Jupi57 28.11.2006 23:00:27 | |
---|
Juicen keikalla (Kuusrock) joku huusi: " Juice, Sä oot paska!" Juice tähän välittömästi: "Juu, niin olenkin, mutta mä olen parempi paska kuin sä" - sana hallussa |
mack the knife 28.11.2006 23:21:29 | |
---|
La vedettiin viidestoista yö ja syksyn sävel. -- Juicen keikalla joku huusi: "Mulla on sun kaikki levyt!" Juice tähän välittömästi: "Jaa, olenkin ihmetellyt, missä ne on" - sana hallussa Juicen keikalla joku huusi: Heinolassa jyrää! Juice: Menkää sinne sitte! COVS n:o 1. |
Sertzo S 29.11.2006 09:17:56 | |
---|
Mollimelankolisuuteen taipuvainen kansamme on epävirallisesti äänestänyt Juicen "Syksyn sävel"- laulun hänen suosituimmaksi laulukseen ja mollissahan se meneekin. Kärkikastiin sijoituu myös muutamat muut hänen ns. vakavampihenkiset laulunsa, ovat sitten mollissa tai duurissa. Monet nämä ns. rock-muusikotkin ikääntyessään osoittavat todeksi tuon ylläolevan näkemykseni kansanmme luonteesta tekemissään biiseissään oikeaksi, vaikka millaisia muita renkutuksia ovat nuoreuudenuhossaan aiemmin tehneet. Tämän kansamme mollismelankolisuuden totesi jo säveltäjä Toivo Kärkikin aikoinaan. |
Begemoth 29.11.2006 23:04:59 | |
---|
Mm. Syksyn sävel, Viidestoista yö ja Kaksoiselämää olivat usein musiikkitunneilla toivotuimpia kappaleita, joita yläaste- ja lukioaikoina bändillä säestettiin. Musiikkituntien levyraadissakin kuunneltiin Juicen kappaleita. Toista se taitaa olla nykymeininki. Kyllä niitä lauletaan koulussa vieläkin. Ei oo melankolia hävinny meistä. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
isojussi 29.11.2006 23:08:54 (muokattu 29.11.2006 23:09:53) | |
---|
On jotenkin yllättävän hankala päästä yli tosta Juicen poismenosta. Outo juttu, kun sen verran monta läheistä oon ollu jo tähän ikään ehtinyt saatella. Enkä edes tuntenu koko äijää. Toisaalta mä oon kasvanu niin, että sen musa on ollu aina läsnä ja vaikuttanu kumminkin merkittävästi. Helpottaiskohan jos veis kynttilän? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Eikös se ollut myös Juicen tekemä teksti "Justiinsa juu ja jetsulleen"-iskelmäralliin? Eino Valtanen sen lauloi, näin muistelisin. Varmaan teki tekstin viidessä minuutissa luulisin. Chrisse Johanssonin teksti. Ja sen huomaa. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Sertzo S 30.11.2006 16:22:55 (muokattu 30.11.2006 16:25:42) | |
---|
Chrisse Johanssonin teksti. Ja sen huomaa. Tuo tuli ilmi jo aiemmin. Kyllä Chrisseltä hyviäkin tekstejä löytyy. Itse olen myös pari hänen iskelmätekstiään säveltänyt. Kun paljon tekee, kuten hänkin, niin tietenkin joukkoon mahtuu heikompaakin materiaalia, jotka jopa levyille päätyy. |
EP 30.11.2006 17:11:50 | |
---|
On jotenkin yllättävän hankala päästä yli tosta Juicen poismenosta. Outo juttu, kun sen verran monta läheistä oon ollu jo tähän ikään ehtinyt saatella. Enkä edes tuntenu koko äijää. Toisaalta mä oon kasvanu niin, että sen musa on ollu aina läsnä ja vaikuttanu kumminkin merkittävästi. Helpottaiskohan jos veis kynttilän? Elkee ny suuttuko! ..mutta mä en oo oikeen koskaan tykänny kauheesti! :/ |
WanhaWetäjä 30.11.2006 18:32:11 | |
---|
