Aihe: Jousikaiku itsetehtynä?
1
M.F.
08.08.2005 23:25:32
Generalguitargadgetisa oli tuollainen. Onko kukaan tehnyt tuota tai vastaavaa?
SirElwood
08.08.2005 23:31:49 (muokattu 08.08.2005 23:35:09)

Hep! _O/

Minä oon tehny tuon. Hiton hyvä tuli. Vähän oli riesaa kun Dwell potikka ääriasennossa aiheutti rutinaa, mutta kunnon maadoituksella sain sen kuntoon... Kylmäjuotos lienee jossain kohtaa oli...

http://www.kolumbus.fi/teppo.gustafsson/reverb.html

EDIT: Lisätään vielä senverran, että tuohan sitten tarvitsee sekä +9 että -9 voltin virtaa, eli bipolarisen virtalähteen. En suomesta mistään löytänyt tuota MAX1044 piiriä, mutta tilalle sopii ICL7660. Paristoilla käyttöikä on noin 1-1½ tuntia...
M.F.
09.08.2005 15:33:47
Hep! _O/

Minä oon tehny tuon. Hiton hyvä tuli. Vähän oli riesaa kun Dwell potikka ääriasennossa aiheutti rutinaa, mutta kunnon maadoituksella sain sen kuntoon... Kylmäjuotos lienee jossain kohtaa oli...

http://www.kolumbus.fi/teppo.gustafsson/reverb.html

EDIT: Lisätään vielä senverran, että tuohan sitten tarvitsee sekä +9 että -9 voltin virtaa, eli bipolarisen virtalähteen. En suomesta mistään löytänyt tuota MAX1044 piiriä, mutta tilalle sopii ICL7660. Paristoilla käyttöikä on noin 1-1½ tuntia...

Joo, ehkä helpointa ostaa siihen suosiolla oma kaksipuolinen virtalähde, Mascotillahan noita on.
w_keisari
22.11.2006 14:35:42

Yritettiin tuota tehdä, mut ei jostain syystä saada toimimaan. Kytkennät ollaan tarkistettu pariin otteeseen, ja komponentit pitäisi olla oikeita. Kuiva signaali menee laitteesta läpi, mutta tuntuu, ettei sitä mene kaikutankille (Accutronics 8DB2C1D) ollenkaan. Ollaan kokeiltu charge pumpilla (max1044 piirillä), sekä kahdella 9v paristolla.

Oliko teillä tälläisiä ongelmia? Mitään ehdotuksia/neuvoja/vinkkejä? Pitäisikö jouset helistä näkyvästi/kuuluvasti, kun signaalia sille tulee?

( Seuraavaaksi kokeillaan vaihtaa opamppi (TL074), koska se saattoi rikkoontua, kun yhdessä vaiheessa kämmäiltiin ja kokeiltiin vahingossa vaihtovirta-adapterilla että toimiiko...:O heh. )

Kiitoksia etukäteen!
Zeni
22.11.2006 22:54:53
En saanut ruokittua PT-80 delayta tuolla GGG:n charge pumpilla. Jostain syystä ei virtaa riittänyt, ostin sitten suosiolla 18V muuntajan ja alkoi toimia. Arvatkaa etinkö kauan vikaa ennen kuin tajusin tuon...
w_keisari
23.11.2006 12:35:33 (muokattu 23.11.2006 15:51:42)
En saanut ruokittua PT-80 delayta tuolla GGG:n charge pumpilla. Jostain syystä ei virtaa riittänyt, ostin sitten suosiolla 18V muuntajan ja alkoi toimia. Arvatkaa etinkö kauan vikaa ennen kuin tajusin tuon...

Hmm. ok. Mistä ostit muuntajan ja mikä merkki/malli?

Niin, saatan kysyä nyt tyhmiä, mutta tarkoitatko että charge pumpille pitää syöttää 18v? Mietin vaan, kun tuo reverbi tarvitsee kaksipuoleista (+ - 9v) virtaa, ja ilman charge pumpia homma ei ilmeisesti onnistu (paitsi jos virtalähde antaa suoraan kaksipuoleista)?
maza
23.11.2006 16:26:35

Menee vähän aiheen vierestä, mutta mä tein joskus Mu-Tron III -autowahin, jossa on kanssa tolla 7660:lla tehty chargepumppi. Härveli ei ole vielä tähänkään päivään mennessä toiminut, ei tuolla eikä paristoilla. Pitäis joskus kattoa että heräiskö henkiin kunnon virtalähteellä.
Zeni
23.11.2006 17:46:20
Ostin Tampereen Elektorista sen muuntajan. Tosiaan ideana oli syöttää 9V charge pumpille joka nostaisi sen 18Volttiin jottei tarvitsisi yhtä pedaalia varten omaa muuntajaa.
w_keisari
27.11.2006 19:51:24
Itse olen tehnyt noita kaksipuoleisia virtalähteitä useampaankin eri projektiin, mm. MutronIII. Henk.koht olen huomannut helpoimmaksi tavaksi toteuttaa kyseinen aparaatti hommaamalla muuntajan josta saa toisiolta esim. 2x9Vac ulos. (tai 2x12v, tai 2x15v, mitä nyt sattuu tarviimaan...)
Esim bebekiltä saa tollasta muuntajaa muutamalla eurolla. Tasasuuntaa, suotaa ja reguloi huolella niin ei taatusti tule ongelmia. Täysin häiriötön ja stabiili ratkaisu. Loppupeleissä paljon simppelimpiä kuin lähteä noiden charge-pumppien kanssa arpomaan, varsinkaan jos ei niiden kanssa ole aikaisemmin pelaillut. Jos taas laitteesta haluaa paristokäyttöisen, toki tietysti 2x9v paristo ajaa saman asian, mutta usein tahtoo vaan olla niin, että kun laite ottaa kaksipuoleista jännitettä, virrankulutus on myös sitä luokkaa ettei paristoilla kovin pitkiä keikkoja heitetä... Tohon reverbiin suosittelen duunaamaan kunnon virtalähteen, jos vaan tilaa on.

Kiitoksia, pitääpä pistää harkintamyssyn alle. Eikös aparaatin muuten pitäisi toimia kahdella 1Spotin liittimellä, josta toisesta kääntäisi polariteetin?
gasser
27.11.2006 20:03:32
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
w_keisari
05.12.2006 12:50:39
Itse olen tehnyt noita kaksipuoleisia virtalähteitä useampaankin eri projektiin, mm. MutronIII. Henk.koht olen huomannut helpoimmaksi tavaksi toteuttaa kyseinen aparaatti hommaamalla muuntajan josta saa toisiolta esim. 2x9Vac ulos. (tai 2x12v, tai 2x15v, mitä nyt sattuu tarviimaan...)
Esim bebekiltä saa tollasta muuntajaa muutamalla eurolla. Tasasuuntaa, suotaa ja reguloi huolella niin ei taatusti tule ongelmia. Täysin häiriötön ja stabiili ratkaisu. Loppupeleissä paljon simppelimpiä kuin lähteä noiden charge-pumppien kanssa arpomaan, varsinkaan jos ei niiden kanssa ole aikaisemmin pelaillut. Jos taas laitteesta haluaa paristokäyttöisen, toki tietysti 2x9v paristo ajaa saman asian, mutta usein tahtoo vaan olla niin, että kun laite ottaa kaksipuoleista jännitettä, virrankulutus on myös sitä luokkaa ettei paristoilla kovin pitkiä keikkoja heitetä... Tohon reverbiin suosittelen duunaamaan kunnon virtalähteen, jos vaan tilaa on.

Kyllä! Tehtiin oma virtalähde, ja nyt pelittää kuin unelma :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)