Aihe: Helppoa keinoa painottaa skeban balanssia.?.
1 2
Dr. Lazer
30.11.2003 02:20:13
Jeps, eli miula on tollanen ESP:in EX351 explorer, ja sen kaula tuppaa sukeltamaan varsin ärsyttävästi.

Kitara on ilm. veistetty yhdestä puusta, balanssia on liiankin kanssa kun se perse ei sitten millään pysy siellä alhaalla.

Toisin sanoen body on aikas kevyt, suhteessa kaulaan. Vaikka muutoin suht tukevasointinen mahonkiskeba onkin.

Oon ajatellut noita lyijypainoja yms. juttuja, mutta mikä olisi teidän mielestä sellanen hyvä ja helppo keino.

Ja kuinka suuresta painosta tulisi olla kyse tällaisessa tapauksessa, etten nyt mitään ihan överipainavaa mönttiä sinne sisään tunge..
Ja millaiseen materiaaliin olisi hyvä kääriä paino, ettei se kimpoile sielä yms..

Nippelitietoa jeah, mutta kuiteskin =)
En nyt jaksa itse olla luova, joten kertokaa toki jotain tapoja jos vaan mieleen joulahtaa.
\"The message is; \'THERE IS NO MESSAGE\'\" D.Townsend
askomiko
30.11.2003 02:28:36
Nahkahihna jossa on karhea pinta. Sekin kiskoo paitaa ruttuun..
D-Kay
30.11.2003 10:27:21

Hyvä hihna ja siihen jotain lyijypainoja. Tuskin kuitenkaan hirveästi auttaa. Anna olla vaan, vähän ajan kuluttua et edes huomaa kaulapainoisuutta.
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
Härski
30.11.2003 10:46:07
Siirrät sitä takimmaista hihnatappia ylöpäin. Ei siis sitä kaulan puoleista, vaan mikä on siellä perseessä. Just sitä. Hyvä. Siirrät sitä ylemmäs, n. 10-15 senttiä. Helepottaapi se.
Olli S.
30.11.2003 11:52:06

Mulla on sama kitara. Ei se kyllä voi yhdestä puusta olla veistetty, vaikka siltä näyttääkin. Nimittäin kaula on eri puuta kuin body. Itellä on leveä nahkahihna, ja niin kauan kun pidät kaulasta kiinni, se pysyy hyvin käden ulottuvilla. Se on kyllä totta, että hurjimmat tilut seisaaltaan on helpompi vetää vähemmän kaulapainoisella kepillä, mutta kuka sitä nyt haluaa armotonta räpellystä bändin kanssa soittaakaan.
Viimeinkin se musiikkinäyte!
kalkkuna
30.11.2003 12:47:03
Mulla on sama kitara. Ei se kyllä voi yhdestä puusta olla veistetty, vaikka siltä näyttääkin. Nimittäin kaula on eri puuta kuin body.

Joo, onkohan edes yhdestä palasta veistettyjä kitaroita?

Fox? Gypsy?
Juzzu
30.11.2003 12:58:11
Joo, onkohan edes yhdestä palasta veistettyjä kitaroita?

Ei ainakaan minulle tule yhtään mieleen. Periaatteessa mahongistahan moisen voisi vaikka tehdä. Yhtestä palasta tehtynä vaan tuota 'hukkapuuta' tulee niin paljon, ettei moisen teollisesssa rakentamisessa liene mitään järkeä. Ja käytännössäkin ainakin minun on vaikea keksiä mitään rakenteellisia hyötyjä vrt. vaikka liimakaula.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
kalkkuna
30.11.2003 13:35:32
Ei ole, ei sitten millään. Huippu-USA soittimissa on runko veistetty yhestää palasta, esim. Sadowsky, mutta sitten kaula on kiinni pulteilla. Ja sitten toiset huiput, esim. Tobias ja Fodera, tekevät läpikaulan. Näin ainakin bassomaailmassa.

Joo, onhan mun burnyssakin yheden palan body, kansi on sitten kahden palan, on muuten helvetin hyvä!
Eemil
30.11.2003 14:16:10
Ei ole, ei sitten millään. Huippu-USA soittimissa on runko veistetty yhestää palasta, esim. Sadowsky, mutta sitten kaula on kiinni pulteilla. Ja sitten toiset huiput, esim. Tobias ja Fodera, tekevät läpikaulan. Näin ainakin bassomaailmassa.

Väärin. Kyllä yhdestäkin palasta on kitaroita tehty. Itsekin meinasin tilata sillä tekniikalla rakennetun kitaran mutta päädyin läpirungonkaulaan.
Torilla Ibanez S570wnsol 850 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
kalkkuna
30.11.2003 14:27:25 (muokattu 30.11.2003 14:27:35)
Väärin. Kyllä yhdestäkin palasta on kitaroita tehty. Itsekin meinasin tilata sillä tekniikalla rakennetun kitaran mutta päädyin läpirungonkaulaan.

Joo, no mistä olisit tilannut moisen?

PRS:ltä?

Hoho
Dr. Lazer
30.11.2003 18:59:44
Ehh, no tota joo, oikeessa olette kyllä. Miule vaan joku joskus moista väitti, ja vähän miutakin mietitytti... noh, enivei kyllä se kaulapainonen kuitenkin on =)
Niskamies
30.11.2003 19:08:03
Kumpaan suuntaan sitä ala-hihnanuppia pitäis siirtää jos on kaulapainonen?
Hanki presari ja ole tosimies!
PoLFus
30.11.2003 19:10:03

Siirrät sitä takimmaista hihnatappia ylöpäin. Ei siis sitä kaulan puoleista, vaan mikä on siellä perseessä. Just sitä. Hyvä. Siirrät sitä ylemmäs, n. 10-15 senttiä. Helepottaapi se.

Tossahan se jo tuli!
~ 7ender $tratocaster ~
Eemil
30.11.2003 19:35:30
Joo, no mistä olisit tilannut moisen?

PRS:ltä?

Hoho

Se on salaisuus...:) Mutta PRS-mallinen se tulee kyllä olemaan.
Torilla Ibanez S570wnsol 850 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
vrajala
01.12.2003 00:19:28
Vaikka tämä menee varsinaisen aiheen ulkopuolelle, niin kyllä noita yhdestä puusta tehtyjä on. Mutta koska se ei yleensä ole kovin järkevää, rajoittuvat ne lähinnä Steinbergerin tyylisiin minimalistisiin kitaroihin tahi erikoistilauksiin. Itse asiassa jos ymmärsin oikein, niin tuon seuraavan linkin Tokai on rakennettu yhdestä mahonginpalasta erillisellä vaahterakannella. Hintaakin on...

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/ls__320.phtml
Juu, varmast näi, mää kysyi?
Dr. Lazer
01.12.2003 06:13:45
Ajattelin sellasta lyijypainoa jonka pistäsin tukevasti kiinni skeban sisään ( sinne "aktiivimikkitilaan") kitaran persuuksiin, minkäköhän suurunen gramma määrä riittäisi?
Juzzu
01.12.2003 06:58:42
Itse asiassa jos ymmärsin oikein, niin tuon seuraavan linkin Tokai on rakennettu yhdestä mahonginpalasta erillisellä vaahterakannella.

Pelkän tuon infon perusteella minä kyllä tulkitsisin, että siinä on rungo yhdestä palasta ja kaula toisesta. Jos tehdään noin kallis LP, niin miksi lähteä kikkailemaan "oudoilla" spekseillä? Veikkaisin, että tuo on tehty niin vimosen päälle 50-luvun LP:n spekseillä kuin vain voi.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
vrajala
01.12.2003 11:40:33
Veikkaisin, että tuo on tehty niin vimosen päälle 50-luvun LP:n spekseillä kuin vain voi.

No etsin lisää infoa, ja eihän se ollutkaan yhden palan kitara. Muttei myöskään aivan suora 50-luvun LP-kopio. Miksiköhän muuten käyttävät tuota jacaranda -sanaa mainoksissa? Luulisi brasilian rosewood -termin houkuttelevan enemmän asiakkaita...
Juu, varmast näi, mää kysyi?
kalkkuna
01.12.2003 13:18:17
On muuten aika kolee kitara toi ls320:

http://www.cyborg.ne.jp/~universe/iciji_hokan/ls320vf02.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)