Aihe: Thunderbirdii
1 2 3
Jipii
04.12.2006 18:33:14
Onko tuo Epiphonen Thunderbirdi laadukas? Ja löytyiskö siitä mitään tarkempia speksejä, painosta jne. alkaen.

Aika siisti peli.
Seba
06.12.2006 22:52:04

Onko tuo Epiphonen Thunderbirdi laadukas? Ja löytyiskö siitä mitään tarkempia speksejä, painosta jne. alkaen.

Aika siisti peli.

Ihan hyvän tuntuinen ainakin omasta mielestä. Soi hyvin, hyvin muokattavissa ääni potikoista, näyttää hyvältä ja on aika rok :)

Miinuksina joutuu modaamaan kiinnikepaikat että asettuu paremmin syliin, melko painava eikä ihan kevyimmästä päästä soittaa.

Ei välttämättä kannata ihan ensimmäiseksi harjoittelubassoksi hankkia, voi harastus jäädä siihen kun aluksi tuntuu olevan aika vaikeasoittoinen...

Tottuu kyllä kaikkiin ominaisuuksiin, niin hyviin kuin huonoihinkin nopeasti, ja kokonaisuutena olen ainakin omaani helevetin tyytyväinen kun ei se juuri mitään maksanutkaan.

Tulen tänne sitten perumaan kaikki hyvät puheeni kun olen saanut aidon käsiini :)

Eikö pk-seudulla muka ole yhtään liikettä jolla olisi aitoa ukkoslintua hyllyssä?

Ei mitään studioita.
Kieppi
07.12.2006 23:53:00
Kalamies #10 >-)))>.
"Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie-
Auringon Aseman uudet sivut!
Maisteri
08.12.2006 11:36:29
Mikäs pirulainen se tämä sitten on...

http://cgi.ebay.de/Thunderbird-Bass … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Joku liimakaulakopio 70-luvulta. Hyvin samanlainen (väriä lukuun ottamatta) kuin tuo Hollstron 70-luvun japsi Greco-Thunderbird. Varmaan oikein mainio basso...
www.trauma.tk www.thegeorgedoubleuse.com
hollstro
08.12.2006 12:15:26

Joku liimakaulakopio 70-luvulta. Hyvin samanlainen (väriä lukuun ottamatta) kuin tuo Hollstron 70-luvun japsi Greco-Thunderbird. Varmaan oikein mainio basso...

Mun Greco taitaa olla vuodelta 1989. Tuossa mustassa kopiossa on poikkeava potikoiden asettelu. Muuten hyvin uskottavan näköinen ukkoslintu. Ja halpa.

Soitin muuten muutaman keikan Grecolla (kamoina Hiwattin 100 W putkinuppi ja Marsun 4x10" refleksikaappia) ja oli aivan mahtava saundi. Soitettavuus ja ergonomia olivat bassossa kohdallaan, mitä aluksi vähän epäilin.
2541
08.12.2006 12:21:38

Oletko Hollstro tutkinut Grecon sisuksia, eli poikkeaako elektroniikka mitenkään 60- ja '76/'79 -'Birdeistä? Kuvassa jonkinlaisia kytkentäkaavioita, itse en niistä juurikaan mitään tajua (II ja IV ilmeisesti 60 -luvun versioita, 1974 varmaan piirrosvuosi).
http://www.gibsonbass.com/graphics/thunderbird_wiring.jpg
Maisteri
08.12.2006 13:18:48 (muokattu 08.12.2006 13:20:35)
Mun Greco taitaa olla vuodelta 1989. Tuossa mustassa kopiossa on poikkeava potikoiden asettelu. Muuten hyvin uskottavan näköinen ukkoslintu. Ja halpa.

Soitin muuten muutaman keikan Grecolla (kamoina Hiwattin 100 W putkinuppi ja Marsun 4x10" refleksikaappia) ja oli aivan mahtava saundi. Soitettavuus ja ergonomia olivat bassossa kohdallaan, mitä aluksi vähän epäilin.

Ai niin.. Kasiysihän se olikin se sun Greco.

No enpä epäile yhtään etteikö ois ollu loistava saundi noilla vehkeillä. Kun kerran oma hyvin samanhenkinen setuppi (Gibson TB + JCM 800 putkimarsu + Marsun 412-kaappi) on myös todella loistavasaundinen.

Tiedä sitten kiinnostaako juuri ketään ja meneekö liikaa OT:ksi ja "vääränlaiseksi" bändin mainostamiseksi, mutta uskaltanen tähän lykätä linkit tuonne demostudion puolelle, jossa oma Thunderbird + putkimarsu tositoimissa:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=138318

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=138316

Uuden, vajaat 2 kk vanhan kokoonpanon ensimmäinen demotus. Basso on otettu talteen linja + mikki -tyylillä. Marsu mikitettiin Shure 57:lla, yllätys yllätys. Aiemmin on tullut käytettyä vielä mukavana botnelisänä Shure Beta52:ta, mutta nyt ei sitä laitettu koska miksaajalla ei ollut kuulemma postiivia kokemuksia ko. mikin bassoäänityksistä. Tiedä sitten miksi? Ite ainakin olen tykännyt 52:sta... En toki kuitenkaan alkanut sitä vaatimaankaan, kun lievässä kiireaikataulussa toimittiin studiossa... Ja tulihan tuosta saundista ok ilmankin, kai...
Jipii
08.12.2006 16:16:22
Joo, ei onhan tuo siisti peli mutta katseeni kääntyy kuitenki ESP LTD:n B254:seen.
hollstro
08.12.2006 18:04:24

Oletko Hollstro tutkinut Grecon sisuksia, eli poikkeaako elektroniikka mitenkään 60- ja '76/'79 -'Birdeistä? Kuvassa jonkinlaisia kytkentäkaavioita, itse en niistä juurikaan mitään tajua (II ja IV ilmeisesti 60 -luvun versioita, 1974 varmaan piirrosvuosi).
http://www.gibsonbass.com/graphics/thunderbird_wiring.jpg

Olen tutkinut. Se on tuollainen IV vai onko tuo III, epäselvä numerointi.
2541
08.12.2006 20:58:38

Olen tutkinut. Se on tuollainen IV vai onko tuo III, epäselvä numerointi.

IV, eli -60 -luvun spekseillä. Sanokaahan vielä viisaammat, miten tuo '76 :n kytkentä eroaa kuuskytlukulaisista.
fox
10.12.2006 00:54:43

IV, eli -60 -luvun spekseillä. Sanokaahan vielä viisaammat, miten tuo '76 :n kytkentä eroaa kuuskytlukulaisista.

Mikit on sarjassa.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
2541
10.12.2006 11:52:57

Mikit on sarjassa.. ;)

Ahaa, kiitoksia. Aika erikoinen ratkaisu (?), mutta saundi on hyvä.:)
Basser
10.12.2006 23:07:34
Ja Maisterille pitää ihan laittaa erityisesti!
Koko teitin bändi soundaa hianolta, eli tää on kamaa jota kuuluu luukuttaa fonit päässä niin pajlon ku lähtee. Ja ne bassot :O.... Siis se rouhiin!
Upeen muree ja orgaaninen saundi jota jokasen itseään kunnioittavan nelikielitaiteilijan tulisi havitella.

Eipä mulla muuta...
Basisitilla on aina neljä ystävää...
Maisteri
11.12.2006 15:55:46
Ja Maisterille pitää ihan laittaa erityisesti!
Koko teitin bändi soundaa hianolta, eli tää on kamaa jota kuuluu luukuttaa fonit päässä niin pajlon ku lähtee. Ja ne bassot :O.... Siis se rouhiin!
Upeen muree ja orgaaninen saundi jota jokasen itseään kunnioittavan nelikielitaiteilijan tulisi havitella.

Eipä mulla muuta...

Palijon kiitoksia. Mukavaa notta miellyttää.
Basser
11.12.2006 22:45:45
Todellakin!

Esimerkillistä jykevää mutta silti melodista bassottelua äärimmäisen mureilla saundeilla.
Basisitilla on aina neljä ystävää...
kartmaan
14.12.2006 21:02:46 (muokattu 14.12.2006 21:03:00)
houhou!

Kävinpä threadin aiheuttaman GASin myötä testaamassa sattumalta tuota TOKAIn tulilintua. Odotukset olivat basson nähtyäni korkealla, mutta kuinkas kävikään.

Ulkonäkö ehdotonta plussaa, mutta jo käteen ottaessa fiilikset laski. Todella kevyt body, aivan kuin lautakasaa olisi rämpyttänyt. Ja soundi ei vakuuttanut akustisesti ollenkaan. Odotin basson(bodyn) edes hieman resonoivan, mutta ei. Kaulasta en löytänyt moitteen sijaa, vaikka nakkisormi olenkin..

Sitten vahvariin. Ensin jollain behkun pikkucombolla testailin, eikä miellyttänyt. Tai siis, mureutta oli, mutta vain tietyillä basson säädöillä. Jos yläpäästä halusit vähänkään kirkkautta, häipyä alapää liki kokonaan. Yläpäästä vielä sen verran, että todella oudon kuuloinen. Ei ollut aikaa analysoida tarkemmin, mutta oudosti sävyttynyt.

Myyjältä jo kyselin, että onko tämä näin susi peli. :) Ehdotti että koitetaan paremmalla vahvarilla. No ei siinä. SWR:n 15" combo kehiin. Hiukan parempaa, mutta ei kuitenkaan sitä mitä odotin luettuani threadin. Pettymys, ja siihen jäi thunderin osto tällä haavaa.

Onkohan ainostaan TOKAIn ominaisuuksia? Olisi kiva testata myös Gibsoni ja Epi. Mutta eipä löydy Jyväskylän liikkeistä.

Eräs mukavuus kyllä löytyi, johon tuli välitön himo. Schecter Ultrabass http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=116. Huomenna menen testaamaan uudelleen oikein vahvistimen kera. Mutta akustisesti soitettunakin värinä sain herkistymään. =) Onkohan jollain kokemusta ko. laitteesta? Pitäis varmaan avata oma threadi..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)