![]() 01.12.2006 22:11:58 (muokattu 01.12.2006 22:17:58) | |
---|---|
..näille "epävire"osastoille,juice/badding/topi/popeda etc... en mä vaan saatana jaksa eikä mun tartte onneksi kuunnella tollasta epämusikaalista määkimistä, vieläkään, vaikka ois niin miten helevetin hienoa historiaan jäävää suurta musaa... Joo, aikalailla samaa mieltä, mut mää ottaisin noi Baddingin ja ehkä Topinkin pois ja lisäisin "Manserockin" Heh, yhden "ulisevan porukan", jota en kyllä saatana viitti kuunnella.. :/ Historiaan jäävää suurta musiikkia, heh, hyvä WW! Elkee suuttuko! ..kiitos ja anteeks'! :) | |
![]() 01.12.2006 22:28:59 | |
Joka hemmetin raita on jyrätty israelilaisen Antares-puulaakin kehittämän Autotune -plug-inin läpi, vaikkei ole välttämättä niin tarviskaan ollut, mutta tunetetaan nyt varmuuden vuoksi. Maassamme on satoja, "hyvin" laulavia, autotunetettuja anttituiskuja, yhdentekevää huttua ulostavien Gramex-shakaalien käsikassaroita, 20 vuoden päästä heitä lie maan päällä metrin paksuinen kerros. Heistä kukaan ei ole säveltänyt kappaletta "Viidestoista yö", "Kaksoiselämää" tai "Syksyn sävel". Jonakin päivänä antarekset tekevät kuitenkin tenän, ja Piian peilistä tutut feikkaajat joutuvat vetämään neljän kanavan Carlsbron ja jousikaiun läpitte. Siinä paljastuvat tunetettujen karaoke-erkkien uudet vaatteet, ja perseet tervataan. Hyvää viihdemusiikkia väheksymättä ja muutaman humpan soittaneena lähtökohtani on se, että sisältö se loppujen lopuksi ratkaisee ja jää elämään. Luominen ei saa olla parista herzistä kiine! Lussaa lussaa tulloo, hyvin asetellun tekstin tuoman nauruntyrskähdyksen ja tiukan asian johdosta!! Life is a Bitch and so am I! | |
![]() 01.12.2006 22:55:16 (muokattu 01.12.2006 22:56:24) | |
No, kunhan et Rushia kuuntele... Mainitse nyt mielikseni edes yksi kotimainen artisti, jota siedät, koska muuten maustasi välittyy ylläquotatun perusteella tarpeettoman kaksijakoinen kuva. M.A.Numminen, miten olis? Aika vahva reaktio noin muuten. Tässä ketjussa on nyt menossa joku riita, jota en huomannut? ------------------------------------------------ En mä jaksa mitään Rushia enää...hissimusa on mun juttu,HOHO! Kyllä mä pystyn sietämään ihan mitä musaa/artistia vaan, jostain syystä vaan Badding, Juice, Topi S. ,Popeda...no, suomi-rock on täynnä epävireistä laulua, ei kai sitä ole tarpeen eritellä?Tuon tyyppinen osasto ei vaan kolahda juuri laulun takia.MA Numminen taasen on show, ei se ole laulua? Mä nyt en vaan kuuntele kotimaista iskelmä/pop/rock-musiikkia, mikä tossa on niin vaikeeta ymmärtää??Mä olen saanut siitä rautaisannoksen loppuiäkseni työn puolesta, ja varmasti on moni muukin ammatikseen soittanut, ainakin jos on uskomista heidän suosikkimusaansa esim jo poistuneessa threadissa "Tanssimuusikon levysoittimessa..."...ei siellä paljon Juicet soineet... Mutta nythän se soi joka paikassa!!?? Näähän on makuasioista? Mitään riitaa ei ole menossa, mä en vaan kestä sekunttiakaan tota yhtä umpiluupäätä, joka muuten haukku mua just Hölömöksi, eli peli tasan yksi-yksi, tässä vaiheessa,HOHO! Kumpikohan pääsee jäähylle tällä kertaa... Mä olen ilmeisen wittumainen ihminen sen takia että mä sanon suoraan mitä mä ajattelen.Se taas johtuu osittain siitä ,että olen nähnyt niin paljon kaikenmoisia vellihousuja jotka EI IKINÄ ole mistään mitään mieltä, kumarrellaan ja ollaan niin saatanan "kyllä sir"-osastoa että oikeen oksettaa! Mä meen nyt saunaan, otan olutta, kenties rauhotun, palaan asiaan, jos en ole jäähyllä. Ostan Casion kun täytän 50v... | |
