Aihe: sg vs. strato
1 2
P2
04.12.2006 14:11:54 (muokattu 04.12.2006 14:12:53)
Noihin listan bändeihin sopisi kyllä ehkä paremmin sg, se on hyvä rokkipeli, kevyempikin kuin strato (ainakin oma on). Soundipuoli onkin sitten vähän yksipuolisempi, tosin rokkiin ja hevimpäänkin menoon sopii kyllä. Ainakin omalla sg:llä saa kohtuuautenttisen Santanasoundin kaulamikillä (ei välttämättä kovin hyvä asia). Stratosta varsinkin tallahumpparilla varustettuna saa todella monipuolisen pelin. Kummallekin on oma paikkansa ja kitaratelineestä löytyy kummatkin.
saastara
05.12.2006 14:13:06
Kyseessä on kuitenkin kaksi niin erilaista värkkiä, että näihin ei voi sanoa kuin: "testimään". Ota se kumpi tuntuu käteen ja korvaan paremmalta.

Olettaisin kuitenkin, ettei nyt etsitä kovin ison hintaluokan soitinta, joten anoisin että Strato tallahumbuckerilla, ja siihen vielä puolitus. Saa kaikkea.

Jeps.. Näin minäkin varmaan valitsisin.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
32788
05.12.2006 15:08:30
Kokeile Epiphonen G-400 SG:tä, hyvältä kitaralta tuntuu hintaisekseen (vähän päälle 300...)
navos
05.12.2006 17:29:50
Itse testasin Gibson Sg:tä ja Stratoa ja päädyin Stratoon... Soundi on luonnollisesti erilainen, mutta soitettavuus ratkaisi minun valinnan. Minun käteeni American Strato istui todella hyvin. 1½kk on tullu veivattua ko. skitalla ja todella tyytyväinen olen ollut! SG testaillessa yllätyin kaulan maassiivisuuteen. SG:n soudi hiveli kyllä korvia :) Mutta vanhana Clapton fanina valitsin Straton ja American mallin. Kun päätös SG Strato välillä oli tehty, kävelin uudelleen musakauppaan ja testasin eri malleja, Highway-1 , Standard ja American. Soitettavuus ja soudi oli yksinkertaisesti paras American mallissa joten säästöt kehiin ja se oli siinä!! :)
Pasi 95
05.12.2006 18:07:08

Kokemusta on molemmista ja omasta mielestäni Strato olisi varmempi valinta. Molemmilla voi toki soittaa kaikenlaista musiikkia, mutta Strato on vain jotenkin "helpposoittoisempi". SG:ssä minuakin hieman hämää sen keveys, mutta toki silläkin soittaa...

Muista kokeilla molempia!
"Old Time Rock `n` Roll" --> ja keikkaa pukkaa!
Kalm
05.12.2006 19:12:12
.. Mutta vanhana Clapton fanina valitsin Straton ja American mallin...

Höh. Silloin kun cläpton soitti vielä miehen ottein, niin sillähän oli justiinsa SG, vai täh? ;)
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Wahi
06.12.2006 12:25:09
Höh. Silloin kun cläpton soitti vielä miehen ottein, niin sillähän oli justiinsa SG, vai täh? ;)

Jep, kyllä Clapton on parhaat soundit jollain muulla kun stratolla soittanut. ES-335, LP jne. Derek & The Dominosissa oli tosin ihan hyvä kitarasoundi (soitettu sillä "Browniella").
"Kyllä pöyhkeä proge aina rehellisen rock 'n' rollin voittaa!"
kentsus
06.12.2006 12:49:12 (muokattu 06.12.2006 12:56:33)
Omistan itse epiphonen g400 sg-kopion sekä fenderin japaninmaan stratocasterin. väittäisin et tykkään molemmista mut epiphonessa on paskempi soundi jonka takia se on jäänyt straton varjoon. Sitä on kyl tosi hyvä soittaa ja siinä on hyvä tatsi, himottaisikin kyl jonain päivänä ostaa joku Gibsonin SG std:n jossa jotkut huippumikit :)

Riippuu siis todella paljon missä hintaluokassa mennään, kuinka paljon olet soitellut kitaraa ennen ja minkälaiset kätöset sulla on ja mieltymykset soitannollisesti. Vasta-alkajana soundilla ei ole niin merkitystä, sillä on eniten merkitystä että siinä on hyvä tatsi ja sitä on hauska soitella ja kitara pysyy vireessä jne. Sitkun taito kehittyy niin kehittyy myös soundikorva et haluu parempaa kun sormetkin on vähän nopeammat ja alkaa oppimaan mistä kohtaa kaulaa saa minkäkin äänen.

Mulla meni näin kitaroiden kehitys: Peavey strato -> epiphone SG -> fender japan strato
seuraavaa askelta en vielä tiedä, mut se vois olla hyvinkin joku Gibsonin SG tai joku huippu tele tai vaikka joku jatsikitara :)

Itse ainakin ostaisin mexico classic / tai japanin straton halvemman hintaluokan vehkeissä, SG:n jos ois rahaa enemmän, mieluiten Gibsonin tai Tokain. Riippuu minkälaisen yksilön sais käteen ja kuinka vähän sillä hetkellä on PA..

Vihjeenä se että kokeilet kitaroita käteen ja se joka tuntuu parhaalta, otat sen (vanha virsi mut pitää paikkansa). Itse lähdin etsimään musaliikkeestä Telecasteria mutta ostin sitten SG:n vaikka alunperin vannoin etten koske niin rumaan kitaraan, mut se tuntui vaan niin hyvältä sylissä kun kokeilin liikkeessä ja sillä oli mukava soitella ja ennenkaikkea siinä oli paras hintalaatu-suhde IMO.

ja MIKIT VOI AINA vaihtaa..
Joh 3:16 - se tärkein asia..
Kalm
06.12.2006 12:55:48
Asiaan hieman liittyen tuo aina yhtä hupaisa "näin säädät woman tonen" clippi

http://www.youtube.com/watch?v=LZ8QvaNSKfg
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
PJS
06.12.2006 13:47:02

Jos vertaillaan SG:tä ja Stratoo paksuuden ja painon suhteessa... no. Sellaset jotka on SG:n nähny voi ehkä jotain todeta. Vaikka siitä massiivisesta lankusta. 8)

no joo. en oo ikinä sg:tä itsessään soitellu että kieltämättä olen aika jäävi latelemaan totuuksia siittä. mutta noin yleinen kokemus gibson pajan tuotteista on vähän sen suuntainen että ovat aika tavalla painavampia kuin fenderit.
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)