Aihe: Hanoi Rocks-jossittelua
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Nuages
28.11.2003 15:53:28 (muokattu 28.11.2003 15:54:06)
Miten olisi Hanoi Rocksin ura edennyt, jos ei bändi olisi hajonnut sen surullisenkuuluisan kolarin jälkeen? Niinhän ne puhuvat, että juuri olisivat olleet breikkaamassa isoille markkinoille.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
HaloOfFlies
28.11.2003 17:59:39

Miten olisi Hanoi Rocksin ura edennyt, jos ei bändi olisi hajonnut sen surullisenkuuluisan kolarin jälkeen? Niinhän ne puhuvat, että juuri olisivat olleet breikkaamassa isoille markkinoille.

Iso Hanoista olisi varmasti tullut, ja uskon että olisi säästynyt niin monen aikalaisensa kohtalolta. Grunge-piireissähän Hanoi Rocks oli erittäin suosittu, kuten myös Smack. Pearl Jamin Eddie Vedder sanoi Smackin olleen yksi aidoimmista rock-bändeistä koskaan. Muistaakseni samaa sanoi myös Nirvanan Kurt Cobain.
With the lights out it's less dangerous, here we are now, entertain us
halodrummer
28.11.2003 18:12:25
Iso Hanoista olisi varmasti tullut, ja uskon että olisi säästynyt niin monen aikalaisensa kohtalolta. Grunge-piireissähän Hanoi Rocks oli erittäin suosittu, kuten myös Smack. Pearl Jamin Eddie Vedder sanoi Smackin olleen yksi aidoimmista rock-bändeistä koskaan. Muistaakseni samaa sanoi myös Nirvanan Kurt Cobain.

Joo mutta niihin piireihin se sitten jäikin...
Joo, kyllä Hanoi olisi huipulle melkoisella todennäköistyydellä noussut, varma nyt ei koskaan voi mistään olla...
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
HaloOfFlies
28.11.2003 18:21:47

Twelve Shots On The Rocks sai loistavat arvostelut uudessa Q-lehdessä. Artikkelissa sanottiin että kaiken teennäisen popin ja rockin keskellä Hanoi Rocks kuulostaa todella raikkaalta ja jännittävältä. Hienoa!
With the lights out it's less dangerous, here we are now, entertain us
Danny s
28.11.2003 18:36:27
Ihan hyviä arvosteluja levy on tosiaan saanut, paitsi kriitikoilta joiden kanssa pojilla on ollut jotain hankauksia ennen(ja niitä on jonkin verran;)

Mutta tuo breikkaaminen on kyllä vaikea asia..

Kun ihan rehellisesti miettii, niin kyllä esim Guns n' rosesin biisit ovat vain parempia kuin Hanoin..siis kaupallisesti myyvempiä, ja vaikka Axl Rose sanoi ettei ilman Hanoin hajoamista kukaan olisi kuullut heistä, en oikein tiedä..

Kyllä kaikki oli mahdollista, mutta bändin sisäiset ristiriidat olisivat varmaankin tuhonneet bändin ennen lopullista läpimurtoa..

Mutta kun miettii, että -88 ja -89 Monroe teki uransa parhaita biisejä, olisi hän McCoy yhdessä olleet varma menestyjä..

jossittelu on kivaa.

Itse kuitenkin uskon että uusi Hanoi tulee ja hoitaa homman kotiin, nyt kun aika tuntuu 80-luvun toisinnolle olla kypsä..
halodrummer
28.11.2003 18:57:55
Itse kuitenkin uskon että uusi Hanoi tulee ja hoitaa homman kotiin, nyt kun aika tuntuu 80-luvun toisinnolle olla kypsä..

Tähän täälläkinpäin uskotaan ja luotetaan... Joo, en omista Hanoin Twelve shotsia mutta People like me-single löytyy levyhyllystä... Muutaman muunkin biisin olen kuullut ja hyvältä kuullostaa, tästähän se sitten lähtee :)
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
maelstorm
28.11.2003 19:07:42
minun mielipuolinen ja typerä mielipiteeni aiheesta:

Ei se enää tästä ole mihinkään lähtemässä. Hanoi Rocksin äijät eivät enää ole parikymppisiä, vaan itsensä kohta puhki 'rokanneita' nelikymppisiä äijiä, ja rehellisyyden nimissä hanoi rocksin uusi 'lähteminen' on jo sen puolesta mahdottomuus. Älkää nyt toki ymmärtäkö minua väärin, sillä tottakai olen sen puolesta että levyttävät ja rokkaavat edelleen. Ei siinä mitään väärää ole. Mutta turha odotella, että hanoi vielä myisi miljoonia, tms. Kuviot ovat erilaiset kuin kahdeksankymmentäluvun alussa.

Yhdyn myös aiempaan varovaiseen mielipiteeseen gunnareista suhteessa hanoihin .. eli pidän itsekin gunnareita paljon onnistuneempana bändinä myös sävellystensä ja soundinsa puolesta. Parempaa musaa, ainakin minulle, näistä kahdesta tekivät gunnarin poijjaat. Sitä ei käy kiistäminen että gunnarit lainasivat hanoilta paljon. Toisaalta lainasi myös hanoi paljon, joten wheres the harm there?
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Danny s
28.11.2003 19:09:24
Toi People like me ei kyllä oikein ollu mun mieleen vielä vähän tuntui että pojat vaan halus julkaista jotain, ja vielä juuri ton biisin koska sanat oli kohdallaan..mutta muu levy onkin sitten pure rock n' roll, ehkä poislukien biisit New York city ja Winged bull..
Danny s
28.11.2003 19:13:26 (muokattu 28.11.2003 19:14:02)
Minulle ainakin miljoonien myyntiä tärkeämpää on se että Hanoi toisi edes pientä väriä tähän ihan helvetin tylsäksi käyneeseen "rock"maailmaan..

Meinaan vaan, kun katsoo nykypäivän rockbändienkin videoita, ei vanhasta kunnon touhusta ole mitään jäljellä, enkä tarkoita nyt mitään huumetouhuja, vaan ihan sitä että uskallettiin sanoa suorassa tv-lähetyksessä että lähdetään myymään persettä Amsterdamiin, uskallettin näyttää siltä kun haluttiin..

Nykyään kun katsoo jotain MUSEA ja Coldplayta, joiden musa on varmasti ihan ok, niin ei heissä kyllä minkään näköistä rock-asennetta ole..

IMHO siis
halodrummer
28.11.2003 19:13:27
Toi People like me ei kyllä oikein ollu mun mieleen vielä vähän tuntui että pojat vaan halus julkaista jotain, ja vielä juuri ton biisin koska sanat oli kohdallaan..mutta muu levy onkin sitten pure rock n' roll, ehkä poislukien biisit New York city ja Winged bull..

Joo, Winged bull ja Lucky löytyvät myös siitä omistamaltani sinkulta... Sehän on sitäpaitsi cover-biisi, se Winged Bull siis... Joo, a day late, a dollar short, siinä kova biisi.

Palatakseni vielä tuohon gunnarikeskusteluun niin onhan se näin että Guns 'n' roses on "parempaa" musiikkia mutta ansaitusti siis myös suositumpaa... Enkä ole kyllä ikinä odottanutkaan että Hanoista yhtä suosittua tulisi, vaikka maailmallekin päästäisiin...
halodrummer
28.11.2003 19:17:42
Nykyään kun katsoo jotain MUSEA ja Coldplayta, joiden musa on varmasti ihan ok, niin ei heissä kyllä minkään näköistä rock-asennetta ole..

Hyvä kun mainitsit juuri tuon Musen, yhdyn nimittäin kanssasi tuohon mutta vain Coldplayn kohdalla :)

Musenhan nyt ei ole imagoltaan tai musiikiltaan verrattavissa sen paremmin Hanoihin kuin Gunnareihinkaan, "rock-asenteen" ei siis ole tarkoituskaan olla samanlaista kuin edellämainituilla... Älkää nyt käsittäkö väärin, en ole mikään suunnaton Muse-fani mutta mielestäni bändin asenne on juuri kohdallaan imagoon ja musiikkiin nähden...
Danny s
28.11.2003 19:22:08 (muokattu 28.11.2003 19:25:22)
Ja sitäpaitsi kun puhutaan uudesta hanoista, on muistettava, että ainakin minun korvaan suurimmat mahdollisuudet bändin suuremmalle suosiolle löytyvät taustakolmikosta Costi,Lacu ja Timpa, jotka ovat pirun kovia soittajia.

Oma mielipiteeni, jonka olen aiemminkin sanonut on, että Lacu Lahtinen on Suomen paras rumpali, ja sitä paitsi erittäin rock ;)

Samia ei bassossa korvaa kyllä kukaan, ja ehkä siksi uudet Hanoin biisit on enemmän hard rock -tyyppisiä, mutta minulle tuo ainakin sopii. Timpa hoitaa homman kyllä kotiin..

Ja Costin roolia ei voi liikaa korostaa, on muistettava että mies soittaa itse Mr McCoyn "kakkosena" ja tällöin on miehen oltava tavallisen rautainen soittomies, siis jo pelkästään siksi että Andyn soitto on jossain määrin ailahtelevaa, ja Costin on pystyttävä mukautumaan tilanteeseen..
(Ja sitä paitsi hän soittaa levyllä Deliriouksen soolon, samoin kun puolet People like me:n soolosta, samalla kun Monroe tiluttaa menemään Watch this:in soolon) Kuitenkin livenä mies antaa Andyn soittaa lähes kaikki soolot, ja tämä on varmaan tärkeää Andyn itsetunnolle&egolle..siis soita hyvin mutta älä tee siitä numeroa ;)
Gypsy
28.11.2003 20:01:37
Niinhän ne puhuvat, että juuri olisivat olleet breikkaamassa isoille markkinoille.

Puheita, puheita, puheita...

Paskanmarjat.
Danny s
28.11.2003 20:15:11 (muokattu 28.11.2003 20:15:29)
Lyötiinkin jo kaverin kanssa vetoa koska Gypsy saapuu..ja tulihan se!!

Ei se jätä rankaisematta
Härski
28.11.2003 20:36:01
Lyötiinkin jo kaverin kanssa vetoa koska Gypsy saapuu..ja tulihan se!!

Ei se jätä rankaisematta

Meinasin minäkin sanoa melko pahasti, mutta jätinpä sikseen. Jotain moraalia, vaikka perjantai-ilta onkin.
Bluesmies
28.11.2003 22:58:54 (muokattu 28.11.2003 23:05:09)
Mutta kuitenkin yks juttu vähän ihmetyttää. Ku razzle kuoli, niin hanoi periaatteessa laittoi pillit pussiin. Kuitenkin mun mielestä olis pitänyt jatkaa vaan eteenpäin, sillä kyse oli kuitenkin "vain" rumpalista. En halua mitenkään vähätellä razzlen osuutta bändissä, enkä rumpaleita yleensäkkään, mutta kuitenkin tuo oli pienempi paha tavallaa, ku että esim. mike tai andy olis kuollut. Kyllähän se vaikeeta on tollasen jälkeen kunnolla jatkaa, mutta mahdollisuuksia olis kyllä ollut. Kyllä ne hanoin äijät siinä itsekin vähän mokas.

Mutta joka tapauksessa en nyt todellakaan tarkoita, että razzlen kuolema olis ollut jotenkin mitätön juttu.

edit: Ai niin, ootteko nähny sen razzlen muistokonsertin? Million miles awayn lopussa on melko dramaattinen kohta, ku viimeisen soinnun vielä soidessa nasty kävelee mikin ääreen ja sanoo "now what?".
Kitara on tyhmä!!!
moikki
28.11.2003 23:24:58
Eikös sam sanonut että se olis muutenkin lähtenyt bändistä? Joten ei se pelkästään hajonnut tohon razzlen kuolemaan.
Let`s rock like fuck! by Mike Monroe
aivokuolio
29.11.2003 03:07:28
jep, samihan oli jo ilmoittanut ennen razzlen kuolemaa lähtevänsä bändistä. lisäksi bändin alkoi olla liikaa ongelmia toistensa ja päihteiden kanssa. jos sama tahti olisi jatkunut, niin varmasti jonkilainen murhenäytelmä olisi koettu tavalla tai toisella - kyllähän mccoy ja nasty ovat tainneet yliannostuksia kerran tai kaksi vetää.

ja mitä tuohon uuden hanoin breikkaamiseen... tokkopa. olisihan se kiva, mutta en oikein osaa nähdä sen tapahtuvan. ei ainakaan ennekuin herra hulkko ottaa suuremman vastuun biiseistä.
räkäistä raivoa karusta pohjolasta: trio aivokuolio
Blue Moon
30.11.2003 07:28:11 (muokattu 30.11.2003 11:58:00)

Galder: Miten olisi Hanoi Rocksin ura edennyt, jos ei bändi olisi hajonnut sen surullisenkuuluisan kolarin jälkeen? Niinhän ne puhuvat, että juuri olisivat olleet breikkaamassa isoille markkinoille.

Tätä ajatusleikkiähän on vatvottu Hanoi Rocksin hajoamisesta lähtien. Jos yhtye olisi jatkanut "Two Steps From The Move":n muuntautumista (mielestäni) persoonattomaksi jenkki-hard rock yhtyeeksi, niin läpilyönti olisi siltä osin ollut mahdollista. Siis _mahdollista_ , ei "todennäköistä" tms. Mielestäni läpilyöntiä tosissaan yritettiin tältä pohjalta; hittiä etsittiin coverilla, Ezrin tuottajana ja co-writerina. CBS:n osalta yhtyeen potentiaaliin luotettiin ainakin siltä pohjalta, että sopimus taisi olla peräti seitsemän albumin mittainen. Jakelu oli vähintääkin kohtuullisessa kunnossa ja esim. videoihin panostettiin. Toisaalta, jenkkimarkkinoilla breikkaaminen - joka käytännössä tarkoittaa maailmanlaajuista menestystä - oli ja on varsinkin ulkopuoliselle tavattoman hankalaa ja onkin vaikea sanoa, kuinka kauan CBS olisi ollut valmis yhtyeeseen panostamaan, jos tulosta ei olisi alkanut tulla. "Two Steps From The Move":n ei ollut, eikä siitä olisi tullut, sellainen levy, joka olisi lunastanut levy-yhtiön odotukset.

Jotenkin tuntuu senaikaisten ja jälkeenpäin tehtyjen haastatteluiden perusteella, että myös yhtyeen paras energia oli jo käytetty. Vaikka heput oli nuoria, niin ne oli tehneet tuota samaa juttua siihen mennessä jo viisi vuotta, 24/7 ja se vaati veronsa. Yhtyeen sisällä oli ristiriitoja, jotka johtivat Sam Yaffan lähtöön ja myöhemmin parivaljakon McCoy-Monroe välirikkoon.

Mielestäni yhtyettä kuitenkin tosissaan yritettiin tosissaan pitää vielä kasassa Razzlen kuoleman ja Yaffan lähdön jälkeen Terry Chimesin ja Rene Bergin avulla, onhan tuolta ajalta studiosessioitakin olemassa ja julkaistu.

Uuden Hanoi Rocksin en millään pysty uskovan breikkaamaan maailmanlaajuisesti, vaikka parasta mahdollista menestystä sille toivonkin, enkä levyä mitenkään huonona pidä. Aika on vaan ajanut yhtyeen ohi. Siinä missä Guns 'n' Roses kuulosti tullessaan hieman Hanoi Rocksilta, niin tämä uusi Hanoi Rocks kuulostaa tavallaan "gunsnrosesilta". Siinä missä "Fallen Star" oli erikoinen ja koskettava, "In My Darkest Moments" on pelkästään lattea. Juuri sellainen kappale ja tulkinta, jota "vanha" Hanoi Rocks ei olisi tehnyt. "Twelve Shots On The Rocks":ilta puuttuu vanhan Hanoi Rocksin yllätyksellisyys ja kokeilunhalu. Ja vaikka Hanoi Rocksista puhutaan McCoyn ja Monroen yhtyeenä, niin taustakolmikko oli _kuitenkin_ osa sen saundia siinä missä "henkeäkin". Uudet jäsenet on entistäkin enemmän taustamuusikoita. Taitavia sellaisia mutta eivät mun mielestä tuo yhtyeeseen mitään mielenkiintoista, ei saundiin eivätkä varsinkaan "henkeen". Mun mielestä "Twelve Shots On The Rocks" ei ole huono levy mutta se on tylsä.
- It's been a long time coming -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)