![]() 01.12.2006 22:58:03 | |
No, kunhan et Rushia kuuntele... Mainitse nyt mielikseni edes yksi kotimainen artisti, jota siedät, koska muuten maustasi välittyy ylläquotatun perusteella tarpeettoman kaksijakoinen kuva. M.A.Numminen, miten olis? Aika vahva reaktio noin muuten. Tässä ketjussa on nyt menossa joku riita, jota en huomannut? ------------------------------------------------ En mä jaksa mitään Rushia enää...hissimusa on mun juttu,HOHO! Kyllä mä pystyn sietämään ihan mitä musaa/artistia vaan, jostain syystä vaan Badding, Juice, Topi S. ,Popeda...no, suomi-rock on täynnä epävireistä laulua, ei kai sitä ole tarpeen eritellä?Tuon tyyppinen osasto ei vaan kolahda juuri laulun takia.MA Numminen taasen on show, ei se ole laulua? Mä nyt en vaan kuuntele kotimaista iskelmä/pop/rock-musiikkia, mikä tossa on niin vaikeeta ymmärtää??Mä olen saanut siitä rautaisannoksen loppuiäkseni työn puolesta, ja varmasti on moni muukin ammatikseen soittanut, ainakin jos on uskomista heidän suosikkimusaansa esim jo poistuneessa threadissa "Tanssimuusikon levysoittimessa..."...ei siellä paljon Juicet soineet... Mutta nythän se soi joka paikassa!!?? Näähän on makuasioista? Mitään riitaa ei ole menossa, mä en vaan kestä sekunttiakaan tota yhtä umpiluupäätä, joka muuten haukku mua just Hölömöksi, eli peli tasan yksi-yksi, tässä vaiheessa,HOHO! Kumpikohan pääsee jäähylle tällä kertaa... Mä olen ilmeisen wittumainen ihminen sen takia että mä sanon suoraan mitä mä ajattelen.Se taas johtuu osittain siitä ,että olen nähnyt niin paljon kaikenmoisia vellihousuja jotka EI IKINÄ ole mistään mitään mieltä, kumarrellaan ja ollaan niin saatanan "kyllä sir"-osastoa että oikeen oksettaa! Mä meen nyt saunaan, otan olutta, kenties rauhotun, palaan asiaan, jos en ole jäähyllä. Lähestyy; olettaisin..... .. näin!?.. | |
![]() 02.12.2006 02:25:12 | |
Mä oon tänä iltana ollut 11-miehisen bändin "guest star"! Ohitetaan mun osuus, mutta bändi oli todella hyvä, ne soitti CCR:ää, Santanaa, Eddie Cochrania, Pelle Miljoonaa, Juicea ja ne neljällä torvellaan ( kaksi saksikaa, trumpetti, pasuuna) ja kahdella kitarallaan ym ei todella pyrkineet jäljittelemään originaaliäänitystä, mutta kun ne oli MUUSIKKOJA, niin ne pystyi tavoittamaan kappaleen idiksen ja hengen pyrkimättä kopioimaan originaalia yks yhteen. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 02.12.2006 07:53:28 | |
Sivistyneistön parissa lienee hyvinkin tyypillistä ja hyväksyttyä lainatatunnettujen itellektuellien lausahduksia ja kommentteja, joilla tuetaan omaa mielipidettä asioista. Toisekseen niin kauan kuin mä oon täällä topipalstalla meuhkannu, mä oon jankuttanu tuttujenkin biisien arraamisesta ja luovemmasta versioinnista sen sijaan, että itketään kusenpolttamisista, niinkuin eräät. Jos nyt taas jäähyä tämmösistä c-luokan väittely-yritelmistä aletan lätkiä mitenkään osapuolille ominaiset luoteenpiirteet (mun umpiluupäisyys ja WW:n vittumaisuus), niin se vaan turhaan leikka munat pois koko palstalta ja kaikki on kohta vaan niitä perkeleen jees-miehiä, jollaiseksi WW, mua turhaan yrittää väittää. Tosin erikoista, että se yhdessä postauksessa haukkuu mua sellaseks ja toisessa että oon pändikuvioissa epäsosiaalinen diktaattori. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 02.12.2006 10:14:48 (muokattu 02.12.2006 10:40:31) | |
