Aihe: Yamaha 01V96 v2
1
banzai
27.11.2006 09:52:03
Pikainen kysymys kyseisestä laitteesta, kun kiinnostais ostaa.. Notta saako yksittäisen kanavan tasot näkyviin näytön vieressä olevaan isompaan mittariin esim. mikkien gaineja asetellessa, vai onko tyytyminen kahden ledin ja epämääräisen pienien näytöllä olevien mittarien näyttämiin? Eihän se tarkkuus tietty niin tärkeää ole, kun gainit täytyy muutenkin jättää pienemmälle kuin analogitiskillä, mutta jotenkin olis vaan niin mukava nähdä paremmin.. Ja erillistä mittarisiltaa ei liene saatavilla.

banzai
Roadari
27.11.2006 10:20:18
Pikainen kysymys kyseisestä laitteesta, kun kiinnostais ostaa.. Notta saako yksittäisen kanavan tasot näkyviin näytön vieressä olevaan isompaan mittariin esim. mikkien gaineja asetellessa, vai onko tyytyminen kahden ledin ja epämääräisen pienien näytöllä olevien mittarien näyttämiin? Eihän se tarkkuus tietty niin tärkeää ole, kun gainit täytyy muutenkin jättää pienemmälle kuin analogitiskillä, mutta jotenkin olis vaan niin mukava nähdä paremmin.. Ja erillistä mittarisiltaa ei liene saatavilla.

banzai

Saa. Jostain namiskuukkelista saa kaikki inputit näkyyn ruudulle. Ei se mikään sairaan iso näyttö silloinkaan ole, mutta isompi kun pelkkä signal ja clip. Ja aivan riittävä gainin säätöön.

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Roadari
27.11.2006 10:22:29
Saa. Jostain namiskuukkelista saa kaikki inputit näkyyn ruudulle. Ei se mikään sairaan iso näyttö silloinkaan ole, mutta isompi kun pelkkä signal ja clip. Ja aivan riittävä gainin säätöön.

Roadari

Löytyhän se kuva vempulasta. Eli näytön vasemmalla puolella sellanen kun home (meter). Sitä kun naputtaa nin sieltä löytyy.

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
banzai
27.11.2006 12:29:42
Löytyhän se kuva vempulasta. Eli näytön vasemmalla puolella sellanen kun home (meter). Sitä kun naputtaa nin sieltä löytyy.

Roadari

Juu kiitos. Tämä oli jo tiedossa, kuten alkup. viestistä näkyy. Mutta samallahan tämä tietysti vastaa kysymykseen eli ilmeisesti ei saa. Eihän tämä nyt ostopäätöstä kaada, mutta lisätään mittavaan puutteiden listaan...:) Ei vaan, hankintalistalla on!

banzai
miffe
27.11.2006 13:11:06
Pikainen kysymys kyseisestä laitteesta, kun kiinnostais ostaa.. Notta saako yksittäisen kanavan tasot näkyviin näytön vieressä olevaan isompaan mittariin esim. mikkien gaineja asetellessa, vai onko tyytyminen kahden ledin ja epämääräisen pienien näytöllä olevien mittarien näyttämiin?

Ei ole tyytyminen; käytä Studio Manageria tiskin kanssa. Eli läppäri meni ostoon, jos et vielä sellaista omista.
miffe, äänimies
miffe
27.11.2006 14:34:58
No joo, tuo tietysti auttaa, mutta kun ei viitsis raahata konetta mukana keikoilla jos vaan ilman pärjäis.

Jos setti pysyy melko staattisena niin silloin menee kyllä ilman läppäriäkin, mutta tilanteessa, jossa joutuu tekemään etukäteisvalmisteluja paikan päällä (muutoksia, joista ei etukäteen ollut mitään hajua), on SM erittäin oiva kapine ja nopeuttaa toimintaa erittäin paljon. Ruudulle mahtuu kerralla niin paljon enemmän informaatiota, että valikkojen turhan selailun välttäminen pelastaa ainakin allekirjoittaneen hermot.

Ja onhan se kiva, että voi tehdä tiettyjä muutoksia samaan aikaan, kun toinen miksaa keikkaa itse tiskin äärellä. Olen mm. kesken keikan reitittänyt efektipaluita eri kanaviin, jotta miksaaja saisi delayn paluut liidilaulukanavan viereen. Eipä tarvinnut hänen työskentelyään häiritä tuon operaation aikana.
miffe, äänimies
santtus
27.11.2006 15:43:26
Vieläkös se Studiomanageri päivittää näyttöä yhtä hitaasti kuin aikaisemmin, vai onko Yamaha saanut jonkun päivityksen aikaan? Mua ainakin henk koht risoo se näytön päivityksen hitaus, jota ei kuulemma versio ykkösen kanssa ollut. Lähinnä vaan, kun mittaroinnista puhutaan, saisi mun mielestä olla ainakin lähes reaaliaikaista.
miffe
27.11.2006 15:51:10
Vieläkös se Studiomanageri päivittää näyttöä yhtä hitaasti kuin aikaisemmin, vai onko Yamaha saanut jonkun päivityksen aikaan? Mua ainakin henk koht risoo se näytön päivityksen hitaus, jota ei kuulemma versio ykkösen kanssa ollut. Lähinnä vaan, kun mittaroinnista puhutaan, saisi mun mielestä olla ainakin lähes reaaliaikaista.

Onhan se semmosen lähemmäs sekunnin jäljessä. Ja OSX:n kans vielä enemmän.

Bonuksena SM ja Smaart 5.5 eivät tykkää olla samaan aikaan käynnissä winXP+SP2 järjestelmässä. Smaart kutosen betan kanssa ei ongelmaa ole ollut.
miffe, äänimies
santtus
27.11.2006 16:18:51
No sitähän minäkin. Mietin vain, että oliko joku päivitys jäänyt hakematta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)