Aihe: Sapettaa!!
1 2 3 4 5
Lennu
05.12.2006 11:45:29

Serkkutytöt täytti yhteensä 80v tuossa jokin aika sitten. Muulle bändille pyydettiin normiliksa, mutta rumpali ja minä ei otettu liksaa. Me kun oltiin serkkuja ja annettiin se esiintyminen niinko synttärilahjana. Mä pidin myös itsestäänselvänä, että itseäni ei tarvii pitää selvänä, enkä pitänytkään, hehee.

Oli samalla kyseisen orkesterin viimeinen keikka, mutta ei toki siitä syystä.
"Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
vesku.ka
05.12.2006 12:02:50
Itse oon velipojan vetämässä pubissa käyny kerran soittamassa pelkästään bensarahalla ja palkaksi pari tuoppia.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
Musiikkia korville
05.12.2006 12:16:42

Ite kun menin joskus naimisiin, niin halusin oman (entisen) bändini sinne soittamaan. Siinä oli pari ulkopuolista kaveria ja ne halus liksan ja tiestysti sai sen minkä pyysi. Vanhat saman bändin jätkät teki keikan lahjaks.
...ja tätä mieltä on MK.
baron
05.12.2006 13:38:09

Ite kun menin joskus naimisiin, niin halusin oman (entisen) bändini sinne soittamaan. Siinä oli pari ulkopuolista kaveria ja ne halus liksan ja tiestysti sai sen minkä pyysi. Vanhat saman bändin jätkät teki keikan lahjaks.

Toi kyllä mua tökkii, että joku tuttu pyytää omiin juhliinsa ilmaiseksi mun bändin soittamaan ja vaikka mä tunnen sen, kenties hyvinkin, niin bändissä on 5 muuta äijää, joille se on ventovieras ja niille se on ihan normaali keikka.

Se me ollaan sovittu, että bändin jäsenten ja lähisukulaisten juhlat soitetaan ilmaiseksi.
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Musiikkia korville
05.12.2006 13:42:13

Toi kyllä mua tökkii, että joku tuttu pyytää omiin juhliinsa ilmaiseksi mun bändin soittamaan ja vaikka mä tunnen sen, kenties hyvinkin, niin bändissä on 5 muuta äijää, joille se on ventovieras ja niille se on ihan normaali keikka.

Se me ollaan sovittu, että bändin jäsenten ja lähisukulaisten juhlat soitetaan ilmaiseksi.

Samoin tökkii mulla. Olisin itekin omassa tapauksessa maksanu kavereillekin liksan, mutta eivät ottaneet...

Meidän nykysellä bändillä ei tarvi tehdä yhtään keikkaa ilmaseks. Ei edes lähisukulaisten, jos ei ite niin halua.
...ja tätä mieltä on MK.
lukkari
05.12.2006 13:42:26
Mut, saiks se sitte myöhemmin teiät kii..

No perhana, tuli pidettyä sellainen 20 vuoden tauko tossa alkomaholin käytössä.
lukkari
05.12.2006 13:44:32
No sillä oli aikalailla etuottoa ;)

No, oli runsaasti etuottoa ja kyl tässä yrittäis kiinnikin ottaa, mutta kun jäbät on sellasia sieniä ja tässä alkaa toi ikäkin painaa, niin taitaa jäädä haaveeksi.
half
05.12.2006 13:47:53
Stana, mä en edes juo ilmaiseksi keikalla, lisäksi pitää saada juomaraha. En myöskään haistele bensaa ilmaiseksi ilman bensarahaa, enkä syö jne..............
Mandoman
05.12.2006 14:18:04
Tuttuahan tuo on. Minulle aina vihjataan, että ota sitten kamerat mukaan kun tuut..eihän siinä kauan mene, ku näppäät pari kuvaa" .. Juu. Pitäs kuvata ilman korvausta ja sitten vielä lähetellä kuvia. Toinen oli tietokoneet. Niiden setviminen loppui, kun ilmoitin, että taksa on 60 euroa tunnilta...
Keskustelussa on eduksi, jos molemmat osapuolet ovat savolaisia. Silloin siinä esitetään kysymys, joka ei ole kysymys ja vastaus, joka ei ole vastaus. Tuloksena on keskustelu, joka ei etene mihinkään.
ulipalsternak
05.12.2006 14:45:03
Niin,minkä tahansa esineen omistatkin,tai taidon omaat,niin kaikki saatana yritetään sosialisoida.
Ukko
05.12.2006 19:30:51

No, oli runsaasti etuottoa ja kyl tässä yrittäis kiinnikin ottaa, mutta kun jäbät on sellasia sieniä ja tässä alkaa toi ikäkin painaa, niin taitaa jäädä haaveeksi.