Toisekseen niin kauan kuin mä oon täällä topipalstalla meuhkannu, mä oon jankuttanu tuttujenkin biisien arraamisesta ja luovemmasta versioinnista sen sijaan, että itketään kusenpolttamisista, niinkuin eräät. Sinä sen sanoit!, plussa tästä. Oltiin Juicen SLAMin kanssa samalla keikalla 1979 (Salminen (vielä) kitarassa, Takala rummuissa, Tervaharju bassossa ja Safka koskettimissa); me oltiin siis lämmittely roolissa ; ). Safka lainasi kosketinsoittajamme WLM:iä ja minä Takalan Ludwigin Vistalite tuplasettiä (työnäytteeksi riitti Deep Purplen Fireballin intro-mökytys). Bändi ja Juice oli suosionsa kukkuloilla, kuitenkin ne kohteli meitä kuin vertaisiaan. Jo tuolloin basistimme totesi, että eihän toi Juice mikään muusikko ole mutta HELVETIN HYVÄ VIIHDYTTÄJÄ. Yleisö tulee lavoille tms. viihtymään, eivätkä ihmettelemään esim. Wanhan Wetäjän basson kuljetuksia. Juice itse totesi, että mitä sitten, jos joku keksi r&r:in, "minulla on oikeus keksiä se uudelleen". | |
![]() 02.12.2006 11:52:50 | |
...Yleisö tulee lavoille tms. viihtymään, eivätkä ihmettelemään esim. Wanhan Wetäjän basson kuljetuksia... Niinpä. Sen tason vituooseja, joita ihan perueemelikin tulee vituositeetin takia katsomaan, ei tällä foorumilla ole.....kuin pari. Mutta osaa nekin pitää oman shounsa, sillä se on vaan osattava jos meinaa, että keikoilla käy muitakin, kuin asijantuntijjoieta. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 02.12.2006 13:19:42 | |
No, kunhan et Rushia kuuntele... Mainitse nyt mielikseni edes yksi kotimainen artisti, jota siedät, koska muuten maustasi välittyy ylläquotatun perusteella tarpeettoman kaksijakoinen kuva. M.A.Numminen, miten olis? Aika vahva reaktio noin muuten. Tässä ketjussa on nyt menossa joku riita, jota en huomannut? Mitäs vikaa Rushissa? Kova trio. Miks´ mä oon täällä? | |
![]() 02.12.2006 13:29:43 | |
Mitäs vikaa Rushissa? Kova trio. Kuinka monta rumpalia tarvitaan vaihtamaan viottunut lamppu. Viisi Yksi vaihtaa lampun ja neljä selittää, kuinka paljon monimutkaisemmin ja musikaalisemmin sen olisi tehnyt N.P. Kikkakin, tuo entinen pankkineiti, oli viihdytäjä kuten Juice vainaa. | |
![]() 02.12.2006 13:35:10 | |
Kuinka monta rumpalia tarvitaan vaihtamaan viottunut lamppu. Viisi Yksi vaihtaa lampun ja neljä selittää, kuinka paljon monimutkaisemmin ja musikaalisemmin sen olisi tehnyt N.P. Kikkakin, tuo entinen pankkineiti, oli viihdytäjä kuten Juice vainaa. Voi perk....HAHAHAHAHAH++++++++++++++ Miks´ mä oon täällä? | |
![]() 02.12.2006 13:52:07 | |
Viina voittaa vahvemmankin, vaikka tappamalla hitaasti pystyyn. | |
![]() 02.12.2006 15:29:45 (muokattu 02.12.2006 15:30:41) | |
Sinä sen sanoit!, plussa tästä. Oltiin Juicen SLAMin kanssa samalla keikalla 1979 (Salminen (vielä) kitarassa, Takala rummuissa, Tervaharju bassossa ja Safka koskettimissa); me oltiin siis lämmittely roolissa ; ). Safka lainasi kosketinsoittajamme WLM:iä ja minä Takalan Ludwigin Vistalite tuplasettiä (työnäytteeksi riitti Deep Purplen Fireballin intro-mökytys). Bändi ja Juice oli suosionsa kukkuloilla, kuitenkin ne kohteli meitä kuin vertaisiaan. Jo tuolloin basistimme totesi, että eihän toi Juice mikään muusikko ole mutta HELVETIN HYVÄ VIIHDYTTÄJÄ. Yleisö tulee lavoille tms. viihtymään, eivätkä ihmettelemään esim. Wanhan Wetäjän basson kuljetuksia. Juice itse totesi, että mitä sitten, jos joku keksi r&r:in, "minulla on oikeus keksiä se uudelleen". Edelleen,mitäs tekemistä tällä nyt on sen kanssa että mä en erityisemmin pidä Juicen musiikista tai ylipäätään "manse-rockista/suomi-popista"?Nythän kaikki diggaavat Juicea,se on must, kun se on kuollut, normaali laumaeläinefekti, vielä muutamat kyyneleet päälle, ei kai mun tarvi siihen joukkoon sekalaiseen/sekaiseen tulla mukaan?Helkutin moni pitää Souvareista, Yölinnusta, en mä niistäkään pidä, nekin on kovia viihdyttäjia, monen mielestä maailman parhaita. So what`s your point?Kukin tykkää mistä tykkää, mielipiteensä saa toivon mukaan sanoa jos on yleensä jotain mieltä jostain? Kuunteleehan jotkut jopa Eero Avenia, se heille suotakoon... Mä olen tehnyt Juicen kaa pari keikkaa kakkosbändissä, vuosi oli 77, kuljettiin samalla bussilla, soitettiin samoilla kamoilla, oli ihan kivaa... Toisissa yhteyksissä oon tän varmaan kertonut monta kertaa, mutta menköön kun liittyy aiheeseen Juice aika läheisesti. Mulla oli mahdollisuus "päästä" Juicen bändiin kitaristiksi, vuosi oli varmaan 81(?)...mutta mä en mennyt koska mä en samaistunut herrojen ideologiaan "elämä on rokkenrollia". Tuosta tapaamisesta on varsin elävasti mieleeni jäänyt lyhyt keskustelu Juicen kaa, hän kysy multa lähes ensimmäiseksi "Mitä viinaa sä juot?"...arasti vastasin "en mä oikeestaan juo viinaa"...vastauksena tuli "No tässä bändissä opit juomaan!" Vasta nyt kun Juice kuoli, mä olen miettinyt mitäs jos oisinkin mennyt? BTW...mä kuljetan bassoa mustassa kotelossa, tuskin sitä kukaan haluaa ihmetellä, HOHO! Ostan Casion kun täytän 50v... | |
![]() 02.12.2006 15:35:30 | |
Sivistyneistön parissa lienee hyvinkin tyypillistä ja hyväksyttyä lainatatunnettujen itellektuellien lausahduksia ja kommentteja, joilla tuetaan omaa mielipidettä asioista. Sä olet siis sivistynyt , mä en, hyvä näin. Mun ei siis tarvi lainailla toisten mielipitetä kun omiakin on...eli sain juuri luvan olla asioista just sitä mieltä mitä olen, ja siitä myös aion pitää kiinni. Ostan Casion kun täytän 50v... | |
![]() 02.12.2006 17:02:53 | |
Vasta nyt kun Juice kuoli, mä olen miettinyt mitäs jos oisinkin mennyt? Hmm, varmaan soittaisit Anssi Tikanmäen Film-orkestrassa. Muistaakseni?? "Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia." | |
![]() 02.12.2006 17:49:08 (muokattu 02.12.2006 17:49:29) | |
Hmm, varmaan soittaisit Anssi Tikanmäen Film-orkestrassa. Muistaakseni?? Tai makaisit letkuissa, kun rokkenrollelämä olis saanut niskaotteen.... .. näin!?.. | |
![]() 02.12.2006 19:18:39 (muokattu 02.12.2006 19:18:46) | |
Olipa makaaberi meininki tossa Juice & Mikko konsertissa, ois voinu kepeesti editoida v..tuun sen Ei elämästä selviä hengissä meiningin...tai lähettää ton vaikka puolenvuoden päästä. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. | |
![]() 02.12.2006 19:32:07 | |
Olipa makaaberi meininki tossa Juice & Mikko konsertissa, ois voinu kepeesti editoida v..tuun sen Ei elämästä selviä hengissä meiningin...tai lähettää ton vaikka puolenvuoden päästä. Miksi? No, eipä tullut ees katteltua koko ohjelmaa.. | |
![]() 02.12.2006 19:37:05 (muokattu 02.12.2006 19:37:23) | |
Olipa makaaberi meininki tossa Juice & Mikko konsertissa, ois voinu kepeesti editoida v..tuun sen Ei elämästä selviä hengissä meiningin...tai lähettää ton vaikka puolenvuoden päästä. Höpsis, kaikki kehiin vaan ja mitäpä turhaan editoimaan. Lisää tässä kuunnellaan. | |
![]() 02.12.2006 19:44:07 | |
Olipa makaaberi meininki tossa Juice & Mikko konsertissa, ois voinu kepeesti editoida v..tuun sen Ei elämästä selviä hengissä meiningin...tai lähettää ton vaikka puolenvuoden päästä. miksi? ihan hyvä soolo syksyn sävelessä btw.. does anybody knows? -mk | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)