Raimo 24.11.2006 23:40:39 (muokattu 24.11.2006 23:42:56) | |
---|
Mun kuulokkeet ovat mallia K 240 DF Juuh, DF ei ole paras mahdollinen, en diggaa saundista ja botnea ei o... S nykyinen lempparini, ennen pidin M:stä. Mutta kyllä osaava saa niillä deeäffilläkin tehtyä muutaman refelevyn kuuntelun jälkeen jos huone kusee liikaa... Vinkki: 90% ajasta saa tehdä julmettuja leikkauksia yläbassoon/ alamidleen sekä bassossa että kitaroissa että ne saa istumaan rokkihommissa... Toi on taitolaji, ja oikeasti kovan ja toimivan bassoakselin miksaus on ihan kuninkuuslaji jopa huippuakustoiduissa tarkkaamoissa laatumonitoreilla.(Huone siis merkkaa botnessa vitusti enemmän kuin kajarit, muuten.) Uutta näytettä... |
dust sucker: Osaako kukaan neuvoa jonkun kappaleen/kappaleita/levyn, jossa olisi basso hetken verran yksin soimassa, että siitä saisi hyvän referenssin miksaukseen. Siis sellainen perus jykevä hyvä perus rock soundi. En tiedä onko yksin missään, mutta tuossa verestäessäni nuoruuden muistoja levyhyllystä hiffasin taas kerran että Gnr:n Appetitella on aika rouheat bassot, ja nimenomaan Mr. Brownstonella. Tiedä mikä siinä on mutta murisee niin saatanasti. Parhaiten kuuluu issekseen siellä soolon alla. Ja se ihan lopun juoksutus (viimeiset sekat), nam mikä soundi. Tuossa kyllä vaikuttaa se muukin setti (kitarat yms.) tietty siihen bassonkin soundiin (ylläri pylläri:-). Tiedä onko tästä iloa, mutta tulipahan vaan mieleen kun on tullut ko. lättyä viimeaikoina kuunneltua ja tällaisen huomion tein. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Chade Fallstar 27.11.2006 21:01:02 | |
---|
Kertokaapas olisikos nämä sellaiset kuulokkeet, joilla bassoa voisi tarkistella ja muutenkin olisi hyvä kuunnella? http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd600_avantgarde.htm Ite käytän noita luureja ja oon ihan tyytyväinen ollut. Ainakin masteroija Svante Forsbäck käyttää noita referenssiluureina, ja käsittääkseni muutamat muutkin ammattimiehet. Käyttömukavuus on huippuluokkaa, eli nämä voi todellakin unohtaa päähän. Vaatiiko nuo senkut kuulokevahvistimen? Tuolla jossain ollaan puhuttu noista ohmi ongelmista, vaan ovatko hourineet hulluja, voiko nuo laittaa kiinni suoraan RME:n äänikortin headphone viuhkaan? Itse huomasin että äänenlaatu, varsinkin basson tarkkuus parani oikealla kuulokevahvistimella, verrattuna tavallisiin kotistereoihin. Itellä käytössä Presonus HP4. Kuulokkeiden impedanssin vaikutuksesta löytyy tietoa AKGn sivuilta, http://www.akg-acoustics.com/produc … language,EN,pid,250,_view,tips.html |
Pirkka 28.11.2006 00:17:57 | |
---|
Mun tämän hetkinen suosikki rock-bassosoundi löytyy Skidrown kappaleesta 18 and life. Alussa tulee erittäin hyvin esiin ja on koko biisin ajan hyvin pinnassa. Uskaltaisin veikata presaria ja särölle vedettyä Ampeggia. |
varakeef 28.11.2006 12:07:46 | |
---|
Elvis Presley singlellä Burning love soittaa Jerry Scheff aivan täydellisellä bassoundilla ja tatsilla. Toimii minkälaisessa mopokaiuttimessa tahansa. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
dust sucker 06.12.2006 17:15:43 (muokattu 06.12.2006 17:17:48) | |
---|
Tuli hankittua noi Sennheiser HD 600 kuulokkeet, jotka olen kokenut kaverilla toimivaksi. Verkkokaupasta 216 euroa + postikulut 8,5 euroa kotiovelle. Kun tuossa kuuntelin iTunes-kirjastoni mp3-filejä, niin bassoa oli vanhoihin AKG 240 DF kuulokkeisiin verrattuna paljon enemmän, mutta jotenkin AKG:eihin on tottunut ja näiden soundi vaikutti hieman soundia pehmentävältä ja basso jopa kumiselta, mutta veikkaanpa että kun näihin on tottunut muita ei halua enää käyttää. Näiden kanssa stereokuva oli selkeämpi, tilat kuuluivat paremmin ja tosiaan bassostakin kuuli monta eri aluetta selkeästi. Kuulokevahvistin saattaisi olla poikaa, mulla on toi kiinni kuulokeliitännässä RME:n viuhkassa. |
paavi 15.12.2006 15:53:25 | |
---|
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction |
tekerolant 15.12.2006 21:01:08 (muokattu 15.12.2006 21:12:21) | |
---|
Calliston Noirilla ja True Nature Unfolds -albumeilla on hyvät, möyrähtävät bassot. Noirilla ehkä hiukan kevyemmät. Vaikkapa kappaleet Masonic ja Wormwood. Talking Headsin Remain in Lightilla taas on hienosti funkyt ja Brian Enot bassot. Ja ne rytmit! Ja tunnelmat, jotka bassolla tehdään! Jesh. Levy, jota olen kuunnellut v. -82 saakka. Noita minä käytän, kun yritän saada omissa äänityksissä matalat taajuudet jotenkin kuntoon. Vaikken toki sähköbassoja an sich ikinä ole soittanut tahi äänittänyt. Annan kyllä äänen tuolle Tracy Chapmanillekin. Vielä tulevat mieleen Bluesounds ja Kingston Wall. Ei mitään turhaa, vaan silkkaa kivijalkaa niin rytmin kuin soundin puolesta. Muszika, aggression! Muszika, elegant! |