SaBer 28.11.2003 17:38:46 | |
---|
Mulla on nelikielinen basso laskettu A-vireeseen. Kielet on GHS Boomersit jotka ostin irtokappaleina Millbrookista (Kitarapajalta taitaa saada myös). A-kielen paksuus on 145 ja muut kielet muistaakseni 125, 105 ja 85. Eli kyllä niitä kieliä saa sinne 145:een asti. Kuinka paljon nuo irtokielet maksavat? Ovatko kalliimpia, kuin setit? Tuo 140/145 vois olla ihan kiva B-kielenä... |
käki 28.11.2003 20:05:44 (muokattu 28.11.2003 20:09:59) | |
---|
Mun mielestä toi on aika tehokas tapa. Oon nimittäin mielestäni oppinut basson alkeet suht. nopeesti, ja olen alkanut handlata kontraakin suht. hyvin nyt neljän kuukauden jälkeen. Harjoitus tekee mestarin ja onneen ei ole oikotietä. Otettiin kuitenkin tunnilla vähän bassonsoittoa nauhalle pianon kanssa, ja sainpas kuulla kuinka suuren eron ope sai muhun verrattuna. Tekniikasta se on kiinni, ja mä uskon mua vanhempia sekä kokeneempia ihmisiä. Yleensä ne on oikeessa. Tuo oman soiton äänitys/kuuntelu on todella tehokasta. Harjoitan itse samaa ja siksi kaikkien muidenkin pitäisi niin tehdä :) Avaa täysin uuden näkökulman omaan soittoon ja huomaa jälkeenpäin sellaista, jota ei tiennyt olevan olemassakaan. Pätee sekä yksin metronomin kanssa soitettuna(tekniikan harjoittelu), että bändin kanssa, jolloin hyvin usein huomaa soittavansa liikaa... suosittelen. - Parempi virtsata väärään kuin kusta suoraan - |
Lou 28.11.2003 20:25:42 | |
---|
Ihme touhua.. Pakko saada lisää kieliä bassoon ja sit soitetaan kuitenkin vaan yhtä kieltä.. Vähän kun miettii sormituksia niin tommoset soittaa ihan helposti kaikkialta otelaudalta.. Niihän ne varmaan soittaa mutta jos olisit kuullut kyseisen biisin niin siinä onkin vähän ideana että se on helppo soittaa tuolla tavalla jotta voi keskittyä kaikkeen muuhun kun soittamiseen.. On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
Niskamies 28.11.2003 21:14:23 | |
---|
Niihän ne varmaan soittaa mutta jos olisit kuullut kyseisen biisin niin siinä onkin vähän ideana että se on helppo soittaa tuolla tavalla jotta voi keskittyä kaikkeen muuhun kun soittamiseen.. Mihin muuhun tarvitsee keskittyä? Hanki presari ja ole tosimies! |
N_Bates 28.11.2003 21:57:59 | |
---|
Mihin muuhun tarvitsee keskittyä? saatanallisien käsimerkkien näyttämiseen? hoho. http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
Lou 28.11.2003 22:52:44 (muokattu 28.11.2003 22:53:34) | |
---|
saatanallisien käsimerkkien näyttämiseen? hoho. Vaikkapa sitten siihen. Muuten by the way, onko kukaan kuullut täällä sanaa MEININKI? Se on sitä kun tekee jotain muutakin siinä soittaessa kuin seisoo ja laskee varpaitaan. On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
chief 28.11.2003 22:57:18 (muokattu 28.11.2003 22:58:01) | |
---|
Mihin muuhun tarvitsee keskittyä? No kyllähän se näyttää lavalla mageemmalta kun rokkari heiluttaa sitä tukkaa ja rokkaa tai hyppii pitkin seiniä tai muuten vain esiintyy, verrattuna siihen, että sillä soittajalla näyttäisi olevan orastava suhde soittimensa kanssa, ja täten tuijottaa näppejään koko ajan. Jos siis on kyse esiintymisestä eikä pelkästään soittamisesta. EDIT: Oon liian hidas... |
N_Bates 28.11.2003 23:17:25 | |
---|
vähentääkö se jotenkin meininkiä jos käyttää kaikkia basson kieliä? http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
käki 28.11.2003 23:20:23 (muokattu 28.11.2003 23:21:33) | |
---|
Kun käyttää yhtä kieltä, niin yksinkertainen juttukin näyttää vaikealta soittaa. Silviisii saa itsensä näyttämään siltä, että osaa soittaa. Itse teen aina näin :D - Parempi virtsata väärään kuin kusta suoraan - |
chief 28.11.2003 23:21:16 (muokattu 28.11.2003 23:23:23) | |
---|
vähentääkö se jotenkin meininkiä jos käyttää kaikkia basson kieliä? Rautalankaa... Oli kyse siitä että vapailla kielillä on helpompi soittaa joku tietty riffi jolloin voi keskittyä vähemmän soittamiseen ja enemmän esiintymiseen. EDIT: Vastaus kysymykseen: Saattaa vähentää. |
HC-Audio 29.11.2003 01:40:03 | |
---|
tuo otsikko on aika härski :) "It's My duty to please that booty" |
Hoyry 29.11.2003 21:02:16 | |
---|
SaBer: Eivät maksa ainakaan paljoa enempää kuin setitkään joten kannattaa ostaa irtokielinä sellaiset mitkä parhaalta tuntuu. Sen sijaan jos tekee hirmu paksuista kielistä setin niin hinta saattaa yllättää koska paksut irtokielet maksavat aika reilusti enemmän kuin ohuet. |
Niskamies 29.11.2003 21:16:09 | |
---|
SaBer: Eivät maksa ainakaan paljoa enempää kuin setitkään joten kannattaa ostaa irtokielinä sellaiset mitkä parhaalta tuntuu. Sen sijaan jos tekee hirmu paksuista kielistä setin niin hinta saattaa yllättää koska paksut irtokielet maksavat aika reilusti enemmän kuin ohuet. Sen mitä mää oon huomannu, niin se paksuus ei vaikuta siihen hintaan. Niinku silleen että esim. e- ja a-kielet maksaa tietyn verran ja d- ja g-kielet tietyn verran. Hanki presari ja ole tosimies! |
Hoyry 30.11.2003 11:10:18 | |
---|
Sen mitä mää oon huomannu, niin se paksuus ei vaikuta siihen hintaan. Niinku silleen että esim. e- ja a-kielet maksaa tietyn verran ja d- ja g-kielet tietyn verran. Aijaa, ja sitten kun menet ostamaan 145-irtokielen niin saat sen viis euroa halvemmalla kun sanot että sä oikeesti laitatkin sen vaikkapa ylä-D:ksi? Kuten ensimmäisessä viestissäni jo mainitsin niin ei ole erikseen mitään tietyn vireen kieliä. Niillä on siellä sellanen loota missä on kielet paksuusjärjestyksessä ja kyllä ostaja joutuu valitettavasti ihan itse ajattelemaan että mihin vireeseen ne kielet sitten laittaa. |
Oman käsitykseni mukaan täydellisyys on äärimmäisen persoonatonta. ...ja mahdotonta. he he heeh heh heh uuh hah hah haa |
Karlsson 30.11.2003 16:19:06 | |
---|
Muuten by the way, onko kukaan kuullut täällä sanaa MEININKI? Se on sitä kun tekee jotain muutakin siinä soittaessa kuin seisoo ja laskee varpaitaan. Jaa, olen kuullut rokkareiden ja parin punkkarin käyttävän tuota. Tälläinen rytmipieru niin kuin minä taas ei koskaan osaa saada mitään meininkiä aikaan. Joskus ajattelin, että olis hienoa vetää pari kärrynpyörää biisien välissä, että vedottais nuorisoon, mutta kun olen tälläinen läski niin jäi opettelematta. "Soitat vanhaa jaskaa ja rekkaeta. Keräilet vinyylejä. Soundi-ihanne bassoon on -60 luvulta.
Sinä olet ollut mummo jo pitkään, et ole vain tiedostanut sitä." -arva |
KMT 30.11.2003 18:13:05 | |
---|
Aijaa, ja sitten kun menet ostamaan 145-irtokielen niin saat sen viis euroa halvemmalla kun sanot että sä oikeesti laitatkin sen vaikkapa ylä-D:ksi? Hoho. Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |