jaino 12.11.2006 19:21:12 (muokattu 12.11.2006 19:21:35) | |
---|
Deep Purple tuli aikanaan tunnetuksi hitillään savusta veden pinnalla. Mutta, mistä urusta ja minkä nimisellä saundilla saadaan DP:n urkusoundi, mikä on esim. piiseissä Strange Kind of Woman ja Maybe I'm a Leo? Mistä soundi? Jon Lord soitteli Hammondiaan myös kitaravahvistimien (esim. Marshall) läpi. |
Loijaa 12.11.2006 23:31:53 (muokattu 12.11.2006 23:32:50) | |
---|
Deep Purple tuli aikanaan tunnetuksi hitillään savusta veden pinnalla. jaa..minun mielestä äijät pääs jenkkilässä pinnalle hushittelemalla ja Euroopassakin viimeistään Mustan yön jälkeen :) Heavy Metal Thunder |
MarkoA 13.11.2006 00:29:02 | |
---|
Ootteko kuulleet Purplen 4cd:n pakettia, live in germany 1993? On meinaan aika tautisen kovaa soitantaa ja meininkiä. Viimeiset kaksi keikkaa Blackmoren mukana ollessa. Jos sattuu vastaan kaupoissa niin suosittelen. Semmonen meno, että kaverit yrittää soittaa toisiltaan jauhot suuhun lähes biisissä kun biisissä. RB vetää aivan hurmoksessa läpi monet biisit ja Gillan rääkyy viimeisetkin äänenrippeet. Nostaa Battle.. levyn biisejä ihan uuteen ulottuvuuteen. ou beibi, jeah! uh uh.. |
Juzpe 13.11.2006 02:29:16 | |
---|
Deep Purple on allekirjoittaneelle se bändi. Ensimmäinen rock-levy jota muistan kuunnelleeni oli faijan levyhyllystä peräisin oleva DP:n Fireball.... Se oli sitten menoa..... Myöhemmin olen tullut siihen tulokseen, että Child In Time on ehkä maaliman koskettavin biisi heti Chopinin Valse no. 69 op 2:n jälkeen. Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään. |
Borlag 13.11.2006 21:13:42 | |
---|
Ootteko kuulleet Purplen 4cd:n pakettia, live in germany 1993? On meinaan aika tautisen kovaa soitantaa ja meininkiä. Viimeiset kaksi keikkaa Blackmoren mukana ollessa. Jos sattuu vastaan kaupoissa niin suosittelen. Semmonen meno, että kaverit yrittää soittaa toisiltaan jauhot suuhun lähes biisissä kun biisissä. RB vetää aivan hurmoksessa läpi monet biisit ja Gillan rääkyy viimeisetkin äänenrippeet. Nostaa Battle.. levyn biisejä ihan uuteen ulottuvuuteen. Viimeiseltä kiertueelta juu, mutta ei viimeiset kaksi. Viimeinen keikka oli Helsingissä 17 marraskuuta... Muuten kyllä täysin samaa mieltä, Blackmoren ja Gillanin riidat lopulta tuhosi bändin mutta ne samat riidat sai aikaan sen "tulen" lavalla jota ei pahemmin muualta löydäkään. |
2541 13.11.2006 21:16:10 | |
---|
Jon Lord soitteli Hammondiaan myös kitaravahvistimien (esim. Marshall) läpi. Ja juurikin noiden kyseltyjen biisien (Strange Kinda Woman, Maybe I'm A Leo) aikoihin. |
Voitto Ankka 14.11.2006 10:55:23 | |
---|
|
Nolte 14.11.2006 12:53:38 | |
---|
Hyvät kamat - huono soittaja! |
BobHope 19.11.2006 23:38:40 | |
---|
Kunnia sinne minne kunnia kuuluu: Artisti on "It's A Beautiful Day" ja kappale on "Bombay Calling". Julkaistu 1969 kun CIT taas julkaistiin 1970... Höh! Onko ihan tosiaan noin selvä kopio? No ainakin purplen versio on kova, ei voi muuta sanoa! Pahus sentään, täytyy miettiä kyseisen kappaleen sijoitusta pääni sisäisillä listoilla uudelleen... PS. Tajusin vaan jälleen kerran Deep Purplen pari live-dvd:tä katsottuani että ei hemmetti: Ei tästä taida musiikki paljoa parantua! Pitäisiköhän tähän oikeasti keksiä jotain fiksua? |
Jaba 20.11.2006 17:29:12 | |
---|
Pieksee kyllä kaikki nykyajan hevipändit 100x100^50. |
Tigerstedt 20.11.2006 22:09:59 | |
---|
Pieksee kyllä kaikki nykyajan hevipändit 100x100^50. Olen täysin samaa mieltä. Mikään bändi ei ole säväyttänyt yhtä kovasti minua kuin wanha Deep Purple, Rainbow tosin poikkeuksena. Todella mielenkiintoista ja monipuolista musiikkia Ritchie ja kumppanit veivasivat aikanaan. Still longing for fire. |
Holy Man! Toi ns. pehmeempi tuotanto menee kotiin. |
rheinone 02.12.2006 23:46:27 | |
---|
Holy Man! Toi ns. pehmeempi tuotanto menee kotiin. Ai toi on pehmeämpää tuotantoa? Mitäs muuta pehmeämpää tuotantoa Purplella on? Vai onko tuo sitä soulimpaa kamaa? Mulle uppoo kans. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
upulea 03.12.2006 12:14:51 | |
---|
Ai toi on pehmeämpää tuotantoa? Mitäs muuta pehmeämpää tuotantoa Purplella on? Vai onko tuo sitä soulimpaa kamaa? Mulle uppoo kans. No nyt oon saanut palautetta sanavalinnoista ihan tarpeeksi. :D Tarkoitin just sitä soulimpaa kamaa. |
Fellow 03.12.2006 12:53:16 | |
---|
Kokoelma nimeltä Universal Masteres Collection. Aivan uskomattoman hyviä piisejä! Esim. Son of Alerik, Knocking At Your Backdoor, Bad Attitude, Dead or Alive... vähän tumtemattomampia, mutta aivan loistavia kappaleita. Genret p*rseeseen |
sirdickyj 03.12.2006 15:29:33 | |
---|
Holy Man! Toi ns. pehmeempi tuotanto menee kotiin. Hughes laulaa..aijai!!!!!! Pataan!
...+alv. |
Mika Antero 06.12.2006 15:38:41 (muokattu 06.12.2006 16:12:30) | |
---|
Silti Purple on ihan hyvä bändi. Oon tossa lueskellut Heikki Heinon kirjaa Deep Purple - vuodet 1967-2006. Ihan kiva, perinteiseen Pop-lehden muidenkin kirjojen tyyliin tehty teos. Hauska juttu Highway starin soolosta, kun Blackmore kertoo sen olleen yksi harvoista etukäteen tarkoin suunnittelemistaan sooloista. Jostain toisesta haastattelusta muistelen lukeneeni, että hänellä oli vaikeuksia toistaa sitä sooloa keikoilla, koska oli vetäissyt sen nauhoituksissa hatusta. Ota näistä sitten selvää. Ja onpa toisaalta väliäkään. |
Fellow 06.12.2006 15:58:34 | |
---|
Silti Purple on ihan hyvä bändi. Oon tossa lueskellut Heikki Heinon kirjaa Deep Purple - vuodet 1967-2006. Ihan kiva, perinteiseen Pop-lehden muidenkin kirjojen tyyliin tehty teos. Hauska juttu Highway starin soolosta, kun Blackmore kertoo sen olleen yksi harvoista etukäteen tarkoin suunnittelemistaan sooloita. Jostain toisesta haastattelusta muistelen lukeneeni, että hänellä oli vaikeuksia toistaa sitä sooloa keikoilla, koska oli vetäissyt sen nauhoituksissa hatusta. Ota näistä sitten selvää. Ja onpa toisaalta väliäkään. Jossain sanottiin myös Morsen vetävän soolot studiossakin ilman etukäteen suunnittelua. Enpä usko... Genret p*rseeseen |
BobHope 06.12.2006 22:07:05 | |
---|
Improvisaatio on Purplen ydin. Näinhän sitä kehutaan. Yksittäisistä jutuista on paha mennä sanomaan. >>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>> |
Fellow 06.12.2006 22:24:42 | |
---|
Improvisaatio on Purplen ydin. Näinhän sitä kehutaan. Yksittäisistä jutuista on paha mennä sanomaan. Lord veti kyllä semmoset soolot purplessa keikoilla, itselläni Perihelion niminen Purple-dvd, jossa on uskomaton Lazy-intro. Uhhuh. Airey kyllä vetää kanssa komeasti, mitä kahdella viimeisimmillä Purplen Suomikeikoilla olen kuullut. Viimeaikoina on jäänyt purplen kuuntelu vähemmälle, mutta kipinä on taas syttymässä. Genret p*rseeseen |