Ussr 02.12.2006 16:43:59 | |
---|
Harkinnassa on ollut ostaa veronpalautuksilla Paisteen 2002 17" crash sekä 18" medium (crash). Tuli sitten tsekkailtua noita faq:eja ja huomasin, että Amuneja on melko järjestään kehuttu ja vertailtu myös tuohon 2002:seen. Amunit polttelevat nyt ainakin siksi, että samanlainen setti niistä (esim. 17 ja 18" med. crashit) jäisi n. 100€ halvemmaksi kuin 2002:set. Nyt vaan pitäisi päättää mitä ostaa, Meinl kuulostaa asteen tummemmalta kuin 2002 ja on vielä hieman tuntematon merkki ainakin minulle. Kokemuksia yhteensopivuudesta/noiden eroista/kestävyydestä tai mitä vaan, kaikki kommentit käy..? :) |
sharoles 02.12.2006 17:26:46 | |
---|
Jos jompikumpi nuista niin Amun, ja sekin vain sen takia että siinä on parempi hinta/laatu suhde verrattuna 2002. Ite mie kyllä suosittelisin nuita B20 pronssista tehtyjä symbaaleja. esim Bosphorukselta löytyy erittäin hyviä symbaaleita, melko edulliseen hintaan. |
Aimo 02.12.2006 20:18:42 | |
---|
Amun on vähän semmoinen kolahtava. Hevimusiikkiin sopivat varmaan, mutta mitälie soitat. Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!! |
Markus91 03.12.2006 11:14:00 | |
---|
Amun on vähän semmoinen kolahtava. Tarkoititko noin yleensä verrattuna kaikkiin muihin pelteihin vai kolahtavia 2002:sen rinnalla? |
Tindrum 03.12.2006 12:20:16 | |
---|
Jos tarkoitus on verrata 2002:sta ja Amunia keskenään, niin kyllä ne lähellä toisiaan on. Ja tohon hevisoittoon... mielestäni Amuneita löytyy kaikilla paksuuksilla, jokaisen yhdistävä tekijä on juuri tuo 2002-mainen kirkas sointi. Joten kyllä niistä löytyy kattaus kaikenlaiseen musaan. Kokeilemaan vaan, mutta kyllä ne on hyviä peltejä. m©
Tiina Lymi on ihana. |
Kokeilemaan vaan, mutta kyllä ne on hyviä peltejä. Tätäpä komppaan, loppuviimeks itselles olet niitä peltejä ostamassa.. ;) Toki täällä voidaan esittää vaikka mitä suosituksia, viimekädessä päätös on sun.. Sitten otat kaverin mukaan kaupoille, ja laitat senkin kopistelemaan peltiä sillä aikaa, kun itse menet sinne "jonkin matkan päähän" kuuntelemaan, miltä se pelti oikeen kuulostaa sieltä vähän etäämmältä. Tai pistät sen myyjän vähän naputtelemaan. |
Markus91 03.12.2006 14:00:25 | |
---|
Jos tarkoitus on verrata 2002:sta ja Amunia keskenään, niin kyllä ne lähellä toisiaan on.
Tämä on usein kuultu lause, että Amunit ja 2002:set on lähellä toisiaan. Mutta koska ne ovat vain lähellä, eivät identtiset, mikä ero niissä sitten on? Kumman hyväksi? Vai onko tosi, että jos laitetaan samankokoinen ja paksuinen Amun ja 2002 vierekkäin, eroa ei juurikaan huomaa? Itsekin olen tässä tilanteessa nyt, että kun aijon käytettynä crashin hommata, niin otanko jo nyt torilla olevan 2002:sen vai odottelenko kärsivällisesti, että jollakin ilmaantuu Amun myytäväksi? Varmasti kumpikin pelti kävisi minulle loistavasti, mutta mielestäni kannattaa kuitenkin miettiä tätä ja ottaa se parempi vaihtoehto. Onko noihin nettisivujen ääninäytteisiin luottamista? Niiden mukaan Amunissa olisi matalempi sointi kuin 2002:sissa. Amun 18'' medium crash vastaa lähes täysin 2002 19'' crashia. Sitten toisaalta Amun 17'' medium crash on ihan erilainen kuin 2002 18'' crash. Amun 17'' medium crashia ja 2002 17'' crashia verratessa jälkimmäinen on kirkkaampi. Lisäksi Amunit kuulostavat kongimaisemmilta kuin 2002:set. Onko nämä seikat vain erilaisista äänten nauhoitustavoista tms. johtuvaa? |
Deino 03.12.2006 14:02:50 | |
---|
Onko noihin nettisivujen ääninäytteisiin luottamista? Ainakin Amunin kohdalla on. |
Jeltz 03.12.2006 14:09:59 | |
---|
Tämä on usein kuultu lause, että Amunit ja 2002:set on lähellä toisiaan. Mutta koska ne ovat vain lähellä, eivät identtiset, mikä ero niissä sitten on? Kumman hyväksi? Vai onko tosi, että jos laitetaan samankokoinen ja paksuinen Amun ja 2002 vierekkäin, eroa ei juurikaan huomaa? Kyllä siellä munsta on eroa, ja nimenomaan 2002:n hyväksi. Amun yrittää olla 2002-kopio, mutta ei yllä esikuvansa tasolle. Ihan kelvollisia symbaalejahan ne kyllä on hintaansa nähden. |
Markus91 03.12.2006 14:26:15 (muokattu 03.12.2006 14:33:15) | |
---|
Onko noihin nettisivujen ääninäytteisiin luottamista? - Ainakin Amunin kohdalla on Okei... Toivottavasti olisi myös Paisteella, sillä minun mielestäni nuo 2002:set on kyllä jonkin verran paremman kuulosia. Ja kyllähän tuossa tuli jo kommentti Jeltziltä, että 2002:set olisivat parempia. Vaikea päätös... Amunia saisi alle 100 euron käytettynä. 2002 maksanee sellaiset 150e. Rahaahan tässä ei ole liikaa. Ja soppaa sotkee toki vielä se, että käytettyinä ilmaantuu tähän 2002/Amun hintaluokkaan satunnaisesti aina symbaaleja edesmenneistä Paisteen sarjoista Dimensions, Innovations, 2000 ja 3000. Sabian ja Zildjian kuitenkin on tummemmansointisia, joten niitä ei tarvitsisi enää mukaan sotkea, kun nimenomaan haluan paistemaista kirkasta soundia? |
Mipe-iha-ite 03.12.2006 15:00:06 | |
---|
MUISTAAKSENI on Amunin 18" medium ihan hiukkasen tummempi kuin 2oo2 vastaava mutta en oo aivan varma. Itellä on parin 2oo2 joukossa Amun 18" powerful joka on taas aivan yhtä kirkas ja hyväsoundinen kuin 2oo2. tee vaikka kompromissi ja osta molempia yks :) Eli selvennöksenä ainakin nuo mun omat crashit ei laadullisesti juuri eroa. Ois kannattanu pysyä vissysä nii ois pysyny pändisä. |
Mörre 03.12.2006 17:22:00 | |
---|
Kyllä itsellänikin on ollut jo pidenpään Amun 16" Powerful Crash ja hyvin pelittää. Mielestäni, mitä olen 2002:ia kuullut, niin Amun on vähän korkeampisointinen. Mm... |
enfermero 03.12.2006 17:37:35 (muokattu 03.12.2006 17:38:14) | |
---|
