Rockster 28.11.2006 13:30:15 | |
---|
Noniin, sitähän minäkin. Olen kyllä valmistautunut, että viisteet pitää viimeistellä ja vahata, ei ole uusi juttu mulle. Samoin reiän poraukset ajattelin ihan itse suorittaa. Noniin, no sittenhän tuo ei ole ongelma. Itse koen olevani sen verran käsi noissa hommissa, että ei viitsi tuon hintaisella puutavaralla treenailla... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Niq 28.11.2006 13:42:21 | |
---|
Noniin, no sittenhän tuo ei ole ongelma. Itse koen olevani sen verran käsi noissa hommissa, että ei viitsi tuon hintaisella puutavaralla treenailla... Eipä toi runko nyt kauhean kalliiksi tullut. Enemmän vituttaisi tämä pitkä odotus, jos menisi ketuiksi. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
Rockster 28.11.2006 13:44:44 | |
---|
Eipä toi runko nyt kauhean kalliiksi tullut. Enemmän vituttaisi tämä pitkä odotus, jos menisi ketuiksi. :) Kyllähän tässä aikaa vierähti ihan kivasti. Mutta toivottavasti virveli on nyt sen arvoinen. Eiköhän... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
WyW 28.11.2006 16:57:48 | |
---|
Mäpäs pääsenkin mestarin oppiin torstaina! Porataa reiät, katotaa mattosyvennys ja vahataan se härveli. Ainakin. Pitäiskö ottaa digikamera mukaan ni laskisi sitten tuo kynnys ihmisillä näitten tilailussa :) The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony |
grind 28.11.2006 17:01:36 | |
---|
Mäpäs pääsenkin mestarin oppiin torstaina! Porataa reiät, katotaa mattosyvennys ja vahataan se härveli. Ainakin. Pitäiskö ottaa digikamera mukaan ni laskisi sitten tuo kynnys ihmisillä näitten tilailussa :) Otahan kuvia ja pistä näytille, kiinnostaa kyllä. |
Niq 28.11.2006 22:33:27 (muokattu 28.11.2006 22:34:29) | |
---|
Mä sain jo oman projektin sopivasti alulle: http://niku.hietanen.info/galleria/index.php?folder=/kuvia/ Kertokaas viisaammat, millä kannattaisi tasoittaa/piilottaa tuo päällyviilun rako, ettei näy sitten petsin alta häiritsevästi? Peittyy kyllä aika hyvin, kun laitan lugin tuohon kohtaan. EDIT: Kantit oli kyllä paremmat kuin odotin, mutta täytyy silti vähän näyttää hiomapaperia niille. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Brother Michael 28.11.2006 22:51:53 (muokattu 28.11.2006 22:53:02) | |
---|
Mä sain jo oman projektin sopivasti alulle: http://niku.hietanen.info/galleria/index.php?folder=/kuvia/ Kertokaas viisaammat, millä kannattaisi tasoittaa/piilottaa tuo päällyviilun rako, ettei näy sitten petsin alta häiritsevästi? Peittyy kyllä aika hyvin, kun laitan lugin tuohon kohtaan. EDIT: Kantit oli kyllä paremmat kuin odotin, mutta täytyy silti vähän näyttää hiomapaperia niille. Ai saamari kun on harmittava rako. Itse hakisin jotain puukittiä/kemiallista puuta, MUTTA varmistaisin ensin, että se imee petsin itseensä. Täsä kohtaa tuli omassa rojektissani pieni kämmi samanlaisessa kohteesa, sauma irvisti turhan paljon ja pistin hieman kittiä siihen.....eihän se saatana imenytkään petsiä kunnolla itseensä, joten jäi hieman vaaleaksi. Tuollaisten kohdalla kannattaa vetää ihan suosiolla hieman yli se sauma, eli viilut päällekkäin sellaisen millin-kaksi ja sitten hiomalla tasaiseksi. Havaitsin itse huomattavasti paremmaksi keinoksi. Teettää enemmän työtä, mutta lopputulos paljon parempi....kunhan saan raporttini kasaan, niin ymmärrät mitä tarkoitan. Edit: Siis onko runko tullut tuon näköisenä Highwoodilta ? Oletin ensin, että itse viilutit, mutta sittne luin linkin selityksen. Hieman huolimatonta mielestäni, juos tuollaisena on tullut perille asti. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
Niq 28.11.2006 23:05:51 | |
---|
Edit: Siis onko runko tullut tuon näköisenä Highwoodilta ? Oletin ensin, että itse viilutit, mutta sittne luin linkin selityksen. Hieman huolimatonta mielestäni, juos tuollaisena on tullut perille asti. Kyllä vaan. Rako näyttää isommalta kuvassa, kuin mitä on, menin vielä lyijykynällä sorkkimaan sekaan jostain käsittämättömästä syystä. :P Mä kanssa mietin, että mikä ois semmonen aine, että imaisee petsin sisäänsä puun lailla? Puuliima+puujauhosekoitus tuskin imaisee, eikä välttämättä pysy, kun ei ole lakkaa tarkoitus laittaa päälle. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Tindrum 28.11.2006 23:34:26 | |
---|
Oisko sellaista "sävytettyä" kittiä? Että se siis vastais lähelle tuota lopullista petsattua puuta? m©
Tiina Lymi on ihana. |
rm_wispila 29.11.2006 09:19:25 | |
---|
Vaikka löytäisi petsin sävyisen kitin, voi tulla ongelmia ajan mittaan. Petsattu sävy muuttuu ajan myötä, kitti ei. Yhden halpissetin "pilasin" kitillä, kun piti muutama kolo ja ura täyttää. Lopulta päädyin vetelemään kittiä myös virheettömiin kohtiin, jolloin sain tasaisesti raidallisen ulkonäön. Silti harmitti, ettei tajunnut kokeilla kittauksen petsausta irtopalaan ensin. Näin nuo runkojen saumat omaani noutaessa. Kyllä sen saa aika hyvin piiloon esim. nostimen koneiston taakse. Ja vaikka siihen kasausvaiheessa kiinnittää kovastikin huomiota, ei se valmiissa virvelissä hyppää silmille. Hieman epäonnistunut fixaus taas voi paistaa pidemmällekin.... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
HeavyMachinery 29.11.2006 10:05:54 | |
---|
Kyllä vaan. Rako näyttää isommalta kuvassa, kuin mitä on, menin vielä lyijykynällä sorkkimaan sekaan jostain käsittämättömästä syystä. :P Mä kanssa mietin, että mikä ois semmonen aine, että imaisee petsin sisäänsä puun lailla? Puuliima+puujauhosekoitus tuskin imaisee, eikä välttämättä pysy, kun ei ole lakkaa tarkoitus laittaa päälle. No niin pitäiskö sitä alkaa taas kirjoittelemaan tänne vaikka kyllästyin jo hetkeksi :) noi raot on todella harmittavia , muutenkin laatu ei ollut lähelläkään ensimmäistä erää... Kaikissa rungoissa on samanlainen rako yhdessä omassa viilutkin hieman irti. Älä kittaa NIQ sitä menee vaan rumemmaksi laita mattonostin siihen , niin tein rocksterin rungoss ( Ps. En muuten porannut vent. hola kun en ollut varma ja duunailin yöllä sen sun rungon niin en kehdannut soittaa :D ) Wywin kanssa ois tarkoitus torstaina rakennella perus asiat ja värjätä rungot kasaan. Osissa ei ollut mitään valittamista. SnappySnare mattoja ei kannata tilata ne oli aika aneemisia. Hiihtomonot (canopus) oli sen sijan positiivinen yllätys. Niillä parani se mun segmentti snaren soundi huomattavasti... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Rockster 29.11.2006 10:49:48 | |
---|
Kaikissa rungoissa on samanlainen rako yhdessä omassa viilutkin hieman irti. Älä kittaa NIQ sitä menee vaan rumemmaksi laita mattonostin siihen , niin tein rocksterin rungoss ( Ps. En muuten porannut vent. hola kun en ollut varma ja duunailin yöllä sen sun rungon niin en kehdannut soittaa :D ) Osissa ei ollut mitään valittamista. SnappySnare mattoja ei kannata tilata ne oli aika aneemisia. Hiihtomonot (canopus) oli sen sijan positiivinen yllätys. Niillä parani se mun segmentti snaren soundi huomattavasti... Jeps. Mun rungossa ei ole läheskään noin paha tuo rako. Kyllä sen kuitenkin huomaa, mutta onneksi HM tajusi laittaa mattokoneiston juuri tuon raon päälle. Sitä tuskin tulee huomaamaan. Ja kyllä se runko vaikuttaa hyvin pätevältä, ainakin tuon HM:n käsittelyn jälkeen. Vedin eilen illalla ja uudelleen tänään aamulla siihen päälle tuollaisen värittömän puuöljyn. Ja vielä tänään töiden jälkeen yksi kerros. Litkun merkkiä en muista, mutta hyvännäköinen siitä tullee. En sitten mennyt värjäämään, kun on niin komian näköinen tuo puun väri. Kiillotan vaan tuon öljytyn rungon lopuksi. Huomenna pistän kuvia valmiista pelistä. HM: Ei mitään vaikka sitä vent holea ei ole siinä. Jos alkaa harmittaa niin poraan sen siihen jälkikäteen. Ja tuo Spanny Wires -matto on kyllä niin saakelin heppoisen oloinen, että ihmetyttää. Pitää kokeilla mitä se sanoo, mutta erittäin todennäköisesti ostan jonkun paremman maton. "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
