pardy 28.11.2006 22:39:36 | |
---|
Mites, tuli jostakin yhtäkkiä mieleeni, että kuinka monella sormella porukat täällä soittaa? Ite soitan kaikilla kymmenellä ja nopeemmissa jutuissa tulee joskus otettua isovarpaat mukaan. |
Johannes_t 28.11.2006 22:42:24 | |
---|
Yleensä kahdella, joskus jotain vähän vaikeampia juttuja, esim 16-osia tempoon 40bps (beats per seconds), tulee soitettua kolmella. Jos et usko, niin demo on jo melkein purkissa!!!11!! |
TommiW. 28.11.2006 22:44:12 | |
---|
Mites, tuli jostakin yhtäkkiä mieleeni, että kuinka monella sormella porukat täällä soittaa? Ite soitan kaikilla kymmenellä ja nopeemmissa jutuissa tulee joskus otettua isovarpaat mukaan. En oo ajatellu. En pysty laskemaan, ku soitan niin nopeesti että sormet sumenee. "You're learning to play music- that's it! It doesn't mean you get a band, it doesn't mean you hook up with friends ... it doesn't mean dick!" - Scott Thunes |
pardy 28.11.2006 22:44:25 | |
---|
Yleensä kahdella, joskus jotain vähän vaikeampia juttuja, esim 16-osia tempoon 40bps (beats per seconds), tulee soitettua kolmella. Jos et usko, niin demo on jo melkein purkissa!!!11!! Nyt on kyllä pakko vaatia linkkiä kehiin. Tai sitten kun se demo on purkissa. Tota kolmatta sormea mun on kans aika vaikea uskoa, pystytkö kuvaamaan videopätkän soitostas? |
Johannes_t 28.11.2006 22:45:20 | |
---|
En oo ajatellu. En pysty laskemaan, ku soitan niin nopeesti että sormet sumenee. Sullakin toi! Se on kyllä inhottavaa. Soitin Timo Tolkille viime viikolla, että se opettais soittamaan yhtä hitaasti ku se, mutta sitten huomasin, ettei mulla olekaan aikaa treenata sitä. |
nahkaruoska 28.11.2006 22:46:01 | |
---|
kahdella. Soittaisin kolmella mm. "laukkakomppia" mutta ei tahro oppia, ei niin millään..:/ tästä tulikin mieleen onko jollain jotain vinkkejä ? alle |
TommiW. 28.11.2006 22:47:03 | |
---|
kahdella. Soittaisin kolmella mm. "laukkakomppia" mutta ei tahro oppia, ei niin millään..:/ tästä tulikin mieleen onko jollain jotain vinkkejä ? En tiiä, kannattaa alottaa oma topikki aiheesta, kyllä joku varmasti osaa jeesata. "You're learning to play music- that's it! It doesn't mean you get a band, it doesn't mean you hook up with friends ... it doesn't mean dick!" - Scott Thunes |
Oan 28.11.2006 22:47:07 | |
---|
Soitin Timo Tolkille viime viikolla, että se opettais soittamaan yhtä hitaasti ku se, mutta sitten huomasin, ettei mulla olekaan aikaa treenata sitä. Joo, se on hankalaa kun aina vaan tulee liian nopeasti. Nuotteja. Minuuttiin. *Köh* "Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |
Johannes_t 28.11.2006 22:50:24 | |
---|
Joo, se on hankalaa kun aina vaan tulee liian nopeasti. Nuotteja. Minuuttiin. *Köh* Älä sie siellä köhi, oon ruvennu jo ajat sitten laskemaan iskua per sekunti-meiningillä. Ei muuten riitä standardikokoinen A4-nuottipaperi tempomerkintää varten! |
TommiW. 28.11.2006 22:52:04 | |
---|
Älä sie siellä köhi, oon ruvennu jo ajat sitten laskemaan iskua per sekunti-meiningillä. Ei muuten riitä standardikokoinen A4-nuottipaperi tempomerkintää varten! Nuottipaperi? Hei, se on amatööreille. Kyllä meitsi vaan vetää tabbiksista, se on pro. Aattelin ens viikolla kirjottaa tabbikirjan aiheesta "Super fast fingerplaying - Why I am such a smalldicked bassgod!" "You're learning to play music- that's it! It doesn't mean you get a band, it doesn't mean you hook up with friends ... it doesn't mean dick!" - Scott Thunes |
Oan 28.11.2006 22:53:47 | |
---|
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |
Teijo K. 28.11.2006 22:56:17 | |
---|
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Älä klikkaa tät |
Oan 28.11.2006 23:01:43 | |
---|
Tälle vois perustaa oma palstan, sen verran tärkeässä asiassa ollaan kiinni. Ja pääsihän nuo kitaristitkin levittäytymään! "Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |
Teijo K. 28.11.2006 23:03:00 | |
---|
Tälle vois perustaa oma palstan, sen verran tärkeässä asiassa ollaan kiinni. Ja pääsihän nuo kitaristitkin levittäytymään! Joo, Basistit Sormibasistit Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Älä klikkaa tät |
Mim 29.11.2006 08:12:37 | |
---|
soitan 8:lla sormella. (pikkurilleillä en) paitsi kun nopeissa ja vaativissa onnee ja kippis |
unable 29.11.2006 09:45:12 | |
---|
Mites, tuli jostakin yhtäkkiä mieleeni, että kuinka monella sormella porukat täällä soittaa? Ite soitan kaikilla kymmenellä ja nopeemmissa jutuissa tulee joskus otettua isovarpaat mukaan. Oisko videoklippiä tuosta varvastekniikasta? |
lehtomies 29.11.2006 16:55:08 (muokattu 29.11.2006 16:56:21) | |
---|
ois kyl ihan kiva tietää et kuin moni soittaa kolmella sormella ku en oikeen tiedä että kuinka ylenen se taito on. Itse kyllä soitan 3 sormella ja joskus käytän pikkurilliä jos tulee semmosia juttuja vastaan. ja peukalo on joskus kanssa menossa mukana riippuu jälleenkerran mitä soittaa. sellanen "Steve Harris" soitto eli laukkakomppi on kyl kiva soittaa. niille jotka harjottelee nii kannattaa hakee troopperin nuotit tai tabsit nii sillä on hyvä harjoitella ja sitten soitan otelaudalla 4 sormella |
Kahdella pääsääntösesti ja joskus kolmella ja joskus pikkurillillä joku nypäytys ehkä. Otelaudalla käytän neljää sormee ja joskus huvikseni käytän peukkua myös siinä ohimennen. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
Hate 29.11.2006 22:36:07 | |
---|
Oisko videoklippiä tuosta varvastekniikasta? Mulle riittäs videoklippi ihan pelkästään kymmenen sormen käytöstä :P Itse soittelin oikealla kädellä kolmella sormella, kunnes lähti lihat keskisormen päästä. Nyt ihan viikko sitten opettelin taas käyttämään sitä soittamisessa, eli vähän yli vuoden soittelin vaan kahdella sormella. Karva irti |
PikkuPesonen 30.11.2006 16:44:38 | |
---|
Höhö, ei bassoa kuulu soittaa kolmella sormella, katoppa kuinka paljon lyhyempi sun nimetön on etusormeen ja keskisormeen verrattuna. Kai joku keppisormi voi sen opetella, mutta ite en suosittele. Time kusee, soundi kusee.(Ainki mulla) :-( |