Meikäläisellä on 16 ja 18" powerful crashit, powerful haikat sekä dry ride. Krässit on kirkkaita ja erottuvia ja tolla 18":lla saa erittäin mukavan komppausäänen. Ridessa on sitten ihan taivaallinen soundi. Sopii yllättävän hyvin vähän raskaampaankin soittoon. Suosittelen Amuneja. E: en osaa kirjoittaa. |
Akahito 05.12.2006 06:15:36 | |
---|
Ei ole ikinä ääninäytteisiin luottaminen. Paisteen ja Meinlin klipit on kyllä ihan hyviä, mutta se laite, millä niitä kuuntelet ei välttämättä. Amun ja 2oo2 ovat kummatkin ammattitason symbaaleita, niitä voi verrata ainoastaan korvalla, ei millään muulla attribuutilla. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
http://paiste-only.com/phpBB2/ |
Rockster 05.12.2006 12:37:26 | |
---|
Oma kokemukseni Amuneista ei kyllä ole kovinkaan positiivinen. Ainakaan jos on luottaminen 16" heavy crashiin, joka oli kyllä en verran paska, että Zildjianin Scimitar haikanpuolikkaastakin lähti parempi ääni. Ettei vaan sattunut aika huono yksilö? No, omasta mielestäni 2002:n ja Amunin vertaaminen toisiinsa ontuu pahasti. "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
rumpali_ 07.12.2006 14:39:35 | |
---|
Harkinnassa on ollut ostaa veronpalautuksilla Paisteen 2002 17" crash sekä 18" medium (crash). Tuli sitten tsekkailtua noita faq:eja ja huomasin, että Amuneja on melko järjestään kehuttu ja vertailtu myös tuohon 2002:seen. Amunit polttelevat nyt ainakin siksi, että samanlainen setti niistä (esim. 17 ja 18" med. crashit) jäisi n. 100€ halvemmaksi kuin 2002:set. Nyt vaan pitäisi päättää mitä ostaa, Meinl kuulostaa asteen tummemmalta kuin 2002 ja on vielä hieman tuntematon merkki ainakin minulle. Kokemuksia yhteensopivuudesta/noiden eroista/kestävyydestä tai mitä vaan, kaikki kommentit käy..? :) meinl parhautta! itse tilaan nyt settiin vielä 17' amun crassin powerfull paksuutena.. mie tykkään mie tykkään.. meinl parhautta!! |
Youni 10.12.2006 17:11:44 | |
---|
Oma 18" Amun thin crash on kyllä hintansa arvoinen peli. Hinta-laatusuhde on mainio. Olen käyttänyt tuota komppikrässinä raskaassa rokissa ja vastaavasti soitellut siihen rolleja malleteilla puhallinorkesterissa. Lisäksi kaikkea siltä väliltä. Tarkoitus olisi ostaa tuolle kaveri Amun-sarjasta. Harmi vaan, ettei thin crashia saa 20 tuumaisena. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
sharoles 12.12.2006 14:53:36 | |
---|
Amunin ääninäytteet on kyllä todella lähellä kyseisiä peltejä, koska ne on konevasaroitu, kaikki on identtisiä. |
Youni 12.12.2006 15:29:01 | |
---|
Amunin ääninäytteet on kyllä todella lähellä kyseisiä peltejä, koska ne on konevasaroitu, kaikki on identtisiä. Aika lailla juu. Minun crashini on kuitenkin hieman yksilö. Parissa kohtaa sorvausurat katkeavat ja alkavat myöhemmin uudelleen. Eli pelti ei ole aivan symmetrinen, pari tuollaista painaumaa. Ei sitä huomaa jos ei tiedä. Joko on mennyt laadunvalvonnasta läpi vahingossa tai tarkoituksella, koska ääni tuossa on ihan mainio. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Bacchus 12.12.2006 18:46:50 | |
---|
Amunin ääninäytteet on kyllä todella lähellä kyseisiä peltejä, koska ne on konevasaroitu, kaikki on identtisiä. Ääninäytteen autenttisuuteen vaikuttaa hyvin merkittävästi äänentoistolaitteisto. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |