Aihe: Rummut yhdelle mikille?
1 2
jussiohman
30.11.2003 17:05:54
Élikkäs, tässä olen miettinyt mikin ostamista rumpuja varten. Ei ole varaa ostaa mitään mikki settiä puhumattakaan jostain kasiraiturista. Eli, millainen mikki olisi hyvä rumpujen nauhoittamisee ja saako siitä mitään tolkkua jos yhdellä mikillä nauhoittaa. Onko eri soittimet (symbaalit, kannut) minkäänlaisessa palanssissa? Ja onko mitään järkeä? Tarkoitus olisi nauhoittaa md:lle rumpuraitoja joihin sitten jälkeenpäin kitaraa päälle. Kiitos jos osaatte neuvoa.
aveikkapataheluvanooiis!
Niskamies
30.11.2003 17:35:35
Élikkäs, tässä olen miettinyt mikin ostamista rumpuja varten. Ei ole varaa ostaa mitään mikki settiä puhumattakaan jostain kasiraiturista. Eli, millainen mikki olisi hyvä rumpujen nauhoittamisee ja saako siitä mitään tolkkua jos yhdellä mikillä nauhoittaa. Onko eri soittimet (symbaalit, kannut) minkäänlaisessa palanssissa? Ja onko mitään järkeä? Tarkoitus olisi nauhoittaa md:lle rumpuraitoja joihin sitten jälkeenpäin kitaraa päälle. Kiitos jos osaatte neuvoa.

Tarttee mikserin tai phantom-boksin, mutta joku hyvä konkka olisi jees. Bassorummun yläreunan korkeudelle noin metrin päähän setistä.
Hanki presari ja ole tosimies!
Terok
30.11.2003 18:38:27

Behringer ECM-8000 (50e konkka) vaikka juuri metrin päähän basarista ja jos haluaa luksusta niin jokin dynaaminen basariin vaikka lainaksi laulukamoista, kummatkinhan mahtuu sitten omalla raidalla kun laittaa toisen vasemmalle ja toisen oikealle raidalle.

http://www.mikseri.net/kellaricore

Tuolla on yhden rumpumikin (ecm) grindiä.
http://www.kollapse.tk
jussiohman
30.11.2003 20:04:42
Tarttee mikserin tai phantom-boksin

Miksi mikseri jos on vain yksi raita? Ja mikä mikä on phantom-boxi?
aveikkapataheluvanooiis!
Niskamies
30.11.2003 20:06:46
Miksi mikseri jos on vain yksi raita? Ja mikä mikä on phantom-boxi?

Phantom-boksi syöttää virtaa konkkamikille. Se ei toimi muuten. Dynaamiset mikit ei oo läheskään niin herkkiä, eli koko setin mikittäminen yhellä mikillä on aika mahdotonta.
jussiohman
30.11.2003 20:15:16
Mutta miten niin se on mahdotonta? Kyllä bändin kanssa c-kasetille kasettimankalla nauhoitettaessakin kuului kaikki rumpujen osat ihan hyvin. Ja kunnon mikillä digitaalisesti nauhoitettaessa luulisi äänen olevan vielä parempi. Vai?

Tarkoittiko tuo phantom boxi juttu sitä, että konkkamikkiä ei voi ollenkaan käyttää ilman semmosta boxia. Ihan outo juttu, en ole kuullutkaan semmosesta.
aveikkapataheluvanooiis!
Niskamies
30.11.2003 20:19:56
Tarkoittiko tuo phantom boxi juttu sitä, että konkkamikkiä ei voi ollenkaan käyttää ilman semmosta boxia. Ihan outo juttu, en ole kuullutkaan semmosesta.

Konkat ei toimi ilman virtalähdettä, eli fantom laatikkoa tai mikserin fantom syöttöä. Huomaat sitten erot, mulla on niin herkkiä noi konkat että huhhuh.
Paas
30.11.2003 20:24:33
Onhan niitä sellaisia halpis t.bone(thomannin kirous) stereo mikkejä jotka toimii paristoilla. Ei ole huippu mikki mutta kyllä se nappaa kaikki rummut aika hyvin. Nakkaa sen rumpujen ylläpuolelle tai parin metrin päähän rumpujen eteen. Varmaan halvin ratkaisu.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_the_tbone_st_200_prodinfo.html
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Niskamies
30.11.2003 20:26:32
Onhan niitä sellaisia halpis t.bone(thomannin kirous) stereo mikkejä jotka toimii paristoilla. Ei ole huippu mikki mutta kyllä se nappaa kaikki rummut aika hyvin. Nakkaa sen rumpujen ylläpuolelle tai parin metrin päähän rumpujen eteen. Varmaan halvin ratkaisu.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_the_tbone_st_200_prodinfo.html

Tommosia ei lasketa(sanon mä kenellä on 40 000 markan arvosta faijan konkkia) :D
Paas
30.11.2003 20:31:36 (muokattu 30.11.2003 20:31:50)
Tommosia ei lasketa(sanon mä kenellä on 40 000 markan arvosta faijan konkkia) :D

Niin, hyvähän se ei ole mutta halpa. Ja hintahan oli tässä tapauksessa tärkeä tekijä kuten topicin aloittaja kirjoitti.
Kyllä se leluksi on aika hyvä. :)
jussiohman
30.11.2003 20:34:36
Minkälaisia nuo boxit on? Mitä maksaa? Käykö kaikkiin mikkeihin? Ja Niskamies: Mä en vieläkään tajunnu tota juttua että ne on liian herkkiä. Selitäs vähän mä en tiedä mitään mikeistä.
aveikkapataheluvanooiis!
Paas
30.11.2003 20:36:49
Jos vähän enemmän haluaa panostaa niin kahdella tällaisella saa jo ihmeitä aikaan eikä maksa 10000:tta markkaa. Miksei yhdelläkin pärjää mutta kaks ku on niin sijoittelee ne sopivasti rumpujen yläpuolelle niin saa stereo äänikuvan.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_shure_pg81xlr_prodinfo.html
Niskamies
30.11.2003 21:34:09
Minkälaisia nuo boxit on? Mitä maksaa? Käykö kaikkiin mikkeihin? Ja Niskamies: Mä en vieläkään tajunnu tota juttua että ne on liian herkkiä. Selitäs vähän mä en tiedä mitään mikeistä.

Siis dynaamiset mikit ei oo tarpeeksi herkkiä koko setin mikittämiseen KUNNOLLA, mutta eiköhän sekin onnistu. Viime viikonloppuna rekattiin kaverin dobroa yhellä Neumannin U87A:lla, ja se oli niin herkkä että metronomi kuului ärsyttävästi vaikkakin tuli tietokoneen kaijareista runsaans viiden metrin päästä todella hiljaa. Phantom boksin ei pitäisi maksaa montaa kymmentä euroa, en tiedä tarkkaa hintaa koska käytän vain mikserin phantom-syöttöä. Ne käy vain kondensaattorimikkeihin, mutta ei niitä muihin mikkeihin edes tarvitse. Hyvä konkka on todella herkkä, eli ottaa äänen isolta alalta. Jäikö jotain vieä epäselväksi?
Niskamies
30.11.2003 21:35:14
Kaksi tommosta olis jo vähän liian tyyristä. Mutta voiko yhdellä nauhottaa kun Niskamies sano et se on mahdotonta nauhottaa yhdellä mikillä ja muut sanoo että voi nauhottaa. Hjälp!

Ei ole mahdotonta, emmä niin ole mielestäni sanonut. Kunhan mikki on kondensaattorimikki eikä dynaaminen, mutta tää on mun mielipide.
Niskamies
30.11.2003 21:36:53
Pieni lisäkysymys: tuleeko ihan äänityskäyttöön että pitää nauhottaa bändin kanssa, vaiko vaan omaksi iloksi että voi vähän kavereille näyttää kuinka miehekkäästä paukuttaa rumpuja?
Paas
30.11.2003 21:37:11
Kaksi tommosta olis jo vähän liian tyyristä. Mutta voiko yhdellä nauhottaa kun Niskamies sano et se on mahdotonta nauhottaa yhdellä mikillä ja muut sanoo että voi nauhottaa. Hjälp!

Kyllähän se periaatteessa onnistuu mutta jälki ei sitten ole ole ihan samanlaista. Niskamies on ehkä tottunut käyttämään vähän eri hintaluokan vehkeitä.
jussiohman
30.11.2003 21:52:12 (muokattu 30.11.2003 21:54:05)
Pieni lisäkysymys: tuleeko ihan äänityskäyttöön että pitää nauhottaa bändin kanssa, vaiko vaan omaksi iloksi että voi vähän kavereille näyttää kuinka miehekkäästä paukuttaa rumpuja?

Äänityskäyttöön. Ja jälkeenpäin tietokoneella tms. muita soittimia lisäksi. Eli oman musan tekoon.

Joo ja kiitti kaikille vastauksista! Lisää infoa ja kokemuksia saa mieluusti pistää.
aveikkapataheluvanooiis!
Niskamies
30.11.2003 21:55:16
Äänityskäyttöön. Ja jälkeenpäin tietokoneella tms. muita soittimia lisäksi. Eli oman musan tekoon.

Joo ja kiitti kaikille vastauksista! Lisää infoa ja kokemuksia saa mieluusti pistää.

Sanoisitko rehellisen budjetin? Se olis ihan mukava. Koitan etsiä saksasta kivan setin mikä mahdollistaisi tän kaiken.
jussiohman
30.11.2003 21:58:38 (muokattu 30.11.2003 21:59:47)
Mmm.. Oisko 130e kattona. Eikä mieluummin välttämättä ihan niinkään paljoa. Öö mitä settiä etit?
aveikkapataheluvanooiis!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)