Olin minäkin kerran melkein puoli vuotta holitta.
half
05.12.2006 22:52:20

Miksi? Olitko linnassa tai PA?
Ukko
05.12.2006 23:13:43

Varmaan oli rakastunut tuolloin johonkin maailma ihanimpaan naiseen?

Eikun rakensin silloin eikä kerinnyt maistille.
half
05.12.2006 23:15:53
Eikun rakensin silloin eikä kerinnyt maistille.

Sulla on teräshermot. Jos joudun rakentamaan esim. linnunpöntön, niin tod. näk. palaa hihat ja vedän pöntöt.
Ukko
05.12.2006 23:24:47

Sulla on teräshermot. Jos joudun rakentamaan esim. linnunpöntön, niin tod. näk. palaa hihat ja vedän pöntöt.

No sellainen toistavuotta kestävä + suunitteluaiheet päälle kestävä rakennusprojekti ei ole niitä helpoimpia ohjelmia rahoitussuunnitteluineen ynm.
Rokkimamma75
06.12.2006 16:11:12
Meillä on ylimääränen mikki just tota varten. Kytkintä siinä ei kyl oo, kun eivät yleensä sitä osaa kuitenkaan käyttää... Omaa mikkiä ei lainata!!! Mua ärsyttää jo se, että jotkut helvetin arpajaiset tullaan spiikkaamaan omasta mikistä...

JA sit kun sitä mikkiä pidetään ku jätskitötteröä pystyssä puolen metrin päässä suusta ja valitetaan ku ei kuulu.. aaaarghh....
Life is a Bitch and so am I!
WanhaWetäjä
06.12.2006 17:06:38 (muokattu 06.12.2006 17:08:00)

JA sit kun sitä mikkiä pidetään ku jätskitötteröä pystyssä puolen metrin päässä suusta ja valitetaan ku ei kuulu.. aaaarghh....

...ja mennään siihen kaiuttimen eteen patsasteleen vaikka nimenomaan on sanottu "puhu kuuluvasti ja läheltä äläkä mene siihen kaiuttimen eteen..."

Ite topicista;soitin aikoinani siskon häissä ja luonnollisesti korvauksetta, jätkät sai siten vähän normaalia paremman liksan, triolla vedettiin.Ammatibändistä kun kuitenkin oli kysymys, niin liksahan siitä äijien piti saada, työtähän se on häävetokin jos ammatikseen soittaa.

En mäkään menis ilman soittaan jonkun ventovieraan ihmisen häihin, vaikka miten ois bändikaverin sukulaisesta/tuttavasta kyse.
Ostan Casion kun täytän 50v...
v_m_kangas
06.12.2006 17:50:12

En mäkään menis ilman soittaan jonkun ventovieraan ihmisen häihin, vaikka miten ois bändikaverin sukulaisesta/tuttavasta kyse.

Tästä tuli mieleen kuinka kerran meni entisen rumparoijan kanssa sukset ristiin. Hänen sukulaisellaan, oisko ollut serkku tai jotain, oli tulossa häät. No, meidät kyllä varattiin sinne ajoissa, about 6kk ennen ajankohtaa. Sitten kävikin ilmi, että pikkuveljeni häät tulikin samalle päivälle. Tieto tuosta n. 3kk ennen ajankohtaa. Nuo rumparoijan sukulaiset uhkasi mua sakin hivutuksella kun kerroin, että minun on osallistuttava toisiin häihin bestmannin roolissa.

Kun tuosta monen tappelun jälkeen pääsin irti, muiden bändiläisten olisi pitänyt mennä soittamaan melkein ns. ilmaiseksi tuonne, ruoka ja juomapalkalla. Loppujen lopuksi rumparoija meni sinne yksin ja sukulaisten joukosta kasattu porukka oli soittanut ja kaikki tyytyväisiä. ***tana sentään mikä soppa aivan turhan takia!
Humppaa tai soita humppaa
Welldrum
06.12.2006 18:18:30

Mäpäs olin jopa 15 vuotta täysin raitis.....sit täytin 15v. ehhehe
Let me assure you...!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)