Aihe: Laney TFX200 ja säröt
1
OZone
30.11.2003 17:04:15
Lueskelin haulla löytämiäni topicceja TF-sarjan vahvareista ja löysin paljon kehuja niiden säröistä. Säröjen erityinen laatu ei kuitenkaan ole ominaisuus jonka voisin liittää omaan TFX200-vahvistimeeni. Rupesin miettimään että kun Levytukun kaverit myivät minulle esittelyvahvarinsa uutena (stupid me) niin olisiko tuo putki ehtinyt kulahtaa siellä liikkeessä ja vähän yli vuoden kotisoitossa sen verran että soundi olisi ruvennut kärsimään? Putkenhan ei pitäisi noissa vaikuttaa ääneen juurikaan, mutta tämä oli ainut selitys minkä olen keksinyt säröjen keskinkertaisuudelle. Eli kannattaisiko putki vaihtaa, vai enkö vain löydä kunnon soundia vahvaristani?

Sitten vielä toinen tähän liittyvä asia. Kannattaisiko tuon vahvarin kaveriksi hankkia esim. V-Amp tai Pod jotta saisi enemmän efektejä ja erilaisia soundivaihtoehtoja, vai menevätkö rahat hukkaan moisessa operaatiossa? Itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta mallintavista vahvareista eikä multiefekteistä.
"Paskakin hevi on parasta" -Jone Nikula
jaska9
30.11.2003 18:15:36
Jos laite on ollut omassa esittelykäytön jälkeen käytössäsi yli vuoden, on mahdollista että putki on jo kulahtanut. Hybridivahvistimissa etuputken tehtävä on nimenomaan särösaundin luominen ja se joutuu vähän kovemmalle.
Jaska
OZone
01.12.2003 10:46:11
paitsi että eipä taida paljo vaikuttaa saundiin... ainakin jotku on täällä puhunu, että ei saundit muuttuis paljokaan, vaikka ottais sen putken kokonaan pois... en sitten tiedä, kun en oo ite kokeillu. mutta mulla on tuo laney tf300, ja oisko jotain pari vuotta vanha, niin silti lähtee tosi hyvät säröt IMO... :)

Niin se ois kiva kuulla joltain mielipide asiasta, joka on oikeesti vaihtanu sen putken tuollaiseen hybridiin. Kuulostaa kuitenkin aika eksoottiselta että vahvistin toimisi ollenkaan ilman sitä putkea. Voihan se tietty olla että minulla on vaan erilainen käsitys hyvistä säröistä ku kaikilla muilla :D Millasilla säädöillä yleensä soitat?
"Paskakin hevi on parasta" -Jone Nikula
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)