Aihe: Nevada
1 2 3 4 5
Riksteri
27.11.2006 09:55:44
Voihan se olla joku ennakkoasenne joka mua vaivaa...tiedätkö, mä olen hirveän asenteellinen ihminen, HOHO!

Mitä mieltä olet musikaaleista, noin yleensä, kestätkö kuunnella ja katsoa? Tuo asenteellisuus saattaa johtua monesta seikasta, tavallaan se voi olla pyrkimystä jonkinlaiseen musiikilliseen puhtauteen, tinkimätöntä laatuhakuisuutta siis. Toisaalta muusiakin on montaa lajia ja harvoinpa yhtä ihmistä moni muusa puhuttelee. Apollokin (Apollon musagetes), vaikka oli muusien johtaja, suosi itse nimenomaan laulua ja musiikkia. Jotenkin tuntuu, että varsinkin tanssin ja tähtitieteen muusia tällä palstalla usein mollataan.

Wikipediasta lainattua:

Muusat olivat kreikkalaisessa mytologiassa runottaria, taiteiden ja tieteiden haltiattaria.

Muusat olivat nymfejä, jotka elivät Helikonvuoren ja Pierian virroissa. Hesiodoksen Theogonian mukaan he olivat Zeuksen, ylijumalan, ja Mnemosynen, muistin jumalattaren, tyttäriä. Heidän johtajanaan toimi itse Apollon, Apollon Musagetes.

Muusia oli tavallisesti yhdeksän. He olivat:

* Kalliope - eeppisen runouden muusa, päämuusa
* Euterpe - musiikin muusa
* Kleio - historiankirjoituksen muusa
* Erato - lyyrisen runouden muusa
* Melpomene - tragedian muusa
* Polyhymnia - pyhän runouden ja laulun muusa
* Terpsikhore - tanssin muusa
* Thaleia - komedian muusa
* Urania - tähtitieteen muusa
Tomtom
27.11.2006 11:33:05
Minäkin vilkaisin tuota, totesin siinä samalla, että on sitä aikoihin eletty, kun tulee oltua himassa tällaiseen katseluaikaan. No se siitä..

Olen samaa mieltä tuosta ML:n esiintymisestä, hieno konsepti ja toteutuskin on aika komea kuitenkin. Kyllä tuo musiikkia tuntemattomalle kansalaiselle varmasti uppoaa tuo Mikon esiintyminen. Maneerit ja liikkeet on todellakin kondiksessa. Lauluäänestä kyllä munkin ( eli minunkin..) mielestä puuttuu se jokin. Mutta hyvin näyttelee laulajaa, ei voi muuta sanoa.

Mulle tökkää tuo AW:n töksähtelevä suomenkielen käyttö. Edustamansa kieliryhmä tietysti syynä, mutta jos on nimenomaan ikäänkuin puhealan ammattilainen, niin voisi periaatteessa olettaa että just se "pääjuttu" eli kielen käyttö olis vähän sujuvampaa. Tai oikeestaan aksentti, jos ollaan tarkkoja.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
EP
27.11.2006 11:51:35
Käännän asian toisinpäin... H Silvennoinen on helvetin hyvä näyttelijä, vaikka onkin muusikko. (+ muut kummelit Kahilainen ja Hela). Nuo nyt ainakin.

Tuttu oli kirppiksellä myymässä tavaraa ja yhtäkkiä Silvennoinen nousi pöydän alta ja kysyi: "Hei, mitä nää maksaa!" Tältä tutulta meni ihan pokka ja rupesi nauramaan, hysteerisesti! 8))
Jostain syystä muakin alkaa aina naurattaan kun nään Silvennoisen, vaikka soittamassa..

Toisaalta mua ottaa päähän hänen eräs sanomansa musiikistaan, että "ei tarvi ainakaan missään humppalavoilla vetää valsseja.." :(
v_m_kangas
27.11.2006 12:07:27

Otan esimerkin: Rantasila. En tykkää.

