Krice 28.11.2006 00:17:40 | |
---|
Ibanezin Sand Gripit on siitä jänniä, että kun on niillä soitellut niin ei oikein enää osaa soittaa tavallisilla liukkailla plekuilla. Se hiekkapinta pitää otteen just paikallaan eikä melkein. |
Ylilordi 28.11.2006 10:33:02 | |
---|
Ibanezin Sand Gripit on siitä jänniä, että kun on niillä soitellut niin ei oikein enää osaa soittaa tavallisilla liukkailla plekuilla. Se hiekkapinta pitää otteen just paikallaan eikä melkein. Nykyään teen aina plekuihini karhean pinnan puukolla, auttaa ihmeesti Hieman muuten ketuttaa kun sain Tommy Emmanuelin keikalla mieheltä plekun(sen kun se heitti toisella keikalla ennen taukoa) ja mitä sillä vähän uskalsin soittaa niin valehtelematta ylivoimaisesti parempi tatsi kuin missään muussa kokeilemassani plekussa. Ei kyllä mitään hajua minkä merkkinen tuo on, väri on sinertävä eikä lue edes valmistajaa missään. Jos joku vahingossa tietää minkä merkkisestä plekusta on kyse niin kertokaa toki |
kanka 28.11.2006 11:55:32 | |
---|
..sain Tommy Emmanuelin keikalla mieheltä plekun.. ..valehtelematta ylivoimaisesti parempi tatsi kuin missään muussa kokeilemassani plekussa. Ettei vain olisi eräänlainen plaseboefekti tässä? :) |
Santtu_123 28.11.2006 11:58:36 | |
---|
|
Ylilordi 28.11.2006 13:03:39 | |
---|
|
Burn 28.11.2006 13:09:31 | |
---|
Dunlop Gator Grip 1.14 mm is my pick of choise. Chuck Norris is just like you and me, he puts his pants on one leg at a time. Except when he puts his pants on, he fights North Koreans. |
Lesleht 28.11.2006 15:01:48 | |
---|
Ibanezin Sand Gripit on siitä jänniä, että kun on niillä soitellut niin ei oikein enää osaa soittaa tavallisilla liukkailla plekuilla. Se hiekkapinta pitää otteen just paikallaan eikä melkein. Mulla kulu se grippi pois siitä viikossa.... |
Krice 28.11.2006 16:07:51 | |
---|
Mulla kulu se grippi pois siitä viikossa.... Ei oo mulla, mutta itse plektra näyttää kuluvan aika nopeasti. |
Lesleht 28.11.2006 16:52:25 | |
---|
Ei oo mulla, mutta itse plektra näyttää kuluvan aika nopeasti. Niin sekin vielä... |
Milkop 28.11.2006 17:46:56 | |
---|
Dunlopin 0.88 Tortex luonnollisesti. Ihan hyvä yleisleku. Olen myös todennut vihreän kuulostavan parhaalta :) |
Petrukki 28.11.2006 17:51:02 | |
---|
Olen tykästnynyt Ibanezin Steve Vai -plekuihin - viiltoja puukolla pari molemmille puolille, ja kätösissä pysyy. Ja soundi on todella hyvä! Ja muutenkin sopivan kokoinen. Jackson on paras puolivuotta (ehkä). |
kunkitarasoi 28.11.2006 17:59:44 (muokattu 29.11.2006 17:39:46) | |
---|
Davoissa ei ole mitään vahvuuksia kun ne taipuu keskeltä.. tai siis periaatteessa on kaikki vahvuudet. Se mistä sitä pitää kiinni määrittää vahvuuden.. mä tykkään Davoista kans, noissa grip tipeissähän on muistaakseni semmonen "kumipäällyste", sairaan hyvä grippi.. Melkeen grippi on mulle tärkein juttu, en varmaan osaa pitää sit oikein koko plekuja.. toinen loistava on Steve Claytonin Sand Shark http://www.plektra.com/plektrat.php?valmistaja=31 pysyy käsissä ja tosi kestävä.. acetal muovia, vähän niinku delrinin tai celluloidin sekotusta (tää on vain mun tulkinta) hehe.. |
Fortune 28.11.2006 19:45:03 | |
---|
Jos haluaa grippiä plektraan, puukolla viiltelyn ohella karhennetun otepinnan saa käyttämällä plektraa ruuvipenkin leukojen välissä. Tulee nätti karhennus. Look behind you, a three-necked guitar!
|
itse oon tykästyny dunlopin tortex jazz H3:siin :) just sopivan kokonen mulle... mitä eroa muuten noilla H3:silla on normi jazz 3:seen verrattuna? H taitaa olla hard eli onko paksumpia? |
kunkitarasoi 29.11.2006 17:37:42 (muokattu 29.11.2006 17:40:25) | |
---|
voi olla hyvä idea jos omistaa ruuvipenkin ;) mutta kaikki plekut ei kestä moista roimaa rutistusta.. nuo kovemmat materiaalit varmaan murentuis ja lohkeilis.. joten tyydyn ostamaan :) Ei nuo Claytoninkaan sand sharkit ole kalliita käyttöikäänsä nähden.. kestävät kauemmin kulumatta kuin pehmeämuoviset. Mutta nää on taas niitä makuasioita mikä soundaa kellekkin ja miten.. ei tuolta edellisestä linkistä tainnukaan päästä kattelemaan sand sharkia.. toimiskohan tämä paremmin http://www.plektra.com/haku.php?hakulauseke=sand+shark |
Ze Kink 29.11.2006 18:06:29 | |
---|
itse oon tykästyny dunlopin tortex jazz H3:siin :) just sopivan kokonen mulle... mitä eroa muuten noilla H3:silla on normi jazz 3:seen verrattuna? H taitaa olla hard eli onko paksumpia? Eri matskua, jos nyt tarkoitat niitä violetteja. Ja ne on ohuempia kuin Jazz III:t, Jazz III on muistaakseni 1.38mm ja tuo Tortex jazzien paksuin on 1.14mm. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
ankkiz 29.11.2006 18:15:44 | |
---|
Itsekkin olen saanut plekun lohkeamaan, mutta silloin käytinkin noita karhennusviiltoja. Nykyjään olen liimatipoilla tehnyt plekuun nystyrät ja kyllä pysyy, eikä lohkea. Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
Ze Kink 01.12.2006 16:28:40 | |
---|
TeckPick messinkinen on kunnon pleku. Tatsi on suhteelisen armoton, huolimattomalla pikkauksella pleku jumiutuu kieliin. Tämän jälkeen perinteisempi muovipleku tuntuu hyvin helpposoittoiselta. Soundillisesti alukkeiden (atack) korostuminen tuo tosi mukavaa sävyä. Mielestäni myös soittimen ja mikkien luone tulee selkeämmin esille kirkasoundisella mikillä. Ostin moisen kokeiluksi, tässähän on oikein hyvä tatsi. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
Lesleht 02.12.2006 00:20:25 | |
---|
|
VJP 02.12.2006 00:41:35 | |
---|
Itse sain kulutettua käyttökelvottomaksi kolme Ernie Ballin Heavy-plektraa viikossa soittamalla juuri tuollaisia 3-6h/päivä sessioita.. Enkä osaa edes tiluttaa. No mutta ne olikin aivan paskoja. Liian leveitä ja heikkoa materiaalia. Juuri tämä ongelma Ernie Palloissa on. Ne ovat muuten hyviä plekuja, mutta niitä saa olla koko ajan ostamassa lisää kun vanhat kuluvat olemattomiin. Pitäisi kai vaihtaa plekua. |