Aihe: Kuka tai mikä bändi sai sinut aloittamaan bassoilun ?
1 2 3
Teijo K.
28.11.2006 22:28:06

Kiusallani aloitin.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä
PnukBassist
28.11.2006 22:50:29

Rancid ja Operation Ivy on varmaan kaksi parasta bändiä edelleen maalimassa, ja sieltähän sitä sitten hoksasi Matt Freemanin suureksi idoliksi. Vaikken sillon vielä osannu yhtään mitään soittaakaan. Sitten jossain välissä tulivat kaverit ja löivät basson käteen ja sanoivat että nyt oot basisti. Eipä siinä sitten enää koulunkäynti lopputalvena kiinnostanutkaan... Eikä oikeastaan hirveästi vieläkään. RöhRöh.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
el_hefe
28.11.2006 23:01:29
ei mikään. kuuntelin silloin huonoa musiikkia.
aloitin oman nerokkuuteni inspiroimana...
http://www.turkoosi.com
trackson
28.11.2006 23:02:51
------
Äiti
Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin
hollstro
29.11.2006 01:34:09

Soitin jo bändissä kitaraa kun kaverit (kaksi kitaristia) perustivat uuden bändin. Vapaana olivat rumpalin ja basistin tontit. Mulle tuli basso ja veljelle rummut. Siitä lähti. Vuosi oli 1978. Siihen asti Hurriganes ja nouseva uusi aalto olivat kovimmat vaikuttajat. Vaikkua tulee korvista vieläkin.
Mim
29.11.2006 08:23:35
alku aikojen RHCP. Flean bassoilu innoitti.
ja toki muutkin tekijät. kuten isän musisointi
onnee ja kippis
VesaK
29.11.2006 08:23:47

Kun ekassa bändissä kaikki ei voineet soittaa kitaraa piti jonkun hankkia basso. Commodore 64:ää varten säästämäni rahat materialisoituivat bassoksi aika nopeasti. Basso-oppia tuli alkuun imettyä lähinnä Hurriganesin, CCR:n ja Shadowsin levyiltä.
Keny
29.11.2006 08:50:47
70 luvulla kun piti bändi perustaa niin aina oli 10 kitaristia,5 rumpalia ja loput kiippareita tai laulajia.Bassoa ei kukaan halunnu soittaa.Pakko oli ryhtyä enkä kadu.

Kontralla rocka-billyä ja bassolla kun olin kuullu Stanleyta ja Luis Jhonssonia niin hiffasin ettei tarvii vaan soitaa kaseja tai tump tump.

Ei oikeen irtoo kirjotus ny....no jotain tuli.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
T.Nick
29.11.2006 10:23:33
Ostin Rage against the machinen Evil Empire -levyn seiskaluokalla. Kaks kuukautta myöhemmin hommasin bassokamat. Ne ei ollu kuitenkaan jasso ja Ampegin rantahuvila, kuten tolla levyllä, jolla nimenomaan todella mahtava (basso)soundi teki syvän vaikutuksen. Siihen maailman aikaan paljon osannu tollasia asioita muuten huomioida, joten tilanne loi itselleni todellisen herätyksen illuusion.
Tosimies ei välitä
J.Hollström
29.11.2006 10:33:54
Kaverit sai aloittamaan bassoilun. Tarvittiin laulava basisti bändiin ja minä uhrauduin. Vuosi oli jotain '83. Kitaraa olin soittanut ennen bassoilua jokusen vuoden.
Bläck Joutsen
29.11.2006 11:03:04
Peruskoulun musiikin tunneilla, kun opettaja jakoi soittimia, käteen napsahti basso. Tosin hetken bassoteltu ja yleisen painostuksen jälkeen siirtyminen kitaraan. 3-4 vuotta kitaraa, kunnes tajuaa soittamisen realiteetit - olenkin aika paska kitaristi. Soittoharrastus seis. Musiikki vetää pidempän korren ja koen herätyksen - BASSO.
Basso osoittautuu meikäläisen soittimeksi. Ei tarvitse mitään yltiöpäistä sorminäppäryyttä. Tosin suurin syy, miksi basso sopi käteen, on asenne ja realistisyys soittamista kohtaan. Basso soiteltu nyt noin 6 vuotta.
Groovelover
29.11.2006 11:51:26
Jimi Hendrix Experience ja Noel Redding.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Basismi
29.11.2006 12:00:35
Pino Palladino
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
pekezu
29.11.2006 14:40:41

No, pistäydyin viime kevään alussa kaverin luokse ohimennen nauttimaan kofeiinia ja tuli puhetta sitten tämän kaverin bändistä. Kaveri yhtäkkiä pamautti minulle, että tulehan soittamaan meidän bändiin bassoa. Olin ensin epäileväinen, koska kokemus painottui lähinnä koulun musiikintuntien räpeltämiseen. Sittenpä alunperin kaverin luona kylässä ollut toinen kaveri sanoi, että jos sä soitinta tarviit niin hän voi lainata basson ja vahvarin. Mikäs siinä sitten.

Oma basso istui syliin kesällä, ja siitä asti sitä on raiskattu sitten aivan kympillä. Soittoon vaikuttaneita basisteja ei tarkemmin ole, en ole idoliseerannut ketään basistia kunnolla.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
juici
29.11.2006 14:58:36

Soitettiin kaverin kanssa Nirvanaa ja haluttiin perustaa kunnon punk-grunge bändi. Kysyin toista kaveriani laulajaksi ja hän tuli. Perustajakaveri vaan alkoi miettiä, että tulee bändiin liikaa väkeä jos on kaks kitaristia, laulaja, basisti ja rumpali. Ja koska laulaja ei halunnut aloittaa soittamaan bassoa niin minä sitten myin kitarakamat ja ostin basson.

Basson soittoa olen ammentanut sekä Nirvanan, Beatlesin että Juicen ja Leevi And The Leavingsin levyiltä.
Olisiko ihmiskunta nyt onnellisempi, jos nuori Hitler olisi äänittänyt pari gramofonilevyllistä kansanlauluja ja tehnyt sitten haulikolla "cobainit"? -Martti Ripaoja, Sunnuntaisuomalainen 10.9.2006 | MYYN BASSON, OSTA POIS.
doppelgänger
29.11.2006 15:14:21 (muokattu 29.11.2006 15:15:47)
Soittoinnostus alkoi Himistä kun olin 3v. Mutta bassosta aloin tykkää pari vuotta myöhemmin kun tykkäsin niin paljon Kornin Fieldyn bassottelusta.
Chemical
29.11.2006 16:04:37
No ensin halusin akustisen kitaran, mutta kaverit ehdotti että osta basso niin pistetään bändi pystyyn ja päädyin sitten basson hankkimaan.
Tähän mennessä en ole katunut :)
Antti Takalo
29.11.2006 16:30:19
Tekemisen puute kotikaupungissa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2; Kadonneen Pröötin metsästäjä. Riutta
Hullu basisti
29.11.2006 19:33:17
Serkkujen kanssa oli bändi (olin silloin ihan mukula ja porukan nuorin) ja silloin mulle nasahti rumpalin paikka. Jonkun aikaa soiteltiin serkun autotallissa, mutta sitten kun huomasin että tarttis alkaan vähän enempi treenaan niin homma jäi. Ei ollut kotona tilaa rummuille ja mulla ei ollu rahaa omaan rumpusettiin.

No silloin oli kovaa huutia se uusi aalto ja kuunneltiin heviä C-kasetilta ja vinyyliltä ja pakko myöntää että jo silloin Steve Harrisin soitto ja soundi kolahti. Jonkin aikaa treenasin serkun bassolla. Kuitenkin vasta paljon myöhemmin hommasin oman basson. Kerkesin siinä välissä ostaan syntikankin, mutta kiippari ei ollu mun juttu.
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)