Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 510 11 12 13 1451 52 53 54 55
papitsu
15.11.2006 15:31:21
Terve! Ensimmäinen visiitti kosketinpalstalle. :)

Sitä minä vaan, että jonkinlaiset koskettimet himottaisi. Ihan vaan että jotenkin oppisi soittamaan, ja sitten että teoriaa voisi olla helpompi opetella kuin kitaralla. Että ääntä pitäisi lähteä ja semmosta. Notta olisiko vaikka Yamahan PSR-175:sta mitään järkeä ostaa, vai saisiko tuommoseen reilun satasen hintaan parempiakin "leluja"?
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
M.A.C.H.O. # 7 "I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry." | S.M.A.K | THV-klubi #42
Lerxst77
15.11.2006 20:18:56

Tässä midi/masterkiippari hankinnassa.. budjetti on rajallinen. maks. 390 egee.
Torilla olis Rolandin A-33, Thomannilla A-37 (299€) Näitä kahta oon paljon tutkiskellu googlettaen.. A-37 tietenkin uudempi ja monin tavoin parempi kuin A-33. myös CME UF7 kävi mielessä.. ja jos todella alkaa köyhäileen niin M-Audion 88es.

Kokemuksia laitteista? Harmony centralistahan tosin löytynee A33 ja A37 arviot.
A33 on haukuttu mm. käsittämättömistä ongelmista mitä ilmenee muutamilla käyttäjillä.. ehkä laitteen suurin puute on näytön puuttuminen mut googlettamalla löytyy librarian/editori kyseiselle laitteelle jolla patchien sun muiden asetukset on helppo hoitaa. Kosketintuntuma lähinnä kiinnostaisi. keikkailukäyttöön lähinnä. ei viittis enää roudailla masterina toiminutta SY77 joka paikkaan.. 17kg on kuitenkin työläs roudattava. :)
"Drowning in the liquid seize on the piccadilly line, rat race Scuttling through the damp electric labyrinth"
Janus
15.11.2006 20:29:50
Mulla on itellä ollut masterkiipparina välillä AX-7 (se roikkumalli), jonka kontrollerisektio ja näyttö on käsittääkseni melkein identtiset A-37:n kanssa. Ja A-33:lla tuli aikanaan soiteltua enemmänkin. Keikkakäyttöä ajatellen mä valitsisin noista ton A-37:n ja jättäisin suosiolla CME:t sun muut amatööristudiowehkeet T-kaupan hyllylle.
Synastikki
15.11.2006 20:32:24

Koululla soitellu tuolla A-33 ja oli kyllä ihan hyvä peli ku saa kuitenki 16-patchia yhden napin päähän :)
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Cathi777
18.11.2006 18:22:40 (muokattu 18.11.2006 18:23:07)

Eli, kun olisin tuollaista Yamahan Dx-27 synaa miettinyt, kun niiden hinnat on aika alhaisia. Onko siis mistään kotoisin tuollainen laite vaan kannattaisiko vaan odottaa ja säästäisi sen 200 euroa lisää, että saisi sitten tuo DX7:n? Vai pääsisikö tuolla 27:lla jo kuitenkin hyvin alkuun ja voisi sitten, vaikka vaihtaa tuohon parempaan jos mieli siltä tuntuu. Hinnat nyt ei kuitenkaan niin kovin korkeita näissä ole. Eli tuntemuksia kyseisestä laitteesta haluaisin? Tai minkälainen peli olisi sitten Korgin Poly800? Eiks sekin periaatteessa ole hieman vastaava?
Only pop music can break my heart...
Hapuilija
20.11.2006 19:03:22 (muokattu 20.11.2006 20:23:32)
Oon ajatellut ostaa tuon Korgin Tr88 Thomannilta. Ilmeisesti ihan hyvä peli, vai?
Muutamia vuosia oon kitaraa soittanut ja alko koskettimisto kiinnostamaan ihan sen työasemankin suhteen. Ilmeisesti tuo sopii myös ihan pianonkin soittoon, kun meinasin sitäkin vähän opiskella. Onko kohtuu viulut sun muut klassisen tekemiseen? Entä käykö rockimpaan menoon (purple...)? Plussia? Miinuksia? Myiskö joku käytettynä?
Mitähän vielä...

Edit: Niin ja ilmeisesti pitäis vielä jotain kautta saada äänetkin kuuluviin... Itellä on tällä hetkellä vain kitaravahvari (joku 15W) kotikäyttöön ja tietokoneen ihan jees kajarit. Ja sitten Sennheiserin jotkut langattomat kuulookkeet. Myös tollaset ikivanhat stereokajarit löytyy, joista lähtee tollanen hassu 2-tolppanen liitin. Kai jollain näistä nyt saa ees äänen kuulumaan?
Synastikki
20.11.2006 23:10:29

Oon ajatellut ostaa tuon Korgin Tr88 Thomannilta. Ilmeisesti ihan hyvä peli, vai?
Muutamia vuosia oon kitaraa soittanut ja alko koskettimisto kiinnostamaan ihan sen työasemankin suhteen. Ilmeisesti tuo sopii myös ihan pianonkin soittoon, kun meinasin sitäkin vähän opiskella. Onko kohtuu viulut sun muut klassisen tekemiseen? Entä käykö rockimpaan menoon (purple...)? Plussia? Miinuksia? Myiskö joku käytettynä?
Mitähän vielä...

Edit: Niin ja ilmeisesti pitäis vielä jotain kautta saada äänetkin kuuluviin... Itellä on tällä hetkellä vain kitaravahvari (joku 15W) kotikäyttöön ja tietokoneen ihan jees kajarit. Ja sitten Sennheiserin jotkut langattomat kuulookkeet. Myös tollaset ikivanhat stereokajarit löytyy, joista lähtee tollanen hassu 2-tolppanen liitin. Kai jollain näistä nyt saa ees äänen kuulumaan?

luuriliitäntä kyllä löytyy ja kyllähän noita kaiuttimia saa kiinni viriteltyä että ei siihen puoleen tyssää... No pianokoskettimisto siinä on että kyllä pianoa soittaa ja käsittääkseni ihan hyvät saundit päällisin puolin :) tuosta purplesta sen verran että nuo organpuolen saundit kyllä saattavat vähän kärsiä efektipaikkojen vähäisyydestä kun ei oikein tuo leslie-efekti pyöri vissiinkään, mutta kyllä sillä saa aikaseksi vaikka mitä :P
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Lerxst77
30.11.2006 11:51:26

Muistaako tai tietääkö joku mikä oli sen sivuston osoite missä oli käytettyjen soittopelien hintoja.. tai siis mikä niiden käypä myyntiarvo on nykyään.. joku tais puhuakin ettei sitä sivustoa ole päivitetty pitkään aikaan.. itellä vaan hukassa tuo nettiosoite.

Lähinnä haluttais tietää että mitä Yamaha P-100 clavinovasta kannattais maksaa, vekotinhan on jo vuosia vanha, torilla oli myynnissä P100, 550,- että aika kova hinta kun vertaa että uudempia malleja saa jo satasta paria kalliimmalla.
"Drowning in the liquid seize on the piccadilly line, rat race Scuttling through the damp electric labyrinth"
Lerxst77
04.12.2006 18:52:49

ei ollu sonicstate vaikka sieltäkin ne soitinten hinnat jokaisen arvioijan laittamat näkyy.. noh.. joku se oli :) oli jossain tällä palstalla mainittu.. muistais vaan mikä ketju se oli.. :)
Raaka_Arska
05.12.2006 19:34:45

Saattaispa vain ollakin....

Wnha kunnon WLM -urku hyvällä leslie -kaapilla. Miteippä vaikka ite: Jon Lord!
Bronks
05.12.2006 23:52:57

ei ollu sonicstate vaikka sieltäkin ne soitinten hinnat jokaisen arvioijan laittamat näkyy.. noh.. joku se oli :) oli jossain tällä palstalla mainittu.. muistais vaan mikä ketju se oli.. :)

Tuolla Kawai-ketjussa niistä oli juttua

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=137977
h.hälvet
07.12.2006 10:10:44
kertokaapa mikä syntikka (tai kosketinsoitin) kannattais ostaa kun haluan että:
- taustarytmit + muu turhuus ovat minimissä
- laadukkaita ja käyttökelpoisia soundeja (ei kuten nykyisessä casiossa: miljoona erilaista selloa mitkä kuulostaa melkein samalta keskenään, ja sitten esim hammond soundi puuttuu ja organeita on 6 joista vaan yks on ok.
- hyvät rummut ja mahdollisuus nauhoittaa omat kompit.
- paljon tilaa eri raidoille jotta voin nauhoittaa kokonaisia biisejä
- enempää en nyt keksi mutta osaako joku suositella jo jotakin?
PS. Aavikon Tomi Kosonen suositteli korgin microcord (tai joku vastaava)
i am now a ninja
Fury
13.12.2006 15:05:08 (muokattu 14.12.2006 15:13:09)
Ehdotuksia. Ensimmäistä omaa kosketinsoitinta ostamassa, ja ei mitään hajua merkeistä ja malleista. Tässä kriteerejä:

-Hintaluokka noin 1000€ - saa mennä vähän päällekkin.

-"Laadukkaat" soundit, ja niitä voisi löytyä paljon

-Musiikki, mitä aioin tehdä/soittaa = suurimmaksi osaksi konemusiikkia(elektroa, junglea, housea), mutta jossain vaiheessa tulee varmasti tehtyä muutakin, esim. lyhytelokuviini taustamusiikkeja, eli viulua, selloa, kuoroa(mikälie?) yms. olisi hyvä löytyä.

-Omistan Rolandin SPD-S rumpupadin, joten en pistä pahakseni, jos näitä kahta saisi hyödynnettyä keskenään jotenkin. Toisaalta: Syna ja padi tulee olemaan varmasti koneessani kiinni suurimman osan ajastani, koska teen enimmäkseni softapohjaisesti musiikkia. Kyllä.. Koneestani löytyy MIDI-tulot ja lähdöt.

Jos on jotain muuta, mitä kannattaa ottaa huomioon laitetta hankkiessa, niin kertokaa toki. Haluaisin kuitenkin laitteen, mitä ei tarvitse ihan heti lähteä vaihtamaan parempaan. Ja vaikeakäyttöisyys ei ole minulle ongelma.. Pidän ns. haasteista ;)

Edit: Kysyin aluksi syntikkaa, mutta perehdyimpä tarkemmin aiheeseen, joten laite ei todennäköisesti ole syntikka.
Romahdus
17.12.2006 00:38:58
Tässä midi/masterkiippari hankinnassa.. budjetti on rajallinen. maks. 390 egee.
Torilla olis Rolandin A-33, Thomannilla A-37 (299€) Näitä kahta oon paljon tutkiskellu googlettaen.. A-37 tietenkin uudempi ja monin tavoin parempi kuin A-33. myös CME UF7 kävi mielessä.. ja jos todella alkaa köyhäileen niin M-Audion 88es.

Itselläni kävi hauska säkä äskettäin. Olen pitkään suunnitellut jonkin sortin master keyboardin ostamista lähinnä midi/sävellyskäyttöön: päädyin lopulta M-Audion Keystation 88 Pro:hon, Pro88 -digipianon sijasta. Seuraavana päivänä eksyin googlettamalla bändikeskuksen sivuille, joissa seuraavanlainen ilmoitus: "M-Audio Keystation 88 Pro (ovh 590€) 390€!" Eh.
Puhelimessa sain tietää, että joku oli heidän kauttaan tilannut, jättänyt ostamatta ja siitä lähtien olivat yrittäneet päästä soittimesta eroon. Noh, nyt pääsivät.

Ja toistaiseksi näin aloittelevan sormiin tuntuu pelittävän loistavasti (ja myös näyttää upealta, verrattuna esim CME UF8:n ällöttävään kasariulkonäköön): koskettimissa on lievästi kumma tuntuma, mutta hintaansa nähden, etenkin tässä tapauksessa, upea laite. Mitään joissain vanhemmissa arvosteluissa mainittuja mustien koskettimien korkeusongelmia tms. en ole huomannut. Halvemman hintaluokan 88 painotetun koskettimen midikontrolleria etsivälle voin suositella lämpimästi. Hinta saksasta tilattuna taitaa olla 480€.

Päätin kehaista pääasiassa sen takia, että tämä mainio soitin on monissa käyttäjäarvosteluissa saanut omaan kokemukseeni pohjaten perustelematonta kuraa päällensä. Lisäksi vertauskohteina käytetään yli 1000 euron master keyboardeja, missä taas ei ole mitään järkeä. Hintalaatusuhde jättää suurimman osan muista jälkeensä.
Hapuilija
18.12.2006 21:40:17 (muokattu 18.12.2006 21:42:23)
Ja nyt vasta vituttaakin...
Siinä 1900 thomannilla ja 1600 jostain uppo-oudosta kaupasta Boxymusic.com
Kehtaisko lähettää vaan ronskisti takasin ja tilata tommosesta paikasta?
300epeliä tekee kuitenkin tiukkaa... tosin tuon paikan takuut ei taida olla kyllä oikeissa mittasuhteissa?
Tyhmästä päästä kärsii vanhempien kukkaro...
Quru
27.12.2006 14:03:09
Haussa olisi 76- tai 61-koskettiminen masterkeyboard ja sen kylkeen midi-moduuli.
Soundeista ei "oikeita soittimia" tarvitse juurikaa löytyä, jotain jousia olisi kuitenkin hyvä olla. Moduulissa tulisi olla kohtuulliset hyvät säätömahdollisuudet. Koskettimista pitää löytyä pitch-bend.

Hintaa näillä saisi olla yhteensä KORKEINTAAN 1000e, ei lainkaan yli. Myös käytetyt kelpaavat. Suositteluja?
M-Sävel
05.01.2007 13:19:00
Olen hankkimassa kunnollista työasemakosketinsoitinta hintaluokassa 900 - 1200 €.
Yamaha PSR-1500 ja Roland E-50 olen miettinyt. 1500:sta olen käynyt äkkiseltään liikkeessä tetaamassakin, mutta E-50:tä ei kaupoissa esillä ole. (Tilaustavarana kylläkin.)

Kumpaa suosittelette?
Rick Wheels
16.01.2007 11:10:31

Itselläni on ollut ykkössoittimena keikkakäytössä jo monet vuodet Triton.
Monipuolinen härveli ja sillä on tullut soiteltua kaikenlaisia juttuja.
Soundit ihan monipuoliset, pianosoundeihin ei tosin ikinä ole hirveesti panostettu mutta pärjää.
Vähän suurempana miinuksena erityisesti keikkakäytössä aivan sairaat volume level-vaihtelut eri soundien välillä, miksaaja on aina innoissaan...;
Tritonia vaivaa myös pienet toimintahäiriöt, eli itselläni ja monella muulla kuulemmaTriton alkoi pätkiä, koska juotokset saattavat irrota varsinkin ulostuloissa...nykyisin kai ihan uusimmissa soittimissa on niihinkin keksitty stopparit. En tiedä, en ole noissa jutuissa asiantuntija

Saadakseni vimosen päälle piano- ja urkusoundit hommasin Nord Stagen...En tiedä mistä nimi on tullut, mutta ei sovi kyllä keikkakäyttöön, ainakaan mulla. Käytin sitä muutaman kerran lähinnä äänityksissä ja sitten urkupuoli sanoi itsensä irti...Ilmeisesti lapsenvaivoja suht uudessa mallissa. Soitin soveltuu tosiaan lähinnä studiokäyttöön, pianosaundit on kyllä tosi autenttiset. .. Stageen on kasattu kolme erilaista osiota, urku- piano ja synaosio..ja ihmettelen vaan miksi. Netistä voi ladata kyllä huippusaundeja, mutta ongelma on siinä että parin hyvän pianosoundin jälkeen muisti loppuu kesken ja joudut valitsemaan keikalle lähtiessäs että kas, mitä ottaa mukaan mitä ei. Synaosio on aivan turha, keikkakäytössä ei hirveesti kerkiä nappuloita ja eri parametrejä vauhdissa vääntelemään, on vähän sekava laite..paitsi jos soittaa jotain hippimusaa, missä saa vetää 10 min kiipparisoolon.... Itse harkitsen Stagen vaihtamista Nordin Electroon...ja mahdollisesti vaihdan Tritonin perus johonkin uudempaan.
Onko muuten kellään kokemusta Oasyksesta (KORG) tai EXTREMESTÄ?
Bronks
16.01.2007 23:58:20 (muokattu 17.01.2007 00:07:28)

Itse harkitsen Stagen vaihtamista Nordin Electroon...ja mahdollisesti vaihdan Tritonin perus johonkin uudempaan.
Onko muuten kellään kokemusta Oasyksesta (KORG) tai EXTREMESTÄ?

Suosittelen testaamaan Yamahan S 90 ES:n. Pelittää mahtavasti ja hakkaa pianosaundeissa ja tatsissa Tritonin ja Nord Stagen mennen tullen. Siihen kun sitten tälläät Nord Electron yläleiväksi, pakka on kasassa. Tai oikeastaan, ethän tarvii yläleipään Rhodes- ja Wurli-soundeja, joten halvempi ja urkuominaisuuksiltaan ainakin Electron veroinen on Hammondin XK-1.

OASYS vaikuttaa vähän yliampuvalta keikkavehkeeltä. Tai tietysti, jos haluaa laittaa köyhät kyykkyyn:).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)