Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 558 59 60 61 62122 123 124 125 126
Ibanez_90
28.11.2006 18:08:11 (muokattu 28.11.2006 18:08:39)
Minun kitarani on Ibanezin GRG170DX joten toi mikkien vaihto voisi vaikuttaakkin soundin. Mutta vaikuttaisiko MERKITTÄVÄSTI? Ei meinaan ole tälläsellä teinillä satkuja pahasti heitettäväksi... Ja mitkä mikit pitäs ostaa, tuohon "Laiho soundiin"? Paljon maksaa?
Olen Stratocaster_90
Bonesaw
28.11.2006 18:32:53
Minun kitarani on Ibanezin GRG170DX joten toi mikkien vaihto voisi vaikuttaakkin soundin. Mutta vaikuttaisiko MERKITTÄVÄSTI? Ei meinaan ole tälläsellä teinillä satkuja pahasti heitettäväksi... Ja mitkä mikit pitäs ostaa, tuohon "Laiho soundiin"? Paljon maksaa?

Eikös tolla Allulla oo EMG-HZ H4? Passiivimikit muistaakseni.

http://www.musamaailma.fi/bandikama … tuotteet/152/173/emgh4_pickup.phtml
Ibanez_90
28.11.2006 18:38:32 (muokattu 28.11.2006 18:41:20)
Onpas halpaa, mä ajattelin että ne maksaa ihan sikana. Mikä noissa tuhansien kitaroissa sitten maksaa?

"Ceramic Magnet Rail Design OK for Floyd Bridge "

Saahan ton tähän mun kitaraan silti: http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg170dx_bkn_egitarre.htm

Passiivi mikki? Meinasko se, että mun pitäs jotenkin survoa sinne kitaran sisään 9v paristo mikin virtalähteeksi?
Olen Stratocaster_90
Bonesaw
28.11.2006 18:42:01
Onpas halpaa, mä ajattelin että ne maksaa ihan sikana. Mikä noissa tuhansien kitaroissa sitten maksaa?

"Ceramic Magnet Rail Design OK for Floyd Bridge "

Saahan ton tähän mun kitaraan silti: http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg170dx_bkn_egitarre.htm

En tiiä,notta meneekö.

Passiivi mikki? Meinasko se, että mun pitäs jotenkin survoa sinne kitaran sisään 9v paristo mikin virtalähteeksi?

Ei tartte paristoa.
Kasperi Tervonen
28.11.2006 19:14:15
tuosta bodom soundista viellä että voisitteko kertoa edes nämä tämmöiset gain- basso- trebel-arvot suunnilleen

Kuuntele itse millaiset asetukset kuulostavat hyvältä sun vermeilläsi. Tuo riippuu aika paljon kamoista miten ne potikat käyttäytyvät.
"Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro
Antti1997
28.11.2006 22:38:53
tuosta bodom soundista viellä että voisitteko kertoa edes nämä tämmöiset gain- basso- trebel-arvot suunnilleen

Starlian omakuva kertoo kaiken. :-)
http://muusikoiden.net/dyn/users/1831.jpg
Kevään varhaisimmat sipulikukat ovat yleensä melko pienikokoisia, mutta pitkän >:| jälkeen niiden kukinta on sitäkin >:|.
blackorwhite
29.11.2006 04:07:27
Kyllähän sen pitäisi tuota cp-vammaista tarkoittaa.. Ilosaaren keikallakin huudattivat yleisöä että "JANNE ON CEEPEE!!1". Njääh. Eihän tuo nyt mitenkään liittynyt aiheeseen mutta ihans sama.

Jos näin oikeasti on, niin onpahan bändin puolelta harvinaisen mautonta touhua.

Yhdyn täysin tuohon jälkimmäiseen kommenttiin!!! Arvostus laski jätkiä kohtaan, vaikka oon poikien musaa alkanu kuuntelemaan.
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
blackorwhite
29.11.2006 04:53:12
Doorinen asteikko + b5. Tuota Laiho jauhaa jokapuolelle. Esim E:stä:

E|-|X|-|X|X|-|-|
B|-|X|-|X|X|-|-|
G|-|X|-|X|X|-|-|
D|-|X|-|X|-|X|-|
A|-|X|X|X|-|X|-|
E|-|X|-|X|X|-|-|
    ^
    12väli

Sitten tempaiset tämän lickin niin johan kuulostaa laiholta.

E|-15-12-14-15-14-12---------------------------------------------------|
B|-------------------15-14-12-14-15-14-12----------15b~~~--------------|
G|----------------------------------------15-14-12---------------------|

Kertokaapas tietämättömälle mitä eroa on E-doorisessa asteikossa ja Hm-asteikossa?
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
Nieby
29.11.2006 11:58:58

soli kato niinpäin, notta passiivi ilman patteria ja aktiivi vaatii pariston.
Räkkipeli
29.11.2006 12:13:17
Starlian omakuva kertoo kaiken. :-)
http://muusikoiden.net/dyn/users/1831.jpg

Voi herran jestas..

Joo kannattaa tosiaan kokeilla vähän, mut alexin soundista kuuluu että siinä enemmän trebleä on ku middleä ja bassoa myös ei kannata säästellä. Mut kai sä nyt ymmärrät että laiholla on kaiken maailman muita laitteita (kuten esim eqvalisaattorit sun muut) jotka vaikuttaa soundiin merkittävästi ja ilman niitä soundi ei välttämättä kuulosta läheskään samalta.
Ja soundi tulee myös soittotyylistä.
Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta.
Ve_Ge
29.11.2006 13:03:09
Eikös Laiholla ole aktiivielektroniikkaki kitarassaan, vaikka mikit onki passiivit? vai oonk iha kujalla taas :D
cadabra
29.11.2006 13:15:04
Eikös Laiholla ole aktiivielektroniikkaki kitarassaan, vaikka mikit onki passiivit? vai oonk iha kujalla taas :D

Eiku sillähän tais just olla muka joku erikoishomma siinä elektroniikassa.
Inside my Fear there is a place for pain, the one that I entertain.
enemie
29.11.2006 13:19:14
Voi herran jestas..

Joo kannattaa tosiaan kokeilla vähän, mut alexin soundista kuuluu että siinä enemmän trebleä on ku middleä ja bassoa myös ei kannata säästellä. Mut kai sä nyt ymmärrät että laiholla on kaiken maailman muita laitteita (kuten esim eqvalisaattorit sun muut) jotka vaikuttaa soundiin merkittävästi ja ilman niitä soundi ei välttämättä kuulosta läheskään samalta.
Ja soundi tulee myös soittotyylistä.

Lainatakseni erästä ammattimuusikko: "Soundi lähtee loppupeleissä soittajan sormista".
jos olisin nainen...olisin vaarallinen!
Bonesaw
29.11.2006 16:08:24 (muokattu 29.11.2006 16:09:05)
Lainatakseni erästä ammattimuusikko: "Soundi lähtee loppupeleissä soittajan sormista".

Joo. Laiholla onkin sellaset suht terävät sormenpäät,joista lähtee sellasen suht kirpeä soundi. Kun taas esim. B.B Kingillä on _todella_ pyöreät sormenpäät,joista hän taikoo sen mukavan pehmeän ja täyteläisen lead-soundin.

Myös Mark Knopfler on loistava esimerkki hyvistä,pyöreistä ja sulavalinjaisista sormista.
Kasperi Tervonen
29.11.2006 16:09:49

Moneskohan kerta lienee kyseessä kun törmään tähän lauseeseen mnetin foorumeilla. :D Eiköhän se ole loppupeleissä aika selvä juttu, että kitaristin sormien liikkeet vaikuttavat siihen miltä se soitto kuulostaa? (käsittääkseni tätä ilmiötä voidaan kutsua myös soittajan soundiksi). Eikös se soundi muuten myös ranteistakin lähde?
"Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro
saastara
29.11.2006 23:08:44
Miksi kukaan ei tajua, että soundi lähtee kaiuttimesta..?
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
cadabra
30.11.2006 00:20:49
Miksi kukaan ei tajua, että soundi lähtee kaiuttimesta..?

Joo eikö sitä keskustelua voi pittää siinä Bodomissa? Menkää Dadaan jauhamaan niistä perskarvoista. Ankia valittaa mutta ketuttaa muutenki tämä että kokoajan vaan useempi ketju menee tähän paskanjauhamiseen.
Inside my Fear, Outside my soul
Räkkipeli
30.11.2006 12:29:17 (muokattu 30.11.2006 12:29:41)
Joo eikö sitä keskustelua voi pittää siinä Bodomissa? Menkää Dadaan jauhamaan niistä perskarvoista. Ankia valittaa mutta ketuttaa muutenki tämä että kokoajan vaan useempi ketju menee tähän paskanjauhamiseen.

Chill, grammy! Tämmöstä sivupohdiskelua vaan...
No okei asiaan sitten; Mitäs mieltä ihmiset ootte siitä Roopesta? Minusta se on nii IHHAANA!!! =D
Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta.
Brother Tohveli
30.11.2006 16:36:41
Chill, grammy! Tämmöstä sivupohdiskelua vaan...
No okei asiaan sitten; Mitäs mieltä ihmiset ootte siitä Roopesta? Minusta se on nii IHHAANA!!! =D

Roopehan on aivan asia äijä! Aivan mahtava soittaja,siinä DVD:lläkin mukavat akustiset kuviot ja ihan perskuleen hyvä soittamaan kännissäkin. Puhumattakaan siitä,että sillä on mun mielestä paras huumorintaju koko siinä bändissä.

"Tais kettu syödä pihlanmarjoi."
"Helvetillinen saatanan kirous...Yllättivät hänet."
"Basically,the tour was like...*hörpshörpshörps*."

Mä aina repeen sen jutuille =D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)