Elkee ny suuttuko! ..mutta mä en oo oikeen koskaan tykänny kauheesti! :/ Ai,säkin uskalsit tulla ulos kaapista...tuo Juicen diggailu kun tuntuu olevan nyt "must", aika vähän meitä neutraalisti asiaan suhtautuvia taitaa olla. Mä en perusta henkilöpalvonnasta, varsinkaan taiteilijan/urheilijan yms kuoleman jälkeen tapahtuvasta, jota nyt harrastavat kilvan sellaisetkin ihmiset jotka eivät Juicesta edes tienneet muuta kuin ne"marilyn/syksyn sävel"-osastot. Mulle Juicen biisit ovat sinänsä olleet aika merkityksettömiä, niitähän on tullut joka tuutista jo yli 30 vuotta, eli ovat liiankin tuttuja, enkä mä vartavasten kuuntelisi tollasta musiikkia koskaan.Toki noita on soiteltu ja soitetaan edelleen keikoilla. "Syksyn sävel"tehoaa hienon kitarasoolonsa ansiosta, ja biisi sisältää myös perustotuuden "elämä on kuolemista", ts nyt oli Juicen vuoro, mitä siitä sen enempää? Mutta jokuhan tämänkin homman rahastaa ,se on ihan sata varma.. kyynelehtiminen ja "en pääse millään yli"-osasto on saanut myöskin ihan älyttömät mittasuhteet.Puhumattakaan siitä kuinka lehdissä spekoloidaan perinnöillä ja muilla täysin henk.koht. asioilla, mitä wittua ne kenellekkään kuuluu??? Haaskalinnut saalistaa.. Ostan Casion kun täytän 50v... |
baron 30.11.2006 18:49:56 | |
---|
Syksyn sävel"tehoaa hienon kitarasoolonsa ansiosta, ja biisi sisältää myös perustotuuden "elämä on kuolemista Mä sain viime treeneissä tehtäväksi opetella sen kiippareilla. Sano nyt, että ei kerta kaikkiaan sovi, että pääsen lintsaamaan siitä. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
pekkajau 30.11.2006 19:21:55 | |
---|
Erään teologin kanssa kerran keskusteltiin syvällisesti musiikista yleensä... ja hänen mielestään Juicen "Dokumentti"- albumilla oleva "Twistin ylivoimaa"-biisi on täysin ns. hengellinen kappale kun vaan "twisti"-sana korvataan "risti"-sanalla! Joo sanoi Olli kun leipä loppu. |
manjaana 30.11.2006 19:44:47 | |
---|
Mä sain viime treeneissä tehtäväksi opetella sen kiippareilla. Sano nyt, että ei kerta kaikkiaan sovi, että pääsen lintsaamaan siitä. Reenaa Norjalainen villapaita, son hyvä.. -Hengellistä hyminää, sanoo Haka-Jaska ku kirnuhun piäri- |
baron 30.11.2006 19:57:26 | |
---|
Reenaa Norjalainen villapaita, son hyvä.. Ei varmaan kiipparisoolona:-) "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Roku 30.11.2006 20:08:00 | |
---|
Mä sain viime treeneissä tehtäväksi opetella sen kiippareilla. Sano nyt, että ei kerta kaikkiaan sovi, että pääsen lintsaamaan siitä. Toi on hyvää reenii benderin käyttöön,joka toinen tai kolmas sävel bendaamalla.ääneks feedbackguitar,hauskaa ja opettavaista ,oon reenannu pari Hendrixiä jotekuten,, kumarreksituteskenteleentuvaisehkollaismaisekkuudellisenneskenteluttelemattomammuuksissansakkaankopahan |
manjaana 30.11.2006 20:20:54 | |
---|
Ei varmaan kiipparisoolona:-) No ei... *nolo* Pitäs opetella lukemaankin näemmä... ;o/ -Hengellistä hyminää, sanoo Haka-Jaska ku kirnuhun piäri- |
Jalmus 30.11.2006 20:23:05 | |
---|
Mä sain viime treeneissä tehtäväksi opetella sen kiippareilla. Sano nyt, että ei kerta kaikkiaan sovi, että pääsen lintsaamaan siitä. Voinko mä sanoa? Ei kertakaikkiaan sovi! Sertzo: Kyllähän Chrisse Johanssonin tekstit on kautta linjan kauheita, ei niistä tule yhtään sen parempia, vaikka ne kuka säveltäisi. "Isä" on ehkä kauhein kalmalaulu, mitä maa päällään kantaa. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
jon lord 30.11.2006 20:42:14 | |
---|
Voinko mä sanoa? Ei kertakaikkiaan sovi! Sertzo: Kyllähän Chrisse Johanssonin tekstit on kautta linjan kauheita, ei niistä tule yhtään sen parempia, vaikka ne kuka säveltäisi. "Isä" on ehkä kauhein kalmalaulu, mitä maa päällään kantaa. Onko se juuri se?? ;joka kerta lapsiaan kun laittoi nukkumaan........ei saat........ yksi hirveimpiä biisejä universumissa. Vieläkin näen painajaisunia siitä kun "palomiehen" oli pakko vetää se joka keikalla. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
WanhaWetäjä 30.11.2006 21:55:11 (muokattu 30.11.2006 21:57:30) | |
---|
Toi on hyvää reenii benderin käyttöön,joka toinen tai kolmas sävel bendaamalla.ääneks feedbackguitar,hauskaa ja opettavaista ,oon reenannu pari Hendrixiä jotekuten,, Jumaleisson ja ei!!!!! Ei tota voi millään särökitaran irwikuvamaisella oiwan särösaundilla bendailla, ja päin perseitä!!!! Mitään,MITÄÄN niin tyylitajutonta ei voi olla olemassa kuin hunppak-esa ja särökitarasaundi +"Syksyn sävel", voihan...en sano mikä!!!Älkää , älkää kiusatko wanhaa miestä...ja kunnioittakaa Petteri Salmisen(eiks se ton vetänyt?) muistoa ja antakaa tuon olla osaavien kitaristien juttu,pliis!!! No tietty midihaitarilla kauhu olisi moninkertainen, tosin ja onneksi sillä ei voi bendailla,HOHO! Ostan Casion kun täytän 50v... |
riff 30.11.2006 21:58:12 | |
---|
Jumaleisson ja ei!!!!! Ei tota voi millään särökitaran irwikuvamaisella oiwan särösaundilla bendailla, ja päin perseitä!!!! Mitään,MITÄÄN niin tyylitajutonta ei voi olla olemassa kuin hunppak-esa ja särökitarasaundi +"Syksyn sävel", voihan...en sano mikä!!!Älkää , älkää kiusatko wanhaa miestä...ja kunnioittakaa Petteri Salmisen(eiks se ton vetänyt?) muistoa ja antakaa tuon olla osaavien kitaristien juttu,pliis!!! No tietty midihaitarilla kauhu olisi moninkertainen, tosin ja onneksi sillä ei voi bendailla,HOHO! ++++++++++++++++++++++++++++++!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
pekkajau 30.11.2006 22:09:30 (muokattu 30.11.2006 22:13:57) | |
---|
Jumaleisson ja ei!!!!! Ei tota voi millään särökitaran irwikuvamaisella oiwan särösaundilla bendailla, ja päin perseitä!!!! Mitään,MITÄÄN niin tyylitajutonta ei voi olla olemassa kuin hunppak-esa ja särökitarasaundi +"Syksyn sävel", voihan...en sano mikä!!!Älkää , älkää kiusatko wanhaa miestä...ja kunnioittakaa Petteri Salmisen(eiks se ton vetänyt?) muistoa ja antakaa tuon olla osaavien kitaristien juttu,pliis!!! No tietty midihaitarilla kauhu olisi moninkertainen, tosin ja onneksi sillä ei voi bendailla,HOHO! Petteri Salminenhan sen soolon just V E T I!+++++++++++++++++++++++++++++++! Lisätään vielä että Petteri S. veti myös ne maukkaat lisärevitykset kappaleessa "Luonas Kai Olla Saan" biisissä sen tyylikkään kitarasoolon jälkeen suraavaan säkeistöön sinne laulun alle alunperin! Oli hieno soittaja! Joo sanoi Olli kun leipä loppu. |