Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 527 28 29 30 31122 123 124 125 126
gorgonoidi
29.11.2006 21:15:20

Jotenkin musta tuntuu että seuraava DT:n studiolätty on sekoitus Octavariumia ja Six feet of inner turbulencia... Raskasta riffiä, tilua, hempeilyä ajoittain.

Eli täyttä kuraa.. Niinpä niin, tätä minäkin pelkään.
Flow
29.11.2006 23:56:47
Raskasta riffiä, tilua, hempeilyä ajoittain.

Eli melkolailla samoilla linjoilla mennään kuin ennenkin:)
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
gorgonoidi
01.12.2006 22:25:41

En tiedä onko vanha, mutta Rudess on kyllä hauska äijä:
http://www.youtube.com/watch?v=EPKjj4putLg

Voisi melkein veikata, että toi on nauhoitettu huumorilla ennen oikean promovideon tekemistä, ja joku on sitten vuotanut klipin nettiin :)

eis hehhehhhhehhe! :D
Proge
12.12.2006 18:49:40
Kertokaas kun en ole levyä/dvd:etä kuullut, millainen on Labrien ääni Once in a livetimella?
Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat.
gorgonoidi
12.12.2006 19:13:25

Kertokaas kun en ole levyä/dvd:etä kuullut, millainen on Labrien ääni Once in a livetimella?

Mielestäni aika surkea. Pilaa monta hyvää hetkeä täydellisesti. Yksi hyvä esimerkki löytyy Learnig to Livestä ja Change of Seasonista jotka oltiin soitettu "yhteen". Labrie rääkäisee niin kamalasti, että ei koskaan voisi uskoakkaan ihmisestä sellaista ääntä lähtevän. Once in a Livetime DVD:llä on kuitenkin paljon muutakin kivaa kuin Labrien pilaamia keikan pätkiä.
Proge
12.12.2006 21:07:52
Mielestäni aika surkea. Pilaa monta hyvää hetkeä täydellisesti. Yksi hyvä esimerkki löytyy Learnig to Livestä ja Change of Seasonista jotka oltiin soitettu "yhteen". Labrie rääkäisee niin kamalasti, että ei koskaan voisi uskoakkaan ihmisestä sellaista ääntä lähtevän. Once in a Livetime DVD:llä on kuitenkin paljon muutakin kivaa kuin Labrien pilaamia keikan pätkiä.

Ok. En sitten taidakaan levyä tässä vaiheessa hankkia.
Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat.
gorgonoidi
12.12.2006 21:11:16

Ok. En sitten taidakaan levyä tässä vaiheessa hankkia.

Juu, mutta ei kuitenkaan kannata pelkästään sen Labrien varanaa laskea. Bändi soittaa mainiosti ja mukanana on joitakin todella kovia live vetoja joissa Jameskin onnistuu mainiosti.
Proge
12.12.2006 23:56:55
Juu, mutta ei kuitenkaan kannata pelkästään sen Labrien varanaa laskea. Bändi soittaa mainiosti ja mukanana on joitakin todella kovia live vetoja joissa Jameskin onnistuu mainiosti.

Joo on varmasti kyllä.. Katsellaan tässä nyt..
petrutsi
13.12.2006 14:30:01 (muokattu 13.12.2006 14:34:34)
Minusta taas Once in a LIVEtime on bändin ylivoimasesti paras livelevy. Sherinian paahtaa semmosella tunteella koskettimia, että ei Rudess tule semmoiseen paloon ikinä yltämään. Huippu biisivalinnat ja mukaan mahtunut reilusti myös rauhallisia biisejä. Muutenkin siinä on vielä jotenkin semmoinen tietynlainen groove biiseissä, että sen soittamisen ilon voi kuulla. Myöhemmillä on vähän vienyt se soiton konemaisuus fiiliksen. Ja mitä LaBriehen tulee niin on minusta livetimella laulut miljoonasti siedettävämpiä kuin esimerkiksi Budokanilla.

My two cents.

ps. Ja tämän levyn kautta aikoinaan bändiin tutustuinkin, niin onhan sillä jotain nostalgia-arvoakin ;)

pps. Ja se LIVEtime video/dvd:hän on kyllä sitten ihan paska.
My balls and the end of humanity..how the hell are they related?
Novac
13.12.2006 21:26:14

Lopettakaa se LaBrien haukkuminen. Luulette olevanne niin tietäviä...:D LaBrien laulu on olennainen osa Dream Theateria, ja jos ei kelpaa niin laulakaa itse paremmin.
mikä on olutta on nyt mennyttä...
gorgonoidi
13.12.2006 21:41:30

Lopettakaa se LaBrien haukkuminen. Luulette olevanne niin tietäviä...:D LaBrien laulu on olennainen osa Dream Theateria, ja jos ei kelpaa niin laulakaa itse paremmin.

Kyllä Labrie on silti mahtava laulaja! En mä sitä tarkottanu ettei olis vaan sillä että ei säkään aina niin mahtavasti ole lauleskellut. Images of Wordsin aikaan hän lauleskeli kieltämättä aivan mahtavasti ja äänessä oli väriä. Awake kiertueella se oli sitten menoa ja eipä hänen äänensä enää oikein toiminut. Scorella Labrie kuitenkin osoittaa olevansa mielettömän kova laulaja ja on hienoa että hän on toipunut ja saanut äänensä kuntoon. Meinasi melkein tulla itku silmään kun kuulin Labrien vetelevän niin mallikkaasti. Uskomaton mies jokatapauksessa. Taisit siis käsittää asian siltä kannalta että tykkään haukkua Labreita ja olen yleisesti sitä mieltä että hänen äänensä on paska. Loukkasit tunteitani sillä Labrie on yksi lempi laulajistani... Nyyh

:)
carnation
14.12.2006 11:23:27

No sieltä se tuli, "laulakaa itse paremmin"... LaBrie on kyllä jollain tasolla teknisesti hyvä laulaja, ei siinä mitään, mutta kun miehen ääni on niin tylsä ja väritön ettei sitä jaksa kuunnella. Ei se James mikään Devin Townsend tai Daniel Gildenlöw ole.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
BobHope
14.12.2006 22:38:26

Jotenkin tuo LaBrie taidoistaan huolimatta epäonnistuu livenä yllättävän pahasti. Score on poikkeus. Ai että!
>>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>>
Borlag
15.12.2006 02:10:00

Siltä meni äänijänteet tossa yhdessä vaiheessa ja sen jälkeen mennyt vuosia saada ääni takas siihen kuosiin mitä se oli IAW aikoihin. Itse laulu taito kehittynyt kokoajan todella paljon eteenpäin siinä mielessä että pystyy paremmin kontrolloimaan niitä rääkymisiä mitä IAW aikoihin oli. Myös kestävyys paremmassa kuosissa eli ääni kestää pidemmänkin rundin.

2003 oli viimeinen kiertue missä Jamesin laulu oli useammin huono kuin hyvä, Train Of Thought kiertueen aikana taas parannusta oli jo selvästi. Octavarium kiertueella taas paremmassa kuosissa kun koskaan. Scorella kuulee lopputuloksen. Studiossa on enimmäkseen korjailtu taustalauluja sekä eräs kitaraosuus joka itse keikalla ei kuulunut ollenkaan alunperin. Yleisönjoukosta tallennettuihin bootlegeihin verrattuna Jamesin lauluun ei olla koskettu.
Kasperi Tervonen
15.12.2006 14:13:46
Scorella kuulee lopputuloksen. Studiossa on enimmäkseen korjailtu taustalauluja sekä eräs kitaraosuus joka itse keikalla ei kuulunut ollenkaan alunperin.

Käsittääkseni jossain kohtaa under a glass moonia petruccin vahvistin simahti hetkeksi tai jotain vastaavaa. On kyllä aika velhomaisesti korjattu tuo osuus, ite en ainakaan kuule tai näe mitään tavallisuudesta poikkeavaa kun kattelen biisiä scorelta.
"Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro
Borlag
15.12.2006 22:01:03

Oikeassa olet, vahvari oli pimeänä sen biisin alun aikana hetken.
BobHope
15.12.2006 23:15:39

Mesa petti, hohoo
>>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>>
Proge
16.12.2006 01:39:11
Mesa Boogie, ah miten kallis vahvari...
petrutsi
16.12.2006 13:50:42
Kallista pitää suurille taiteilijoille olla!! Tottahan sitä viijen tonnin vahvareita otetaan kun ilmaiseksi saadaan.
My balls and the end of humanity..how the hell are they related?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)