HungryFD 27.11.2006 17:02:00 | |
---|
Tortex 0,6 mm. Ehdottomasti paras. M.A.C.H.O. # 16 "You know when I was a boy and rock'n'roll came to East Germany, the communists said it was subversive." THV-klubi #51 |
L4t3 27.11.2006 17:10:55 | |
---|
Jos ei ole tottunut mihinkään tiettyyn kokoon, ni siinä vaiheessa se on sama soittaa vaikka kertakäyttölusikalla, jos siltä tuntuu. No itse kuulun siis tähän kastiin. Minulle ei tosiaankaan ole hirveästi väliä, millaisella plekulla soittelen. Jossain metallisahauksessa tietty paksumpi plörtsy on rautaa, mutta muunlaisessa musiikissa ja erityisesti akustisella on kivempi soittaa ohuehkolla plärällä. Kato Jyrgenberi! |
Wespa 27.11.2006 18:05:50 | |
---|
Ibanezin 1 mm Heavy (takapuolella hikizume-teksti). Tietääkseni vain Levytukusta saa näitä. Karhea pinta, karu väri (vaaleanvihreä) ja juuri sopivan muotoinen. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Johann Onn 27.11.2006 18:19:49 (muokattu 27.11.2006 18:20:44) | |
---|
|
Minä! 27.11.2006 18:33:26 | |
---|
Itse tein koulussa kolme milliän paksusta bakelliitti levystä plektran. Ehkä paras plektu ikinä. |
monisto 27.11.2006 19:26:26 | |
---|
Herdimin sininen. Pysyy hyvin lapasessa ja ylivoimaisesti paras tatsi kieliin koskaan millään ikinä. Eikä halkea. "Load me and my box on the 309" |
-Cale 27.11.2006 19:29:08 | |
---|
Omatekemät plekut on parhaita! |
Lesleht 27.11.2006 19:33:38 (muokattu 27.11.2006 19:38:59) | |
---|
Kyllä Dunlopin Jazz III on ollut jo pitkään suosiossa. Jotkut Ibanezin signature-plekut on myös ihan hyviä. E:Miten voi saada plektran halkeamaan??? soittamalla päälle 3 tuntia päivässä ja tuossa lukee että TUNTUU että halkeaa. |
Juustonaksu 27.11.2006 19:46:34 | |
---|
soittamalla päälle 3 tuntia päivässä ja tuossa lukee että TUNTUU että halkeaa. On tullut soitettua kerran samalla plektralla pari kuukautta lähes 3-6h päivässä eikä se plektra ollut edes kovin kulunut. :) Aikamoinen tilusahaaja saa olla, jos menee särki. Meikällä varmaan katkeaisi kielet ennen plektraa. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
hullu_ukko 27.11.2006 20:12:07 | |
---|
On tullut soitettua kerran samalla plektralla pari kuukautta lähes 3-6h päivässä eikä se plektra ollut edes kovin kulunut. :) Aikamoinen tilusahaaja saa olla, jos menee särki. Itse sain kulutettua käyttökelvottomaksi kolme Ernie Ballin Heavy-plektraa viikossa soittamalla juuri tuollaisia 3-6h/päivä sessioita.. Enkä osaa edes tiluttaa. No mutta ne olikin aivan paskoja. Liian leveitä ja heikkoa materiaalia. Dunlopin erimallisilla Tortexeilla tulee soiteltua. Paksuutena yleensä 0.73-1.4mm. Lisäksi tulee käytettyä jotain Snarling Dogsin plektroja mallia Heavy. Akustista yritin näppäillä muistaakseni D'andrean (D'addarioita eivät ainakaan ole) tai jonkun vastaavan merkin sormiplekuilla mutta lopulta kyllästyin siihen totutteluun ja siirryin taas paljailla sormilla näppäilyyn. Eihän klasaria millään plektroilla saakkaan soittaa ;) M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
Lesleht 27.11.2006 20:12:15 | |
---|
On tullut soitettua kerran samalla plektralla pari kuukautta lähes 3-6h päivässä eikä se plektra ollut edes kovin kulunut. :) Aikamoinen tilusahaaja saa olla, jos menee särki. Meikällä varmaan katkeaisi kielet ennen plektraa. en ny tarkottanu tuota kyseistä plektraa vaan kysymystä. |
Fromi 27.11.2006 20:26:01 | |
---|
Ittekki käytän Jazz III ja oon todella tyytyväinen. |
Fortune 27.11.2006 22:23:08 | |
---|
On tullut soitettua kerran samalla plektralla pari kuukautta lähes 3-6h päivässä eikä se plektra ollut edes kovin kulunut. :) Aikamoinen tilusahaaja saa olla, jos menee särki. Meikällä varmaan katkeaisi kielet ennen plektraa. Kyllä ohuen plektran saa halkeamaan soittamalla, jos erehtyy rokkikukkoilemaan pick sliden tms. muodossa (reunaan tulee vekki) ja sitten siirtyy normaaliin kitaranrankaisuun. Kyllä nuo vihreät tortexit joskus pamahtelivat halki. Eivät ne tietenkään hajoa, jos kitaraa hiplaa. Look behind you, a three-necked guitar!
|
vmak 27.11.2006 22:29:37 | |
---|
Ibanezin 1 mm Heavy (takapuolella hikizume-teksti) Itse soittelin ensin Jazz III, sitten siirryin Ibanezin Paul Gilbertin valkoisiin plektroihin, kunnes törmäsin tähän. Ongelma on se, että näitä tosiaan ei tunnu löytyvän juuri mistään. Täytyy vain pyytää aina kaveria tuomaan niitä käydessään levytukussa, täältä on sinne matkaa kuitenkin noin 450 kilometriä ja ei kehtaisi plektrojen takia postikuluja paljoa pulittaa. ööh.. ..joo |
Itse soittelin ensin Jazz III, sitten siirryin Ibanezin Paul Gilbertin valkoisiin plektroihin, kunnes törmäsin tähän. Ongelma on se, että näitä tosiaan ei tunnu löytyvän juuri mistään. Täytyy vain pyytää aina kaveria tuomaan niitä käydessään levytukussa, täältä on sinne matkaa kuitenkin noin 450 kilometriä ja ei kehtaisi plektrojen takia postikuluja paljoa pulittaa. Ne postikulut onkin jotain parin euron luokkaa, kun siihen joutuu ostamaan kuorenkin mukaan. Osta isompi läjä kerralla ja tinkaa postikulut kaupan päälle, niin ei tarvitse kaveria ajattaa noin pitkää matkaa plärien takia. =) |
Maba 27.11.2006 22:49:52 | |
---|
1.0mm Tortex se olla pitää. |
Lord of the strings 27.11.2006 23:20:34 | |
---|
Eikö kukaan soita Dunlopin Gator Gripeillä? Itselleni tuo sininen GG 1,14mm on ainoa oikea pleku. Juuri sopiva koko, pinta hieman rosoinen - ei luista, kestääkin vaikka kuinka pitkään. Oletko sinä kenties minä? Olet asian ytimessä täysin! "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
Da Make 27.11.2006 23:38:21 | |
---|
Oletko sinä kenties minä? Olet asian ytimessä täysin! Vaihdan aina välillä takaisin noihin. Loistavuutta muovisista. |
kanka 28.11.2006 00:10:30 | |
---|
Oletko sinä kenties minä? Paljon mahdollista..:) |
Ambitus 28.11.2006 00:15:23 | |
---|
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |