jjylli 04.12.2006 10:21:24 | |
---|
Minusta ei ole. Yleensä rokkijameissa soitetaan covereita ja jatsijameissa stankkuja. Harvemmin olen törmännyt ihan täysin improvaatiopohjaiseen jamitteluun. Se vaatii jo soittajilta enemmän heittääntymistä. puhumattakaan blue grass, tai iirifolk- jameista. ne mitään jameja ole. siellä veivataan samat styget ilta toisen perään. jamien käsite on hämärtynyt jossain 80-luvun kuluessa. ja koko kulttuuri on hiipunut. |
J.Hollström 04.12.2006 10:28:13 | |
---|
puhumattakaan blue grass, tai iirifolk- jameista. ne mitään jameja ole. siellä veivataan samat styget ilta toisen perään. jamien käsite on hämärtynyt jossain 80-luvun kuluessa. ja koko kulttuuri on hiipunut. Nykyajan julkiset "jamit" on sellaisia, että siellä on joku housebändi jolla on jo ennalta sovittu setti, sitten siihen tulee ennalta mainostettu very special quest (erittäin vieraileva tähti) laulamaan ennalta sovitut biisit, ja sitten jos jää aikaa, voi joku raukka yleisön joukostakin päästä lauteille vetämään. Joskus olin mukana tälläisissä jameissa, ja taisi olla kello jotain puoli kaksi kun olin itse bassonvarressa. Ei siinä mitä, mukavahan sitä oli kolmessa promillessa soitella ammattireiskojen kanssa... |
Teijo K. 04.12.2006 10:28:27 | |
---|
puhumattakaan blue grass, tai iirifolk- jameista. ne mitään jameja ole. siellä veivataan samat styget ilta toisen perään. jamien käsite on hämärtynyt jossain 80-luvun kuluessa. ja koko kulttuuri on hiipunut. Hep hep. Meidän bändissä mottona ennen jameja onkin, että "mistä mä voin tietää mitä mä tuun soittamaan!" Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Älä klikkaa tät |
Karlsson 04.12.2006 10:37:38 | |
---|
Minusta ei ole. Yleensä rokkijameissa soitetaan covereita ja jatsijameissa stankkuja. Harvemmin olen törmännyt ihan täysin improvaatiopohjaiseen jamitteluun. Se vaatii jo soittajilta enemmän heittääntymistä. Jostain syystä meillä jamitellaan kyllä ihan hatusta yleensä. Syy siis lienee se, ettei osata mitään biisejä. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Teijo K. 04.12.2006 10:40:12 | |
---|
Jostain syystä meillä jamitellaan kyllä ihan hatusta yleensä. Syy siis lienee se, ettei osata mitään biisejä. Meillä on yksi biisi, josta ei olla sovittu mitään muuta kuin se että se lähtee d-mollista. Alotetaan keikat sillä. Sitten vaan annetaan virran viedä minne viekää. Se on biisi koska siinä on se yksi etukäteen sovittu sointu. :) Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Älä klikkaa tät |
jjylli 04.12.2006 10:43:27 | |
---|
Hep hep. Meidän bändissä mottona ennen jameja onkin, että "mistä mä voin tietää mitä mä tuun soittamaan!" ihan hyvä motto. mutta eikö kunnon jamien idea ole, että soitetaan jotain joidenkin muiden kuin oman bändin jäsenten seurassa? |
ihan hyvä motto. mutta eikö kunnon jamien idea ole, että soitetaan jotain joidenkin muiden kuin oman bändin jäsenten seurassa? Vaikea saada jengiä lähtemään meshiin, viime keikalla oli tosin pari vierailevaa soittajaa ja yksi selostaja. Pitkä juttu kertoa se selostus, vedetiin musiikillinen versio Montyjen sketsistä Colin "bomber" Harrisista. Parhaimmillaan on tosiaan kun on vieraampaa jamitteluporukkaa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tät |
Keny 04.12.2006 11:24:31 | |
---|
Irkuissa monta kertaa kun oon käynny niin tietty pubiin aina missä on jamit.Sielä soittajat vaihtuu aika usein eri iltoina mutta selvät säännöt nillä tuntuu olevan että miten niitä biisejä käännellään ja A ja B kohtien vaihdot.Itekkin soitin kaks biisiä mutta ei oo helppoo kun ei tunne sitä ideaa. Kunnon jamit lähtee musta hatusta jos on sellasia jätki soittamassa että kemia toimii.Ei tarvii ees vilasta kun tietää mitä seuraavaks tapahtuu. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Keny 04.12.2006 11:31:49 | |
---|
Vaikea saada jengiä lähtemään meshiin, viime keikalla oli tosin pari vierailevaa soittajaa ja yksi selostaja. Pitkä juttu kertoa se selostus, vedetiin musiikillinen versio Montyjen sketsistä Colin "bomber" Harrisista. Parhaimmillaan on tosiaan kun on vieraampaa jamitteluporukkaa. Puppe oli mein 04 porin keikalla mukana siten että soitti meijän bändin kanssa 2 biisiä.Yks sen oma ja yks mun biisi.2 tuntii tsekatiin ne läpi kaksisteen ja ennen keikkaa kerrattiin vaan päässä.Hyvin toimi ja tässä pyrin just siihen et se kerran läpi kattominen riittää usein MUTTA ei kylmiltään kukaan voi tietää miten jonkun toisen biisi menee ellei oo lasipalloa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
sirdickyj 04.12.2006 11:49:35 | |
---|
Puppe oli mein 04 porin keikalla mukana siten että soitti meijän bändin kanssa 2 biisiä.Yks sen oma ja yks mun biisi.2 tuntii tsekatiin ne läpi kaksisteen ja ennen keikkaa kerrattiin vaan päässä.Hyvin toimi ja tässä pyrin just siihen et se kerran läpi kattominen riittää usein MUTTA ei kylmiltään kukaan voi tietää miten jonkun toisen biisi menee ellei oo lasipalloa. ei voikkaan, vaan kyse on siitä, et sovitaan etukäteen, et mitkä biisit katotaan TAI et jengillä on ees aavistus siitä, miten se biisi menee, on kuullu radiosta tms. Joe D:n eka basisti Jusa Immonen (RIP) oli semmonen sälli, et se ei muistanu mitään biisejä et miten ne menee, mut silti tuli aina viimesen päälle bassot niihin. Kysyin, et miten se voi sillee vetää heti kohdilleen. "Noku ei noissa oo montaa vaihtoehtoa et mikä sointu tulee seuraavaks, ja kaikille, jotka on vähääkään tota länsimaista poipularimusiikkia tsekannu, ne sointurakenteet on ihan ennalta-arvattavia". Niin kai sitte. Olen valmis kyllä ton allekirjottamaan, että tietyt jutut on semmosia, et ne kuulee jo melodiasta, et mitä sinne pitäis sutia. Ja mitä kovempi äijä, sen paremmins e homma onnistuu. Pataan!
...+alv. |
Keny 04.12.2006 12:37:39 | |
---|
ei voikkaan, vaan kyse on siitä, et sovitaan etukäteen, et mitkä biisit katotaan TAI et jengillä on ees aavistus siitä, miten se biisi menee, on kuullu radiosta tms. Joe D:n eka basisti Jusa Immonen (RIP) oli semmonen sälli, et se ei muistanu mitään biisejä et miten ne menee, mut silti tuli aina viimesen päälle bassot niihin. Kysyin, et miten se voi sillee vetää heti kohdilleen. "Noku ei noissa oo montaa vaihtoehtoa et mikä sointu tulee seuraavaks, ja kaikille, jotka on vähääkään tota länsimaista poipularimusiikkia tsekannu, ne sointurakenteet on ihan ennalta-arvattavia". Niin kai sitte. Olen valmis kyllä ton allekirjottamaan, että tietyt jutut on semmosia, et ne kuulee jo melodiasta, et mitä sinne pitäis sutia. Ja mitä kovempi äijä, sen paremmins e homma onnistuu. Niinmpä ja tässä just siihen pyrinki et toiset osaa ja on musikaalisia sillä saralla mut mä en ole semmonen ja siks nostankin hattua teille jotka ton osaa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
sirdickyj 04.12.2006 15:32:44 | |
---|
Niinmpä ja tässä just siihen pyrinki et toiset osaa ja on musikaalisia sillä saralla mut mä en ole semmonen ja siks nostankin hattua teille jotka ton osaa. mä en oo ainakaan musikaalinen, ja noi jotka ton osaa, on kyllä ihan harjotellu sen asian. korva tottuu, kun se totutetaan asioihin. Pataan!
...+alv. |
Keny 04.12.2006 15:45:12 | |
---|
mä en oo ainakaan musikaalinen, ja noi jotka ton osaa, on kyllä ihan harjotellu sen asian. korva tottuu, kun se totutetaan asioihin. Otan ton nyt haasteeks ja rupeen treenaa muiden biisejä uutta bändiä odotellessa mut sormin soitan. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Teijo K. 04.12.2006 16:23:20 | |
---|
Otan ton nyt haasteeks ja rupeen treenaa muiden biisejä uutta bändiä odotellessa mut sormin soitan. Ole covis ja vedä jousella. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tät |
Keny 05.12.2006 08:07:16 | |
---|
Ole covis ja vedä jousella. On käynny mielessä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Seba 07.12.2006 23:52:20 | |
---|
mulla ei ainakaan oo perusasiat hallussa. sviddu, mä vedän vaan. Tähän mäkin olen aina vedonnut. Korvakuulolta ja selkäytimestä. Paskat mitään nuotteja ym turhuuksia jaksa alkaa opettelemaan enää tässä iässä. |
Lume 11.12.2006 22:28:06 | |
---|
Liityin murrosikäisenä sormikoittokuntaan. urts! |
tzatza 11.12.2006 23:41:04 | |
---|
Ihan pakko on kysyä sormikoittokuntalaiselta tämä että "Juu elikkäs tämmönen kysymys ois, että kun koitatte sormilla niin käytättekö yhtä, kahta, kolme, neljää, vai viittä sormea sanoisimpa että suurin osa kahta tai kolmea, mutta siitä niin vaan vastailemaan.." |
The JUMALAUTAs Son 14.12.2006 19:40:56 | |
---|
kourin kolmella ja ottelen neljällä ja peukuttelen kahteen suuntaan, plekullla joskus. Kyllä mä tiluttelen bassolla ja en häpeä sitä. mene ihan 16triolit 150pissä ja yleensä molliskaalaa pyöritän mut tärkeintä mun bassolinjoissa on vaihtelu eikä mikkään sekoilu, ei se tilu jokakuvioon sovi. jos haluu olla hyvä basisti nii menee teoriatunneille ja opettelee walkingii. ite olen tehny niin ja jos kolmella haluu kouria niin ekaksi kandee opetella soitaa etu ja nimettömällä "Luke. Du moste göra en hund." "Jå De gör jag" |
unable 15.12.2006 09:49:20 | |
---|
kourin kolmella ja ottelen neljällä ja peukuttelen kahteen suuntaan, plekullla joskus. Kyllä mä tiluttelen bassolla ja en häpeä sitä. mene ihan 16triolit 150pissä ja yleensä molliskaalaa pyöritän mut tärkeintä mun bassolinjoissa on vaihtelu eikä mikkään sekoilu, ei se tilu jokakuvioon sovi. jos haluu olla hyvä basisti nii menee teoriatunneille ja opettelee walkingii. ite olen tehny niin ja jos kolmella haluu kouria niin ekaksi kandee opetella soitaa etu ja nimettömällä Mutta kuulostaako se soittos oikeesti hyvältä ja onko se tarkkaa? |