Aihe: USB-Digiboksi kaapelitalouteen?
1 2
Quu
04.12.2006 12:56:22

Tuli nyt mieleen kysyä täällä, että onko kellään tietoa onko tuollaista otsikon mukaista laitetta tehty?
Antennitalouksiin on kyllä.. Saisi edullisesti tallentavan digiboksin itselleen.
Olen yrittänyt katsella, mutta ei ole sattunut silmään.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
juha_p
04.12.2006 14:27:34 (muokattu 04.12.2006 14:45:46)
Tuli nyt mieleen kysyä täällä, että onko kellään tietoa onko tuollaista otsikon mukaista laitetta tehty?
Antennitalouksiin on kyllä.. Saisi edullisesti tallentavan digiboksin itselleen.
Olen yrittänyt katsella, mutta ei ole sattunut silmään.

Olisikohan jokin näistä saatavilla:

USB:
Technotrend TT-Connect C-1200 USB - http://www.elektroni.fi/?product=5217
+ mahdollisesti muutama muu USB DVB-C malli.
Anysee E30 Plus Digibox USB Conax DVB-C - http://www.elektroni.fi/?product=8918

FireWire:
FireDTV-C CI Full - http://www.elektroni.fi/?product=7021
FireDTV-C CI MCE - http://www.elektroni.fi/?product=8954

t. Juha
Quu
04.12.2006 14:37:16

Hmm... Tuo anysee vaikuttaa mielenkiintoiselta, thank you Juha :)
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Verig
04.12.2006 15:45:57
Itse olen miettinyt samaa, mutta onko kellään kokemuksia miten nuo käytännössä toimivat? Antenniverkonkin kortit toimivat paljolti päin persettä ja hiukan hirvittää ajatella mitä uusia mahdollisuuksia kaapeli luo sekoilulle...
Niq
04.12.2006 15:53:22

Itse olen miettinyt samaa, mutta onko kellään kokemuksia miten nuo käytännössä toimivat? Antenniverkonkin kortit toimivat paljolti päin persettä ja hiukan hirvittää ajatella mitä uusia mahdollisuuksia kaapeli luo sekoilulle...

Muutama kuukausi takaperin Tietokone-lehden testissä, jos nyt oikein muistan, testattiin noita digi-kaapelisovittimia ja kaikissa testatuissa laitteissa oli bugeja, softaongelmia yms ja taisi olla vielä niin, että yhdellä ei saatu ainuttakaan ohjelmaa ruudulle.

Antennipuolellehan saa toimivia laitteita jo muutamalla kympillä, mikä tosiaan pistää ketuttamaan, kun kaapelitaloudessa asuu.

Itselläni on ollut myös samansuuntaisia ajatuksia aloittajan kanssa, varsinkin kun nuo tallentavat digiboksit ovat niin älyttömän kalliita.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Niq
04.12.2006 16:44:35

Kyllä, tässä nähdään digitaalisuuden parhaat puolet.

Kato ei tätä tekniikkaa ollu ees lapsenkengissä kun tää päätettiin pakollistaa. Mut kun joku 10000e konsultti sanoi isokengälle, että "tää on hei tätä päivää kato, digitaalia sen pitää olla hei". Mulla ei oo ollu TV-kuvasta mitään valittamista kun olen kaapelin kautta katsellut viimeiset 10 vuotta. Siskolla olen digiä katsellut ja tosiaan legoa yms. häiriötä vähän väliä. Mut ei tää kansa osaa sanoa vastaan, kuunnellaan kiltisti kun herrat sanoo ja totellaan.

Lisäksi ne puheet, että digin myötä olisi interaktiivista katselua tai parempi kuva, on ihan täyttä p*skaa. Piti silloin hehkuttaa että saadaan kansan hyväksyntä asialle. Nyt on tv-luparahoja heitetty kaivoon jo niin paljon, että ei voida myöntää virhettä, saati sitten korjata sitä.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Verig
04.12.2006 16:55:06
Lisäksi ne puheet, että digin myötä olisi interaktiivista katselua tai parempi kuva, on ihan täyttä p*skaa.

Kaapelitaloudessa kuva oikeastaan vain huononee. Siihen kun iskee päälle halvan (ts. "halvan") lcd-töllön, joka on säädetty aivan päin persettä, niin kyllä lähtee.

Interaktiivisuuden ja uusien palveluiden (mitä ne sitten ikinä ovatkaan) korostaminen sai älyttömimmät mittasuhteensa siinä vaiheessa kun ruvettiin kiukuttelemaan ettei sairaaloihin saa asentaa jakajaa kun "ei voi käyttää digi-tv:n palveluita täysipainoisesti". Joo, maksetaan miljoonia siitä että osastoilla voi sitten varmasti tehdä töllöllä muutakin kuin... katsoa sitä?

Alkaa taas vähän lämpötila nousta aiheen tiimoilta. Ehkäpä lopetan tähän.
jannek
04.12.2006 17:03:03
tulipahan kerran ostettua semmonen anysee antenniversio ja täytyy kyllä sanoa että olisi ollu hyödyllisempää sillä rahalla pyyhkiä persettä kuin mitä ostaa semmonen
A boy's best friend is his mother. -PSYCHO
Quu
04.12.2006 20:39:49

Hmm... Mielenkiintoista että on kaapelipuolella ryssitty sitten enemmän kuin vähän.
Isällä on antenniversiona usb-digiboksi (olikohan valmistaja antec) ja en ole mitään valittamista löytänyt kyseisestä laitteesta.
Vähän sitten OT, mutta mitä eroa on antenni ja kaapelilähetyksissä?
Verig
04.12.2006 23:24:04
Vähän sitten OT, mutta mitä eroa on antenni ja kaapelilähetyksissä?

Hieman erilainen koodaus, vähemmän virheenkorjausdataa ainakin. Ongelma on kuitenkin lähinnä siinä ettei täällä käytettyä kaapeli-standardia pahemmin muualla maailmassa tueta, joten boxien/korttien kehitys on aika pahasti perseellään kun niitä ei vaan mene suurella volyymilla.
superfly
04.12.2006 23:28:00
tulipahan kerran ostettua semmonen anysee antenniversio ja täytyy kyllä sanoa että olisi ollu hyödyllisempää sillä rahalla pyyhkiä persettä kuin mitä ostaa semmonen

Mikä siinä mätti? Yhdellä tutulla on juuri tuommoinen ja hyvin on kuulemma pelannut, suositteli vielä kovasti tuota.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Joonas
20.06.2007 19:40:56
Bäk to business.

En löytänyt uudempiakaan ketjuja, joten...

Onko näistä nyt tullut mitään uutta, toimivampaa mallia? Lähinnä tollanen USB 2.0 liitännällä rullaava digiboksi ois hakusessa.

Samoin tahtoisin kysyä, jotta onko macille tai PC:lle minkäsorttisia tallennussoftia vai tuleekohan sellanen digiboksin mukana automaattisesti tai tarvitseeko sellasta edes??

Joonas.
Sataa sataa ropisee, pili pili pom!
pardy
08.07.2007 11:54:23

En löytänyt uudempiakaan ketjuja, joten...

Onko näistä nyt tullut mitään uutta, toimivampaa mallia? Lähinnä tollanen USB 2.0 liitännällä rullaava digiboksi ois hakusessa.

Samoin tahtoisin kysyä, jotta onko macille tai PC:lle minkäsorttisia tallennussoftia vai tuleekohan sellanen digiboksin mukana automaattisesti tai tarvitseeko sellasta edes??

Joonas.

Noniin, nyt meikäläinenkin otti ja osti tallentavan kaapelidigiboksin. 160gt kovo ja kaks viritintä. Finnsat merkiltään. Kakssuuntanen Usb 2.0 sun muut pelit ja värkit. Käytettynä ostin, halvalla sain. Voin pistää kokemuksia sitten että onko siitä mihinkään. Tuon boksin mukana tulee ainakin softa ja ajurit mukana millä saapi sitten siirrettyä tietokoneelle niitä ohjelmia sieltä boksin levyltä. Yleensä noi on aika laitekohtasia noi ohjelmat, joten jos laitteessa yleensä Usb-liitäntä on millä voi siirtää sinne pc:llekin päin tavaraa, niin aika järestään siinä tulee se softa mukana.

Tähän asti ainakin tuo Finluxin ihan tavisboksi on toiminut hyvin, jonka sain senkin käytettynä puolilmatteeksi. Ja sekin on kuitenkin jo useamman vuoden varmaan kohta vanha kun eihän koko firmaa enää edes ole. Ja senkin kun ottaa huomioon, ettei siihen ole tullut firmware-päivityksiä pitkään aikaan.

Ei toi varmaan ainakaan huonompi voi olla tää uus.
HK
19.07.2007 00:43:23
Aiheeseen liittyen, viimeisessä Tekniikan Maailmassa on alkuperäisen kysyjän kysymien laitteiden vertailu. Jos koko homma nyt enää edes on kurantti.
Peltikorva puupäässä.
Naq
19.07.2007 12:07:54

Aiheeseen liittyen, viimeisessä Tekniikan Maailmassa on alkuperäisen kysyjän kysymien laitteiden vertailu. Jos koko homma nyt enää edes on kurantti.

Mielestäni olivat kyllä maanpäälliseen verkkoon.
shovi
22.07.2007 07:38:41
Noniin, nyt meikäläinenkin otti ja osti tallentavan kaapelidigiboksin. 160gt kovo ja kaks viritintä. Finnsat merkiltään. Kakssuuntanen Usb 2.0 sun muut pelit ja värkit. Käytettynä ostin, halvalla sain. Voin pistää kokemuksia sitten että onko siitä mihinkään. Tuon boksin mukana tulee ainakin softa ja ajurit mukana millä saapi sitten siirrettyä tietokoneelle niitä ohjelmia sieltä boksin levyltä. Yleensä noi on aika laitekohtasia noi ohjelmat, joten jos laitteessa yleensä Usb-liitäntä on millä voi siirtää sinne pc:llekin päin tavaraa, niin aika järestään siinä tulee se softa mukana.

Jos tuo sun boksis on tarpeeksi fiksu, kannattaa kokeilla väkertää ihan kunnon mediapc -systeemi linuksin juttujen kanssa. Varaudu hyvään lopputulokseen ja helpompaan median hallittavuuteen. Mutta, varaudu myös virittelyyn.
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
pardy
22.07.2007 22:48:13

Jos tuo sun boksis on tarpeeksi fiksu, kannattaa kokeilla väkertää ihan kunnon mediapc -systeemi linuksin juttujen kanssa.

Mä luulen ettei kannata, jos ei osaa. Ja viikon päivät menee vielä että pääsen testimään vekotinta.
Nazareth
23.07.2007 17:02:16

Mä erehdyin ostamaan tollasen, ja sitä softaa en oo saanu millään pelittämään.
Kyllä tällä puuta pyvältää, ku kanan kaula katkiaa.
kjh
25.07.2007 09:40:49
Bäk to business.

Joonas.

No USB jutuista en tiedä, mutta minulla on tuolla ylempänä mainittu FireDTV C/CI, joka on kyllä toiminut varsin mainiosti 15e kustantavan DVBViewer tallennus/katselusoftan kanssa. Minulla on tosin tallentava digiboksikin, jolla hoituu päivittäinen TV:n katselu hyvällä käytettävyydellä ja laadukkaalla kuvalla, jopa SCART liitäntää käyttäen...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)