Aihe: Ibanez Smash Box SM7
1
DeathMetal
29.11.2006 16:09:55
En nyt tiedä, onko tää oikea keskustelualue, mutta laitan nyt tänne. Niin kyseessä on siis tuo Ibanezin äänensärkijä. Kysymyksenä olisi, että miten saa raskaimman/parhaimman mahdollisen särön esim. Metallican tai Children Of Bodomin soittamiseen? Tulisi todellakin tarpeeseen. Kiitos.
Härski
29.11.2006 16:17:28
Lyhyesti virsi kaunis: Joo, sopii. Itse pedaalista lähtee niin hirveä määrä säröä, että en näkisi tarpeen boostata sillä vahvistimen säröä. Siinä on myös sisäänrakennettu noise gate, mikäli kokee sen tarpeelliseksi. Monipuoliset soundit lähtee tuosta purkista.
DeathMetal
29.11.2006 16:19:48
Lyhyesti virsi kaunis: Joo, sopii. Itse pedaalista lähtee niin hirveä määrä säröä, että en näkisi tarpeen boostata sillä vahvistimen säröä. Siinä on myös sisäänrakennettu noise gate, mikäli kokee sen tarpeelliseksi. Monipuoliset soundit lähtee tuosta purkista.

Enemmän tarkoitin sitä, millä säädöllä saisi parhaimman särön. Vahvistimeni on Yamaha GA-10. 8W.
Härski
29.11.2006 16:50:32
Enemmän tarkoitin sitä, millä säädöllä saisi parhaimman särön. Vahvistimeni on Yamaha GA-10. 8W.

Aa, hoho, luulin, että olet ostamassa sitä. Eiköhän se niitä nappeja ruuvaamalla ja korvilla kuuntelemalla löydy parhaiten? Itse suosin sitä Smoothia, Sharp oli syvältä.
saastara
29.11.2006 17:02:05 (muokattu 29.11.2006 17:03:06)
Aa, hoho, luulin, että olet ostamassa sitä. Eiköhän se niitä nappeja ruuvaamalla ja korvilla kuuntelemalla löydy parhaiten? Itse suosin sitä Smoothia, Sharp oli syvältä.

Jeps. Sharp sopii lähinnä sinne räkä-bm-puolelle.. Muuta käyttöä en sille keksinyt. Gate pysyy myös melkein aina päällä, alkaa surisemaan tuo peli muutoin niin pirusti. Eipä tuota ole koskaan tullut buusterina koitettua.. niin jumalaton määrä irtoaa säröä tuosta purkista, että cleanin päälle tuolla tuli aina soiteltua. Marsun Mosfet 100:n kanssa saatiin tuosta aikoinaan melkoisen maukkaat hevijytät.

Tuon purkin oma soundi on kyllä niin saakutan riipivä, että toisin kuin yleensä pedaaleilla, kannattaa sitä bassoa roiskia melko rankalla kädellä trebleen verrattuna, etenkin kun tuosta ei middle-namiskaa löydy. Mutta enpä usko, että tuolla tuosta vahvaristasi mitään sulosointuja loihdit. Stackeissa ja isoissa komboissa tuo toimii vaihtelevasti mutta pikkucomboilla tulee lähinnä semmoista surinaa.. :(

Lisäksi tuo on hemmetin tarkka siitä mihin sen iskee kiinni.. Vahvarista riippuen tuo purkki kuulostaa akselilla: uskomattoman hevi leka / järkyttävää munatonta surinaa. Eli siitä vain ekperimentoimaan. Enää en tuota kyllä käytä, POD Xt sen melko tehokkaasti syrjäytti mutta kyllä tuolla tulee aina ajoittain reeneissä leikittyä..

Ohimennen voisi muuten mainita, että tuo, Boss Xtortion sekä Bossin Eq buusterina toimivat oikein hyvin yhteen.. Tuo Xtrotion tasaa kivasti tuota Smash Boxin riipivää yläpäätä.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
kege
29.11.2006 17:56:12 (muokattu 29.11.2006 17:57:45)
Minulla on kaikki nupit kello 12:sta ja heviä vetelen. Treblen lisääminen tuo ikävää tunkkaista kihinää. Niin ja smooth päällä.
Antti1
29.11.2006 18:01:13
Meinasi tulla jo ikävä, mutta sitten kuuntelin entisen bändini levyn, jossa tuota tuutattiin Marshall-stackin läpi. Ei oo enää ikävä, ainakaan ostomielessä... :)

Oli se hyvä poljin, sen muistan. Leadisoundiltaan aivan liian ohut tosin ja kaipasi bossin od3:sta kaverikseen.
Wäpä
15.07.2009 21:42:04
Osaako joku kertoa mikä on vikana, kun oma SmashBoxini ei toimi paristolla? Patteri on aivan uusi, joten siitä se ei ole kiinni. Joskus, kun ostin pedaalini se toimi paristolla, mutta en käyttänyt kokeilun jälkeen paristoja, vaan verkkovirtapiuhaa, mutta nyt pedaali ei enään toimikkaan pattereilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)