Aihe: Kometa soundi
1
bigmasi
02.12.2006 03:26:19
Aina toisinaan täällä kysellään miten jonkin tietyn soundin saa. Itse haluan kokeilla ja hakea omat juttuni, mutta nyt tuntuu, että on tullut seinä vastaan.

Osaisko joku kertoa mistä kautta kannattaa lähteä hakemaan Olavi Vänttisen kitarasoundia. Tai ihan yleisesti analysoida sitä mulle vähän, että mitä te siinä kuulette ja mitä namiskaa te lähtisitte kääntämään jos tuota pitäisi saada. Haussa ei ole ihan samanlainen soundi, mutta tuon saatuani varmaan osaisin lähteä lisäsäätämään. Jotenkin tuntuu, että vastaus voi olla mikeissä/vahvistimessa/pedaaleissa? Vääntänyt ja kääntänyt olen omaa vahvariani, mutta ei se sieltä oikein tule. Se "tumma räkä" jotenkin puuttuu. (yritä nyt sitten sanallisesti selittää mitä haet kun on kyse kitarasoundeista, heh) Omassa vahvarissa voi olla tosin luontaisesti liian heleä ja kirkas soundi? Joku purkki väliin? Muuten vahvistimeni palvelee hyvin, mutta tuo yksi soundi jotenkin tuntuu välttelevän mua ja lähes tuollaista soundia kun niin mielelläni käyttäisin muutamiin biiseihin. Pitää ens keikalla ehkä kysyä itse herralta, mutta sitä ennen.. auttakaa miestä mäessä.

http://www.kometa.ws/

(music painikkeen alta löytyy muutama biisinäyte)

Ai niin. omat kamat on Les Paul Special ja Hughes&Kettner Switchblade. Mitään lisäpedaaleja ei ole.
Dropped C
02.12.2006 03:38:27
Tuota en tiedä, mutta Josh Hommen kitarasoundi "Blues for the Red Sun" levyllä lähtee Ampeg V4 nupista ja Ampegin 8x10" bassokaapista eli rantasaunasta.
bigmasi
02.12.2006 14:42:52 (muokattu 02.12.2006 14:44:05)
kuuntelin iTunesista pätkiä tolta levyltä ja ei se nyt ihan Kometan soundia vastannut, heh. Mielenkiintoinen soundi kyllä, mutta liian raskas ja "muhkea" mun tarpeisiin. Tosin luin myös netistä, että heebo käyttää bassovahvistinta ja soittaa c-vireessä. Itse haluan pitää normaalivireen ainakin vielä pitkän aikaa, kun muuten pitäis jotenkin opetella kaikki uusiks. Toi Hommen soundi ei oo kirkas, Vänttisen on. Kometan soundia siis hakusessa vielä. Lähinnä unohdan lisäkamojen hankinnan kun on tullut viime aikoina osteltua vähän ehkä liikaakin, mutta tuossa äsken vääntelin vahvistinta ja aika lähelle sain kun laskin kitarasta volumen ihan pienelle, nostin vahvarista täysille (kamat on tosin tällä hetkellä kerrostaloasunnossa ekan keikan jälkeen, joten soittelin siis mastervolume lähes nollassa) ja väänsin bassot lähes kaakkoon ja siihen aloin lisäämään trtebleä ja presenciä... alko löytymään jotain sinnepäin, muttei ihan vielä sitä mitä haen... ehkä se kaipaa jonkun purkin sitten väliin kuitenkin. Mulla on tosin Behringerin v-amp ja ajattelin kokeilla sitä seuraavaksi efektilaitteena... ??? Who knows???

E: ai niin, crunch kanavalla säröt täysillä eli "boostilla"
LaXu
02.12.2006 15:29:13
Minä lähtisin hakemaan tuota soundia vääntämällä treblea ja presencea pienemmälle, lisäämään middlea ja jos vahvarista löytyy resonance-potikka, niin sitä vähän ylös. Sinänsä tuossa soundissa ei botnea välttämättä ihan hirveästi ole vaan se tulee basistin puolelta. Gainia ei hirveästi, en kuule tuossa soundissa mitään high gain sirinöitä. Switchbladen crunch kanava gaini kohtuullisilla asetuksilla pitäisi toimia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)