ahdistuska 22.11.2006 16:49:10 | |
---|
Ei ole valettujen Elacinien voittanutta. Suosittelen Mistä se menee? |
Pallisti 22.11.2006 17:11:55 | |
---|
Itse soittelen joillakin räjähtäneillä kuusitulpilla. ajaa asiansa, mutta olisihan semmoset valetut kivat. Korvatulpissa on semmonen ärsyttävä juttu, samanlainen kuin roudauskeisseissä, pakolliset ilman iloa. En tiedä tajusiko kukaan, muttamutta.. Eli jos vaikka ostaa toisen basson, niin sitten on toinen basso, mutta jos ostaa tulpat, niin.. äh, antaa olla |
balzary 22.11.2006 17:50:36 | |
---|
Olisko tässä nyt sitten pk-seudun basistien kimppaElacintilaus edessä? |
azrah 23.11.2006 20:20:38 | |
---|
Juu itsekin olen huomannut Apteekista saatavat siniset kuusitulpat ihan toimiviksi. Kalliita tulppia en oikein raaski muutenkaan ostaa ku on aika helvetin useat apteekkitulpat tullu jo hävitettyä. |
helperi 24.11.2006 13:50:41 | |
---|
Olisko tässä nyt sitten pk-seudun basistien kimppaElacintilaus edessä? No meitsi vois olla ainakin messissä jos vaan muutakin porukkaa saatis kasaan... On päiviä jolloin... |
Waris 24.11.2006 14:01:42 | |
---|
Olisko tässä nyt sitten pk-seudun basistien kimppaElacintilaus edessä? Sitä voisi kyllä melkein harkita, jos kyseessä olisi ihan uniikit valetut kappaleet. -Tuure |
Bassballs 25.11.2006 01:42:55 | |
---|
Elacinit on hyvät, mutta olen huomannut että ainakin nuo minun korviini valetut leikkaavat suhteessa enemmän alapäätä.. tulee aina huomaamattaan pistettyä basso aivan kohtuuttoman kovalle, jos muu bändi on yhtään rokkirähinään taipuvainen.. Elämässä pitää olla leipää ja punkkua!!! |
Tuuge 25.11.2006 07:46:44 | |
---|
Joo itselläni myös valetut Elacinit ja basistina olen huomannut niiden leikkaavan alhaalta. Toisaalta se myös tekee betoniseinäisen pannuhuoneen varsin siedettäväksi treenaustilaksi. Suosittelen valettuja ehdottomasti kaikille. Niitä vaan ei kannata sitten hukata... Perkeleen pienet suodattimetkin rupeavat nyt muutamanvuoden käytön jälkeen tippuilemaan itsestään. Pääasia että bassot kuuluu! |
absqua 25.11.2006 08:39:48 | |
---|
Elacinit on hyvät, mutta olen huomannut että ainakin nuo minun korviini valetut leikkaavat suhteessa enemmän alapäätä.. tulee aina huomaamattaan pistettyä basso aivan kohtuuttoman kovalle, jos muu bändi on yhtään rokkirähinään taipuvainen.. Niin... toi taajuuskaista on juurikin se ominaisuus mikä erottaa nuo elacinin "hifitulpat" jostain normi-eareista, joihin verrattuna tuntuu juuri siltä että alapäätäkin olisi leikattu. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
balzary 25.11.2006 14:14:43 | |
---|
Niin... toi taajuuskaista on juurikin se ominaisuus mikä erottaa nuo elacinin "hifitulpat" jostain normi-eareista, joihin verrattuna tuntuu juuri siltä että alapäätäkin olisi leikattu. Kyllä ne mun mielestä leikkaa sitä alapäätä vähän, kun vertaa ilman tulppia/tulpat päässä. Ero ei mikään älytön ole. |
Prak 02.12.2006 00:01:23 | |
---|
Tuli Elacinit tilattua myös tuossa kuukausi sitten 15db filttereillä ja ero oli mullistava aikaisempiin Alpinen vaihdettavilla filttereillä varustettuihin kuusitulppiin. Eroa oli soundissa vähintäänkin yhtä paljon kuin vaahtomuovikikkareiden ja kuusitulppien välillä. Tulpat leikkaavat siis tasaisesti kaikkia taajuuksia, kun kuusitulpat ja vaahtomuovikikkareet leikkaavat yläpäätä ja päästävät basson kuminat ja huminat läpi. Lisäksi käyttömukavuus on +10 verrattuna kuusitulppiin; voi soittaa pitemmätkin reenit tulpat päässä eivätkä korvakäytävät ala kutiamaan. Välilä ei edes muista, että tulpat ovat päässä kun biisien soiton välissä puhe kuuluu selkeästi, kun yläpäät eivät leikkaudu pois. :) Kyllä se 155e kirpaisi kertasummana, mutta ovat kyllä ehdottomasti hintansa väärtit nuo Elacinit. Uppoaahan sitä isompia rahoja itse bassokamoihinkin parempaa soundia haettaessa, miksi siis muhjuntaa soundeja kököillä tulpilla? On se. |
Mä en ole ikinä soittanut korvatulpat päässä. Siksi musta kai tällänen tulikin... |
absqua 04.12.2006 14:08:35 | |
---|
Mä en ole ikinä soittanut korvatulpat päässä. Siksi musta kai tällänen tulikin... Jos mä olisin vetänyt koko matkan ilman tulppia niin en kuulis enää mitn, kun nytkin on jo mieto kuulnvaurio vaikka tulpat on olleet käytössä vuodesta 94. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Lohikoski 05.12.2006 12:12:36 | |
---|
Kyllä se 155e kirpaisi kertasummana, mutta ovat kyllä ehdottomasti hintansa väärtit nuo Elacinit. Uppoaahan sitä isompia rahoja itse bassokamoihinkin parempaa soundia haettaessa, miksi siis muhjuntaa soundeja kököillä tulpilla? Mistä sait hankittua tuohon hintaan? Jyväskylässä kysyin kahdesta paikallisesta liikkeestä ja molemmissa ilmoittivat hinnaksi 225e. |
MikkiHiiri 09.07.2007 14:24:16 | |
---|
Olin reissussa muutaman päivän eikä tulpat (noin 25 e kuusitulpat) tulleet mukaan, joten käytin pumpulia. Jäi sellainen fiilis, että ei ainakaan huompi kuin kaupan tulpat, kunhan oppii tekemään sopivan kokoisen pallon ja saa sopivan tiiviiksi. LIsäksi se etu, että oma puhe ei kuulu pään sisällä niin kummallisesti kuin tulppien kanssa. Olisiko kommentteja, onko turvallista käyttää tms. |
kauhu-köös 09.07.2007 14:29:51 | |
---|
Itse olen käyttänyt aina kuusitulppia, Alpinen valmistavat ovat olleet huonoimmat ja nuo elacinen er-20 vai mitkä liekään ovat olleet parhaat ja selkeimmät, myös M3 valmistamat kuusitulpat ovat olleet kunnollisia. |
ötzi 09.07.2007 15:03:56 | |
---|
Tänään pöllin töistä kourallisen eareja, haen niitä sitten sieltä lisää kun loppuu. Hyviä on. Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin |
Prak 11.07.2007 10:45:37 (muokattu 11.07.2007 10:48:05) | |
---|
Mistä sait hankittua tuohon hintaan? Jyväskylässä kysyin kahdesta paikallisesta liikkeestä ja molemmissa ilmoittivat hinnaksi 225e. Tilattiin ML-suojainpalvelusta 10 hengen kimppatilauksena niin sai hinnan laskemaan tuollaiseksi per pari. Finfonic valmistaa Suomessa saman tyyppisiä valettuja tulppia mutta kuulemma niiden hinta kipuaa reilusti päälle 200e:n. Käytännössä varmaan samaa kamaa kun nuo Hollannissa valetut Elacinitkin. Mainittakoon vielä yleisesti noista Elacineista että ovat vallan loistavat myös keikkoja kuunnellessa. Tuskassa tuli käytettyä kolmena päivänä ja soundit olivat moninkertaisesti paremmat kun missään aikaisemmassa live-elämyksessä! On se. |
Boogierooster 20.08.2012 14:27:28 | |
---|
Kiinnostaisiko porukkaa valettujen korvatulppien hankinta? Tein pienen kyselykierroksen ja Orelo Oy (entinen ML-Suojainpalvelut) tarjoaa tulppia 167€:n hintaan ml. filtteripari, jos mukana on vähintään 10 henkilöä. Pistäkää innostuneet vaikka pikaviestiä, ois kiva jos hoituisi vielä tämän kuun puolella. |
zombywoof 21.08.2012 13:43:18 | |
---|
ubik: ite huomannu aika toimiviks noi 3M:n siniset kumi tulpat, jotai 4,80 pari apteekis ja vaimennukset just oikeilt taajuuksilta jos on basisti. Näitä minäkin suosittelen. "Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |