Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne.
1 2 3 4 570 71 72 73 74122 123 124 125 126
anzelmosm
28.11.2006 21:05:16

Agonizerin sivuilta nyt muutamat klipit tulevalta alpuumilta: http://www.agonizer.org
[14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
northern
28.11.2006 22:14:53

Jamittelua bändikämpältä. Kiva olisi kuulla kommentteja soitostani kun aika aloittelija olen vielä rumpujen kanssa. Lisää materiaalia tulossa varmaan kun saadaan biiseihin laulumelodiat ja sanat.

http://www.mikseri.net/artists/?id=61622
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
hollmi-5
28.11.2006 22:16:39
Tähän voisin sanoa syyn: jos menen penkillä kauemmaksi, jolloin kapula osuisi keskelle kalvoa, olisi jalat liian kaukana pedaaleista, Ei sinun tarvitse tehdä mitään muuta, kuin ottaa käsivartta hiukan irti kehosta (jolloin myös lihasjännitys vähenee) ja siirtää kyynerpäätä hiukan taakse. Näin se kapula lyö keskemmälle virveliä.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Niq
28.11.2006 22:56:26

Jamittelua bändikämpältä. Kiva olisi kuulla kommentteja soitostani kun aika aloittelija olen vielä rumpujen kanssa. Lisää materiaalia tulossa varmaan kun saadaan biiseihin laulumelodiat ja sanat.

http://www.mikseri.net/artists/?id=61622

Komppi alkaa jo rullata, tosin vähän laiskanpuoleiselta kuulostaa. Soitit tuossa lähes koko ajan samaa komppia samalla tatsilla, vaikka biisin osat vaihtuivat. Tuo sai biisin kuulostamaan tasapaksulta ja tylsältä, eli dynamiikkaa peliin, enemmän vaihtelua komppiin, vaihtelua tatsiin. Rumpusoundit oli kyllä hyvin meininkiin sopivat, rupua ja rosoa. :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
miscage
28.11.2006 23:55:29 (muokattu 28.11.2006 23:58:24)
www.mikseri.net/rom

Saa duumata. Itse olen nyt n. vuosi studioreissun jälkeen pystynyt kuuntelemaan näitä edes vähäsen.
Even your girlfriend fucking sucks.
Bacchus
29.11.2006 13:40:07 (muokattu 29.11.2006 13:40:15)
Tuolla asenteella ottaa varmaankin hyvin oppia vastaan. Mutta ei ittiänsä kannata dissata. Melkoista tykitystähän tuo oli. Ilmiömäistä jos vasta pari vuotta oot soittanu.

Katohan, Jami on tullut takaisin. Tervetuloa vaan, terveisin poikeroiset.;)
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Jami
29.11.2006 13:40:23

Noni, tulihan sieltä sitä vanhaa kunnon hollmiakin, kun tarpeeks härnätään... :)

Tai sitten sekin on ottanu olutta kun noin väärin ymmärtää poikeroisten sanomiset. Tosin Hollmilla jos jollain on kanttia vähän sanoakin.

Itse biisin rumpaloinnista nostan hattua. Kyllä istuu ja toimii. Soittoa on just niin paljon kun tuossa pitää ja saakin olla. Saundit allekirjoitan vahvasti. Tempo riittää mulle aivan hyvin. Ei nopeasti soitettu biisi sen kummemmin kulje. Kyse on bändin keskinäisestä istuvuudesta. Ja siinä olen vastaan kaikenmoisia kenoja ja erisuuntiin vetoja. Kuunnelkaa vaikka biisin verran eppuja jos ette mua usko.

Genre on tuttu neljän vuosikymmenen kokemuksesta. Että jatsarit, räpellysrokin soittajat ja metallinpaukuttajat saa ottaa onkeensa kun sanon että tuossa on suomirokin paras olemus rumpaloituna juuri kuten se pitääkin rumpaloida.

Tuli mieleen että täällä Suomessamme on ennenkin ymmärretty jonkun genren soitto päin persettä. Kun punk jälkijunassa saapui maahamme, luultiin että se on huonostisoittoa rääsyissä syljeskellen ja kiemurrellen.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Jami
29.11.2006 13:43:50 (muokattu 29.11.2006 13:45:37)

Katohan, Jami on tullut takaisin. Tervetuloa vaan, terveisin poikeroiset.;)

Kirjootteletta täälä niin olemattomia jotta pitää tulla vähä rikuneeraamahan. hähääh.

No en mä kokonaan pois oo ollukkaa. Oon palstaa seurannu. Nyt kun tuli mahdollisuus tuohon omaan huoneeseen niin sielä jo pitkään oon vaikuttanu. Nyt tuli vähä vapaata aikaa niin provosoiduin tänne yleisellekkin puolelle kantaa ottamaan.

Niin ja kiitos vaan poikeroisille. On oikein mukavaa jos kuitenkin olen tervetullut.

ps. ai että on kaunis tuo sonorin runko sun omakuvas
Bacchus
29.11.2006 13:47:54
Niin ja kiitos vaan poikeroisille. On oikein mukavaa jos kuitenkin olen tervetullut.

ps. ai että on kaunis tuo sonorin runko sun omakuvas

Kyllähän tänne sopii tulla. Jazzmieskään ei lopulta malttanut olla poissa, ja hyvä niin.

Kiitoksia kiitoksia, 5 millistä valettua pronssia, ja painaa kuin julmettu.;)
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Olli
29.11.2006 13:54:04

Kyllähän tänne sopii tulla. Jazzmieskään ei lopulta malttanut olla poissa, ja hyvä niin.

Kiitoksia kiitoksia, 5 millistä valettua pronssia, ja painaa kuin julmettu.;)

Pistä siitä ääninäytettä :)
http://www.spacebarhoppers.com/
Bacchus
29.11.2006 14:06:21

Maanantaina virveli kävi jo treeniksellä, mutta maton naru katkesi, joten piti tuoda takaisin himaan ja heittää virttyneet narut hittoon.

Yritän pistää ääninäytettä mahd. pian. Treeniksellä on sitten ainoastaan Samsonin halpismikkipaketti, joten älkää odottako superhyvää äänenlaatua.
hollmi-5
29.11.2006 15:47:29
Kun minä olin soittanut kaksi vuotta, oli minut valittu pakkakunnan bändikilpailun parhaaksi muusikoksi, pääsin rock SM-loppukilpailuun, studioon... Tuli fiilis, että nyt minä osaan kaiken. Kohta pitää lopettaa, kun ei enää voi oppia mitään. Onneksi olin pahasti väärässä.

Tämä rumpujen soitto alkaa pikkuhiljaa aueta. Nuorena veti pelkällä fiiliksellä ja hiellä. Hyvä sekin. Nykyisin tajuaa, mitä soittaa. Tekniikka on ihan toinen, kuin muinoin... Ei silti hauska niitä alkuaikojen juttuja on kuunnella ja hauska on huomata, kuinka jotakin tuttua sieltä edelleen on itsestään kuultavissa ja jotakin nykyiseen soittoonkin jäänyt.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
northern
29.11.2006 16:08:40

Komppi alkaa jo rullata, tosin vähän laiskanpuoleiselta kuulostaa. Soitit tuossa lähes koko ajan samaa komppia samalla tatsilla, vaikka biisin osat vaihtuivat. Tuo sai biisin kuulostamaan tasapaksulta ja tylsältä, eli dynamiikkaa peliin, enemmän vaihtelua komppiin, vaihtelua tatsiin. Rumpusoundit oli kyllä hyvin meininkiin sopivat, rupua ja rosoa. :)

Aikaisempia nauhoituksiamme kun olen kuunnellut niin oon huomannut että ne fillit takkuilee aika pahasti. Siksi olen yrittänyt vähän yksinkertaistaa soittoa. Mielummin tasainen jämäkkä tylsä komppi kuin kauheasti kikkailua joka ei pysy yhtään hallinnassa :)
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
Niq
29.11.2006 16:18:17

Aikaisempia nauhoituksiamme kun olen kuunnellut niin oon huomannut että ne fillit takkuilee aika pahasti. Siksi olen yrittänyt vähän yksinkertaistaa soittoa. Mielummin tasainen jämäkkä tylsä komppi kuin kauheasti kikkailua joka ei pysy yhtään hallinnassa :)

Mä muistelen että oisin myös kuullut jotain sun aikaisempaa pätkää jossain ja kommentoinut siinä juuri tuota fillien epätarkkuutta. Oikealla tiellä olet, fillejä ehtii treenailla myöhemminkin ja kun komppi on jo valmiiksi hallussa, niin fillitkin menee melkein itsestään. Toki niitäkin voi harjoitella yksin soitellessa, bändisoitossa ei taas oo kiva jos fillit takkuaa, koska rytmi on kuitenkin suurilta osin rumpalin niskoilla.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Jalmis
29.11.2006 16:38:57
www.myspace.com/tellusband

Tuolta löytyy näytettä soitosta. Kuunneltavana vastapyöräytetty demo.
Deino
29.11.2006 16:52:51

En nähnyt sulla kuulosuojaimia.

Tulpat oli. Ja on ollut alusta asti.

Thanksit kommenteista.
moderndrummer88
29.11.2006 16:57:42
Tulpat oli. Ja on ollut alusta asti.

Hehah. Punaset peltorit sulla aika pitkään oli ;)
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Deino
29.11.2006 17:00:28

Hehah. Punaset peltorit sulla aika pitkään oli ;)

Niin mutta siis suojaimet yleensäkin... lopeta jo mun haukkuminen :I
Jami
29.11.2006 23:50:32

Se on vähän vaarallista. Ajatelkaas satasen viulua ja mittaamattoman arvokasta Stadivariusta ja niitten ääninäytettä.

Molempia soittaa sama soittaja. Molemmat äänitetään halpismikeillä. Molempia käsitellään kompuroilla ja tilaefektelillä. Mahdollisesti jopa eq:lla. Näyte prässätään mp3-formaattiin. Kyseenalaisella ohjelmalla siirretään nettiin kuultavaksi.

Sitten ihmetellään porukalla että mikä perkele noissa vanhoissa viuluissa maksaa kun ero ei ole tuon kummosempi.

Sama käy tämän sonorin virpan kans. Soittamalla ja livenä kuuntelemalla asia on ihan erilainen ja erot laatusoittimen ja tusinavermeen välillä on täysin selviä.

Eli harkitse vielä sitä ääninäytettä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)