Aihe: Marillion!!
1 2 3 4 5 618 19 20 21 22
carnation
18.02.2006 13:16:53
Sori, olin nukkumassa :). Ja onnea carnationille hyvän orkesterin löytämisestä. Mun mielipiteeni Fishin sooloista löytää hyvin pitkälle tuosta tuoreinta levyä käsittelevästä ketjusta -> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=5&t=54412&co=60

Tattis!
"Jumala antoi minulle arpakuutiot elämään, niillä heitän kutoset heti ensi kättelyssä."
OSTAKAA LEVYJÄ!
Sacrificed son
15.10.2006 12:05:31
Puhallanpa eloa tähän ketjuun.

Pidän todella suuresti molempien laulajien aikaisesta Marillionista, mutta kyllä se H:n ajan tuotanto tekee Marillionista yhden maailman parhaista bändeistä. H hakkaa Fisun niin laulajana kuin sanoittajanakin 100-0. Uusin levy, Marbles on jo todella huipputasoa.
Artturi
18.10.2006 09:59:58 (muokattu 18.10.2006 10:00:28)
14. Marillion-levy Somewhere Else julkaistaan 26.3.2007... Se on varmaan taas jotain mikä vie "Jonnekin Muualle..."

http://www.marillion.com/home.htm
tommijk
18.10.2006 14:28:11
14. Marillion-levy Somewhere Else julkaistaan 26.3.2007... Se on varmaan taas jotain mikä vie "Jonnekin Muualle..."

Jostain luin että tuleva levy olisi paljon rokkaavampi kokonaisuus kuin marbles. Ja biisit lyhyempiä. Toivottavasti ei kuitenkaan marillion.comin tyyliin. Mielestäni bändi on parhaimmillaan rauhallisemmissa biiseissä/levyissä tyyliin Brave, Afraid Of Sunlight, Marbles.
pöö..
jhoo
31.10.2006 17:03:19
Bändi on itselleni lähes tuntematon, mutta keskustelun perusteella kävin ostamassa Clutching At Straws:n ja Misplaced Childhood:in Tampereen Swampistä hintaan 7,95/kpl. Eipä kalliiksi tullut, jos en bändistä pidä, mutta luultavasti tulee olemaan parhaita levyostoksiani.
"Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi.
fidZi
01.11.2006 10:47:56
Kyseessä on lähes kaksi eri bändiä laulajan vaihtuessa. Script For A Jester's Tearissa ja Fugazissa tunkkaisuus ja kasarius ovat jotenkin sn verran luotaantympiviä, etten niistä vielä tähän mennessä ole innostunut. Misplaced Childhood ja Clutching At Straws ovatkin sitten jo itsellä, ja pidän kovasti, ehkä yhtenä tekijänä ovat lyhyemmät ja helpommin avautuvat biisit. Ja on äänimaailmakin huomattavasti parempi (kosketinsoittajana ekoilta levyiltä häiritsi valtavasti muovinen synamaailma...).

Hogarthin aikaiset levyt ovat vaihtelevampia: niiltä löytyy useammin kökköä poprock-kamaa (mm. koko Anoraknophobia, tai Seasons Endiltä mm. Uninvited Guest, Hooks In You), mutta myös Marillionin koko tuotannon kauneimpia kappaleita (Easter, Afraid Of Sunlight, Berlin, Beautiful, jne.) Hogarthin ääni onnistuu muutenkin mainiosti luomaan sellaisen itkettävänkauniin, hiljaisen tunnelman. Siinä Marillion on parhaimmillaan.

Kummallakin laulajalla on siis puolensa, Fishillä on uskomatonta laulukarismaa ja lyriikkaneroutta, mutta H-fiilistely saa enemmän itsellä sydänlihaksen sykähtämään, vaikka monet H:n ajan rokimmista biiseistä eivät sovi tunnelmaan aina todellakaan.
Et ce temps, où est-il allé?
Astral Dog
28.11.2006 15:54:45

Jostain luin että tuleva levy olisi paljon rokkaavampi kokonaisuus kuin marbles. Ja biisit lyhyempiä. Toivottavasti ei kuitenkaan marillion.comin tyyliin. Mielestäni bändi on parhaimmillaan rauhallisemmissa biiseissä/levyissä tyyliin Brave, Afraid Of Sunlight, Marbles.

Toivottavasti asia ei olisi noin. Myös omasta mielestäni H-aikainen Marillion on parhaimmillaan herkistelypuolella, eikä rokkaavissa kappaleissa (poikkeuksena ehkä Cannibal Surf Babe). Holidays In Eden on muuten myös varsin loistava, aliarvostettu levy noiden rauhallisten osuuksien puolesta. Hittihakuisuus ei häiritse yhtään, nykyinen Marillion ansaitsisikin enemmän näkyvyyttä, onhan kyseessä ehkä tämän hetken osaavin pop-yhtye.
2541
30.11.2006 21:28:03

Siis Marillionhan on maailman ainoa loistava pop-bändi!

Heh, jotkut The Beatles, Crowded House ja The Posies esimerkiksi ovat ihan paperia Marillioniin verrattuna.;)

Kyllä minusta muutamat Marillionit rankemmin rokkaavat biisit toimivat ihan kiitettävästi, kuten "This Town", "Hard As Love" ja "Incommunicado". Jo edellä mainittu "Cannibal Surf Babe" on yksi bändin parhaista biiseistä.
PekkaM
02.12.2006 10:22:37
Fish-kauden Marillionista Misplaced Childhood on ihan ykkönen. Clutching at Straws toimii myös, mutta Fugazi ja Script ovat jääneet etäisiksi. Hogartin ajasta en tunne kuin Marblesin, joka on myös mainio levy, vaikken kappaleiden nimiäkään muista kuin loistavan Neverlandin.
Mikko_L
09.12.2006 00:42:57
Fish-kauden Marillionista Misplaced Childhood on ihan ykkönen. Clutching at Straws toimii myös, mutta Fugazi ja Script ovat jääneet etäisiksi. Hogartin ajasta en tunne kuin Marblesin, joka on myös mainio levy, vaikken kappaleiden nimiäkään muista kuin loistavan Neverlandin.

Marbles toimii, avausbiisi Invisible Man on mahtavaa angstia. H:n aikaisista mulla on myös Afraid of Sunlight, siinäkin eka biisi (Gazpacho) on ehkä paras. Brave on ollut tarkoitus ostaa jo jonkun aikaa mutta eihän sitä tavallisista levykaupoista löydy ja Play.com:kin myi eioota joku aika sitten...

-Mikko
Artturi
12.12.2006 11:36:31
Ruisrockiin sit ens kesänä!!!

http://www.marillion.com/tour/index.htm#2007
Mr T
12.12.2006 11:37:01 (muokattu 12.12.2006 11:37:41)
Marillion on nyt aikeissa tulla Suomeen keikalle.

http://www.marillion.com/tour/index.htm

Olisikohan tuossa tarpeeksi syytä lähteä käymään Turussa?

Edit: Perhana, en kerennytkään ekana.
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
Regalis Apertura
12.12.2006 12:06:04
Snif. Turku liian kaukana tällaiselle köyhälle fanille:(... No ehkäpä tulevaisuudessa keikkailevat esim. Hesassakin?
Artturi
12.12.2006 15:58:42
Kuulin, että paikka oliskin Tavastia.....
spitaalinen
14.12.2006 18:54:18
Turkuun tai Tavastialle tai mihin vaan, pakko päästä!!!!

Herkästä H-fiilistelystä puheenollen kyllä Marillionin koko historian hienoin laulu on This strange engine!Kiinnostavat sanat, mahdottoman kaunista pianoa ja Steve Rothery soittelee Marillionin alkuajoille tyypillisiä pitkiä sointukulkuja( OK, Ehkä Genesikseltä orig.), joita nykyään Marillion-tuotannosta löytyy liian harvoin!

Mistäköhän löytyisi live-versio CD:nä tai DVD:nä?
2541
14.12.2006 21:32:24

Marillionin koko historian hienoin laulu on This strange engine!

Mistäköhän löytyisi live-versio CD:nä tai DVD:nä?

"Eighty Days" cd-sinkulta ja muutamalta www.marillion.com -sivuilta saatavilla livelevyiltä ja DVD:iltä.
Sacrificed son
26.02.2007 16:22:53
Heh, jotkut The Beatles, Crowded House ja The Posies esimerkiksi ovat ihan paperia Marillioniin verrattuna.;)

Kyllä minusta muutamat Marillionit rankemmin rokkaavat biisit toimivat ihan kiitettävästi, kuten "This Town", "Hard As Love" ja "Incommunicado". Jo edellä mainittu "Cannibal Surf Babe" on yksi bändin parhaista biiseistä.

Ai pahus, The Beatles unohtui!
Bonham
27.02.2007 17:57:31
Mikäs näistä uudemmista levyistä kannattais ottaa kuunteluun?

Mä olen aika tanakasti sen originaalin bändin miehiä... tuli se keikkakin nähtyä silloin ennen ekan levyn ilmestymistä, joten aika paha mua on vakuuttaa tästä nykyisestä laulajasta...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
2541
27.02.2007 18:09:59

Mikäs näistä uudemmista levyistä kannattais ottaa kuunteluun?

Mä olen aika tanakasti sen originaalin bändin miehiä... tuli se keikkakin nähtyä silloin ennen ekan levyn ilmestymistä, joten aika paha mua on vakuuttaa tästä nykyisestä laulajasta...

"Afraid Of Sunlight". "Bravea" ne muut suosittelee kuitenkin, mutta usko minua.:)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)