Minä tykkään, niin kauan kun hän laulaa niitä biisejä, jotka hälle sopii. Esimerkiksi biisi "Tahdon rakastaa" on mun mielestä helkkarin hyvä. Eihän se puhtaasti laula, mutta minun mielestä joissain biiseissä onkin tärkeämpää se fiilis ja eräänlainen "näytteleminen" kuin äänenhallinta yms.
Humppaa tai soita humppaa
lukkari
27.11.2006 12:09:16
Koko Nevada on minusta niin huono että mielestäni se ei ole edes ansainnut perustelujani. No sanotaan nyt jotain: jutut huonoja, Adre ei osaa haastatella, Mikko Leppilampi on kokonaisuudessaan jo todella ärsyttävä eikä se osaa kyllä kovin kummoisesti laulaa. Että niin.

Tuli isot plussat. Ekan jakson katsoin ja vitutti vielä seuraavana päivänäkin.
uruttaja
27.11.2006 12:19:26
Oli tuossa puhe Rantasilasta. Minusta se vetää hyvin Marjasen Pekan biisit ja sen Tahdon rakastaa.

Vain rakkaus-biisin on tehnyt joku mieshenkilökin, soi tiuhaan yöradiossa.

On mennyt vaan spiikkaukset ohi, joten kuka tietää laulajan, niin kertokoon.
Rokkimamma75
27.11.2006 13:47:04 (muokattu 27.11.2006 13:48:02)
Minä tykkään, niin kauan kun hän laulaa niitä biisejä, jotka hälle sopii. Esimerkiksi biisi "Tahdon rakastaa" on mun mielestä helkkarin hyvä. Eihän se puhtaasti laula, mutta minun mielestä joissain biiseissä onkin tärkeämpää se fiilis ja eräänlainen "näytteleminen" kuin äänenhallinta yms.

Samaa mieltä tästä. Tuo Tahdon Rakastaa on yks mun lemppareista joka pitää kuunnella aina loppuun, hieno sävellys, todella loistava teksti, hyvin soitettu ja sovitettu sekä Rantasila todellakin epäpuhtauksineen luo lumoavan tunnelman.

Jossain ohjelmassa (oisko ollu Bumtsimub tai Hotelli Sointu tai joku) lauloi ainakin sinun Omasi-biisin ja se oli niiiiiiin hirvittävä esitys että jäi kyllä pysyvästi mieleen...
Life is a Bitch and so am I!
Sertzo S
27.11.2006 14:06:22
Vain rakkaus-biisin on tehnyt joku mieshenkilökin, soi tiuhaan yöradiossa.

Virtuoso on tehnyt tuon uusiksi.
KoskPaavo
27.11.2006 14:24:39
"Käännän asian toisinpäin... H Silvennoinen on helvetin hyvä näyttelijä, vaikka onkin muusikko. (+ muut kummelit Kahilainen ja Hela). Nuo nyt ainakin."

Tuostakin vois olla joku "oikea" -vaikka teatterikorkeakoulun käynyt -näyttelijä toista mieltä.Eiköhän nuo pelle-ja huumoriroolit ole tuossa näyttelijäntyössäkin helpoimmasta päästä.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
jon lord
27.11.2006 14:30:15
"Tuostakin vois olla joku "oikea" -vaikka teatterikorkeakoulun käynyt -näyttelijä toista mieltä.Eiköhän nuo pelle-ja huumoriroolit ole tuossa näyttelijäntyössäkin helpoimmasta päästä.

Ihan toista mieltä. Huumorin tekemisessä on helvetin tärkeää hyvä rytmitaju ja jos sitä ei ole niin koko juttu kaatuu kuin korttitalo. Kyllä kaikki näyttelijät sanoo että huumorin tekeminen on sieltä vaikeimmasta päästä. Eräs näyttelijä sanoi aikanaan että 1 sekunnin stagella olo tuntuu sairaan pitkältä jos ajoitus ei ole oikea. Siksi ajoitusta pitää koko ajan harjoitella ja sitä rytmitajua olla että voi sen hyödyntää oikealla hetkellä. Muut roolit voi vetää sillä harjoitelulla tavalla mutta huumorissa täytyy osata aistia oikein ja nopeasti yleisön reaktiot.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
WanhaWetäjä
27.11.2006 14:39:18

"ei tarvi ainakaan missään humppalavoilla vetää valsseja.." :(

*Hyvin sanottu siellä perällä*

Jotkut voi valita mitä soittaa ja missä,Hessu on ollut aina oman tiensä kulkija, mitä nyt Kummelin tiimoilta on noita hupilevyjä pukannut.
Tää humppagenre on täynnä sellasta umpiturakaisosastoa, että witun hyvä kun siitä joku heittää herjaakin, vai onko tämä sellanen alue mistä ei sais tehdä pilaa?

Jos ei näe itseään ja pysty nauraan myös itselleen noissa Trio Forrester,Kari&Karvattomat,Duo Erectus-osastoissa, niin voi voi.Sitten on paree vaan pukea se slipoveri päälle, ottaa haitari syliin, laskee yy kaa koo kaa kaa koo, ja eikun "Yölintu"c-molli... ja olla onnellinen,meneehän se noinkin,HOHO!
Ostan Casion kun täytän 50v...
KoskPaavo
27.11.2006 14:39:45
Ihan toista mieltä. Huumorin tekemisessä on helvetin tärkeää hyvä rytmitaju ja jos sitä ei ole niin koko juttu kaatuu kuin korttitalo. Kyllä kaikki näyttelijät sanoo että huumorin tekeminen on sieltä vaikeimmasta päästä. Eräs näyttelijä sanoi aikanaan että 1 sekunnin stagella olo tuntuu sairaan pitkältä jos ajoitus ei ole oikea. Siksi ajoitusta pitää koko ajan harjoitella ja sitä rytmitajua olla että voi sen hyödyntää oikealla hetkellä. Muut roolit voi vetää sillä harjoitelulla tavalla mutta huumorissa täytyy osata aistia oikein ja nopeasti yleisön reaktiot.

Kai sä kuitenkin myönnät että nauhoitetuissa Kummelisketseissä hauskana oleminen ja vaikka Kansallisteatterin stagella hauskana oleminen on vähän eri asioita.Varmasti se huumorin "ajoitus" on kummelivideolla helpompaa kuin esim siinä sun projektissa , jossa varmaan tilannekomiikalla on iso osa. Kyllä minäkin Kummelihuumorista tykkään , tosi hauskoja heppuja.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
stagestar
27.11.2006 14:53:37 (muokattu 27.11.2006 14:55:37)
"Käännän asian toisinpäin... H Silvennoinen on helvetin hyvä näyttelijä, vaikka onkin muusikko. (+ muut kummelit Kahilainen ja Hela). Nuo nyt ainakin."

Tuostakin vois olla joku "oikea" -vaikka teatterikorkeakoulun käynyt -näyttelijä toista mieltä.Eiköhän nuo pelle-ja huumoriroolit ole tuossa näyttelijäntyössäkin helpoimmasta päästä.

Ei mitään - tuohon olikin jo vastattu
rok rok !!!
jon lord
27.11.2006 15:24:14
Kai sä kuitenkin myönnät että nauhoitetuissa Kummelisketseissä hauskana oleminen ja vaikka Kansallisteatterin stagella hauskana oleminen on vähän eri asioita.Varmasti se huumorin "ajoitus" on kummelivideolla helpompaa kuin esim siinä sun projektissa , jossa varmaan tilannekomiikalla on iso osa. Kyllä minäkin Kummelihuumorista tykkään , tosi hauskoja heppuja.

Joo ,minäkin katselen säännöllisesti ja tykkään tosi paljon niistä. Niissä on niin paljon sellaisia "sisäpiirin" juttuja että ne naurattaa nimenomaan muusikoita. Lapsetkin katselee niitä mielellään.
Mulla oli vähän toinen pointti tuohon asiaan. Minä tarkoitin sitä että huumorin tekeminen on todella vaikeata. Eihän esim. Kummeli sketseissäkään kaikki jutut osu kohdalleen,sama se on muissakin projekteissa. Jännä muuten että Silvennoinen vaikka soittaessaan ei edes yritä olla hauska vaan ottaa työn tosissaan. Loirilla tais olla sama juttu miksi se alkoi feidaamaan sitä Turhapuro juttua vähän kauemmas. Se halusi että ihmiset ottaisi sen muunakin kuin Uunona. Muutaman kerran sen konsertissa olleena ainakaan minä en edes nähnyt Veskua Uunona vaan nimenomaan Loirina.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Tankero
27.11.2006 16:42:57

Samaa mieltä. Lähinnä sen perusteella, mitä olen lukuisien näyttelijöiden haastatteluista ymmätänyt. Ylejään sanovat, että komiikan tekeminen on tosi vaikeaa.
Edustamani tahattoman komiikan laji on sitten aivan toinen juttu.
Varmasti, vissiin.
EP
27.11.2006 16:58:18
*Hyvin sanottu siellä perällä*

Jotkut voi valita mitä soittaa ja missä,Hessu on ollut aina oman tiensä kulkija, mitä nyt Kummelin tiimoilta on noita hupilevyjä pukannut.
Tää humppagenre on täynnä sellasta umpiturakaisosastoa, että witun hyvä kun siitä joku heittää herjaakin, vai onko tämä sellanen alue mistä ei sais tehdä pilaa?

Jos ei näe itseään ja pysty nauraan myös itselleen noissa Trio Forrester,Kari&Karvattomat,Duo Erectus-osastoissa, niin voi voi.Sitten on paree vaan pukea se slipoveri päälle, ottaa haitari syliin, laskee yy kaa koo kaa kaa koo, ja eikun "Yölintu"c-molli... ja olla onnellinen,meneehän se noinkin,HOHO!

"Yölinnut" ja vastaavat voi esittää tosi hyvinkin..
Vaikka en minäkään pidä Silvennoisen "taiteesta"!
KoskPaavo
27.11.2006 17:52:25
Televisio tietysti leimaa voimakkaasti ,esim . näyttelijän joka huumorirooleja on vetänyt on kai vaikeampi sitten ns. "vakavampia "saada. Varmaan moni noista on jälkeenpäin katunut jotain roolia mikä jääkin loppuelämän riesaksi. Salkkareista on ainakin moni hiljaa liuennut. Tuosta Nevadasta on mulla semmonen mielipide että ML yrittää liikaa.
isojussi
27.11.2006 19:43:37 (muokattu 27.11.2006 19:43:48)
Virtuoso on tehnyt tuon uusiksi.

Se on muuton hyvä levytys. Eka heiltä kuulemani biisi, joka ei oo musta korni. Toki poijjaat on kovia laulajia kaikki.

Mutta tosta Nevadasta. Mä tykkään siitä ohjelmasta. Samoin Leppilammen laulusta. Toimii minusta. Paljon enemmän syvyyttä, kuin monen suositumman iskelmätähden touhuissa. Pändi on hyvä ja hyvä, että Steelyllä oli sisäpiirin tietoo siitä yleissaundista.

Mutta enpä kyllä allekirjoita tota yleistä valssiensoittamisen humppakeikoilla huonoutta. Hienoja biisejä, niinku esmes Yölintu. Mutta ymmärrettävästi kyllästyy sitä sisäfileeseenkin, jos joka päivä joutuu syömään, vaikka helpottaisi välillä kokeilla hieman eri reseptejäkin - eikö?
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
paice60
27.11.2006 19:50:06
Se on muuton hyvä levytys. Eka heiltä kuulemani biisi, joka ei oo musta korni. Toki poijjaat on kovia laulajia kaikki.

Mutta tosta Nevadasta. Mä tykkään siitä ohjelmasta. Samoin Leppilammen laulusta. Toimii minusta. Paljon enemmän syvyyttä, kuin monen suositumman iskelmätähden touhuissa. Pändi on hyvä ja hyvä, että Steelyllä oli sisäpiirin tietoo siitä yleissaundista.

Mutta enpä kyllä allekirjoita tota yleistä valssiensoittamisen humppakeikoilla huonoutta. Hienoja biisejä, niinku esmes Yölintu. Mutta ymmärrettävästi kyllästyy sitä sisäfileeseenkin, jos joka päivä joutuu syömään, vaikka helpottaisi välillä kokeilla hieman eri reseptejäkin - eikö?

Sisäfile- Yölintu?
Miks´ mä oon täällä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)