paice60 28.11.2006 14:43:44 | |
---|
Onpa nuo mitkä ovat tällä hetkellä ihan toimivat kun välillä huoltaa. Ei ihan äkkiä tule mieleen mitään uutta hankittavaa, kun juuri ostin pari uutta padia. CY-5 ja CY-12. Miks´ mä oon täällä? |
KoskPaavo 28.11.2006 15:02:13 | |
---|
Omakuvassa näkyvällä Jammulla oon pärjännyt , ostan lähiaikoina puhelinmpkolmosen tueksi tolle. Kovasti ovat tykänneet. "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |
WanhaWetäjä 28.11.2006 16:32:38 (muokattu 28.11.2006 21:41:08) | |
---|
Jos nyt yleensä viittii keikalle lähtee, laitteet pitää olla kevyet, helpot roudata, ammattibändi on menossa kotia kohti jo puoli tuntia pilkusta!Amatöörit jäävät pyörimään sinne ja purkamaan keikkaa esim tuopposen ääreen, ja sehän kyllä ainakin mua wituttaa! Kuitenkin sellaset laitteet pitää olla ettei saundi nyt ihan perseestä ole! 1 kitara ja yks multieturauhanen, kyllä sillä pitää se "Paratiisi" ja "Jätkän humppa" taittua.1 Casio jos on OMB,kaiuttimilla ja mikkiliittimellä, voi vetää pienemmät mestat ihan sillä. 1 basso ja joku pieni humistinkuutio siihen, jos soittaa bassoo.Ja pitää muistaa laittaa ne kielet sopivan löysälle!!Jengistä suurin osa on kuitenkin sitä perustopia, eli riittää kun tahti sattuu jalalle, laulu kuuluu ja on tuttuja biisejä. Jos haluaa hankkia jotain kallista "vintakkee" pitää mennä päivätöihin että on varaa käydä keikoilla. Niin eiks tässä ollu kyse humppakeikoista?Tuskin staikkaria, hammondia/lepaa ja rhodesia esim Treen Hämeensiltaan kannattaa roudata, tulee kalliiksi, pitää hommata vähintään Pekkaniska apuun! Ostan Casion kun täytän 50v... |
riff 28.11.2006 19:23:14 | |
---|
pitää hommata vähintään Pekkaniska apuun! HHHAAHHHAAAAZZZZZ JA ISO HOHO!!!!!! Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
paice60 28.11.2006 19:29:11 | |
---|
HHHAAHHHAAAAZZZZZ JA ISO HOHO!!!!!! Otappa Rihvi edes jonkinlainen pilleri. Miks´ mä oon täällä? |
manjaana 28.11.2006 19:41:28 | |
---|
pitää hommata vähintään Pekkaniska apuun! Jou, voisin itsekin niiden apuun antautua.. ;o)) -Hengellistä hyminää, sanoo Haka-Jaska ku kirnuhun piäri- |
Jupi57 28.11.2006 19:51:35 | |
---|
Gretsch roundbadge (20,12,14) setti 50/60 luvulta (siis silloin valmistettu MINT setti). Humppakansa ansaitsee kunnon soittimet. Ei valittamista nykyisissä työvälineissä. |
riff 28.11.2006 20:43:49 | |
---|
Otappa Rihvi edes jonkinlainen pilleri. Ei taida löytyä minkäänlaisia jyviä :( Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
Jou, voisin itsekin niiden apuun antautua.. ;o)) Öh, semmone virma on.. ja pänti! ..liennee sisäpiiri juttuja? |
manjaana 28.11.2006 20:58:16 | |
---|
Ei taida löytyä minkäänlaisia jyviä :( Syäny jo kaikki tietty.... -Hengellistä hyminää, sanoo Haka-Jaska ku kirnuhun piäri- |
manjaana 28.11.2006 21:01:49 | |
---|
Öh, semmone virma on.. ja pänti! ..liennee sisäpiiri juttuja? Piireistä mitään tiedä, ei ees piirityksestä oo hajua.. ;o( -Hengellistä hyminää, sanoo Haka-Jaska ku kirnuhun piäri- |
baron 28.11.2006 21:31:36 | |
---|
ammatibändi on menossa kotia kohti jo puoli tuntia pilkusta!Amatöörit jäävät pyörimään sinne ja purkamaan keikkaa esim tuopposen ääreen, ja sehän kyllä ainakin mua wituttaa! ???? Puolituntia viimeisestä nuotista tilataksi paikalla, jos joutuu odottamaan, se maksaa joka viivyttelee eli kaikki aina valmiina! "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
jeppeq 28.11.2006 21:34:04 | |
---|
Kaikenlaista roinaahan sitä on tullu lavalle kannettua ja sieltä pois, useimmiten ilman sitä roudauskaljaa, mutta onpa noitakin roudauksia. Vuosien myötä aina parempaa ja parempaa (osin ihan turhankin hyvää) on kertynyt kantoon. Mutta oonkin velliperse ja teen lisäks päivätöitä :/ Suurena haaveena kuitenkin käteensopiva nelikielinen matalaääniase ja lämpöinen putkisoundi vähän vanhemmilta vuosiluvuilta. Ehkäpä vielä joskus se tuokin ihme sattuu kohilleen. Lehikoisen PCM91 olis toinen. Onhan se mukavampi soitella, kun "tulee hyvin". Voi olla, että kiinnostaa ! |
Juupe 28.11.2006 21:43:56 | |
---|
Gretsch roundbadge (20,12,14) setti 50/60 luvulta (siis silloin valmistettu MINT setti). Tuollainen settihän on myynnissä tori-osastolla. Pyyntö 2100,- Mulla on samanlainen ollut jo pian 20 vuotta, vuosimalli -66, maksoin silloin 900mk :) |
poppamies 28.11.2006 21:50:01 | |
---|
G-strings are for strippers! |
EP 28.11.2006 21:56:04 | |
---|
Piireistä mitään tiedä, ei ees piirityksestä oo hajua.. ;o( Ai jaa.. :/ Hyvä allekirjoitus sulla. 8)) |
Jupi57 28.11.2006 22:01:56 (muokattu 28.11.2006 22:12:43) | |
---|
Gretsch roundbadge (20,12,14) setti 50/60 luvulta (siis silloin valmistettu MINT setti). Tuollainen settihän on myynnissä tori-osastolla. Pyyntö 2100,- Mulla on samanlainen ollut jo pian 20 vuotta, vuosimalli -66, maksoin silloin 900mk :) Aivan. (samaa luokkaa ennenkuin myin opiskelijana) Hinnan pitäisi olla vähintään 10.000 ekeä : ), kuten näissä nykyisissä seteissä. Oikeasta afrikkalaisesta mahongista valmistettu setti se olisi mannaa. Myynnissä oleva setti, ei ole mielestäni "täydellinen", vaikka varmasti erittäin hyvä. |
baron 29.11.2006 00:14:18 | |
---|
Niin eiks tässä ollu kyse humppakeikoista?Tuskin staikkaria, hammondia/lepaa ja rhodesia esim Treen Hämeensiltaan kannattaa roudata, tulee kalliiksi, pitää hommata vähintään Pekkaniska apuun! Sit kun mulla on varaa ostaa staikkari D humppasoittimeksi, mulla on varaa myös palkata Pekkaniska ja käydä vain paikoissa, johon se mahtuu. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
vanhami 29.11.2006 08:35:41 | |
---|
Mulla on tilanne, että olen myynyt nyt lähes kaikki henk koht musiikkikaluston haitaria lukuunottamatta. Uutta rautaa pitäis ny ostaa sitte. En vain oikein osaa päättää, mitä laittas. Todennäköisesti Roland FR-7b haitarin ja sille E-50 mulinexin kaveriksi. Jos ei olisi sen kummemmin rahasta kiinni, ostasin ehkä ehkä G-70 mulinexin. Itseasiassa voisin ostaakkin, mutta se on niin helvetin paljon raskaampi roudata. |
lukkari 29.11.2006 10:10:50 | |
---|
Mulla on tilanne, että olen myynyt nyt lähes kaikki henk koht musiikkikaluston haitaria lukuunottamatta. Uutta rautaa pitäis ny ostaa sitte. En vain oikein osaa päättää, mitä laittas. Todennäköisesti Roland FR-7b haitarin ja sille E-50 mulinexin kaveriksi. Jos ei olisi sen kummemmin rahasta kiinni, ostasin ehkä ehkä G-70 mulinexin. Itseasiassa voisin ostaakkin, mutta se on niin helvetin paljon raskaampi roudata. Mun pitää ottaa huomioon roudaushommissa iskias. |