Aihe: t.bone sc450 vs studio projects b1
1
Tinppa
02.12.2006 01:13:19
Näistä jompi kumpi mutta kumpi?
Testausmahdollisuutta ei ole kumpaankaan mutta netistä kaiveltujen käyttäjäkokemusten perusteella molemmat lienevät hintaansa nähden ok hankinta. Eli oliskos täällä ketään jolla olisi kokemusta molemmista mikeistä? Ja toki kommenttia niiltäkin joilla on kokemusta vain toisesta noista, puolesta ja vastaan.
Käyttötarkoitus itsellä olisi pääasiassa laulun äänittely kotidemotuksiin.
Kiitän etukäteen.
kalakukko
02.12.2006 11:38:27
Studio projects B1:stä en ole vielä paljoo ehtiny testailla, mutta mukavaa jälkeä ainakin mun korville sillä sai akustista skittaa äänittäessä.
Ei ole. Parilla kolmella hullulla vaan, ja sitten ne vaihtelee niitä aina että vaikuttaisi että olisi monta.
hape
02.12.2006 14:30:11

Mä annan ääneni SP B1:lle. Itellä on kaks ja kyllä ne hintansa haukkuu. Kelpo mikki vaikka maksais vähän enemmänki.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
mhelin
03.12.2006 13:53:00 (muokattu 03.12.2006 13:57:16)
Molemmat ovat varmasti ihan hyviä mikkejä - mulla taas on pari SC450:ää ja oon ollut niihin tyytyväinen.

SP B1:tä en oo päässyt testaamaan.

SP on uusinut mallistonsa, esim. tuossa näkyy tuo uusi B1:

http://www.studioprojects.com/b1.html

Tässä vanha:

http://www.thomann.de/fi/studio_projects_b1.htm

Ulospäin eroja on paljonkin, esim. tuo grilli on avoimempi (hyvä niin). Bassoleikkuri on kolmiasentoinen, samoin pad. Sisäisesti muutokset ovat käsittääkseni vieläkin isompia *. Kapselin polarisointijännitettä on nostettu ja etuaste on suunniteltu uudestaan. Mutta hintakin on käsittääkseni noussut, noista Thomannin myymistä malleista ei tiedä onko vielä vanhaa vai uutta mallia, tn. vanhaa (kannattaa kysyä).

*
http://www.pmiaudio.com/forums/showthread.php?t=196

Kannattaa ensin kokeilla noita mikkejä sopivat omalle äänelle (jos sitä varten on mikkiä hankkimassa). Tuo uusi version SP B1:stä ainakin periaatteessa kyllä vakuuttaa (vaikka sitä en ole kuullutkaan). Tosin PMI:n Alan Hyatt pitää tuota B1:stä enemmän konkkamikkien SM57:na kuin laulumikkinä mutta hän tietysti haluaa ihmisten ostavan niitä kalliimpia SP:n mikkejä (C1 etc.). Itse tykkään eniten Violetin Black Knightista, mutta se on vähän kalliimpi kuin nuo. Toinen hyvä laulumikki voisi olla Thomannin RB-500 nauhamikki. Se vaatii kyllä sellaisen etusen josta saa gainia n. 70 dB mahdollisimman vähällä kohinalla.
hape
03.12.2006 15:20:40

SP on uusinut mallistonsa, esim. tuossa näkyy tuo uusi B1

Ööö... Mä ostin omani Thomannilta joskus alkuvuodesta ja mun yksilöt on vähän niinkuin noiden väliltä. Eli muuten sama kuin tuo vanha malli, mutta mulla on bassoleikkuri ja padi (samanlaiset kuin uudessa mallissa). Tiedä sitten onko siinä sisuskalut samat kuin vanhassa. Grilli ainaki taitaa olla vanhaa mallia. Hieman harhaanjohtavaa että Thomannilla on tuotekuva kuitenkin sitä vanhinta mallia jossa ei ole bassoleikkuria eikä padia.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Tinppa
04.12.2006 22:33:00
Kiitokset kommenteista. Päädyin erinäisten jahkailujen jälkeen pistämään tilauksen menemään tuosta SP B1:stä. Kuten sanottua, tuskinpa noiden kummankaan suhteen olisi valinta täysin metsikköön mennyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)