksia. Vielä kun jalkakytkimen hankkii siihen lisäksi, niin siinä on lähes täydellinen kotisoitto-/kotiäänittelyvahvistin.
Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa.
Ed The Ead
30.11.2003 18:46:02
Hughes & Kettner Edition Blue 15r. Siitä löytyy reverbi eikä ole mikään syntikka vahvistin (Roland). :D
You can't play heavy metal with synthetisizer -Bruce Dickinson-
Lilli
01.12.2003 07:51:57
Kumpaa suosittelisitte Peavey RAGE III vai Roland Cube 15? Sellasen käsityksen oon saanu että tosta cubesta puuttuu ainakin reverb, mutta cubessa ois sit enemmän säröjä.

En suosittele kumpaakaan, jos kotisoittoon meinaat. - Suosittelen mitä lämpimimmin vanhan putkiradion ostamista kirpparilta. Itse sain oman pelini vihdoin käyttökuntoon ja tulos oli - mahtava! Täysputkipeli maksoi 25 euroa, inputtijakki ja maadoitettu virtaliitin asennuksineen 10 euroa.
Puhdas saundi oli lämmin ja overdriveilla (OS-2 ja OD-5) sekä DG Stompilla esivahvistettu lead aivan minkä tahansa putkivahvistimen veroinen. Ja mikä parasta - äänenvoimakkuustaso pysyi todella kotioloihin sopivana, edes koira ei peljännyt. - kannattais harkita, kun ei ole hinnasta kiinni !
- Same thing that made you live / can kill you in the end.
superfly
01.12.2003 12:57:30
Tech 21 Trademark 10 olis aika paljon parempi, kuin nuo.
Harppu on alaston piano
skebajaba
01.12.2003 14:24:43
En suosittele kumpaakaan, jos kotisoittoon meinaat. - Suosittelen mitä lämpimimmin vanhan putkiradion ostamista kirpparilta. Itse sain oman pelini vihdoin käyttökuntoon ja tulos oli - mahtava! Täysputkipeli maksoi 25 euroa, inputtijakki ja maadoitettu virtaliitin asennuksineen 10 euroa.
Puhdas saundi oli lämmin ja overdriveilla (OS-2 ja OD-5) sekä DG Stompilla esivahvistettu lead aivan minkä tahansa putkivahvistimen veroinen. Ja mikä parasta - äänenvoimakkuustaso pysyi todella kotioloihin sopivana, edes koira ei peljännyt. - kannattais harkita, kun ei ole hinnasta kiinni !

taidanpa ruveta kiertelemään kirppareita yms...
mistä kirpparilta löyty toi sun?
jäähallissahan on aina kaikki vanhaa rojua, jos asuu helsingissä päin...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Keke Urlaub
01.12.2003 14:28:18

Kokemuksella voin suositella varauksetta trademark kymppiä. Lähtee SRV:t, AC/DC:t, Metallicat ja monet muut.
"Niin naurettavaa, ettei naurata." -TL
deserter
01.12.2003 16:11:56
Tech 21 Trademark 10 olis aika paljon parempi, kuin nuo.

Niin varmaan olis mutta kun se taitaa olla paljon kalliimpikin...
Like a Rolling Stone
novo
01.12.2003 19:47:37
mulla on marsun kymmenen wattinen...on muute huono että ei sitä ainakaan vaikka lähteeki halvalla, taisin ehkä viiskymppiä maksaa...
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Lilli
02.12.2003 07:39:13
taidanpa ruveta kiertelemään kirppareita yms...
mistä kirpparilta löyty toi sun?
jäähallissahan on aina kaikki vanhaa rojua, jos asuu helsingissä päin...

Yheltä (tavallaan) keräilijältä ostin, oli ostanut joltain maalaiskirpparilta kympillä ja veti viistoista päälle. Kyllä niitä löytyy pilvin pimein; viiskytluvulla taisi Suomessa olla yli miljoona mölyputkitoosaa !
- Same thing that made you live / can kill you in the end.
Listen
02.12.2003 11:41:08
Itse ostin puolisen vuotta sitten kotikäyttöön Behringerin Vintager GM110-vahvistimen. Ohjevähittäishinta oli musiikkikaupassa jotain 130 euroa. 30-wattinen Tech 21-kopio, eli Fender/Marshall/Mesa Boogie-mallinnukset ja kaksi kajarimallinnusta ("U.S." ja "UK"), sekä kaiuitinmallinnoksen ohitus. Itsessään siinä on 10" Jensenin kaiutin.

Olen ollut erittäin tyytyväinen styrkkariin, etenkin kun suhteuttaa hintaan. Vahvistinsimulaatiot ovat ainakin kotiharjoitteluun mielestäni erinomaiset, eikä bänditreeneissäkään pahalta kuulosta. Kuuluu siis hyvin jopa keskivoluumisessa bändikäytössä; punkmetal-orkesterin harkoissa nippanappa kuului riittävästi, mutta siinä metelissä alkaa jo särisemään täydellä voluumella.

Kaikua vehvistimessa ei ole, efekteistä puhumattakaan. Vahvarin efektiluuppiinhan saa tarvittaessa kytkettyä vaikka multiefektipedaalin. Lisäksi takapaneelista löytyy kuulokeulostulo, liitäntä 8 ohmin lisäkaapille, sekä linjaulostulo XLR-liittimellä. Viimeksimainittua tuli käytettyä bändien demoilla - ihan OK soundi, joskin jotenkin prosessoidun kuuloinen. Mutta niin on mielestäni Tech 21:n Trademark 60:ssäkin...

Vuosia sitten omistin myös Fenderin 15-wattisen Bronco-transistorivahvistimen. OK puhdas soundi, samoin särö (em. Trademark 60-tyyppinen). Aika jees kotikäytössä, mutta tuli sitten vaihdettua isompitehoiseen styrkkariin. Mutta 4x12-kaappiin kytkettynä lähti enemmän kuin tarpeeksi mökää bänditreeneissä, alakertaakin lähes liikaa. Behringeriä en ole (vielä) kokeillut lisäkaappiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)