rm_wispila 29.11.2006 11:43:38 | |
---|
Väritöntä käsittelyä olen itsekin miettinyt. Onko heittää vinkkiä vahasta, jolla saisi tuon koivupinnan sellaiseksi kalpeaksi, maidonvalkeaksi ? Mieluiten myös pysyisi sellaisena, ettei ihan heti kellastuisi. Jokin öljykin voisi olla mahdollinen, paneelilakkaa en kuitenkaan aio käyttää ;) Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
welho 29.11.2006 11:49:06 | |
---|
Väritöntä käsittelyä olen itsekin miettinyt. Onko heittää vinkkiä vahasta, jolla saisi tuon koivupinnan sellaiseksi kalpeaksi, maidonvalkeaksi ? Mieluiten myös pysyisi sellaisena, ettei ihan heti kellastuisi. Jokin öljykin voisi olla mahdollinen, paneelilakkaa en kuitenkaan aio käyttää ;)
Marssit lähimpään maalikauppaan tai K-raudan yms. maaliosastolle. Niiltä löytyy yleensä hyvät valikoimat värillisiä vahoja, tai sitten ne voi sävyttää haluamallasi sävyllä. Löytyy monenlaisia. Yleensä toimii vaikkapa silleen että levität vahan, annat kuivua ja lopuksi kiilloitus jolloin saat silkinhimmeän pinnan:) www.welhodrum.com |
Rockster 29.11.2006 12:26:52 | |
---|
Marssit lähimpään maalikauppaan tai K-raudan yms. maaliosastolle. Niiltä löytyy yleensä hyvät valikoimat värillisiä vahoja, tai sitten ne voi sävyttää haluamallasi sävyllä. Löytyy monenlaisia. Yleensä toimii vaikkapa silleen että levität vahan, annat kuivua ja lopuksi kiilloitus jolloin saat silkinhimmeän pinnan:) Juuri näin tein eilen. K-raudasta ostin muistaakseni Osmo Colorin oljyn, joka kiillotetaan lopuksi. Ei juuri muuttanut rungon väriä. Aivan häviävän pieni ero raakaan puuhun, mutta eipähän pääse tummumaan... Mites reunaviisteiden käsittely muuten, vedänkö kynttilällä vai miten? "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
moderndrummer88 29.11.2006 13:15:35 | |
---|
Mites reunaviisteiden käsittely muuten, vedänkö kynttilällä vai miten? Tätähän ne suosittelee Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
Niq 30.11.2006 10:38:32 | |
---|
levität vahan, annat kuivua ja lopuksi kiilloitus jolloin saat silkinhimmeän pinnan:) Millähän tuon vahapinnan kiilloitus kannattaisi tehdä? "I have a cunning plan" -Baldrick |
Millähän tuon vahapinnan kiilloitus kannattaisi tehdä? Itse ostin kylmän viileästi Osmo Colorin kiillotustyynyn, joka maksoi ruhtinaalliset 2 €. Eli laitoin elämän risaiseksi. Ja hyvä siitä tuli. Pistän kuvan virvelistä tuonne profiiliin kun ehdin sen napsaista... Kyllä kai siihen joku muukin ratkaisu kelpaa... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Niq 30.11.2006 10:48:44 | |
---|
Itse ostin kylmän viileästi Osmo Colorin kiillotustyynyn, joka maksoi ruhtinaalliset 2 €. Eli laitoin elämän risaiseksi. Ja hyvä siitä tuli. Pistän kuvan virvelistä tuonne profiiliin kun ehdin sen napsaista... Kyllä kai siihen joku muukin ratkaisu kelpaa... Ai on semmosiakin, täytyy vissiin käydä maalikaupasta kysäsemässä. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
Bacchus 30.11.2006 11:42:07 | |
---|
Jepulis, eipä tarvitse näiden kokemusten ja kuvien perusteella lähteä Highwoodilta tilaamaan mitään. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |