pehko 30.11.2006 14:20:50 | |
---|
ei ole vaikuttanut yhtään mitenkään. eikä tule vaikuttamaan. HEAVY...FUCKING...METAL! |
Robert R 30.11.2006 23:26:16 (muokattu 30.11.2006 23:29:31) | |
---|
En oo varmaan koskaan kuullu kokonaista biisiä Juicea. Ei vaikuttanut. E: Vaikuttipas! Luin kerran Roope Setää, jossa Juice selitti Aku Ankka kokemuksiansa ja kertoi jutun jossa Aku Ankka liukuu tikapuita pitkin "däng däng däng" Se oli kova juttu ja jäi mieleen vahvasti. Tämä ei ole sarkasmia. "You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man." -Paul Gilbert |
arppah8 01.12.2006 03:07:27 | |
---|
Alle kouluikäisenä Tarzanin kalsarit oli pirun kova biisi, kuten myös Juankoski here I come (koska mulla on serkkupoika nimeltä Seppo;). Vanhemmiten sitten hoksasi, että Juice on oikeasti hyvä tekstittäjä. Ja että Musta aurinko nousee on aivan hemmetin komea biisi. Ehkä varsinaisesta vaikuttamisesta ei kuitenkaan voida mun kohdalla puhua. Arvostamisesta kylläkin. Peace, love and good happiness stuff. |
EML 01.12.2006 16:17:33 (muokattu 01.12.2006 16:19:10) | |
---|
Vesa Sytelä: rummut (varalla Matti Takala, Juke Aronen?) Juuso Nordlund: basso (varalla Antti Tammilehto) Jari Yliaho: kitara Puntti Valtonen: kitara Safka: haetari, koskettimet Anssi Tikanmäki: koskettimet Mikko Alatalo: laulu Ila Loueranta: laulu Sakari Kuosmanen: laulu Pena Penninkilampi: laulu olisikohan mahdollista... Matti Takala rumpuihin, kiitos. :) Vois kuulostaa ihan komealta, tuo. |
Flow 01.12.2006 19:26:07 | |
---|
Ekan kerran kuulin Juicea luultavasti silloin kun olin kohdussa ja siitä eteenpäin on hän ollut osa minun musiikkikasvatustani. Oikeastaan koko suku isänpuolelta ovat Juicen musiikkia kuunnelleet/soittaneet koko ikänsä. Lauantaina surullisinta oli se kun sain puhelun isän veljeltä ja kävin kotona isäni luona. Ottivat he Juicelle ja miehet miltei itkivät. Tänään otan minä Juicelle. Hän oli ja on minulle suomalaisen rock-musiikin kiistaton mestari vaikka olenkin aika nuori. Kirjoitettavaa on vaikka kuinka mutta keskityn nyt musiikkiin, enkä kehumiseen... When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.
-Thomas Jefferson |
Montte 01.12.2006 19:32:57 | |
---|
offtopic, kuka soittaa soolon juicen syksyn sävel biisissä? |
Mika Antero 01.12.2006 19:34:19 | |
---|
offtopic, kuka soittaa soolon juicen syksyn sävel biisissä? Toivottavasti tämä ei ole vitsi, asia on meinaan puitu miljoonaan kertaan m-netissä... Petteri Salminen. |
Joo, ja onhan Popedan Mää Ja Tapparan Mieskin Juicen käännös. Ja Brucen "Born to run"-biisistä Juice on tehnyt loistavan käännöksen "Synnyimmme lähtemään". Mielestäni yksi onnistuneimpia covereita mitä suomeksi on tehty. Eihän Paten esityskään huono olo ja Popeda on biisiä ansioituneesti veivannut keikoillakin. |
rheinone 01.12.2006 20:27:31 (muokattu 01.12.2006 20:47:44) | |
---|
Vastaus orkkis-kymysykseen: Tarzanin Kalsarit ja Einarin Polkupyörä olivat ekat kotimaankielellä lauletut rokkipiisit jotka kolahti. Silloin kioskilta sai ostaa Toivelauluvihkoja, joissa näiden Suosikissa hehkutettujen piisien sanoja oli präntättynä vähän niinku evribadi-tyyppisessä hengessä. Semmosen ostin viikkorahoilla. Einarin Polkupyörä oli vihkon ehdoton suosikki. Just mitään en sanoituksen sarkasmista ymmärtäny, pikkupoika kun olin (8-vuotias), mutta jotenki se koko homma vaan kolahti ja kovaa. E: Vasta myöhemmin tulivat tutuiksi Per Vers Runoilija ja sitten myöhemmin Myrkytyksen Oireet, jotka oli mulle kyl erittäin merkittäviä juttuja. Jännä homma, Per Vers on mulla edelleenkin ostettavien levyjen listalla. On ollu siellä 20 vuotta. Vois sen Juicen kunniaks hankkia. EE: Ja samoin tein Ajan Henki hankintalistalle. Kovaa kamaa. EEE: Ei Elämästä Selviä Hengissä, on sillä tottatosiaan ollut mulle henkilökohtaisesti jotain näkökulmaa avartavaa merkitystä. Vähän niinku Lennonin Imagine, molemmat uskomattoman hienoja, ajatteluun stimuloivia piisejä. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Montte 02.12.2006 19:29:24 | |
---|
Toivottavasti tämä ei ole vitsi, asia on meinaan puitu miljoonaan kertaan m-netissä... Petteri Salminen. Enpä ole keskustelua niin paljon seurannut. |
Legatus 02.12.2006 20:14:43 | |
---|
Kun opettelin aikoinaan soittamaan kitaralla, niin ensimmäiset piisit oli Juicen piisejä joitten mukana soittelin. Niitä oli mukava soittaa. 11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet. |
author 02.12.2006 22:44:51 | |
---|
Hyvin vähän oikeastaan. Ainoat Juiceen ja Juicen musiikkiin liittyvät muistot ovat luokkaretki Viking Linella, jolloin eräs luokkakaveri lauloi karaokessa Eesti-biisin, ja pelimatka jolloin kuunneltiin kaverin isän Juice -levyä. Ikimuistoisin Juicen säveltämä biisi on kenties Tarzanin kalsarit :) "I think if the devil doesn't exist, but man has created him, he has created him in his own image and likeness."
-Fyodor Dostoevsky (In "The Brothers Karamazov") |
rheinone 02.12.2006 23:24:34 | |
---|
Ajan Henki hankittu. Pojan nimenantojuhlassa tänään Saukki&Oravien ja Elmore Jamesin ohella soitetuin kokonaisuus. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
velioj 03.12.2006 00:13:35 | |
---|
En alkujaan ollut mikään Juice-diggari, toki sujuvasti häntä kuuntelin. Jonkilainen sisäänajo tuli kuitenkin bändihommissa juniorina. Kitaristimme oli ääretön Juce fani. Siinä sitten soiteltiin artistin teoksia varsin kattavasti läpi. Eihän ne rumpalin kantilta katsottuna mitään ihmeellisiä olleet soittaa. 15. yö soitettiin kyllä niin monesti että menee varmaan vieläkin vaikka unissaan.... Tanssipaikoilla kierreltiin paljon - usein matkamusana myös Juice. Mahtoiko olla silloinkin kun Nivalassa käytiin äijän jäähyväsikeikalla. Ikuistimme itsemme jopa telkkariin - tosin vasta lopputekstien aikaan salista poistuessamme. Aika monta keikkaa tuli nähtyä. Mielenkiintoisia välispiikkejä aina odoteltiin ja niitähän Juicella piisasi. Lavan edustalle tunkeneet - äänekkäät hemmot - olivat yleensä Juicen hampaissa. Kuusrockissa vuonna (80-jotain) jäi elävästi mieleen kun Juice tokaisi Puntille - tämä oli vasta päässyt teatterikouluun:" Luulin että osaat soittaa oikeasti, mutta sinähän vain näyttelit." Katselin hetki sitten Juicen ja Mikon keikan TV:stä. Yllättävän hyvä setti. Hyvät biisivalinnat, yllättäviäkin vetoja mukana. Se mikä yllätti myös oli maestrojen vire, siis lauluthan menivät hyvinkin kohdalleen, ottaen huomioon että kumpikaan ei keikkaillut enään aktiivisesti. Varsinkin Alatalolla riitti vielä ylärekisteriä lähes vanhan ajan malliin. Huonmpiakin kokemuksia löytyy lähimenneisyydestä. Taustabändi - Coitus Int jälkeläiset vai mikäs se oli - vetäisi arvokkasti alkuperäisversioita kunnioittaen. Voi sanoa että osa nuoruuttani on jollain lailla eletty Juicen "vaikutuksen alaisena". Sen vuoksiko tuntuu vieläkin niin haikeelta - että Juice ei ole enään täällä? |
weijjo 03.12.2006 00:21:25 | |
---|
Monissa biiseissä oli se "jokin", mistä muut voi vaan haaveilla. Musta aurinko nousee, yhdessä itkien on - hyviä esimerkkejä. Juice rules W |
Harveys 04.12.2006 19:20:52 | |
---|
Toivottavasti tämä ei ole vitsi, asia on meinaan puitu miljoonaan kertaan m-netissä... Petteri Salminen. Se soolo on kuin biisi toisen sisässä. Eli on itsessään jo loistava sävellys. |
-wille- 06.12.2006 16:20:45 | |
---|
Pienestä pitäen kuunneltu automatkoilla ym. Juicea ku iskä on niin kova fani ja sitä kautta kappaleet jäivät soimaan itsellenikin. Juicen kappaleet ovat omasta mielestäni rauhoittavia ja mukavia kuunnella, ja näiden kappaleiden ansiosta tämäkin poika oppi joskus pienenä rumpalinalkuna useita uusia ja hienoja rumpukomppeja (ja myöhemmin myös kitarakomppeja).. Eli kyllä aika kovastikin on vaikuttanut! =) Ensimmäinen biisi minkä Juicelta olen kuullut (oman muistikuvani mukaan) on Bluesia Pieksämäen Asemalla.. Siinä on kyllä edelleen sitä jotain! Rock 'N Roll All Night Long |
StJerky 07.12.2006 11:26:56 | |
---|
Bluesia Pieksämäen Asemalla.. Siinä on kyllä edelleen sitä jotain! Vaikka ei ihan suosikkikappaleitani olekaan, niin hieno silti ja hyvää oppia sovittamisesta ja miksaamisesta, kun soittimet tuodaan yksi kerrallaan mukaan ja poistetaan myös. Hyvin kuulee miten ne vaikuttaa soundiin. |
DethBanger 07.12.2006 11:50:36 | |
---|
Juice oli siin seitkytluvulla mun äitin ystävä ja äitin ystävän kanssa Juice seurusteli, mutsi näytti kirjeenkin Tukholmasta Juicelta ja tyttökaveriltaan. Juice ei oo pahemmin vaikuttanu mun elämään, muutakun osuvilla sanotuksilla ja pienestä asti oon joutunut ja saanut kuunnella Juicea äitin kautta ja näin. Juicesta ei löydä huonoja puolia musiikillisesti edes etsimällä, mut kuka niit etsii. Juice oli/on paras omalla tavallaan, ei voi muuta sanoa. Juicen tapauksessa ei voi sanoa että hänen musiikkiaan alettiin arvostamaan kuolemansa takia, toisin kun joidenkin muiden musiikille käy. Juice oli paras ja on paras edelleen "No matter how beautiful a woman is, she still shits." - Dave Fucking Mustaine |
Exhausted 07.12.2006 12:38:52 | |
---|
Juicella on paljon kappaleita, jotka olen tiennyt pienestä pitäen jotenkin ikuisina itsestäänselvyyksinä. Varmaan enemmän vastaavia kuin monella muulla. Se on jo paljon. Tosin ehkä Juice on jotenkin jäänyt sellaiseksi lapsuuden ajan laulajaksi, johon ei ole sitten tutustunut myöhemmällä iällä paljoakaan. |