Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha erg-121 gp kitarapaketti alottelijalle
1 2
gifue
04.11.2006 23:18:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kysyisin tästä kitarapaketista tietoa,olen kuullut että vahvistin on huono,kitara huippu alottelijan kamaa,paskoja molemmat. Te kuitenki tiedätte paremmin kuin tämän kylän musiikin opettajat jotka ei edes itse soita kitaraa :) voisiko laittaa viestejä myös sähköpostiin gifue@jippii.fi .käytin hakua ja on turha topic mutta hausta en löytänyt luotettavaa vastausta ja vanhoista topiceista tuskin olisi vastausta kuulunut kiitos jo etukäteen :)
 
PLing
22.11.2006 18:05:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs kyseisessä paketissa sitten on mukana?
 
Doh, nakki.
Nieby
22.11.2006 18:34:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tässä paketissahan on:
 
Yamaha ERG121(ihme kyllä, ihan ok, HUOM! Humppari kiinni)
Yamaha 8W vahvari(paskin vahvari ikinä)
Yamaha viritin(huono)
Yamaha- plekuja
Yamaha olkahihna
+pientä sälää, kieliä, virittimen pyöritin jne...
 
Kaverilla on siis kyseinen paketti,
 
Tietysti Pauligin
22.11.2006 20:33:04 (muokattu 22.11.2006 20:33:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvarista en ole hyvää kuullut, en tosin ole testannutkaan, mutta lähes poikkeuksetta Yamahan kitarat (niin akustiset kuin sähkiksetkin) ovat olleen hintaansa nähden varsin päteviä pelejä.
 
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
inCHAOS
24.11.2006 14:11:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen soittanut n.2v ja on edelleen tuo kitara. vahvistin on jo uusittu. kitara on ihan ok aloittelijalle (parempi kun joku 100€ kitara). Mutta tässävaiheessa ostaisin jo uuden kun vaan olis varaa. Sillä pääsee aika pitkälle... Ja siinä vahvarissa on kyllä melkonen hevi särö, mutta ei paljoo muuta...
 
Nieby
24.11.2006 15:09:44 (muokattu 24.11.2006 15:12:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen soittanut n.2v ja on edelleen tuo kitara. vahvistin on jo uusittu. kitara on ihan ok aloittelijalle (parempi kun joku 100€ kitara). Mutta tässävaiheessa ostaisin jo uuden kun vaan olis varaa. Sillä pääsee aika pitkälle... Ja siinä vahvarissa on kyllä melkonen hevi särö, mutta ei paljoo muuta...
 
XDXDXD!! Hevisärö! jos noin niin volumepotikka saa olla hyvin lähellä nollaa ettei mene ääni ihan täysin rikki..!
 
tai no.. tässä tulee taas kysymys: mikä on heviä? kyllä tuo tosin juuri ja juuri maidenin kanssa menee, mutta irvistellen..
 
Nieby
24.11.2006 15:12:25 (muokattu 24.11.2006 15:12:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vahinkoviesti...
 
discominister
24.11.2006 17:03:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo kitara, mutta kyseistä vahvistinta en ole koskaan omistanut. Ihan kelpopeli, jos ongelmia ei esiinny. Mikinvalitsinvipu on mennyt aika epäkuntoon ja kieletkin rämisee, vaikka säädän. Kelpo vehje aloittelijalle.
 
inCHAOS
27.11.2006 15:56:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

XDXDXD!! Hevisärö! jos noin niin volumepotikka saa olla hyvin lähellä nollaa ettei mene ääni ihan täysin rikki..!

tai no.. tässä tulee taas kysymys: mikä on heviä? kyllä tuo tosin juuri ja juuri maidenin kanssa menee, mutta irvistellen..

 
No joo.. hevisärö oli vähän huono... tarkotin kyllä just tota et jos soittaa volumenuppi täysillä niin ääni on aika risasta... sori...
 
Jamzku
28.11.2006 16:59:44 (muokattu 28.11.2006 17:06:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on kyseinen, tai ainakin vastaava, paketti ollut kohta kolmevuotta. Kitara on ihan kelpo peli, kun ottaa huomioon kuinka halpa se on. En tosin ole huippukitaroita kokeillut, mutta ainakaan pari jonkin verran kalliimpaa Ibanezia eivät ole tuntuneet sen kummemmilta. Pidempään soittanut serkkunikin piti keppiä ihan asiallisena. Omassa kitarassakin on vähän ongelmaa mikkivalitsimen kanssa, mutta muita ongelmia ei ole ollut.
 
Mitä sitten tulee vahvistimeen, niin se on täysi susi. Cleani on vielä ihan kuunneltava, mutta jos vahvistimesta haluaa edes kohtuullista säröä ulos niin melko tarkka saa olla säätöjen kanssa. Käytännössä vahvistimesta on laitettava voimakkuus mahdollisimman pienelle ja kitarasta lähes täysille. Vahvistin onkin pääsyy siihen miksi soitan useimmiten ilman vahvistinta, kun en ole raaskinut uutta vieläkään ostaa.
 
Muut roippeet ovat ihan ok. Viritin ja hihna toimivat sen verran kuin pitää. Piuha tosin hajosi melko nopeasti.
 
EDIT: Ai niin. Itsellä on kyllä Schallerin lukot käytössä joten ehkä hihnakin toimii siksi hyvin :)
 
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
Lauri M
29.11.2006 13:09:36 (muokattu 29.11.2006 13:16:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ostaa moisia köpösiä kitarapaketteja kun voi ostaa 300:lla eurolla Ibanez RG321:n? Kyseinen kitara kelpaa hyvillekin soittajille.
Ja kova jätkähän ei osta vahvistinta ollenkaan ennenkuin on oppinut soittamaan hyvällä tatsilla :D Jos on soittanut pitkään sähkiksellä akustisesti ja sit tökkää kitaran kiinni hyvään vahvariin, soittofiilis on aivan mahtava. Tuntuu kuin taidot kymmenkertastuisivat :)
 
Tässä viel ääninäytettä RG321:stä. Mallintavana etusena toimii Korg AX3g (70 euroo).
 
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=240091&type=dl
 
EDIT: Monet kitaristit eivät käytä liikkuvaa tallaa ollenkaan, joten minusta on turhaa ostaa kitara, jossa sellainen on (esim. Pacificat) jossei sitä kuitenkaan käytä. Kiinteän tallan edut: Parempi sustain, bendatessa kielet pysyy vireessä keskenään ja kitara pysyy muutenkin paremmin vireessä.
 
nauski
29.11.2006 20:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittämättömän ohut kaula tuossa kitarassa.
 
Tuplakarhu
01.12.2006 17:31:06 (muokattu 01.12.2006 17:32:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Monet kitaristit eivät käytä liikkuvaa tallaa ollenkaan, joten minusta on turhaa ostaa kitara, jossa sellainen on (esim. Pacificat) jossei sitä kuitenkaan käytä. Kiinteän tallan edut: Parempi sustain, bendatessa kielet pysyy vireessä keskenään ja kitara pysyy muutenkin paremmin vireessä.
 
Höp. Kaikissa pasificoissa EI ole liikkuvaa tallaa. Pasificat muuten todella hyviä kitaroita aloittelijalle.
 
Sanoisin tuohon paketin ostoon, että unohat koko paketin. Vahvistin on kuulemani mukaan niin susi, että soittoinnostus kuivuu kasaan puolessa vuodessa. Aina paras vahvistin alkoittelijalle on hinta-laatusuhteellisesti Roland Microcube (Black. Punanen on ruma :D).
Katso kuva tuolta --> http://www.thomann.de/fi/roland_micro_cube.htm
 
Toi pikkunen boxi sisältää kaiken tarvittavan, jos et ole vielä päättänyt, että minkälaista tyylisuuntaa soitollasi haet. Löytyy efektit, mörkömetallisäröt, mahd. akustista soundia jäljittelevä soundi. On phaser, flanger, chorus, tremolo, delay, reverb ja jopa sisäänrakennettu tuning fork (viritin). Vaikka cube on pieni, ei silti tarvii pelätä, ettei sais tarpeeks kovaa ääntä. Volumet puoliin ja saat jo häädön, jos naapureita omistat. Syösittelen ehrottomasti.
 
Ja tuohon päälle joku kiva kitara, ni avot. Nää isommat pojat osaa kertoo kitarasta enemmän mut toi vahvistin on ehdoton hanke
 
Nyt kyllä sattu Juhaa leukaan!
Ibanez_90
01.12.2006 18:47:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Micro Cubeen ei voi pettyä, jos soittaa cleanilla tai metallista kirkon polttoon. Mutta sitä säätö varaa erilaisille säröille ei ole hirveästi. Rokki soundia siitä ei oikein löydä. Mutta se on hintaisekseen täydellinen vahvistin. Ja aloittelijalle unelma,
 
Olen Stratocaster_90
Lauri M
01.12.2006 18:56:13 (muokattu 01.12.2006 19:55:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höp. Kaikissa pasificoissa EI ole liikkuvaa tallaa.
 
Sori, ei ookaan. Ajattelin vain ettei Mike Stern-mallia lasketa mukaan, koska se ei ole perinteinen Pacifica, joista täällä puhutaan vaan paljon kalliimpi kitara. Kyllä niissä kaikissa muissa "Paseissa" on liikkuva talla. Itse en ostaisi kitaraa liikkuvalla tallalla, jos en tallaa käyttäisi em. syistä.
Tässä vielä linkki Yamahan sivuille http://www.yamaha.com/guitars/pacifica/0,,CTID%3D600003,00.html
 
Pasificat muuten todella hyviä kitaroita aloittelijalle.
 
Samaa mieltä olen, hyviä kitaroita ne. RG321 on hyvä kitara myös hyville soittajille.
 
Laittakaa muuten siitä Micro Cubesta klippejä, että kuulis eron tohon mun halpismallintajaan. Kiinnostaisi kuulla.
 
Tuplakarhu
02.12.2006 14:48:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en ostaisi kitaraa liikkuvalla tallalla, jos en tallaa käyttäisi em. syistä.
 
En minäkään. Myöskin jos vibrakammen hommaa ni monesti käy niin et sillä leikkii hetken (pari viikkoa) ja sitten kyllästyt... Älkää kammen käyttäjät ottako kuumaa :)
 
Nyt kyllä sattu Juhaa leukaan!
Jokunen
03.12.2006 20:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laittakaa muuten siitä Micro Cubesta klippejä, että kuulis eron tohon mun halpismallintajaan. Kiinnostaisi kuulla.
 
Rolandin sivuilta löytyy jotain "audio" kohdasta: http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=845
 
Tuon vahvistimen olen päättänyt ostaa, sekä ensimmäiseksi sähkökitaraksi juurikin RG321:sen. Jos vaikka jostain käytettynä löytyisi.
 
"Räppärit on niin syvältä............. ne ei ajele millään muulla kun jollain bling bling kaaroilla ja näyttäis ihan että niillä olis paskat housussa kun roikottaa niitä housujaan hyi helwetti=# Rokkareissa on taas asennetta niin vitusti." -Jumala
Lauri M
04.12.2006 05:39:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rolandin sivuilta löytyy jotain "audio" kohdasta: http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=845
 
Tuon vahvistimen olen päättänyt ostaa, sekä ensimmäiseksi sähkökitaraksi juurikin RG321:sen. Jos vaikka jostain käytettynä löytyisi.

 
Ei toiminu mulla noi clipit, tosin käyttikseni onkin Win98 :D
 
Vanhemmissa RG321:ssa on lehmusrunko ja Powersound-mikit, uudemmissa taas mahonkirunko ja INF-mikit. Eli kandee miettiä, kannattaako ostaa ostaa vanhempaa mallia käytettynä. Hinnasta tietty riippuen.
Uuden mallin saa tinkimällä 300:lla eurolla ja molempia malleja kokeilleena voin sanoa että uudempi on kyllä parempi. Mahonkirunko takaa tuhdimman soundin kuin lehmuksinen, ja INF-mikit ovat mielestäni laadukkaammat kuin Powersoundit.
Uudempaa mallia löytyy lisäksi makeemman värisenä :D Eli se WK-väritys ;)
 
Jokunen
04.12.2006 11:41:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhemmissa RG321:ssa on lehmusrunko ja Powersound-mikit, uudemmissa taas mahonkirunko ja INF-mikit. Eli kandee miettiä, kannattaako ostaa ostaa vanhempaa mallia käytettynä. Hinnasta tietty riippuen.
Uuden mallin saa tinkimällä 300:lla eurolla ja molempia malleja kokeilleena voin sanoa että uudempi on kyllä parempi. Mahonkirunko takaa tuhdimman soundin kuin lehmuksinen, ja INF-mikit ovat mielestäni laadukkaammat kuin Powersoundit.
Uudempaa mallia löytyy lisäksi makeemman värisenä :D Eli se WK-väritys ;)

 
Kiitos tiedosta! Milloinkohan rungon materiaali ja mikit ovat vaihtuneet? Jos vaikka sattuisi saamaan käytettynä tuon uudempimallisen kepin... Ei tuota mallia näytä älyttömästi olevan myynissä käytettynä. WK-väritystä olen miettinyt itsekin, tottakai!
 
"Räppärit on niin syvältä............. ne ei ajele millään muulla kun jollain bling bling kaaroilla ja näyttäis ihan että niillä olis paskat housussa kun roikottaa niitä housujaan hyi helwetti=# Rokkareissa on taas asennetta niin vitusti." -Jumala
Lauri M
04.12.2006 12:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tiedosta! Milloinkohan rungon materiaali ja mikit ovat vaihtuneet? Jos vaikka sattuisi saamaan käytettynä tuon uudempimallisen kepin... Ei tuota mallia näytä älyttömästi olevan myynissä käytettynä. WK-väritystä olen miettinyt itsekin, tottakai!
 
Vaikee voi olla löytää varsinkaan uutta mallia käytettynä. Kitara on niin hyvä, ettei monikaan sitä halua varmaan myydä. Varsinkin kun uudenkin hinta/laatu -suhde on todella kohdillaan.
 
Harmony Centralin käyttäjäarvioiden perusteella sanoisin, että 2005-mallistosta lähtien on RG321 ollut paremmilla spekseillä. Eli 2004-mallinen vielä lehmuksella ja Powersoundeilla.
Tämän linkin perusteella siis http://reviews.harmony-central.com/ … ws/Guitar/product/Ibanez/RG321/10/1
 
Joku on muuten varmasti nauhoitellut Microcubellaan, klippiä vaan rohkeesti! Ei oo väliä soiton tasolla, vahvistimen soundi kiinnostaa vain. Ei ollut itsellänikään kummoinen tuo ääninäyte...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «