Roku 30.11.2006 22:19:42 | |
---|
Jumaleisson ja ei!!!!! Ei tota voi millään särökitaran irwikuvamaisella oiwan särösaundilla bendailla, ja päin perseitä!!!! Mitään,MITÄÄN niin tyylitajutonta ei voi olla olemassa kuin hunppak-esa ja särökitarasaundi +"Syksyn sävel", voihan...en sano mikä!!!Älkää , älkää kiusatko wanhaa miestä...ja kunnioittakaa Petteri Salmisen(eiks se ton vetänyt?) muistoa ja antakaa tuon olla osaavien kitaristien juttu,pliis!!! No tietty midihaitarilla kauhu olisi moninkertainen, tosin ja onneksi sillä ei voi bendailla,HOHO! Mut joku Steve Wonder tai Emerson vois vetääkin hyvänkin version?(näen ja kuulen jo mielessäin :-)) kumarreksituteskenteleentuvaisehkollaismaisekkuudellisenneskenteluttelemattomammuuksissansakkaankopahan |
baron 30.11.2006 22:23:17 (muokattu 30.11.2006 22:24:34) | |
---|
Jumaleisson ja ei!!!!! Nyt meillä synkkaa, en mäkään halua edes yrittää sitä kiippareilla. Mut: Bändissä on kitaristi, miksi sitä mulle ees tyrkytettiin? "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
WanhaWetäjä 30.11.2006 22:23:59 | |
---|
Petteri Salminenhan sen soolon just V E T I!+++++++++++++++++++++++++++++++! Lisätään vielä että Petteri S. veti myös ne maukkaat lisärevitykset kappaleessa "Luonas Kai Olla Saan" biisissä sen tyylikkään kitarasoolon jälkeen suraavaan säkeistöön sinne laulun alle alunperin! Oli hieno soittaja! Oli, oli...hemmetin lahjakas kaveri, muutaman kerran tapasin miehen, oli myös mainio pianisti...kuoli keuhkosyöpään 25(?)-vuotiaana ;-( Soitti muuten jossain biisissä soolon käyttäen 50 pennin kolikkoa pletkrana, ja hienosti toimi sekin. Ostan Casion kun täytän 50v... |
WanhaWetäjä 30.11.2006 22:34:39 (muokattu 30.11.2006 22:35:28) | |
---|
Mut joku Steve Wonder tai Emerson vois vetääkin hyvänkin version?(näen ja kuulen jo mielessäin :-)) Noi ei ole humpanveivaajia?Vaikka olihan toi ELP kyllä trio, mutta ei ne ikinä Treen Seurahuoneella ole ollut,"tänään naistentanssit, Trio ELP"...HOHO! Noilta vois kyllä taittua, mutta kysymys ei ole siitä, siinä Petterin soolossa on vaan niin hitosti fiilistä, ja se saundi...kaikki on niin kohillaan kun pystyy. Otan kyllä vähän takasin tosta kiippareilla vetämisestä, kun niitä itekkin soitan... Jos nyt välttämättä toi biisi pitää soittaa esim triolla, jossa ei oo kitaraa, niin onhan niitä muitakin lead-saundeja kuin tuo särökitara...tai vetää vaan ihan oman soolon vaikka räkäsellä hammond saundilla, ei tota kannata edes yrittää apinoida, ilman skittaa.Eikä välttämättä silläkään, jos ei vaan taitu tuo särökaiverrus=rrrautalankamiehet ! Ostan Casion kun täytän 50v... |
baron 30.11.2006 22:39:18 | |
---|
Otan kyllä vähän takasin tosta kiippareilla vetämisestä, kun niitä itekkin soitan Mun mielestä siihen piisiin ei kannata kiippareilla jäljitellä originaalin kitarasooloa. Jos joutuu vetämään, ihan ikioma. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
pekkajau 30.11.2006 22:41:23 (muokattu 30.11.2006 22:43:03) | |
---|
Mun mielestä siihen piisiin ei kannata kiippareilla jäljitellä originaalin kitarasooloa. Jos joutuu vetämään, ihan ikioma. Jos ei ole kunnon kitaristia bändissä niin paras on kun jättää koko biisin soittamatta! Kyllä kyseistä biisiä raiskataan jossain karaokessa jo ihan tarpeeksi! Joo sanoi Olli kun leipä loppu. |
baron 30.11.2006 22:43:12 (muokattu 30.11.2006 22:43:31) | |
---|
Jos ei ole kunnon kitaristia bändissä niin paras on kun jättää koko biisin soittamatta! Tosta mä oon vähän eri mieltä. Sehän on jo saanut melkein "kansanlaulun" statuksen ja sen piisin hienous on kyllä pitkälti sanoituksessa. Jos laulajalta taittuu, kyllä se ilman kitarasooloakin on vedettävissä. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Lennu 30.11.2006 22:50:08 | |
---|
Tosta mä oon vähän eri mieltä. Sehän on jo saanut melkein "kansanlaulun" statuksen ja sen piisin hienous on kyllä pitkälti sanoituksessa. Jos laulajalta taittuu, kyllä se ilman kitarasooloakin on vedettävissä. Mä en ole. Jos ei taitu, niin ei taitu. "Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia." |
baron 30.11.2006 22:55:03 (muokattu 30.11.2006 23:04:27) | |
---|
Mä en ole. Jos ei taitu, niin ei taitu. Sepä se, kitaristeilta ei taitu. Ne osaavat kitaristit on harvassa. Onneksi Pyhässä toimituksessa on pianosoolo, pystytään vetämään originaalin mukaan. Ei vain tästä kappaleesta vaan ihan yleisesti: Missä kulkee raja, milloin coveria pitää yrittää soittaa originaaliäänityksen mukaan? Mä en oo kuullut mitään muuta bändiä kuin omani, joka Jambalayassa yrittää kopioida Hank Williamsin originaaliversiota. Kaikki muut on siis p:stä? "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
pekkajau 30.11.2006 22:57:32 | |
---|
Juice... vai pitäiskö sanoa "Jussi"... itse kritisoi aikoinaan yhdessä haastattelussa että tulipa tehtyä huono riimi siihen "Syksyn Sävel"- kappaleeseen. Nimittäin se: "Ota minut sinun uniin, vaikka nousen toisiin juniin"! Kertoi että tuli ehkä tehtyä riimi riimin vuoksi... eikä siinä riimissä sitten oikein oikeastaan ollut mitään sanottavaa! Nythän Juice tuntuu olevan "Jussi" vähän kaikille...ehkä se ei nyt ollut oikeesti mikään "Jussi" ihan näille kaikille? Vähän ärsyttää! Mukava että vielä kaikissa kirjoituksissa on kuitenkin sellainen "lämmin henki"! Luulenpa että jonkun ajan kuluttua ruvetaan penkomaan kaikkia paskakasoja jotka vähänki liittyvät Juiceen ja "Jussi" unohtuu! Joo sanoi Olli kun leipä loppu. |
R.Syke 30.11.2006 23:03:17 | |
---|
Tulin juuri huttua veivaamasta. Syksyn sävel ja 15. yö vedettiin också ja kitaristi hoiti soolon meiningillä :) Oli solistillakin tunnetta melkoisesti äänessään. Kosketti. La juicea pj-keikalla enemmänkin. |
isojussi 01.12.2006 01:09:09 | |
---|
Jos ei ole kunnon kitaristia bändissä niin paras on kun jättää koko biisin soittamatta! Kyllä kyseistä biisiä raiskataan jossain karaokessa jo ihan tarpeeksi! Mutta minkä tahansa biisin saa raiskata kitaralla? Juice nimenomaan ei itse halunnut estää ketään esittämästä ja versioimasta omia biisejään. "Jos joku sen niin kuulee, niin mikä minä olen sanomaan, että kuulet sen väärin" Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 01.12.2006 01:10:03 | |
---|
Sepä se, kitaristeilta ei taitu. Ne osaavat kitaristit on harvassa. Onneksi Pyhässä toimituksessa on pianosoolo, pystytään vetämään originaalin mukaan.... Se vasta oliskin naurettava raiskaus kitaralla vedettynä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Kyllikki 01.12.2006 08:24:31 | |
---|
Se vasta oliskin naurettava raiskaus kitaralla vedettynä. Pasuunasta puhumattakaan. Se taitaisi olla jo lähellä seksuaalimurhaa... Sähköt sain ja sähkökitaran... Vielä kun osais soittaa... |
Sertzo S 01.12.2006 09:24:55 | |
---|
Mun mielestä kaikkeen musaan saa puuttua ja tehdä biisit näköisekseen. Juicen biisit eivät ole mikään poikkeus eli soolot sellaisiksi miltä sielussa tuntuu soittimesta ríippumatta. Olkaa te muut sitten mitä mieltä tahansa. |
Jäärä 01.12.2006 11:29:57 (muokattu 01.12.2006 11:31:56) | |
---|
"Sunnuntailapsi" DVD:llä olevalla konsertilla viulisti soittaa sen herkemmän volumeswelliosan, ja Yliaho revittelee loput. Toimii. Olisi voinut ehkä toimia vielä paremmin sellolla. Tiärä sitten? Edit: siis Syksyn sävelestähän oli kyse Oon aina digannut Yliahon soundista. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
WanhaWetäjä 01.12.2006 11:49:20 (muokattu 01.12.2006 13:46:18) | |
---|
"Sunnuntailapsi" DVD:llä olevalla konsertilla viulisti soittaa sen herkemmän volumeswelliosan, ja Yliaho revittelee loput. Toimii. Olisi voinut ehkä toimia vielä paremmin sellolla. Tiärä sitten? Edit: siis Syksyn sävelestähän oli kyse Oon aina digannut Yliahon soundista. Varmasti toimii, viulu ja särökitara ovat saundeiltaan melko lähellä toisiaan, Yliahon soitosta olen samaa mieltä, hän osaa kaivertaa niinkun pitää, ja hyvällä tatsilla, saundilla ja maulla. Se että Juicen mielestä hänen biisejään saa tulkita miten vaan, on varsin ymmärrettävää, hänen omia lauluosuuksiaan jos kuuntelee...nehän on suurelta osin"sinneppäin"-osastoa.Autotunea ei ollut vielä tuohon aikaan. "Paperitähdet"...."Uuunta jokainen katsoo..."eka ääni melkein puolikkaan pielessä... Missähän levyn tuottaja on ollut....? Ostan Casion kun täytän 50v... |
KoskPaavo 01.12.2006 12:36:26 | |
---|
Kovasti on tarkkaa mitä milläkin pelillä saa soittaa, aika avarakatseinen Juicekin oli noissa soitinvalikoimissaan levyillään ja bändeissään. Viuluja oli ja Safka haitareineen. "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |
phren 01.12.2006 13:11:41 (muokattu 01.12.2006 13:13:11) | |
---|
Juice... vai pitäiskö sanoa "Jussi"... itse kritisoi aikoinaan yhdessä haastattelussa että tulipa tehtyä huono riimi siihen "Syksyn Sävel"- kappaleeseen. Nimittäin se: "Ota minut sinun uniin, vaikka nousen toisiin juniin"! Kertoi että tuli ehkä tehtyä riimi riimin vuoksi... eikä siinä riimissä sitten oikein oikeastaan ollut mitään sanottavaa! Nythän Juice tuntuu olevan "Jussi" vähän kaikille...ehkä se ei nyt ollut oikeesti mikään "Jussi" ihan näille kaikille? Vähän ärsyttää! Mukava että vielä kaikissa kirjoituksissa on kuitenkin sellainen "lämmin henki"! Luulenpa että jonkun ajan kuluttua ruvetaan penkomaan kaikkia paskakasoja jotka vähänki liittyvät Juiceen ja "Jussi" unohtuu! Onko Juice oikeesti ite sanonu, että "Ota minut sinun uniin, vaikka nousen toisiin juniin" olisi tullut tehtyä vain riimin vuoksi. Itse muistan lukeneeni Topi Kärjen elämäkertaa (tai joku sellainen), missä se kritisoi Juicea just esim. siksi, että kyseinen riimi tuntuu olevan tehty vain riimin vuoksi: "Juicen pitäis olla jämptimpi...tekniikka kuntoon ja silleen..." |
Se että Juicen mielestä hänen biisejään saa tulkita miten vaan, on varsin ymmärrettävää, hänen omia lauluosuuksiaan jos kuuntelee...nehän on suurelta osin"sinneppäin"-osastoa.Autotunea ei ollut vielä tuohon aikaan. "Paperitähdet"...."Uuunta jokainen näkee..."eka ääni melkein puolikkaan pielessä... Missähän levyn tuottaja on ollut....? Tuo sinnepäin laulaminen on osoitus myös siitä, että oli lupa kuulostaa siltä mitä on. Suomirokin esiinmarssille esiintymis- ja levytyskynnyksen madaltaminen oli tervetullutta. Teksteistään Juice taisi olla tarkempi. Paperitähdissäkin taitaa olla "unta jokainen katsoo..." Pientä lisäystä: mitenkähän humppakansa reagoisi, jos tansseissa vetäisisi kappaleet Outoon valoon sekä Hittejä ja idoleita? |